Miten saada mies tajuamaan, etten ole tyytyväinen suhteeseemme
Kommentit (158)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"]
Mihin sinä olet tyytymätön?
[/quote]
Tässähän se on? Kun nämä eivät edes osaa sitä sanoa. He ovat vain onnettomia ja se on miehen vika.
Äärettömän minä keskeistä ja huomaa että miten lapsellisia he ovat mieleltään. Tuollainen liitto EI tule kestämään. Jos arki rullaa, mies osallistuu kodin asioihin, tekee työtä eikä mm. hakkaa sinua niin mitään ongelmia ei pitäisi olla.
Tuollaiset lässytykset jostain onnettomuudesta, romantiikan puutteesta ja muusta kertoo vaan sen että näiden ihmisten pitäisi kasvaa aikuiseksi.
[/quote]Naulan kantaan!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"] Mihin sinä olet tyytymätön? [/quote] Tässähän se on? Kun nämä eivät edes osaa sitä sanoa. He ovat vain onnettomia ja se on miehen vika. Äärettömän minä keskeistä ja huomaa että miten lapsellisia he ovat mieleltään. Tuollainen liitto EI tule kestämään. Jos arki rullaa, mies osallistuu kodin asioihin, tekee työtä eikä mm. hakkaa sinua niin mitään ongelmia ei pitäisi olla. Tuollaiset lässytykset jostain onnettomuudesta, romantiikan puutteesta ja muusta kertoo vaan sen että näiden ihmisten pitäisi kasvaa aikuiseksi. [/quote]Naulan kantaan!
[/quote]
Samaa mieltä!
Mitä ihmettä? Kaikki teilaa ap:n vaikkette tiedä suhteesta mitään?
Jos suhteessa on huono olla, kaikki ei ole ok. Oli syynä mikä tahansa. Ja yleensä asioille on syynsä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"]
[/quote]
Voin kyllä ihan nimetäkin naita asioita:
-Meillä ei ole läheisyyttä ollenkaan, muuten kun seksin yhteydessä ja miehen mielestä tämä ei ole ongelma, kun ei hän itse sitä kaipaa. Hänestä riittää kun saa seksiä 1-2 viikossa. Jos hän ei läheisyyttä kaipaa, eihän se sitten ole mitenkään hänen ongelmansa. Niin, minä vaan teen niitä ongelmia.
-Mies ei huomioi minua naisena mitenkään, koskaan. Ei kehu, anna lahjoja tai kukkia edes synttärinä tai jouluna, vaikka olen sanonut että toivoisin edes joskus jotain huomioimista. Kahdestaan ei halua tehdä myöskään koskaan mitään. Ilman lapsia lähtee kyllä joihinkin juhliin, jossa muita ihmisiä minun kanssani, mutta kahdestaan minun kanssa tekeminen on hänestä vaan kiusallista.
-On muutenkin tosi kylmä, ei haaveile mistään, tai osaa suunnitella tulevaa. On oikeasti ihan helvetin tylsä. Ja kyllä olen kyllästynyt. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"]
[/quote]
Voin kyllä ihan nimetäkin naita asioita:
-Meillä ei ole läheisyyttä ollenkaan, muuten kun seksin yhteydessä ja miehen mielestä tämä ei ole ongelma, kun ei hän itse sitä kaipaa. Hänestä riittää kun saa seksiä 1-2 viikossa. Jos hän ei läheisyyttä kaipaa, eihän se sitten ole mitenkään hänen ongelmansa. Niin, minä vaan teen niitä ongelmia.
-Mies ei huomioi minua naisena mitenkään, koskaan. Ei kehu, anna lahjoja tai kukkia edes synttärinä tai jouluna, vaikka olen sanonut että toivoisin edes joskus jotain huomioimista. Kahdestaan ei halua tehdä myöskään koskaan mitään. Ilman lapsia lähtee kyllä joihinkin juhliin, jossa muita ihmisiä minun kanssani, mutta kahdestaan minun kanssa tekeminen on hänestä vaan kiusallista.
-On muutenkin tosi kylmä, ei haaveile mistään, tai osaa suunnitella tulevaa. On oikeasti ihan helvetin tylsä. Ja kyllä olen kyllästynyt. -ap
[/quote]
Olet puhunut miehelle noista asioista etkä pelkästään kertonut olevasi tyytymätön ja haritsevasi eroa vakavissaan?
Miksi naisen pitäisi olla tyytyväinen suhteeseen, jossa mies huolehtii jälkikasvustaan, eikä hakkaa tai juo liikaa? Minusta nuo on itsestäänselvyyksiä? Huolehdin myös itse jälkikasvustani, enkä hakkaa tai juo, mutta lisäksi olen huomaavainen, yritän (yksin!) piristää parisuhdettani seksielämäämme, ja pitää väljähtäneen liittomme kasassa, kun taas mies ei koe sitä kovin tärkeänä. Toisinsanoen hän ei pidä minua kovin tärkeänä. Pitäiskö siihen tosiaan vaan olla tyytyväinen? -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"] Mihin sinä olet tyytymätön? [/quote] Voin kyllä ihan nimetäkin naita asioita: -Meillä ei ole läheisyyttä ollenkaan, muuten kun seksin yhteydessä ja miehen mielestä tämä ei ole ongelma, kun ei hän itse sitä kaipaa. Hänestä riittää kun saa seksiä 1-2 viikossa. Jos hän ei läheisyyttä kaipaa, eihän se sitten ole mitenkään hänen ongelmansa. Niin, minä vaan teen niitä ongelmia. -Mies ei huomioi minua naisena mitenkään, koskaan. Ei kehu, anna lahjoja tai kukkia edes synttärinä tai jouluna, vaikka olen sanonut että toivoisin edes joskus jotain huomioimista. Kahdestaan ei halua tehdä myöskään koskaan mitään. Ilman lapsia lähtee kyllä joihinkin juhliin, jossa muita ihmisiä minun kanssani, mutta kahdestaan minun kanssa tekeminen on hänestä vaan kiusallista. -On muutenkin tosi kylmä, ei haaveile mistään, tai osaa suunnitella tulevaa. On oikeasti ihan helvetin tylsä. Ja kyllä olen kyllästynyt. -ap [/quote] Olet puhunut miehelle noista asioista etkä pelkästään kertonut olevasi tyytymätön ja haritsevasi eroa vakavissaan?
[/quote]
Olen, ja vielä monta kertaa. Olemme jopa olleet terapiassa, vaikka en kokenut että siitä olisi ollut kovinkaan paljon apua. Hän ei vaan jotenkin ota puheita kovin tosissaan. Ei ota minua tosissaan. En enää tiedä mikä olen hänelle. Lasten äiti? Joku johon on vaan tyytynyt, kun ei muutakaan saanut? Tällainen olo minulle on tullut. Ehkä hän jopa odottaa että jätän hänet, kun ei itse halua ottaa syitä niskoilleen? -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]Miksi naisen pitäisi olla tyytyväinen suhteeseen, jossa mies huolehtii jälkikasvustaan, eikä hakkaa tai juo liikaa? Minusta nuo on itsestäänselvyyksiä? Huolehdin myös itse jälkikasvustani, enkä hakkaa tai juo, mutta lisäksi olen huomaavainen, yritän (yksin!) piristää parisuhdettani seksielämäämme, ja pitää väljähtäneen liittomme kasassa, kun taas mies ei koe sitä kovin tärkeänä. Toisinsanoen hän ei pidä minua kovin tärkeänä. Pitäiskö siihen tosiaan vaan olla tyytyväinen? -ap
[/quote]
Ei pidä. Asiota ei pidä pitää myöskään itsestään selvyyksinä. Ei pidä olettaa että toinen ymmärtää sinun olevan tyytymätön... siltikään vaikka kertoisit sen. Ainakin tyytymättömyyden kohteet on hyvä perustella.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]Miksi naisen pitäisi olla tyytyväinen suhteeseen, jossa mies huolehtii jälkikasvustaan, eikä hakkaa tai juo liikaa? Minusta nuo on itsestäänselvyyksiä? Huolehdin myös itse jälkikasvustani, enkä hakkaa tai juo, mutta lisäksi olen huomaavainen, yritän (yksin!) piristää parisuhdettani seksielämäämme, ja pitää väljähtäneen liittomme kasassa, kun taas mies ei koe sitä kovin tärkeänä. Toisinsanoen hän ei pidä minua kovin tärkeänä. Pitäiskö siihen tosiaan vaan olla tyytyväinen? -ap [/quote] Ei pidä. Asiota ei pidä pitää myöskään itsestään selvyyksinä. Ei pidä olettaa että toinen ymmärtää sinun olevan tyytymätön... siltikään vaikka kertoisit sen. Ainakin tyytymättömyyden kohteet on hyvä perustella.
[/quote]
Eli minun pitää vaan hyväksiä se, että mies ei ymmärrä minua? Vai onko jokin keino saada hänet ymmärtämään? Sitähän tässä koitin kysellä... Mutta ilmeisesti siis ei.
Tottakai ymmärrän sen että joku, tässä tapauksessa mieheni ei ymmärrä minua, mutta sittenhän ero taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ellen sitten tyydy tällaiseen parisuhdetta muistuttavaan liittoon. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"] Mihin sinä olet tyytymätön? [/quote] Voin kyllä ihan nimetäkin naita asioita: -Meillä ei ole läheisyyttä ollenkaan, muuten kun seksin yhteydessä ja miehen mielestä tämä ei ole ongelma, kun ei hän itse sitä kaipaa. Hänestä riittää kun saa seksiä 1-2 viikossa. Jos hän ei läheisyyttä kaipaa, eihän se sitten ole mitenkään hänen ongelmansa. Niin, minä vaan teen niitä ongelmia. -Mies ei huomioi minua naisena mitenkään, koskaan. Ei kehu, anna lahjoja tai kukkia edes synttärinä tai jouluna, vaikka olen sanonut että toivoisin edes joskus jotain huomioimista. Kahdestaan ei halua tehdä myöskään koskaan mitään. Ilman lapsia lähtee kyllä joihinkin juhliin, jossa muita ihmisiä minun kanssani, mutta kahdestaan minun kanssa tekeminen on hänestä vaan kiusallista. -On muutenkin tosi kylmä, ei haaveile mistään, tai osaa suunnitella tulevaa. On oikeasti ihan helvetin tylsä. Ja kyllä olen kyllästynyt. -ap [/quote] Olet puhunut miehelle noista asioista etkä pelkästään kertonut olevasi tyytymätön ja haritsevasi eroa vakavissaan?
[/quote]
Olen, ja vielä monta kertaa. Olemme jopa olleet terapiassa, vaikka en kokenut että siitä olisi ollut kovinkaan paljon apua. Hän ei vaan jotenkin ota puheita kovin tosissaan. Ei ota minua tosissaan. En enää tiedä mikä olen hänelle. Lasten äiti? Joku johon on vaan tyytynyt, kun ei muutakaan saanut? Tällainen olo minulle on tullut. Ehkä hän jopa odottaa että jätän hänet, kun ei itse halua ottaa syitä niskoilleen? -ap
[/quote]
Mihin hän on tyytyväinen teidän suhteessanne? Mitä hän vastaa kun kysyt mikä sinä hänelle olet miksi hän haluaa olla kanssasi?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]Miksi naisen pitäisi olla tyytyväinen suhteeseen, jossa mies huolehtii jälkikasvustaan, eikä hakkaa tai juo liikaa? Minusta nuo on itsestäänselvyyksiä? Huolehdin myös itse jälkikasvustani, enkä hakkaa tai juo, mutta lisäksi olen huomaavainen, yritän (yksin!) piristää parisuhdettani seksielämäämme, ja pitää väljähtäneen liittomme kasassa, kun taas mies ei koe sitä kovin tärkeänä. Toisinsanoen hän ei pidä minua kovin tärkeänä. Pitäiskö siihen tosiaan vaan olla tyytyväinen? -ap [/quote] Ei pidä. Asiota ei pidä pitää myöskään itsestään selvyyksinä. Ei pidä olettaa että toinen ymmärtää sinun olevan tyytymätön... siltikään vaikka kertoisit sen. Ainakin tyytymättömyyden kohteet on hyvä perustella.
[/quote]
Eli minun pitää vaan hyväksiä se, että mies ei ymmärrä minua? Vai onko jokin keino saada hänet ymmärtämään? Sitähän tässä koitin kysellä... Mutta ilmeisesti siis ei.
Tottakai ymmärrän sen että joku, tässä tapauksessa mieheni ei ymmärrä minua, mutta sittenhän ero taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ellen sitten tyydy tällaiseen parisuhdetta muistuttavaan liittoon. -ap
[/quote]
On paljonkin keinoja jolla voi muuttaa viestejään ja vuorovaikutusta ymmärrettäväksi. Joskus toki on ymmärrettävä myös se että puhuu toisen ihmisen kanssa niin eri asioista tai niin 'eri kieltä' että vuorovaikutuksen on turha odottaa syveevän.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"]
[/quote]
Pitää hyväksyä että mies ei halua ymmärtää, ei ole muuta keinoa saada hänet muuttumaan, niin on ero ainoa vaihtoehto. Jos olet jo rehellisesti kaikki keinot yrittänyt ja terapiassakin olette käyneet, niin ei siinä oikeasti mitään taikakeinoa ole. Joko eroat tai tyydyt nykytilanteeseen, se on totuus.
Jos mies on normaaliälyinen henkilö, ei kyse ole siitä ettet ole vain löytänyt oikeaa keinoa saada hänet ymmärtämään - kyse on ihan pelkästään siitä, ettei mies välitä siitä miltä sinusta tuntuu. Sinä etsit vastausta mahdottomaan kysymykseen mutta et suostu näkemään totuutta joka on ihan sinun silmiesi edessä. Ei toisesta välittävä ihminen käyttäydy noin. On ihan selkeää ettei mies välitä tunteistasi. Totuus sattuu, mutta ilman sen näkemistä et pääse eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:01"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"]Miksi naisen pitäisi olla tyytyväinen suhteeseen, jossa mies huolehtii jälkikasvustaan, eikä hakkaa tai juo liikaa? Minusta nuo on itsestäänselvyyksiä? Huolehdin myös itse jälkikasvustani, enkä hakkaa tai juo, mutta lisäksi olen huomaavainen, yritän (yksin!) piristää parisuhdettani seksielämäämme, ja pitää väljähtäneen liittomme kasassa, kun taas mies ei koe sitä kovin tärkeänä. Toisinsanoen hän ei pidä minua kovin tärkeänä. Pitäiskö siihen tosiaan vaan olla tyytyväinen? -ap [/quote] Ei pidä. Asiota ei pidä pitää myöskään itsestään selvyyksinä. Ei pidä olettaa että toinen ymmärtää sinun olevan tyytymätön... siltikään vaikka kertoisit sen. Ainakin tyytymättömyyden kohteet on hyvä perustella. [/quote] Eli minun pitää vaan hyväksiä se, että mies ei ymmärrä minua? Vai onko jokin keino saada hänet ymmärtämään? Sitähän tässä koitin kysellä... Mutta ilmeisesti siis ei. Tottakai ymmärrän sen että joku, tässä tapauksessa mieheni ei ymmärrä minua, mutta sittenhän ero taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ellen sitten tyydy tällaiseen parisuhdetta muistuttavaan liittoon. -ap [/quote] On paljonkin keinoja jolla voi muuttaa viestejään ja vuorovaikutusta ymmärrettäväksi. Joskus toki on ymmärrettävä myös se että puhuu toisen ihmisen kanssa niin eri asioista tai niin 'eri kieltä' että vuorovaikutuksen on turha odottaa syveevän.
[/quote]
Minulle ei tule mieleen, muuta kun että hankin avioliiton ulkopuolisen suhteen ja mies tulee mustasukkaiseksi minusta. Sitten hän ehkä tajuaa, että en enää jaksa yrittää hänen kanssaan. Ei ihan oikeasti tämä mies tajua rivien välistä mitään, kuten ei kai yleensäkään miehet? Vai olenko väärässä? -ap
Olet väärässä. Ei miehet ole tyhmiä, ei "miehet" yleensäkään ole mikään ryhmä jossa kaikki jäsenet on keskenään samanlaisia. Sinä sekoitat nyt tajuamisen ja välittämisen. Miksi ihmeessä edes haluat olla ihmisen kanssa joka ei välitä siitä että sulla on paha olla??
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:40"]
Mutta kun olen sanonut suoraan, että en ole tyytyväinen suhteeseemme
[/quote]
No juttele sen suhteen kanssa jos et ole siihen tyytyväinen.
Jos toi perkeleen kolmas pyörä, eli parisuhde, saataisiin heitetty pihalle, niin monen miehen ja naisen elämä paranisi tässä maassa.
Näyttää siltä, että pidät itsekin miestäsi itsestäänselvyytenä. Oletko ajatellut, että parantamisen ja kehittymisen varaa voisi olla ehkä itsessäsikin? Onko mies päävastuussa sinun onnellisuudestasi?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"] Mihin sinä olet tyytymätön? [/quote] Voin kyllä ihan nimetäkin naita asioita: -Meillä ei ole läheisyyttä ollenkaan, muuten kun seksin yhteydessä ja miehen mielestä tämä ei ole ongelma, kun ei hän itse sitä kaipaa. Hänestä riittää kun saa seksiä 1-2 viikossa. Jos hän ei läheisyyttä kaipaa, eihän se sitten ole mitenkään hänen ongelmansa. Niin, minä vaan teen niitä ongelmia. -Mies ei huomioi minua naisena mitenkään, koskaan. Ei kehu, anna lahjoja tai kukkia edes synttärinä tai jouluna, vaikka olen sanonut että toivoisin edes joskus jotain huomioimista. Kahdestaan ei halua tehdä myöskään koskaan mitään. Ilman lapsia lähtee kyllä joihinkin juhliin, jossa muita ihmisiä minun kanssani, mutta kahdestaan minun kanssa tekeminen on hänestä vaan kiusallista. -On muutenkin tosi kylmä, ei haaveile mistään, tai osaa suunnitella tulevaa. On oikeasti ihan helvetin tylsä. Ja kyllä olen kyllästynyt. -ap [/quote] Olet puhunut miehelle noista asioista etkä pelkästään kertonut olevasi tyytymätön ja haritsevasi eroa vakavissaan? [/quote] Olen, ja vielä monta kertaa. Olemme jopa olleet terapiassa, vaikka en kokenut että siitä olisi ollut kovinkaan paljon apua. Hän ei vaan jotenkin ota puheita kovin tosissaan. Ei ota minua tosissaan. En enää tiedä mikä olen hänelle. Lasten äiti? Joku johon on vaan tyytynyt, kun ei muutakaan saanut? Tällainen olo minulle on tullut. Ehkä hän jopa odottaa että jätän hänet, kun ei itse halua ottaa syitä niskoilleen? -ap [/quote] Mihin hän on tyytyväinen teidän suhteessanne? Mitä hän vastaa kun kysyt mikä sinä hänelle olet miksi hän haluaa olla kanssasi?
[/quote]
Täytyy varmaan kysyä tuota suoraan, en muista milloin olisin tuollaista kysynyt. Suurin syy on varmasti pienet lapset. Hän ei halua, että lapset joutuvat ramppaamaan kahden kodin väliä, ja toisaalta että joutuu olemaan erossa lapsista niin paljon. Sitten toisaalta hän ei ehkä halua leimautua "luuseriksi" perheensä ja kavereidensa silmissä, kun on eronnut.
Mutta hän sitten vastaisi minulle.. Varmaan koska hän rakastaa minua, vaikka ei mitenkään kyllä osoita sitä minulle. On itse tietysti eri mieltä, tekeehän hän tosiaan perheelleen ruokaa ja vaihtaa yhteiseen autoomme talvirenkaat noin esimerkiksi.. Lisäksi olen hänen mielestään varmaan järkevä, turvallinen, osaan pitää raha-asioista huolta, seksiä on edelleen, en kieltäydy siitä koskaan (koska tykkään seksistä, mutta sekin on jossain määrin alkanut tympiä viime aikoina!), olen hyvä äiti lapsille jne... -ap
Jos teillä menee samalla tavalla mitä minun entisessä suhteessani, joudut ottamaan eron yksin, järjestämään yksin kaikki asiasi, kuuntelemaan kun mies ruikuttaa perääsi epätoivoisena. Lisäksi koko tuttavapiirisi, myös oma äitisi, syyllistää sinut kun lähdit hyvästä suhteesta. Hyvä suhde = mies ei hakkaa. Ja monethan tyytyvät siihen hakkaavaankin mieheen, niin miksi sinä nyt valitat... Jaa miksiköhän miehet sitten ovat itsekkäitä ja laiskoja, kun ei heiltä mitään saa odottaa? Tsemppiä vaan, ap, hyvin tulet pärjäämään. Vaikket koskaan löytäisi uutta suhdetta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:40"]
Mutta kun olen sanonut suoraan, että en ole tyytyväinen suhteeseemme, ja että mielestäni meillä menee tosi heikosti. Hän ei ota sitä ollenkaan tosissaan. Vähättelee ongelmia ja väittää että olen pakosti loppujen lopuksi ihan tyytyväinen! Miksi hän sanoo niin? [/quote]
Koska hän ei välitä. Mitä sinä voit tehdä? Tyytyä suhteeseen jonka toinen osapuoli ei välitä siitä että olet onneton, tai erota. Et voi pakottaa toista välittämään tai ymmärtämään. Nyt hakkaat vain päätäsi seinään ja etsit vastausta ihan väärään kysymykseen. Oikea kysymys on miten saat itsesi tajuamaan että mies ei halua eikä aio muuttua.
[/quote]
Ainoa ongelma on AP. Jos on ongelma niin sen voi kertoa konreettisesti. Tuollainen lässytys jostain tyytymättömyydestä on yhtä turhan kanssa.