Onko jonkun auto mennyt harjapesun jälkeen pilalle?
Kommentit (41)
Osa autoista mitkä tulee pesuun sitten todella törkyisiä ja takavuosina auton kapseleihin ja kylkiin pinttyneitä rantuja.
Vierailija kirjoitti:
Vie käsinpesuun. Tekevät monesti ihan hyvään hintaan (n. 20€) ja ikinä en ole pettynyt.
Mehmettien huijausta, ei ne käsin pese vaan tykittävät painepesurilla ja sohivat sillä naarmuja autoon, kun laittavat pistoolin liian lähelle pintaa, noista löhtee ruoste yllättävän rivakasti...
Käsin pesu olisi enneminkin sienellä tahkosmista...
Olen 10v käyttänyt nykyistä autoa harjapesussa. Ei ole tullut naarmuja. Naarmut jotka huomaan ovat tullet omista toimista.
Vierailija kirjoitti:
Vie käsinpesuun. Tekevät monesti ihan hyvään hintaan (n. 20€) ja ikinä en ole pettynyt.
Käsinpesussa tulee enemmän naarmuja; seillä riippuen paikasta 'ammattilainen' harjaa umpioita tiskiharjalla ja kuivaavat lopuksi lastalla. Kone on hellävaraisempi.
Pesin autoni pitkästä aikaa käsin ja huomasin, että on näköjään konepesuissa yksi takaluukun merkinnöistä (EcoDynamics) nuhjaantunut, pinta jotenkin ikäänkuin kulunut puhki. Näyttää likaiselta pesun jälkeenkin.
Ei ole mennyt pilalle pesulassa. Huollossa hajottivat auton ja se se vasta muuten vituttaakin!
Mulla kans irtosi puskurista kauan sitten maalia, kun harjat jumittuivat hakkaamaan sitä puskuria. Siis sillä harjan sisäosalla, ei harjasten päillä.
En muista enää korvausmenettelyä..
Toki se jättää pyörrejäljet mutta eipä kiinnosta kun auto on vain liisari. Enemmän vituttaa ne kusimulkut jotka paiskoo ovia kylkiin. Niitä kun ei myllytyksellä peitetä.
Vierailija kirjoitti:
Tesla ei kestä harjapesua ja taitaa olla jopa kielletty takuuehdoissa.
Teslan ohjekirjassa kielletään koneellinen pesu. Pitää pehmeällä sienellä varovasti töpötellä.
Et kai sä millään lattian lakaisuluudalla itsekään autoasi pestessä hinkkaisi.
Pesula meni mun auton jälkeen rikki. Ihmettelin miksi seuraava ei aja jo sisään kun itse olin huuhtelupuolella. Ajoin ulos ja muut autot kääntyi pois,pesula meni pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsohan autojen maalipintaa joita on käytetty harjapesussa
Onko kamalassa kunnossa?
On jos paljon käyttää harjakoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt pilalle pesulassa. Huollossa hajottivat auton ja se se vasta muuten vituttaakin!
Oliko Ahmedin huolto ilman kuittia.
Kirkkonummen ABC:n pesussa lähtenyt tuulilasin yläpuolelta maalia useasta kohdasta. Aluksi luulin tulleen jostain aiemmin, mutta nyt oli lähtenyt jo oikein kiilamaisesti maalia pois.
Mitähän jos opettelisit pesemään autosi käsin?
Vierailija kirjoitti:
Toki se jättää pyörrejäljet mutta eipä kiinnosta kun auto on vain liisari. Enemmän vituttaa ne kusimulkut jotka paiskoo ovia kylkiin. Niitä kun ei myllytyksellä peitetä.
Miten harjapesu voi jättää pyörrejäljet, kun se ei tee pyörivää liikettä maalipinnalla?
On monenkin. Moni on hakenut korvauksiakin, etsi Googlella ovatko saanut, en viitsi valmiiksi kaikkea.
Kenenkään auto ei ole mennyt harjapesun jälkeen pilalle, monella on mennyt harjapesun aikana.
Harjaton pesu ei pilaa maalipintaa. Onhan se selvä ettei harjapesussa ne harjat ole puhtaat vaan hiekkaiset kun likaisia autoja pestään.