Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä jotkut juovat kahvia?

Vierailija
21.11.2021 |

Maistuu pahalta ja aiheuttaa riippuvuuden. Juotteko muka maun takia? Sittenhän voitte juoda kofeiinitonta versiota. Todellinen syy taitaa olla se, että olette jääneet riippuvaiseksi kofeiiniin.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hyvää ja ravitsevaa. 

Miten se on ravitsevaa?

Kahvi sisältää monia kivennäisaineita ja vitamiineja, etenkin kaliumia, magnesiumia ja niasiinia.

Vierailija
22/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, outoa että 90% kansasta kittaa sitä kuravettä päivittäin. Itse juon vain vihreää teetä.

Kuravettä maistelin lapsena, ei ollut hyvää. Kahvia aloin juoda 16-vuotiaana. Maistui hyvälle. Niinpä juon edelleen. Juon myös vihreää teetä ja valkoista teetä. Ja kaikki, sekä kahvit, että teet luomuna. Mutta parhaimman makuista on ehdottomasti kahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ravitsevaa?

Ravitsevaa ei mutta terveellistä tiettyyn pisteeseen asti.

Lopetin kahvin juonnin, kun se vaan nosti kortisoliarvoja ja siitä tuli kaikenlaisia ongelmia. 

Vierailija
24/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa jättää kahvi pois viikoksi niin katsotaan mitä vieroitusoireita tulee. Koko suomi pysähtyisi täysin jos kahvia ei enää toimitettaisi maahan. Lähes koko kansa kärvistelisi migreenin kourissa.

Vierailija
25/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla on todettu terveysvaikutuksia, googlaa!

Itse juon vain kaakaolla blandattua murukahvia, jossa hyvin vähän kofeiinia.

Tummassa suklaassa eli kaakaossa on piristäviä ainesosia kyllä.

Kahvi lämmittää, ja aamulla se laittaa suolen toimimaan. 👌

Teet aiheuttavat minulle ummetusta.

Juon kyllä yrtti-infuusiojuomia; kamomillaa, piparminttua, lehti- ja marjasekoituksia jne.

Vierailija
26/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu hyvälle ja mielenkiintoiselle. Mahdollisuus maistella erilaisia kahveja. Kofeiini on stimulantti joka toimii erityisesti Suomessa.

Vierailija
27/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ravitsevaa?

Onhan pannujauhatuksessa ravintosisältöä, jopa niin paljon, että kahvin rasva nostaa kolesteroliarvoja.

Suodatinkahvi vasta lirua onkin, kun on niin pientä murua ja suodattimeen jää loputkin maut ja ravintosisällöt.

;)

Vierailija
28/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ravitsevaa?

Kahvi sisältää monia kivennäisaineita ja vitamiineja, etenkin kaliumia, magnesiumia ja niasiinia.

Kahvi myös heikentää vitamiinien ja hivenaineiden imetymistä. 

Vierailija
29/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yhden kupillisen kahvia päivässä koska se on hyvää ja se piristää. Olenkin tässä juuri lähdössä nauttimaan kuppostani.

Vierailija
30/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi aiheuttaa sydämentykytystä, hermostuneisuutta ja voi pahentaa mahan ärsytysoireita

Vierailija
31/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kahvi tuo todella positiivisia ajatuksia mieleen ja tulevaisuudensuunnitelmia.

Vierailija
32/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa jättää kahvi pois viikoksi niin katsotaan mitä vieroitusoireita tulee. Koko suomi pysähtyisi täysin jos kahvia ei enää toimitettaisi maahan. Lähes koko kansa kärvistelisi migreenin kourissa.

Olin vatsataudissa vuosia sitten ja silloin huomasin sen kofeiinin puutteen ja riippuvuuden. Ai, jukolauta se pääkipu, kun ei voinut pitää kofeiinia yllä. Se oli jäätävintä ikinä, eikä tietenkään särkylääkkeet pysynyt sisällä. En nyt migreeniin vertais, mutta kamala se kipu oli.

Silloin päätin, että se joka päiväinen latkiminen on nyt vierotettu musta. Olin muutaman vuoden juomatta kokonaan, mutta sitten tuoksut palautti mut kahvin ääreen. Juon vaan kupin silloin tällöin.

Perhe tietää, että nautin satunnaisen kahvikupin, mutta missään kyläillessä, töissä, juhlissa tms. en juo kupillistakaan sitä juhlamokka kuraa. Kaveritkin luulee mun lopettaneen kokonaan.

Vierailija
33/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi aiheuttaa sydämentykytystä, hermostuneisuutta ja voi pahentaa mahan ärsytysoireita

Vaihdevuodeoireet hävis kokonaan, kun jätti kahvin pois. Ei tullut enää mitään hikikohtauksia eikä hermostuttanut tai käynyt ylikierroksilla. 

Vierailija
34/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen hengitys haisi tänä(kin) aamuna vanhalle väkevälle kahville sekä vanhalle sipulille eli käytännössä ihan persereiälle. En ymmärrä miten kukaan järkevä ihminen juo kahvia. Aivan tajuttoman pahan hajuista sekä makuista sontaa.

Vierailija
35/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on hyvää ja piristää.

Piristää hetkellisesti kyllä, mutta todellisuudessa tekee juuri päin vastoin.

Vierailija
36/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hemmetin pahaa kuraa, jota on vain tullut tavaksi juoda. 

Vierailija
37/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri, että kofeiini parantaa aivojen muuntumiskykyä, ja sitä kautta parantaa oppimista. Ikää on jo yli keskimääräisen puolivälin, ja opiskelen, sekä koen rankkaa elämänmuutosta, joten juon taas kahvia, kuten nuorena opiskelijanakin.

Ja jonkinasteinen kofeiiniriippuvuus minulla myös on. En nimittäin pysty siihen, että joisin kahvia tai muuta kofeiinipitoista vain satunnaisesti, koska silloin minulle tulee parin päivän päästä armoton päänsärky, johon ei auta särkylääkkeet, vaan ainoastaan kofeiini. Siksi minun pitää juoda kahvia tai muuta kofeiinipitoista joka päivä tai ei koskaan. Kofeiinipitoisten juomien täydellinen välttäminen suomalaisessa kulttuurissa, ainakin minun ikäisteni ja minua vanhempien keskuudessa, on varsin haastavaa, (kokemusta on) että koen paljon helpommaksi sen, että juon sitä kahvia nyt sitten arkenakin. Paitsi jos olen kaupungilla, saatan ostaa cola-juoman, josta saan päivittäisen kofeiiniannokseni.

Vierailija
38/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu aivan siitä miten se kahvi valmistetaan.

Ensinnäkin veden pitää olla raikasta ja KUUMAA.

Ellei näin ole, niin valmistettu kahvikin sitten varmaan maistuu "kuralta".

Meille kahvikuppi on päivän kohokohta. Kun kahvi on hyvää, ei tarvita mitään lisukkeitakaan.

Vierailija
39/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee seurattua kahvinjuontia. Olen lounasravintolassa töissä. Meillä on myös pientä kahvilatoimintaa. Kahviahan menee. Ja kun kulut pitää olla minimissä, niin keitämme vain lahjoituskahvia tai tarjous. Eli Kulta Katriinaa 90%sti.

Olen päässyt siihen tulokseen, että ihmiset juovat enemmän tavan vuoksi kuin maun. Tai sosiaalisten tilanteiden takia. "lähdetään kahville!" ja sitten kun yksi ottaa kahvin sijasta vaikkapa lasillisen vettä alkaa älytön tuputtaminen: on täällä teetäkin, mehua? vai joisitko mielelläsi kaakaota? - Kaikki muut käy mieluummin, mutta ei vesi. Jopa kuivin suin istuminen on jengille parempi kuin veden juonti.

Sitten nää seisontakahvit on aivan älyttömämmistä päästä. Puolikas kahvikuppi ja juodaan se äkkiä seisten ja taas mennään. Ihme, että närästys ja vatsahaava tulollaan.

Vierailija
40/80 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset sit tykkää kaljasta? Sekin maistuu kuravedelle. Hölmö kysymys 0/5

Kalja kyllä maistuu hyvälle. Juon joskus olutta ihan vain sen maun takia enkä ollenkaan humaltumisen takia. Kahvi sen sijaan ihan aidosti maistuu pahalle.