Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤LOKAmasujen MAANANTAI¤¤¤¤

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kauhea väsy vaihteeksi.. tytöt päättivät herätä tuos 7aikaan its olisin kyllä ihan mielelläni jatkanut vielä unia.

Mulla on koko selkä ihan rikki :( ei varmaan ole oikein hyviä nuo meidän sängyn patjatkaan.

Kyykkyyn on todella vaikea mennä muksu painaa jo aikas mukavasti tuonne alas.

Keskiviikkona olis neuvola lääkäri pääsee näkemään ja kuulemaan onko paikoissa tapahtunut mitään edistystä.

Mutta nyt aamu kaffelle jos vaik vahingos heräis :D

Hexu ja poju rv 37+0

Vierailija
2/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut heti uskoakaan, ettei täällä ole vielä pinoa tälle päivälle ja kello on puoli kahdeksan??! :) Ihanaa, kun jotkut pystyvät nukkumaan...heh, muuta syytähän " pinoutumattomuudelle" ei voikaan olla :D

Mulla on takana taas tuskien yö, tekisi mieli sanoa pari " Kovaa sanaa" , mutta ei se valittamisesta parane:(

Oli pakko seiskalta nousta, kun kädet olivat totaalisesti tulessa. Ovat lisäksi törkeen jäykät ja turvonneet ja SÄRKEVÄT...tuntuu kuin ne räjähtäisivät ja se tunne EI TODELLAKAAN ole mikään mukava;( Voisin antaa nää kädet jollekin toiselle muutamaksi viikoksi!!! Voisin vaihtarina ottaa vaikka teidän supistuksistanne osan:)

(.) Vointi masussa täysin ennallaan..ei minkäänlaisia kipuja...mahtaakohan ne supparit sitte joskus alkaa ihan kertaheitolla?! Kohdunkaulakanava oli viime viikolla lyhentynyt (1.5-2cm jäljellä) ja kohdunsuu pehmennyt, mutta kiinni. Ja ainootakaan supparia ei ole ilmennyt ennenkään, ainoastaan niitä harjotussellaisia ja niitäkin nykyään enää tosi vähän.

Vatsa on ollut sekaisin jo monta päivää...ei tarvii ainakaan ummetuksesta kärsiä ja se on HYVÄ se!!! Sitäkin kun jossain vaiheessa oli ja ei ole olleskaan mukava vaiva :(

Vauva oli eilen taas poikkeuksellisen vilkas ja kun käytiin siellä leffassa niin kyllä oli masussa elämää koko ajan ihan kiukulla. Nyt on ruvennut näkymään pikkuisen raajat masun läpi ja välillä tekee ihan " pahaa" katsoa kun pikkuinen jalka potkii masun poikki...ja muutoinkin selkä ja peppu erottuvat aikas hyvinkin..

Joo mutta nyt ei pysty sitte kirjottamaan enempää, sormet on ihan tulessa ja toisaalta sormenpäät sillain " tunnottomat" , ettei oikein tunne näitä näppäimiä....Että on mukavata!

No, palaillaan tuonnempana. Pitää ysiltä viedä auto huoltoon...Isäntä nukkuu vielä, hänellä tänään vapaapäivä. Oli muutoin kylmä yö, vieläkin vain +6 astetta, HUI!!!!

IHANAA ALKANUTTA VIIKKOA!!!!! Saas nähdä saadaanko tällä viikkoa lisää Lokavauvoja ja Saskukin varmasti jo tulee kertoilemaan pikkuisesta nyytistään, joka keskiviikkona näki päivänvalon :)

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joskus voisikin aloittaa jutut sillä miten hyvältä tuntuu..

Aamu alkoi oksentamalla, samalla alkoi silmissä vilistä hirveästi jotain kuvioita, muttei sahalaitaa. Mittasin siinä sitten verenpaineenkin. Oli pikkusen kohonnut muttei liikaa.

Tosi kurja olo ja mies just lähti töihin..

Hyvä kun Mianni selvisit säikähdyksellä :)

On teillä systeemit siellä synnytyspaikasta, ei sitä itse oikein tahdo edes ymmärtää kun matkaa meillä sairaalaan n. alle 5km ;o)

Että tarvittaessa körötellään vaikka potkurilla paikan päälle ;)

Ihanaaaa!!!Tällä viikolla alkaa sm-liiga! Olen tosi innokas fani ollut ihan pienestä tytöstä saakka ja ainakin yhteen peliin olis pästävä ennen vauvan syntymää :)

Meillä muuten tehtiin eilen historiaa =O Mies pesi elämänsä ekan kerran ikkunan ja silitti verhonkin ikkunaan =O

Itse en siihen yksinkertaisesti kyennyt ja mies sitten uhrautui...Eihän se jälki mitään maailman parasta ollut, mutta eihän tuo haittaa. Arvostan tosi paljon että auttoi mua :)

Nyt on mentävä särkylääkekaapin kautta ja aamupalalle.

Mukavaa ja aurinkoista uutta viikkoa, jokohan tällä viikolla saadaan tietoon uuden lokavauvan sukupuoli :)

Terkuin,

Camelot 34+4

Vierailija
4/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan että miten MIANNIN oli käynyt ja hyvä ettei ollut käynyt mitenkään :) Jos nyt odoteltas vielä sellaiset nelisen viikkoa?

Näin UNTA jossa multa tuli veristä vuotoa, heräsin sitten yöllä ja mietin että pitäskö käydä vessassa katsomassa. No onneksi en turhaan noussut, kun nyt aamulla kävin niin ei siellä mitään ollut. VALKOVUOTOA kyllä tulee ihan yli oman tarpeen :( On tullut koko ajan niin kauan kun muistan tässä raskauden aikana. Pikkuhousunsuojaa joutuu käyttämään koko ajan.

Ja väsyttää taas, aina ekana aamulla on mielessä että voi kun olis jo muksun päiväuniaika... yleensä kyllä sitten päiväuniaikaan mennessä olen jo vähän " vironnut" eikä oo niin karmea väsymys. Mutta nyt ainakin olisin tosi iloinen jos 1,5 v kiipeäisi omaan sänkyyn takaisin ja haluais nukkua.

Ostettiin muuten tuolle esikoiselle viikonloppuna NUKKE. Olen ajatellut ja myös muualta kuullut, että nukke kannattaa olla niin saa sitten omaa " vauvaa" hoitaa kun äiti hoitaa sitä ihan oikeaa vauvaa. Kovasti se on kiinnostanutkin. Mukana tuli tuttipullo ja maitoa hän aina välillä vauvalle antaa :) Karmeen hintasia kyllä nuo nuket, tuokin maksoi 19,90 E! Ja oli vielä halpa, useimmat mitä löytyi maksoi 40-50 euroa, jotain hiivatin Baby Borneja... minä kun halusin ihan tuollasen tavallisen vauvanuken, jota saa pitää sylissä ja heitellä.

Eipä mulla tässä oikein mitään kummempia puhuttavia ole. Tuntuu että mitä lähemmäs vauvan syntymää menee, niin jotenkin sitä etäisemmältä se tuntuu. Kai se alkaa jotenkin mulla siirtyä ajatusten puolelta konkreettiseen maailmaan...? Onneksi tässä on vielä se reilu kuukausi odoteltavaa, voipahan tuota olla kaksikin - tosin ihan siihen en usko että 42+ viikoille ja käynnistykseen menisi kun esikoinen kuitenkin tuli etuajassa, ja suppareita oon ainakin toistaiseksi saanut tahattomasti aikaan fyysisellä rasituksella.

Miehen TYÖN JATKON pitäisi selvitä tällä viikolla - tai pakko on selvitä, kun hänellä on ensi maanantaina viimeinen nykyisen työsopimuksen päivä. Kuulemma näytti ihan lupaavalta vielä perjantaina, joten fingers crossed.

Hyvää viikon alkua!

Coe rv 34+1

Vierailija
5/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa: Eilen olikin jännä päivä meillä, kun yhdynnän jälkeen alkoi supistella ihan kivasti ;) Tuossa klo 14 alkoi supparit 4-5 minsan välein, kellotin jotain 1,5 tuntia niitä. Kävin kuumassa suihkussa, yritin lepäillä, mutta sitten oli pakko pyöriä pitkin kämppää kun kivut oli jo sellaisia. Tuli ihan mieleen esikoisen synnytyksestä se kun odotettiin ammehuoneen vapautumista ja kävelin pitkin sairaalan käytävää...

Sitten taas kellotin, välit oli parhaimmillaan jo kahta minsaa, mutta kivut ei yltyneet, joten en viitsinyt lähteä sairaalaan näytille. Sitten iltaseitsemältä suppareiden välit rupesi pidentymään ja menin vähän pettyneenä nukkumaan. Yö oli kyllä tuskaa, nukuin kaurapussi vatsalla ja heräilin vähän väliä. Kolmen maissa välit oli tasan 7 minsaa ja sitten sen jälkeen supparit hiipuikin kokonaan. Kai sitä pitäisi olla helpottunut, kun vauva on vielä vähän turhan pieni. Mutta olin ja olen vähän PETTYNYT! Olisi niin kova hinku jo saada vauva kainaloon.

No, jotain supparit on alapäässä tehneet, koska nyt aamulla tuli tosi paksua ja sitkeää limaa, missä oli vielä kiinteitä klönttejäkin. Oiskohan se ollut nyt sitä limatulppaa? Tänään ei ole tullut supparin supparia, joten tältä erää haaveet synnytyksestä on menetetty. Nyt pitäisi sitten jaksaa keskittyä graduun, tosi helppoa!

NAZULLE voimia iskiaksen kanssa! Mullahan on niitä peppu/takareisikipuja, jotka lääkäri tulkitsi kanssa iskiakseksi. Sanoi, että kävely ja venyttely auttaa, mutta vähän vaikea sun on noita toteuttaa, jos tosiaan et pysty kävelemään kipujen kanssa.

Viikonloppuna taisi tulla uusiakin mukaan lokakuisiin. Tervetuloa kaikille! Ja kiva oli kuulla Rualista pitkästä aikaa. Muistankohan oikein, että kirjoittelit kanssa tammitähtösissä aikanaan tuolla kuumeilupuolella?

Nyt pitää lopetella. Hyvää alkanutta viikkoa lokamammoille ja toivottavasti kohta kuullaan jo Saskustakin! Hanna taisi olla kanssa menossa käynnistykseen, onnea sinnekin!

S-I ja Lumikukka 36+6

Vierailija
6/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

simmät ristisä täälä taas...voi tursas että väsyttäs. poitsu heräs jo seittemältä ja pikkujunnu on pitäny mesua koko yön. nukuin toooooosi huonosti. selkää kivisti ja paleli ja hikoilutti vuorotellen, supisteli ja veti suonta. ei oo aikoihin ollu noin huonoo yötä. sitten vielä ukolla on ollut 7päivän " kuuen aamu-putki" , niin ei raskinu sitäkää revitytttää ylös. vaikka kyllä pisteli vihaksi, kun käänsi vaan kylkee, vaikka poika isiä vieresä höpötti. nukkukoot prkl!

...*huokaus*...pitäis varmaan kyllä ottaa itteesä niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. ois paljon puuhaa tällekin päivälle. musta tuntuu kyllä, että joka päivälle on. mun pitäs varmaan kirjottaa joku lista mitä kaikkee mun pitää puuhata ennen kun vauva syntyy. koko ajan on jotain projektia " pöyällä" ja silti tuntuu ettei asiat edisty yhtää...ärsyttää...

kylläpäs on kiukkuista juttua mullakin taas. auttais varmasti ensi hätään, kun söis jotain. sitten vois vaikka lähtä poitsun kans pikku happihyppelylle, jos sitä tuolta pihalta sais tosiaan vähän puhtia peliin.

ainiin ja jee! alkaahan tässä tulla jo kivojakin juttuja mieleen. illalla on vähän muutoksen makua ilmassa ja mulla hetki omaa aikaa. me ilmouttauduttiin siskon kans työväen opiston venäjän alkeiskurssille ja se alkaa tänään. jippii! ja keskiviikkona alkaa meiän kylällä perhekerho. kivakiva! saa vähän vertaistukee ja järkevää keskusteluseuraa. ja poitsulle kamuja. =)

jepulis, vaan tämä lähtee tästä aamupalalle. sitten kävellen kauppan, niin virkistyy =) palaillaan taas asiaan iltapäivällä.

-rual, jannu 1v8kk ja junnu rv 34+4-

7/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jatketaan samaa rataa ku toisetki- raivostuttava yö takana. Esikoinen heräs puol 2 itkemään ja lähin laittaan tuttia suuhun, niin eihän se sille rauhottunukkaa! Istuin pinnasängyn vieressä 15min ja aina välillä ku koitin lähtä pois niin hirvee huuto alko samantien. En jaksanu kauempaa istua siinä kovalla lattialla ja otin tytön meijän väliin, siinä se puolisen tuntia pyöri ennenku nukahti ja sain kannettua omaan sänkyyn. No, siitä ku pääsi niin eiköhän mies alottanu kuorsauksen. Yleensä en henno herättää häntä sen takia, mutta nyt otti niin päähän että tönäsin täysillä kylkeen ja ärähin että lopeta tuo kuorsaus. Sen jälkee sain vasta unen, katkonaisen kylläki.

No, nyt koitetaan tässä sinnitellä päivä. Kelalla pitäs lähtä käymään, viemään miehen palkkatodistukset kesätöistä- saa nähä vaikuttaako ne kovin paljon tuohon esikoisesta saatavaan hoitolisään... Toivottavasti ei vaikuta ja saatas jotain.

aurinko paistaa ja ulkona n.13astetta lämmintä, ihan sopivasti siis.

Miannilla ja S-I:llä ollu jänniä hetkiä, hui! Toivottavasti ite säästys niiltä kivuliailta suppareilta ennen h-hetkeä. Ei kiva ootella turhaan jos ei mitään tapahukkaan.

(.) Paino on nyt pari pvä pysyny samassa, helpotus. toivottavasti ei enää nouse grammaakaa ennen seuraavaa nla! Katoin kyllä, että esikoista oottaessa on kans näillä viikoilla noussu paljon paino mutta se on loppua kohti sitte hiipunu. Mutta toisaalta syy saatto olla se ettei vauva kasvanu enää loppuvkoina, nyt siis ilmeisesti odotettavissa että nousee loppuun asti. Kääk!

Masu ei oo toiminu taas moneen päivään, nytki vääntää ikävästi, jospa tässä jotain tapahtus ennenku pitää tuonne kaupungille lähtä.

Jaa, ei mulla muuta taida olla. Omaa napaa tais mullaki tulla, kumma ku se onki aina päällimäisenä ;)

Jääsydän rv 32+6

Vierailija
8/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa minäkin pinoutua. Jutut käyny kyl päivittäin lukemassa mutta jääny kirjottelu vähille.

Yöt nukun edelleen hyvin, ei vessareissuja, ainoastaan sillon herää kun pitää kylkeä kääntää. Sattuu! Ei oo liitoskipuja juurikaan muute mutta öisin auts! Ja kun eilen taas viikkojen tauon jälkeen meillä hali-pusi-nami-nami-tuokio illalla niin jopas oli vaikeaa! Tosiaan tuntee että tää on nyt sitte sitä loppuraskautta... Aika raihnaista rupee muutenki oleen mutta ei mitään suurempia hommeleita. Meillä ei lapsetkaan onneks herätä öisin niin saa senkin puolesta yöt nukuttua. Miten sitä herää/jaksaa sitte yöllä vauvan kaa?!

Mulla vika lääkäri varttia yli kymmenen, saas nähä, mikä tilanne tuolla alhaalla. Paino vaan ärsyttää... Ei voi kaikesta aina turvotustakaan syyttää prkl. Välillä on suppaillu muttei kovin kipeesti.

Jenilläkö on ollu maha sekaisin? Sehän voi kans enteillä synnytystä..? Jänskää.. Ja Iiriksellä lupaavia suppareita :). Hannakin saa tällä viikolla nyyttinsä, ihanaa! Jokohan Sasku on kotiutunut?

No ny mä meen. Näyttää tulevan kaunis päivä :)

Sanna ja baby rv 35+5

Vierailija
9/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta TURVOTUKSESTA on pitänytkin sanoa... hehheh, enpä muulloin kuin loppuraskaudessa voi ottaa kohteliaisuutena kun mies sanoo että kylläpäs sun jalat näyttää turvonneilta! Kohteliaisuutena tietysti siksi että sitten voi tyytyväisenä ajatella että no ainakin painoa voi laittaa sen piikkiin... :) :)

Odotan kyllä vauvan syntymää kuin uutta kuuta nousevaa sen puolesta että pääsee liikkumaan ja laihtumaan! En ole painoa kytännyt tässä raskaudessa, olen säästänyt kaiken energian siihen synnytyksen jälkeiseen painontarkkailuun. Nyt oon sitten ihan repeämäisilläni laihdutustunnelmia.

IIRIKSELLE lähettelen aivoille pikatoimintasäteitä, niin että saisit gradua mahdollisimman pitkälle ennen kuin tuo teidän muksu päättää tulla. Eipä tosiaan välttämättä kauaa enää mene!

Jotenkin hassua kyllä olla näitä loppukuisia, kun nuo supparipuheet ja täysiaikaisuus tuntuu kaaaauhean kaukaisilta... Moni aktiivi taitaakin olla just alkukuusta, ketkähän täällä sitten lokakuun lopuilla mun kanssa kirjoittelee :) No ainakin CAMELOTILLA ja JÄÄSYDÄMELLÄ oli ajanvaraus siellä loppukuussa ellei ulkomuistini ihan petä, ja PEGGY taitaa olla loppupäästä myös. Pitääpäs käydä vilkaisemassa läpi se laskettujen aikojen lista.

KUKA MUUTEN HOITAA SITÄ LASKETTUJEN AIKOJEN LISTAA? Ei vissiin kukaan? (En ilmoittaudu vapaaehtoiseksi minäkään, riittää hommaa kyllä muutenkin...)

Coe

Vierailija
10/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiki virtaa, henkee ahistaa, mutta muuten on hyvä olla :)

Huomenia vain kaikille.

Hyvin nukuttu yö takana, vain pari herätystä vessaan.

Tosin näin " painajaisia" että nyt pitäis lähtee synnyttämämään, heräsin hetkex siihen ja kuulostelin... kaikki ok.

Ei ois millään puol kasilta jaksanu vielä herätä laittamaan esikoista koulutielle. Eipä sitäkään meinannu saada hereille..

Mies lähti jo kello kuus töihin, tässä kanssa jännättään sen työn jatkamista, sopimus on tän kuun loppuun, eikä jatkosta ole vielä ollut puhetta.

Maksimissaan työt kestääkin enää vuoden loppuun. Ollut tässä työssä 3-vuotta määräaikaisena.

Sitten pitäis keksiä vuodeksi jotain muuta, jonka jälkeen tästä työstä likenis vakituinen paikka.

OOOOootellaan....

Alkaa käymään päivät tooooodella pitkix... mälsäää.

Oon ollu töistä saikulla selän takia jo 3 viikkoa, huomenna alkaa äitiysloma.

Olisin niin mielelläni mennyt töihin vielä jos olisin vaan kyennyt :(

Jäin siis vielä suoraan kesälomalta sairaslomalle, että tässä ollaan jo tosi kauan kateltu näitä seiniä :(

Lomallakaan ei käyty missään reissussa, kun on toi rakennusprojekti.

No pitää koittaa keksiä jotain viihdykettä.

Mukavaa maanantaita kaikille, tästä se viikko taas lähtee....

Zimppu ja masukki 34+6

Vierailija
11/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys !

Täällä ollaan nyt vika työviikko sairaslomalla. Pääsin sitten vihdoin lääkäriin ja ultraan yksityiselle viime pe ja onneksi kaikki kunnossa, mutta vauva on aika pienikokoinen, joten nyt olsi syytä lepäillä, jotta kasvaakin rauhassa ainakin laskettuun aikaan. Olen tosi helpottunut mutta silti minä ylitunollinenahertaja olen nyt ihan ihmeissäni täällä kotona yksin, kun tytärkin hoidossa. Pitäisi nukkua, en osaa. PItäisi vaan relata, en oikein osaa sitäkään. Voimattomuus vaivaa, ehkä lievä alakulokin. No ehkä (ja kyllä) tämä tästä, kun pääsee oikeasti irti työarjesta.

Tunnistan ihan Coen tuntemukset itsessäni eli koska olen loppukuisia, tuntuu ihan " oudolta" , että te monet olette jo melkein jalka synnärin oven välissä ;-) MInulla tosiaan on vielä ihan kaikki laittamattakin vauvalle. Mutta suurin osa kuitenkin on jo kotona ja varastossa eli nou hätiä.

Muutama kirjoitti eilisessä pinossa siitä, että masun pienikokoisuutta kommentoidaan. Liityn tuohon clubiin! Ja tosiaan, kun nyt ultrassa pe vauva oli " vain" 1,8 kg, niin ei minustakaan aina tunnu kovin kivalta., kun vielä ihmetellään masun kokoa.

Nyt koitan relata ja menen yrittämään zzzzzzzzzzzzzz.

Jolla 33+5

Vierailija
12/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin vaan nopeesti pinon läpi, joten voi olla että jäi jotku kysymykset huomaamatta.

Mullakaan ei oo nyt oikeen mitään hyvää sanottavaa mistään :)

Jotenkin sellainen iso, yleinen vitutus päällä jos suoraan sanotaan. Hommaa ois vaikka kuinka, mutta kun ei viitsi / jaksa / kykene / krkeä tekemään ja sitäpaitsi en edes tiedä mistä aloittaa.

Supistuksia tuli yöllä vessareissun jälkeen pari ja muutenki nukkuminen oli yhtä pirun pyörimistä. Muuten olo kyllä fyysisesti ihan ok.

COElle sen verran, että loppukuinen olen minäkin ja minustakin tuntuu ikuisuudelta ennenkuin itsellä on jotain 37+ viikkoa.

JENI: Meidän vanhempi tyttö syntyi just viikoilla 37+1 :) Ihan oli valmis pikkuihminen, tasan 3kg painoi ja 47cm oli mittaa. Aijai, kun tulee ihanat muistot mieleen kun ajattelee. Päästiin jo 2vrk:n vanhana kotiin ja kaikki meni hyvin.

Eilen muuten näin siellä synnärillä yhden vauvan ja aijai, kun oon taas unohtanu kuinka PIENIÄ ja IHANIA ne on. TAHTOO JO OMAN! Siis en näin pienillä viikoilla, mutta eikö tuota kalenteria millään vois rullata vaikka edes kaks viikkoa eteenpäin :S

TURVOTUSTA on täälläkin, jalat on iltaisin aivan hirveet! Ja painoa on tullu varmaan kilo / viikko, voi PASKA! Torstaina se lääkärineuvola, sittenhän sen näkee.

Nyt ei tuu mitään muuta mieleen. Pitäs kai pyykkejä lähtee laittamaan tjn.

Mianni 34+2 (miksi tuo just nyt näyttää ihan säälittävän vähältä?)

Vierailija
13/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli tosi syvältä sieltä, tyttö piti valveilla monta tuntia ja kaupan päälle vauva riehui ihan hulluna:/ Onneksi aurinko paistaa niin ei vaan voi v...tuttaa niin paljon:)

Vähänkö oli SIGNORINA-IRIKSELLÄ jännät paikat eilen:O Voin vain kuvitella mitä teillä tehdään seuraavat päivät uusien ja tuloksellisempien suppareiden toivossa;)

NAZU ym: mullakin on parin viime viikon aikana ISKIAS vaivannut, en kyllä ole keksinyt mitään parannuskeinoa siihen:( Onneksi mulla se tuntuu vain toisessa pakarassa ja sen puolen takareidessä (ja välillä etupuolellakin ja jopa pohkeessa saakka) ja yleensä vain iltaisin eli ei ole ihan kokoaikainen vaiva. Välillä tosin jomotta päivälläkin ja kävely saattaa tuntua hieman hankalalta. Enkä edes halua tietää miltä näyttää kun taaperran mennä pitkin katuja...Auttaakohan iskiaskipuihin särkylääkkeet tai esim. kaurapussi? En ole vielä kokeillut, kun ei ole niin pahaksi yltynyt. Esikoista odottaessani vaiva oli paljon pahempi ja molemmilla puolilla ja haittasi pahasti nukkumista. Nyt voin aika hyvin nukkua kipeän kankun päällä, ei tunnu kovin pahalta niin.

COE, meillä tytön yksi suosikkileikeistä on NUKEN eli " vauvan" hoitaminen. Huomaan, että kun ollaan vähän puhuttu tulevasta oikeasta vauvasta tytölle, niin sekoittaa sen omaan nukkeensa. Esim. lipastossa olevat vauvan vaatteet on tytön mielestä nimenomaan HÄNEN vauvansa vaatteita=) Saa nähdä miten reagoi, kun taloon tuleekin toinen vauva...

JOLLA, hyvä että pääsit lepäämään. Yritä nyt vain rentoutua ja kasvatella vatsaa ja vauvaa. Meillä on muuten sama painoarvio tehty rv 33 eli 1,8-kiloiseksi silloin veikattiin. Perjantaina kontrollikäynti, vähän jännittää. Itsestä kyllä tuntuu, että vatsa olisi kasvanut ihan kivasti viime viikkoina ja ainakin vilkkauden perusteella vauva tuntuu voivan hyvin. Ei muuten olla vieläkään tilattu niitä tuplia ja edellisetkin vaunut on vielä kunnostamatta, pitäisi laittaa ne myyntiin...ja paljon muutakin vielä tekemättä...

Onko muuten ollut puhetta vauvan KOTIUTUMISVAATTEISTA? Jotenkin lyö ihan tyhjää mitä noin kuukauden päästä syntyvä vauva tarvitsee päälleen, kun tulee sairaalasta kotiin=sairaalan ovelta kotiovelle:O Ei paljoa ulkona joudu olemaan, mutta silti olen ihan h.moilasena täällä. Päällimmäiseksi tulee fleece-haalari, tarvitaanko sen alle yksi vai kaksi kerrosta vaatetta? Riittääkö yhdet potkarit ja body vai pitääkö olla siihen päälle vielä toinen vaatekerta? Ja hattu päähän tietty, mutta riittääkö ohut " vauvanhattu" vai pitääkö olla toinenkin? Haalarissa on kyllä huppu, mutta ei varmaan kovin suojaava sellainen. Voi että sitä voikin tuntea itsensä hölmöksi, miten kahdessa vuodessa voi unohtaa näin totaalisesti miten paljon pieni vauva vaatetta tarvitsee:/

Näihin aatoksiin päätän raporttini tällä kertaa.

-L-

Vierailija
14/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillis06: Pohdin täällä ihan samaa kuin sinäkin, MITÄ VAUVALLE PÄÄLLE kun tullaan kotiin??!!!

Ei tosiaankaan voi tietää onko kuukauden päästä jo lunta ;)

Tekis mieli ottaa koko vaatevarasto mukaan, niin ei pääse vauveli ainakaan paleltumaan.

Nyt mulla ois kassissa sille valmiina, body, potkarit, kypärä, hattu, frotee sukat ja hanskat, kankainen välikausi puku (joka vähän paksumpi kuin äitiyspakkauksen) sekä peitto.

Onko kukaan huomannut, ketkä siis ottavat äitiyspakkausen, että siitä puuttuu jotain??

TUTTIPULLO!!!!

Oli vielä alkuvuoden paketissa, jonka siskoni sai, mutta nyt poistettu, eikä tilalle tullut mitään (tein asiasta ihan kyselyn kelaan).

Eipähän se kallis ole, mutta epäreilua silti :(

Nyt koitan mennä siivoilemaan...

Vierailija
15/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIANNI: Ihanalta kuulosti tuo, että teidän tyttö on syntynyt just tällä päivällä millä mä nyt olen ja on ollut jo ihan " valmis" pakkaus <3 Jotenkaan sitä ei oikein tajuakaan miten tuolla masussa asustelee jo ihan OIKEA VAUVA :))

SUPPAREISTA: Tulee sellanen olo, kun luki esim. tota S-I:n eilistä päivää ja iltaa, että meikäläinen tulee sitte tekemään varmaan kymmenen turhaa reissua synnärille :( Siis MISTÄ sen voi tietää milloin supparit on tarpeeks kovia, jotta jotain tapahtuu...??? KERTOKAA TYHMÄLLE!!!! Ja kun ihmisillä on erilainen kipukynnys ja itsellä se on mielestäni todella korkealla ja joillain KUNNON supparitkaan ei " vie jalkoja alta" ...Muuta ohjetta ei olla meille annettu valmennuksessa kuin että kellottaa ja jos tulee 2 tunnin ajan 10 minuutin välein (tai alle) niin sitten jo on tosi kyseessä. Ja että kotona saa olla ainakin sen kaks tuntia siitä, kun ovat ruvenneet säännöllisiksi tai niin kauan kuin vähänkin kivulta pystyy kotona olemaan. Miten kauan yks supistus kestää...tuollainen " kunnon" supistus?? Piteneekö loppua kohden?? Ja kipu yltyy vissiin koko ajan?? Voi ei...mä olen varmaan ihan hukassa sitten, kun niitä alkaa tulemaan kun en tiedä YHTÄÄN millasia ne on. Joku on kertonut, että menkkakivut x 10..heh:) Ei kuulosta kivalta;)

Juupelis juu....Mä tein äsken pikasiivouksen ilman imuria, moppasin ensin kuivalla ja sitte märällä:) Illalla sitten vois siivota enemmän.

Täälä on muutoin tosi lämmin ja aurinkoinen päivä tänään!!!

Nyt taidan laittaa jotain murua rinnan alle, kun kohta pitää lähtee viemään kuntosalikorttia uudelle väliaikaiselle omistajalle:) Sain onneks sille käyttäjän (laitoin lehteen ilmoituksen) sillä tuntuu TOSI tyhmältä maksaa 49¿/kk siitä, ettei siellä käy. Olen viimeks käyttänyt korttia helmikuussa (samana päivänä, kun tein plussatestin!) ja koko aika on tililtä mennyt suoravelotuksena tuo 49 egeä :/

Palaillaan taas!!

T. Je_Ni

P.s Tuosta mahan toimimisesta niin se on jo jonkin aikaa ollut hieman " löysällä" ...en oiken jaksa uskoa, että raudastakaan johtuu, kun olen sitä kuitenkin syönyt jo kohta 3kk ja nyt vasta viikon pari on ollut masu pehmosena. Voi kunpa tuo vaikka enteilis H-hetken lähestymistä, iiikk!!!

Vierailija
16/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin syöttämässä sorsaa, ihailemassa joutsenia ja ottamassa kivoja syksykuvia kera eväiden :)

SYNNYTYS:

Musta se on ihan hyvä neuvo, että kun ei enää kestä/pysty olla kotona niin sitten matkaan kohti sairaalaa. Itsestä ainakin tuntuu että kaikista helpointa olis jos lähtis lapsivedet niin olis ainakin pakko mennä sairaalaan :) Ja JENI, musta tuntuu että odottajat joilla ei supistuksia tule yhtään niin sitten kun ne tosissaan alkaa niin se on menoa sit. Toivottavasti se on sullakin näin onnellisesti :)

COE: Mä luulen (pelkään) että minä täällä viimeisten joukossa, vaikka la onkin 19.10. Eka raskaus opetti että parempi ajatella niin että menee yli kuin hirmu aikaisin alkaa odottelemaan synnytystä...

Täällä siis kökitään ja pitkään.....Loputtomiin....;)

KOTIINLÄHTÖVAATTEET:

En ole kyllä vielä pakannut mitään mutta aion mukaan ottaa pörröhaalarin, housut, bodyn ja kalsarit(puolipotkarit), ja hatun :)

Mutta lisään tarpeen mukaan.

Lisäksi kun muistais pakata tuolle esikoiselleki mummolaan kassin =O

Kaikenlaista tehtävää tässä olis vielä ennen h-hetkeä...

Nyt on kyllä jotain kummaa mahatautia liikkeellä tosi paljon.

Mulla vieläkin maha ihan outo, edellisviikolla kun mulla oli sitä mahatautia ja se jatkuu vieläkin kera flunssan :/

Mutta nyt ruokaa tekemään ja sitten päikkäreille, ihanaa!!!

Voikaa hyvin!

Vierailija
17/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikuulumisia: painoa tullut 300 g/viikko, verenpaine hiukka noussu, hemppa noussu 110->127 eli saan vähentää raudan syöntiä. Otettiin kaks putkea verta, mulla joku " heikko tunnistamaton vasta-aine veressä" niin on pitänyt ottaa kahdesti verta. Muuten oon rh+. Mahamitta 33 cm, eikä MITÄÄN muutosta kohdunsuulla! Muka puol senttiä pidentyny se kohdunkaula... Ei sentään ollu kovettunu vaan yhä pehmeä :/. Että näin. Mulla kun on kaik kolme käynnistetty yliaikaisena kohdunsuun kypsyttelyllä niin en nyt sitte jaksa uskoa että tää kerta olis erilainen. Eli loppukuisissa taidan minäkin sitte olla :/. Olis vaan kiva jos sais ite KERRANKIN mennä synnyttämään. No mitä tahansa voipi tapahtua... Ootellaan.

Eipä muuta tällä erää...

Sanna

Vierailija
18/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin aamulla kahdeksaan, enkä sitten ehtinyt pinoutua ennen neuvolareissua. Taas pitkä yö noin niin kuin periaatteessa, mutta tuskainen. Tuo hemmetin ISKIAS!!!!

aamusta lähtien kävely ollut TODELLA kivuliasta ja hankalaa. Onneksi siihen tosiaan auttaa - kuten tekin vaivasta kärsineet neuvoitte - liikunta ja venyttely tai kaurapussi tms eikä tarvi olla vuodelevossa. Tulisin hulluksi. Eilen helpotti sen verran että pienissä tuskissa kävelin iltalenkkini.

Niitä nla-kuulumisia:

37+0

paino +huimat 50g (neuvolan täti kehoitti syömään vähän enemmän)

RR 110/70

HB 115 (jee, vihdoin noususuunnassa!!!)

SF 33 (eli kasvua 2 cm, että se siitä laskusuunnasta)

Sydänäänet 138-142, sikiö raivotarjonnassa, lantiossa

Neuvolantäti sydänääniä kuunnellessa totesi: " tulija taitaa olla poika" . Esikoisen aikana hän ei koskaan lähtenyt veikkaamaan mitään, joten jotenkin tuntuu, että nyt on tulossa poika vaikkei noihin ääniin pitäisikään uskoa. Joka tapauksessa uskon, että meille tulee siis POIKA!!

Käsikopelolla tunnusteltaessa painoarvio 3,4kg ja terkka meinas että usein se on ultraakin tarkempi (ja toi meidän terkka on kyllä siinä maineessa, että osaa todella tarkasti arvioida masun päältä vauvan koon). Oli sitä mieltä, että ei vaikuta miltään " jättivauvalta" , mutta 4kg voi hyvinkin mennä rikki, ainakin jos laskettu aika ylitetään.

SF-mitta oli tosiaan kasvanut vaikka jo salaa toivoin, että lähtisi laskusuuntaan pysyvästi, esikoisella se tarkoitti synnytystä.. Nyt on sellainen olo, että tässä kärvistellään vielä se 3vkoa. Plääh, en millään jaksaisi odottaa! Terkkari vielä meinasi, että kun lantio on todettu niin hyväksi, ei käynnistystä välttämättä edes aloiteta, jos ja kun vauva ei ole mitenkään ihmeen suuri. 4-4,5 kiloinen on vielä kuulemma ihan normaali, niin kuin itsekin kyllä tiedän.

Joten mun oma veikkaus ja se MuTu-tuntuma heittävät kyllä häränpyllyä, tämä vauva tuskin syntyy 18.pvä tätä kuuta!!! KOska mitään suppareita ei ole, ei menkkamaista jomotusta tms ja SF-mittakin vain nousee, niin taidan kantaa tätä masua vielä ne 3 vkoa. Yhyy!

Olisin jo NIIN VALMIS NYYTIN HAKUREISSUUN!! Varsinkin kun ei tämän iskiaksen kanssa voi eikä pysty tekemään yhtään mitään, ei edes silittämään eikä liikkumaan tytsyn kanssa.

VAUVANUKKE;

Meillä ollut baby born (onneksi löydettiin alennusmyynnistä kun ne tosiaan maksaa maltaita) 3kk tytöllä ja kyllä on rakas lelu. Syöttää pullosta, pissattaa (se on sellainen pissaava versio..), puettaa ja nukuttaa. Ja mikä tärkeintä, halii nukkea kovasti! Uskon, että nukke on ollut/on hyvä apu ja lohtu kun vauva joskus taloon tulee.

Nyt lopetan tämän maratonin ja jatkan myöh.

Nazu ja rv 37 tasan

Vierailija
19/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zimpura: Se tuttipullo on poistettu ä-pakkauksesta, koska joidenkin imetysaktiivien mielestä se " kannustaa äitejä pulloruokintaan ja haittaa imetystä" . Jo aiemmin sen nimi vaihdettiin samasta syystä tuttipullosta vesipulloksi, mutta nyt siis poistettu kokonaan..

No joo, minä oon sitä mieltä, että tuo on just sitä naurettavaa kiihkoilua, tuskin YKS tuttipullo kaapissa kenenkään imetystä on koskaan kaatanut,mutta siis näin on näreet nyt.

Ja tosiaan tutitkin poistui jo vuosia sitten, nekin just samasta syystä. Hohhoijaa..

VAATTEISTA: Tosiaankin vaikea tietää, millainen ilma sitten lokakuussa laitokselta lähtiessä on. Mutta aattelisin, että otan mukaan bodin, potkuhousut, villasukat, tumput ja sitten sellaisen paksun vanupuvun + päähineeksi kypärälakin ja pipon. Luulisin, että noilla tullaan sitten kotiin :) Paitsi jos kerkee tulla kunnon pakkaset niin sitte varmaan otan vielä villapuvun mukaan. Täällä pohjosessakun ei koskaan tiedä.

Sinällään tämmöinen loppusyksyn vauva on minulle uusi tuttavuus, kun edellisistä kaks on syntynyt paukkupakkasilla sydäntalvella (tammi- ja helmikuussa) ja yksi heinäkuun helteillä.

Jeps, mutta nyt taas jatkamaan hommia.

20/38 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti tossa tän vuoden pakkauksessa just se, että se vesipullo on poistettu tuon imetyskiihkoilun takia. Vaikuttaa aika isolta tekosyyltä. Koska se pullo on kuitenki hyvä olla olemassa, kun ei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Jos esim. äiti joutuuki kotiuduttuaan takaisin sairaalaan jostai syystä, niin isän sitte pitäs samantien lähtä ostamaan tuttipulloa että saa lasta ruokittua tms. En siis näe mitään järkevää perustelua sille, miksi se pullo on poistettu pakkauksesta. Pikkujuttu, mutta silti korventaa :) Enkä IKINÄ usko että kukaan sen yhen pullon takia lopettas imettämistä. Humpuukia.

Tuosta synnytyksen käynnistymisestä..mulla oli käynnistyny ilmeisesti vesien menolla, mutta en oo tienny sitä. Olin kotona 13h sen jälkeen, kun vedet oli menny ennenku lähettiin sairaalaan. Toisaalta hyvä etten tienny koska ois ollu tylsä istua se 13h siellä osastolla. Ja tossa vaiheessa sitte ku lähettiin niin ne kivut alko olla niin kipeitä ettei oikein voinu enää olla mitenkää, ja siitä tiesi millon piti lähtä. Ja mulla käynnisty kans synnytys sillä että maha meni kuralle, ja se oliki tehokas tyhjennys :)