Arvottu joululahja, APUA!
Olen menossa firman pikkujouluihin joihin jokainen tuo pienen alle 10e lahjan, jotka arvotaan. Mikä olisi hyvä, edullinen lahja, joka sopisi sekä 22v Jonnalle ja 65v Irmelille ja myös sille nuorelle naiselle ja iäkkäämmille miehelle. Ihan mahdotonta! Osa ei syö karkkia ollenkaan, toiset ei polta kynttilöitä, sukat tms on varmasti sitten väärää kokoa jne. Eli mitä voisi ostaa?? Vinkkejä kehiin!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Servetit ja siihen mukaan vaikka jokin suklaatonttu, suklaasydän tms.
Ei servettejä. Niitä on tyhjän panttina ihmisillä ihan liikaa. Harva käyttää arjessa, ja kaikki ei tykkää järjestää juhlia tms missä niitä kuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Jokin joulukoriste, esim. Cittarista saa tällä hetkellä My Wearin koristeporoja vitosella. Varmasti myös joulukahvi, -tee ja -suklaat toimii.
Turha koristekrääsä on kyllä vihoviimeinen vaihtoehto.
Ostaisin jonkun kahvimukin osuvalla tekstillä.
Työalaan viittaava teksti, sain vain tälläisen tyhmän mukin- teksti. Jotain sellaista..
On paljon tuoksuallergisia
rojuallergisia
ym. Siis maksa vaikka johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen 10 euroa ja laita kuitti lahjan saajalle.
Tai sellainen lahja, jonka voi laittaa köyhien joulukeräykseen.
Paketti sormiparistoja, liimaat siihen tarran, mihin olet tulostanut
DEVICE NOT INCLUDED
Vierailija kirjoitti:
Joku kivan tuoksuinen/kauniissa pumppupullossa oleva käsisaippua luulisi ainakin päätyvän käyttöön.
Irmeli on kuitenkin tuoksuyliherkkä ja ottaa sen verisenä loukkauksena, ellei jopa m.urhanyrityksenä. 😰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut tuollaisessa joskus mukana. En muista mitä mä oon antanut. Mutta lahjakortti esim. ruokakauppaan.
Alle kymmenen euron lahjakortti?
Kympin lahjakortti Spotifyyn, Netflixiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ketjussa mainitut ideat listamuotoon. Mielestäni kaikki kuluvat, poissyötävät ja muut katoavat lahjat ovat kyllä parhaita. Itse en ainakaan haluaisi mitään toisen valitsemaa joulukrääsäkoristetta, paritonta käsipyyhettä, vääränhajuista kitkerää käsisaippuaa tai huonolaatuisia ja vääränlaisia kodinhoitotarvikkeita. Firman joulubileisiin parhaat on just niitä persoonattomia bisneslahjan oloisia kuten joku hyvä suklaa. Eikä ne jää kaappeihin pyörimään tai kodin tukkeeksi.
Hyvät
- jouluglögi/tee/suklaa
- suklaarasia
- kahvimuki täynnä karkkia
- alkoholi/suklaa
- jouluolut
- marjamehu, hillo, hunaja
- lahjakortti
- kahvi/tee rasiassa tai purkissaHuonot
- tiskirätti ja tiskiharja
- tuoksukynttilä
- arpa
- led-kynttilät ja karkki
- vessapapari
- maustettu oliiviöljy
- käsisaippua
- joulukoristeet
- käsipyyhe
- munakello
Mulle suunnilleen nuo kaikki "hyvät" (lahjakortti ainoa hyvä) ois huonoja ja päinvastoin...
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä että vielä nykyäänkin järjestetään aikuisten kesken tätä turhaa tavaran ostoa.
No joo, mutta: toi arpa on kiva idea. Itse tykkäisin saada jotain jolle on oikeasti käyttöä, ei siis mitään vitsilahjaa eikä missään nimessä koristeita, vaan just joku tiskirätti, oliviiöljy tms.
Kuule, ei sun tarvikaan käsitää. Työpaikoilla on myös sinkkuja, jotka eivät saa mitään joululahjoja keneltäkään. Ainoa joululahja on tuo pikkujouluissa saatu lahja tai se, minkä työntantaja antaa joulumuistamiseksi.
Jotkut sanovat, että he avaavat sen saamansa lahjan vasta kotoan, jouluaattona, tuntuu joulummalta kun saa lahjan. Ja vielä sellaisen lahjan, ettei tiedä mitä lahjapaperi alla on.
Monet nuoret, keski-ikäiset ja vanhukset viettävät tämänkin joulun ihan yksin. Eivätkä ole katkeria koska ovat jo siihen jo vuosikausia tottuneeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä listaus, mutta mielestäni muki on huono ja arpa hyvä. Kaikilla on varmaan jo kaapeissa noita yksittäisiä parittomia mukeja saatu "pakkolahjoina", missään nimessä en haluaisi sellaisia lisää. Eikä myöskään voi lahjoittaa eteenpäin, sillä kaikilla on sama ongelma.
Sellaisen voi aina kääräistä tuollaiseen lahja-arvontaan uudestaan. Ei ole parasta ennen päiväystäkään.
Itse jätän nuo parittomat mukit työpaikalle joko kynäkipoiksi tai työkahvikupeiksi. Töissä ihan sama millainen kuppi on. Kotona kupit on tasan tarkkaan yhteensopivia ja samanmerkkisiä. Olisi kamalaa jos astiakaapista kurkistaisi aina vastaan joku Rönsy-Reiskan maansiirtoliikkeen huumorimuki tai kokoelma huonolaatuisia rumia kiinalaispuristemukeja.
Tuli mieleen opiskeluajat ja miten illanvietoissa jokaisella oli erilainen muki. Omansa tunnisti helposti. Mukeja ostettiin tarkoituksella erilaisia.
Nyt keski-ikäisenä on tylsää, kun kaikki mukit on samanlaisia.
Onko mahdollista, että saisit oman pakettisi? Jos on, osta sellainen, minkä saaminen ei kovasti v*ttaisi sinua itseäsi.