¤¤¤¤LOKAmasujen MAANANTAI¤¤¤¤
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8313400&p=1&tmode=1&smode…
Tuossa eiliset höpinät :)
Kommentit (38)
huih s-i kun teillä ollut hurjaa.. jokohan kohta tulee lähtö oikeasti? ;)
miannillakin oli jo supistellut kunnolla..
täällä kanssa viikonloppuna pienen autoilun jälkeen tuli kipeitä suppareita parin minsan välein mutta onneksi vaan tunnin verran.. tuli siinä silti mieleen että nytkö se lähtö tuli!
niin ja jenille tuotsa supistusten " oikeudesta" ..niin klisheeltä kun se kuulostaakin niin kyllä sen sitten tietää kun synnytyssupistukset alkaa;) ja ainahan siellä voi käydä näytillä vaikka sitten kotiin vielä joutuisikin odottelemaan!
mulla on nyt pari lääkäriä varoitellut että heti kun supparit vaan kunnolla alkaa niin näytille, että ehtii sairaalaan ja saada mahdollista kivunlievitystäkin, esikoinen kun syntyi suht nopsaan.. tai pitkältä ajalta se kyllä silloin tuntui;) mutta synnytys kesti noin kuutisen tuntia ja toisella kerrallahan lapsi voi tulla nopeamminkin, niinkun lääkäri sanoi niin vaikkapa puolessa tuotsa ekasta ajasta, ja tiedän kyllä haluavani apua kipuihin.. mulla supistukset tuli heti säännöllisinä noin 7-5 minsan välein ja alusta asti TOSI kipeinä, nopeasti väli lyheni 1-3minsaan ja kun ajettiin sairaalaan niin tuli sen minuutin välein ja oisin kyllä jo aikaisemmin tarvinnut sen kivunlievityksen sen verran tuskaisaa oli!!
sairaalaan saapuessa paikat kuitenkin vasta sormelle auki mutta sitten noin kahdessa tunnissa aukesikin kokonaan,joten nyt vähän pelottaa että jos tämä synnytys tosiaan olisi nopeampi kuin tuo eka niin miten ehtii tarpeeksi ajoissa sairaalaan..
koskakohan se ensimmäinen lokakuinen sieltä ehtii tulla kertomaan onnestaan;)?
hannallako oli myös nyytin haku sovittu tälle viikolle? onnea vaan jos käyt vielä lukemassa!!!
hurjaa että monella jo se 37 viikkoa täynnä! nyt niitä vauvoja alkaa sitten tulla oikeasti:)
kotiintulovaatteista... meillä on vauvalle tuommoinen kevythaalari ja varmaan sitten ihan tavalliset sisävaatteet vaan sen lisäksi, nyt jos päättäisi syntyä niin olisi kyllä lämmin alku elämälle..meillä ainakin reippaasti yli 20 astetta läämintä ulkona,huh,kesä tuli takaisin:)
täytyy sitten vielä varmaan mietiskellä ilmoista riiippuen mitä pakkaa mukaan.
mitähän muuta vielä oli..hmp.nyt ei tämä pää toimi..
taidan lähteä ruoan laittoon.
aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
fiikuna ja mytty 35+5
So called ystäväni " piristi" minua äsken toteamalla, että " kyllä teille iso vauva tulee, meidän pojan painoarvio 3100g viikolla 35 ja poika syntyi viikolla 37 painaen 4500kg. Että noilla viikoilla vauvat kasvavat 1400g kahdessa viikossa!"
JUURI kun olin täysin rauhallinen, enkä pitänyt enää meidän vauvaa mitenkään isokokoisena jos syntymäpaino laskettuna aikana on n. 4-4,2kg, niin sitten pitää jonkun mennä sanomaan jotain tuollaista.
Tässä sitä nyt TAAS murehditaan.
Anteeksi, että puran taas itseäni tänne. Kyllä ottaa pattiin.
Nazu
TUTTIPULLOn poistosta. Se voi johtua esim. siitä, että osa äideistä pelkää ettei oma maito riitä ja yrittää aina imetyksen päälle vielä tuttipullollakin saada jotain menemään->jos menee, tulee käsitys, ettei oma maito riitä jne... Ei se minusta niin huonokaan asia ole, tuo poisto.
Ja kun joku mietti, että jos äitin täytyy lähteä jostain syystä vaikka takaisin sairaalaan, niin nämä imetyskiihkoilijathan ovat tietenkin sitä mieltä, että vauva mukaan. Ja niin minäkin, jos se ihan pieni on:) En imetyskiihkoilijaksi tunnustaudu, mutta kannatan ehdottomasti. Luulen, että imetystietoutta vain on harmillisen vähän äideillä ja siksi siitä on niin paljon mielipiteitä.
MAHAsta. Kävin tänään neuvolassa. Viikossa noussut verenpaineet 110/70->120/90. Raskausmyrkytys kolkuttaa jälleen ovella, taas. Kolmas kerta toden sanoo...(?) Kahelta ensimmäiseltäki ollu ja kumpiki sen takia käynnistetty. Eilen supisteli tosi paljon, mutta kun th kokeili kohdun suuta, ei ollut paikat vielä auenneet. Onneksi. Painoarvioksi mahan päältä sanoi 2500g. Ei paljon. Tietää pientä vauvaa, kun ei varmaan myrkytyksen takia kerkiä kasvaa enää paljon ja myrkytyshän myös haittaa vauvan kasvua. Kattelin edellisten neuvolakortteja, niiden perusteella vauva syntyy/sisään sairaalaan viikon-reilun sisään. Jos siis myrkytys kehittyy taas samaa vauhtia kuin aikaisemminkin.
Että tämmöstä ainakin yhdellä lokamasulla! Muilla ollut myrkytysoireita? En ole huomannut taustaillessani.
t.mimosa rv 35+6, joka ei yhtään haluaisi alkaa levätä...:(
rualille vielä..
meillä tälle uudelle tulokkaalle ei ole paljoakaan ostettu,pitäisi kyllä..
tuo kevyt-nallehaalari, kaksi bodya ja kaksi paksumpaa pikkupotkaria..
ostoslistalla olisi kyllä vaikka mitä, ei vaan ole oikein ehtiny...:/
ja siihen toiseen kysymykseen;)
meillä kyllä ei oikein tahdo onnistua enää, mielitekoja kyllä välillä on mutta ei jaksamista oikeastaan ollenkaan, eikä enää tunnu edes hirmu mukavalta.
no saa nähdä jos tässä vielä loppumetreillä kävisi vaikka joku täyskäännös;)
mies kyllä ainakin tykkäisi!
yritämpä uudestaan lähteä hommiin..
edelleen fiikuna ja myttyliini rv 35+5
nazulle tsemppiä, älä välitä muitten sanomisista!
eiköhän ne lääkäritkin osaa sen painon arvioida,
pidetään peukkuja että vauva ei kasva suureksi!
täällä kansa tunnustautuu yksi pelkääjä vauvan mahdollisen suuren koon vuoksi..siis omien tuntojen mukaan pelkään vauvan kasvavan hirmuisen isoksi..
mutta eipähän tuolle nyt taida mitään voida enää tehdä! joten ollaan murehtimatta!;) niinkuin se niin helppoa olisi!! hih
mimosanoolle voimia, toivottavasti ei lähde kehittymään tuo raskausmyrkytys!!
hurjan nopealle kuulostaa tuo jos jo viikon sisään r.myrkyksen alusta on tilanne niin paha...
nyt mies jo soitteli että on tulossa enkä ole saanut hommia yhtään etiäppäin..
lähen viuhumaan!
fii ja mytty
Että osaa muuten olla ärsyttävä mainos tuossa ylälaidassa (Long Island talomainos) kun koko ajan roikahtaa tähän alas muiden tekstien päälle!!! Jos ei katoa niin teen valituksen! GRR.
Mä olen ostanut tulevalle vauvalla tasan tutteja, kun toivon tämän niitä oppivan syömään, isosiskostaan poiketen. Jotenkin tuntuu, että varsinkin kakkosen olisi hyvä oppia imemään tuttiakin kun ihan samalla tavalla ei voi koko ajan olla lohduttamassa (=tissi suussa) kuin esikoisen kanssa pystyi olemaan. Muut tarvikeet -paitsi tuplarattaat- löytyykin jo ennestään. JOS poika tulee, niin sitten kyllä täytyy ostella vähän poikamaisempia vaatteita, mutta alkuun mennään esikoiselle hankituilla vaaleilla vaatteilla ihan ok varmaan kuukausi-pari.
NAZU, siis paljonko sun " ystäväs" kertoi vauvojen kasvavan viikossa? Eikös usein sanota että loppuaikoina noin 200g/viikko, mutta ei varmasti kaikki niin paljoa kasva? Tosin jotkut voivat varmaan kasvaa enemmänkin, en tiedä...Meillä esikoinen ei ainakaan loppuaikoina kasvanut varmaan juuri lainkaan ja yhdeksi syyksi pieneen syntymäpainoon eräs lääkäri veikkasi lievää RASKAUSMYRKYTYSTÄ, mulla oli vikan kuukauden verenpaine koholla ja turvotusta vaikka muille jakaa, tosin proteiinia ei kertaakaan pissassa, joten ihan oikeaa r-myrkytysdiagnoosia ei koskaan tehty. Istukka oli myös kalkkeutunut (niinhän se on kaikilla mutta ilmeisesti erityisen paljon) eli siinä joitain syitä loppuaikojen hidatuneeseen/pysähtyneeseen kasvuun. Toivottavasti MIMOSA säästyt tällä kertaa myrkytykseltä ja vaavi ehtii vielä vähän kasvaa.
Mitenkähän tähän tottuu... Olemiseen nimittäin. Onhan mulla paaaaljon kaikkia tehtävää ennen synnytystä, mutta olo jotenkin vaivautunut, kun saa oikeesti vaan olla (tänään siis eka äippälomapäivä). Uskon kyllä, että te joilla lapsukaisia ennestään, niin olo IHAN erilainen!!!
Viime yön nukuin niiiiin hyvin! Illalla en tahtonu asentoa saada ja kipiää tuntu joka asento, jalat oli kans tosi levottomat. Mutta kun sain ennen 12:sta nukahdettua, heräsinkin sitten kasilta, ilman yhtään herätystä! Vessahätä oli kyllä melkoinen, mutta ihanaa, jokasesta ok-yöstä on oltava kiitollinen!!
NAZU, älä piittää kenenkään muiden puheista!! Vaikka on kyllä niiiin helppo sanoa vierestä ja kuulostaa varmaan sun mielestä jo ärsyttävältä. Mutta kasvut on niin yksilöllisiä! Siskolla kaks kuukautta sitten tuumattiin käynnistetäänkö vaiko ei 2-3 vkoa ennen laskettua aikaa, veikkasivat tulokasta isoksi ja edellinen synnytys päätynyt hätäsektioon ei painon takia vaan siksi kun ei laskeutunu. No, se sitten käynnistettiin lasketun päivän jälkeisenä päivänä. Vielä salissa kun lääkäri tuli käymään, se tuumas, että taitaa olla lähellä viittä kiloa! Sisko aneli, että leikatkaa nyt se, hän ei halua hätäsektioon toista kertaa. No, sieltä pikkutyttö lähti kuitenkin vauhdilla tulemaan alateitse. Lääkäri oli poissa n. 2 minuuttia, sinä aikana oli äidin masun päälle päässyt ja paino oli 3700 g! Viiimeiset 3 viikkoa veikattiin syntymäpainoksi vähintään 4 kg.
Nyt täytyy ruveta imuroimaan ennenkö isäntä tulee töistä!
bernuski rv 35!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
joo tosiaan se so called ystävä sanoi, että vauva voi kasvaa jopa kilon viikossa loppuaikana. Kun kysyin että eikös sulla oleva diabetes (ei raskausajan vaan se " oikea" diabetes) vaikuttanut kokoon niin ystävä siihen, että ei kun raskausmyrkytys taas hidasti kasvua. Mä en IKINÄ menisi sanomaan ystävälleni, joka murehtii jotain asiaa, niin mitään sellaista joka lisäisi murehtimista.
On muuten tosi ärsyttävä tuo kannustalojen mainos.
nazu
Tänään, just tällä hetkellä tarvin TODELLA paljon juuri noita kannustuskertomuksia pieleenmenneistä painoarvioista.
Ne kun on sellaisia asioita, että vaikka tuntuu joidenkin mielestä pieniltä murheilta, niin näköjään mulle on iso juttu ja pelon aiheuttaja varsinkin kun näköjään kaveripiirissa on oikeaa provohenkeä.
-N-
Täällä kans yksi loppukuun lokamasu. Tuntuu tosi hurjalta, että jotkut saavat pikkuisen ihan lähiaikoina. Camelotilla ja Rualillakin on la 19.10 kuin myös minulla, saas nähdä kuka meistä pääsee ensimmäisenä pyöräyttämään.
Sänkypuuha galluppiin täytyy sanoa, että haluja on ollut koko raskauden ajan normaalisti, mutta ongelmana on se etten tule. Mua alkaa jo pelottamaan, että tässäkö oli mun seksielämäni enkä pääse enää nauttimaan siitä?Onko kenelläkään ollu samanlaisia ongelmia?
Olen mietiskellyt kovasti sitä, että osaanko lähteä oikeaan aikaan synnärille ja mistä tiedän sen varmasti. Kaikki sanovat, että kyllä sen tietää kun on lähdettävä. Tähän ei kuitenkaan kannata täysin turvautua, sillä kipukynnys on todellakin erilainen jokaisella. Tässä meidän neuvolassa oli vasta käynyt niin, että ensisynnyttäjä oli toiminut terkkarin ohjaamalla tavalla ja odotellut hetkeä, milloin tulisi lähtä. Olipas sitten pyöräyttänyt lapsukaisen kotona, kun ei kerenny enää synnärille. Synnyttäjä ei ollut mielestään tuntenut vielä sellaista kipua, että olisi ollut pakko lähteä. Tämä on vain yksittäinen ja harvinainen tapaus, mutta halusin kuitenkin tuoda esiin tämänkin. Itselläni on " onneksi" huono kipukynnys, joten olen varmasti liian aikaisin synnärillä. (koputan vielä puuta)
Yöt on nukuttu siinä mielessä huonosti, että alkuyöstä nukun sikeästi, mutta herään aamulla aikaisin. Päivät on todella pitkiä ja ottaa päähän, kun ei voi tehdä mitään eikä voi enää herkutellakaan, kun paino noussu niin paljon (yht. 13kiloa). Ei tunnu enää kovin hehkeältä tämä raskaus. Sais etes nukuttua niin menis päivät nopeemmin. VAlivali... Neuvolassa ainakin kaikki oli hyvin, joten yritän jaksaa sen voimilla positiivisesti eteenpäin.
Hyvää alkanutta viikkoa!
Ale-80 ja 34+4 (hyppäis nyt kahdella viikolla eteenpäin)
Nyt kerkiää piipahtamaan koneelle, kun poika katselee pikku kakkosta!
Tänään tuli käytyä neuvolassa eikä siellä sen kummempia. Hemppa 122,rr 115/75, sf 35 ja painoa tullu REILU KILO/VKO!!!Viimeks se oli 830g/vko, eli noususuhdanne jatkuu siinäkin mielessä =) No onneks en mielestäni oo syöny niin kauhian epäterveellisesti vaan normaalia perusruokaa ja varsinkin PORKKANOITA JA oman puun OMENOITA!Nam, siinä kaks himon kohdetta...=)
Niin, himoista puheenollen, olikos se rual kun kyseli petipuuhista? Meillä on alkanut varsinkin näin loppuvaiheilla " lakanat laulaa" ;) Ennen se oli mies, joka oli aktiivisempi osapuoli, mutta nyt mennään kyllä aika tasoissa!Ehkä minä vähän enemmän ylikierroksilla ;)
(.) Kaikki hyvin, asukas on ottanut vähäisenkin tilan hyvin käyttöönsä ja muksii menemään kiitettävällä voimalla =) Tänään kyllä jonnin verran enemmän supistellut ja kipu tuntunut selässä asti. Nyt kyllä jo laantuneet. Kaipa nekin jotakin saavat tuolla alakerrassa aikaan!
Eipä muuta...Vispipuuron tekoon ja sitä myöten iltatoimiin!Pitää olla ysiltä rauha maan päällä, kun alkaa Täydelliset naiset!! =)
Se on moro!
levila+Tyyppi 36+2
Kattelin tuossa kesän laatikossa olleet syys / talvivaatteet läpi ja tein inventaarion. Yleensä ei oo paljoo ollu ostettavaa, korkeentaan jotain sormikkaita tms, mutta nyt tuli kyllä kunnon lista. Pitää ostaa lapsille kaulureita, käsineitä, talvilakkia ja varmaan pojalle joku paksumpi takkikin. No, täytyy sitten seuraavana lapsilisäpäivänä lähtee shoppailemaan.
Sänkypuuhista kyseltiin.. No, ei nyt kauheita HIMOJA oo, mutta onnistuuhan nuo entiseen malliin. Jälkeenpäin kyllä tulee inha paineen tunne " sinne itseensä" , mutta ei niin paha, että kokonaan pitäs unohtaa ne hommat. Ollaan kyllä aina touhuttu loppuun asti ja sitten aloitettu 2-3 vkon päästä synnytyksestä eli ei kauheen pitkää taukoa oo tullu koskaan. Se pari-kolme kertaa vkossa on nyt raskausaikana ollu hyvä kompromissitahti; mies tahtos 2x enempi, mulle riittäs puolet tuosta ;))
Tulevalle vauvalle olen ostanut: Kaks tuttia, tuttipullon tuttiosia, bodin, tumput, vanuhaalarin ja collegepuvun. Lisäksi anoppi osti toppapuvun ja siihen tumput + tossut. Vielä pitäs hankkia nukkumisvaunut ja ehkä jotain vaatteita.
Mies meni autotalliin pojan kans rassaamaan mopoa ja tytöt riehuu tuossa ympäri taloa. Mulla on niin kauhia paine tuolla alhaalla ja liitoskipujakin ihan omiksi tarpeiksi, ettei paljoo huvita tehä mitään. Ehkä huomenna sitten parempi päivä (tai sitten ei..)
Maha ihan kivikovana ollut koko päivän, tuntuu välillä ettei se " pehmene" välillä ollenkaan..
Sitä pitänyt kysäistä mutten oo muistanut..
Kun mulla viimeksi neuvolassa terkka otti puheeksi tuon tuberkuloosi-rokotuksen, joka ennen annettu sairaalassa vastasyntyneelle. Nyt on tullut sitten sellainen neuvo, että se annetaan vaan riskryhmille, joilla lisääntynyt riski sairastua tuberkuloosiin.
Terkka sitten laittoi neuvolakorttiin tarran, jossa kerrottiin ettei tälle tulevalle lapselle ole tarvetta rokottaa kyseistä rokotusta. Onko teillä muilla tullut asia puheeksi?
Ai, tuttipulloa ei enää ole äitiyspakkauksessa =O No jopas...On kyllä ihan paskapuhetta että se yksi pieni pullo vaikuttaisi NIIN paljon imetyksen onnistumiseen :O Miten hitossa jotkut ihmiset saakin KAIKEN vietyä ihan liiallisuuksiin? Sama kuin jotkut ehkäisyä vastustavat vois pistää mekkalan pystyyn niistä kortsuista joita pakkauksessa on jne.
No joo...
Nyt saunaan.
Kukahan meistä tosiaan saa nyytin eka...Ale ja Ruai(anteeksi en muista miten kirjoitetaan;), toivottavasti kuitenkin kaikki saatais tuossa lokakuun aikana!
Täällä taas,
en olis itestäni uskonu, että MINÄ jään keskustelu palstoihin koukkuun. Mutta näin näyttää käyneen...
Onpas todella ärsyttävä toi tuttipullo-juttu,
ei oo niinku käyny pienessä mielessäkään,
että se olis ton takia poistettu!!!
Ei kehanneet kelastakaan kertoa syytä sen poistoon ;)
Itsellä kun kävi esikoisen kanssa niin, että alussa maito riitti hyvin, mutta kahden kuukauden jälkeen se vain yksinkertaisesti loppui!
Koitin vielä neuvolan ohjeiden mukaan saada maitoa nousemaan kalorikuurilla ym.
Mutta ei niin ei.
Niin pulassa olisin ollut jos ei tuttipulloja olis olemassa.
Mielelläni olisin tietysti imettänyt ainakin sinne puoleen vuoteen asti, mutta aina ei kaikki mene niin kuin toivoo.
" Himogalluppiin" , täällä kans kiskotaan miehen peittoa yhtenään ;)
Onneksi löytyy mies, joka on aina valmiina ;)
Toinen joutuu ensin aamulla nousemaan aikasin töihin, että pääsis mahdollisimman aikasin sitten taas raksalle rakentamaan meitin kotia, ja sitten pitää vielä keskiyöllä viidyttämään vaimoaan.
On se miehen elämäkin rankkaa odottavan naisen kanssa :)
Meillä on jouduttu ostamaan lähes KAIKKI lastentarvikkeet uudestaan, kun tuo esikoinen on jo niin iso poitsu, 8v.
Niin eipä oo siltä paljon mitään enää jääny jäljelle, joitain hyviä vaatteita olen säilyttänyt.
Omalta siskoltani tulee onneksi paljon vaatteita, sillä 4kk:den ikänen vauveli.
Mutta on ollut ihan kiva ostella kaikkea uutta/käytettyä,
kaikki on aika paljon kuitenkin muuttunu 8-vuoden aikana...
CAMELOT: Meillä ainakin oli puhe tuosta rokotuksesta, eikö se olekin se Calmette-rokotus? Minä kans sain sen tarran että ei rokotusta. Siitä rokotuksesta on kai pidempäänkin ollut ristiriitaa että kannattaako sitä antaa vai ei.
JOLLA: Sorry, unohdin sut kokonaan aamulla, mutta onneksi viihdyt kanssa täällä sitten loppukuuhun :) Ja kiva että olit päässyt kotiin rentoutumaan rauhassa. Minä oon ottanut rentoutumiseen ihan " omaa lomaa" enkä oo jaksanut tehdä oikein mitään esimerkiksi tänään... melkein tuppaa hävettämään.
MUILLEKIN LOPPUKUISILLE vilkuttelut että olihan teitä muutamia :) MIANNI, olen tosin aika " varma" että sinä et täällä enää loppukuussa viihdy kun kaikki kolme aiempaakin tullut etuajassa. Mutta en paa pahakseni jos viihdyt!
PETIPUUHISTA: Meillä ei ole ollut tosi pitkään aikaan mitään aktiviteettia. Haluja on lisääntyvässä määrin :) Mutta totta puhuen mua on vähän alkanut jotenkin arveluttaa se että vauvan pää tuntuu läpi... en tiedä pystyykö sitä oikein muuta sitten ajattelemaan... no katsotaan, ajattelin kyllä että jos tässä lähipäivinä miestä vähän pyytelisi vällyjen väliin :) Kattoo sitten että miten se sujuu.
Eipäs tässä sitten tällä erää muuta.
Coe
Mä oon ymmärtänyt, että Calmette-(tuberkuloosi)rokotusta ei enää anneta laisinkaan Suomessa 1.9.06 alkaen. Täytyykin kysyä ens kerralla neuvolasta -jos muistan.
Mullakin on ollut koko iltapäivän ja illan ihan kivikova vatsa mutta ei varsinaisesti kipeä. Inhan tuntuista vaan, kun valmiiksi pinkeääkin pinkeämpään mahaan tulee sarjatulitusta sisäpuolen kaverilta, pari kertaa piti ihan hypätä ilmaan, kun sattui niin. Mutta ei tää miltään oikeelta supistukselta tunnu, kunhan vaan harjoitellaan. Läähpuuh.
Täydelliset naiset alkaa, ei pysty enempää:)
minäpä se käväsin tuossa venäjän tunninlla =) oli kivaa ja älyttömän mielenkiintosta, tästä se taas lähtee, opiskeluinto...
hmm...kello on kohta yheksän, karmee nälkä. mitähän hyvää sitä laittais iltapalaksi. jannun sain vähä aikaa sitten yöpuulle ja miekkonen tulee reilun puolen tunnin päästä töistä. jotain herkkua sille kai pitäis taikoo, että ois kiva tulla kotiin, vaikka väsyttäiski (tahtoo olla vähä semmonen perussuomalainen mörriskö aina välillä, vaan niin ihana silti =)
...sitten voisin vaatia kokovartalohieronnan ittelleni. on niin paikat kantturasa. ristiselkää kivistää ja jalkoja jomottaa ja tikuttaa. niskatki tuntuu helliltä ja pää on ihan järettömän painavan tuntonen. ja massu on varmaa viis kertaa niin iso, kun eilen illalla. mulla on aina iltaisin aivan kauhee elefanttiolo, tuntuu etten sovi olee itteni kans.
joku muuten puhu niistä " levottomista jaloista" ? mistähä mahtaa johtua? mullakin monesti iltaisin, kun tekee mieli vaan maata sohvalla, niin tuntuu, ettei pysty pitää jalkoja paikallaa. koko ajan saa olla vaihtamas asentoo ja jalkoja pitää heilutella sinne tänne ja siltikää se pöhkö tunne ei hellitä...tietääkö joku syyn tähän?
(.) junnukin on taas tälle iltaa virkuimmillaan. ihan mahdoton sytke ja pauke käy koko ajan. jumppaa niin, että tulee varmaan kohta kylkiluista läpi. ja välillä kutittelee äitin pisurakkoo niin, että tuntuu lirun luikahtavan pöksyy...huhhuh, mulla tosiaan on nälkä. mun massu kurisee ja alkaa tehä pikkuhiljaa pahaa...pakko lähtä laittaa jotain, ettei se kaamee kuvotus ehi iskeä.
hyvää yötä kaikille, nukutaan hyvin =)
-rual-
ihanaa...hetki ihan hiljasta. mies lähti töihin ja jannu meni päikkäreille. jipii! masussakin on tällä hetkellä rauhallista, " on" varmaa vaavi velipojan kans " päikkäreillä" =) eli mulla päivä kyllä kirkastu ihan kunnolla, kun kävin vähän ulkoilemassa. sisälle tullessa sain jo raivattua meiän huoneesee tilaa pinnikselle. jes! yks homma pois laskuista. ja tilasimpas sitte siihe samaa syssyy tulevalle junnulle oman pinnasuojan (eka jannu repiny omastaa nauhat iha tohjoks ja taitaa siinä olla muutenki kaikkee möhnää ja kulumia...ja mää oon kyllästyny siihe... =) semmoisen ihanan pastellin vihreän, joka sopii sekä meiän makkariin, että lastenhuoneesee, sitte ku junnu siirtyy valjensä kaveriksi lastenkammariin.
vauvan kotiutumisvaatteista. mulla kans paniikki. kyllähän sitä sisäkamppeet osaa pakata. mutta tosiaan tuo ulkovaatetus mullakin tökkii. pitää varmaan hommata jotain kampetta vielä vauvalle, kun ei kai sitä voi vielä veljensä vanhaan toppikseen pukee, tuskin on niin kylmä vielä ens kuun lopulla...minäkin muuten melko loppukuusta. LA 19.10. tais olla sama kuin CAMELOTILLA?
...tai eihän sitä kyllä tiiä. esikoinen syntyi rv 39+3 ja neuvolan terkkari uumoili ettei tämäkkän pysyy LA:han asti. mulla vaan on itellä semmonen kutka, ettei tällä lapsosella ainakaan vielä ole mitään kiirettä maailmaan. pysyttelee niin ylhäällä, että musta välillä tuntuu että mun keuhkot on ihan lutussa.
mitäs sitä muuta...niin muutama GALLUPkyssäri? te joilla jo ennestään lapsosia, mitä uutta olette ostaneet uudelle tulokkaalle? ja sitten kaikille muillekin? vieläkö sänkyhommat kullan kans onnistuu...*punastuu*...mulla on alkanut ihan hirveet himot...tuntuu, että voisin olla koko ajan peiton alla oman kullan kimpussa...miestä jo eilen illalla huvitti, kun minä siinä hinkusin ja kyselin, että väsyttääkö kovasti...*punastelee*...no, kyllä meillä onkin peitto heilunut (mieskin ihan onnessaan, huvittuneisuudesta huolimatta, kun esikoisen aikana ei oikeen uskaltanu eikä jaksanu) mutta välillä ihan itteeki huvittaa, kun mies väsyneenä tulee töistä, niin minä heti himpsuamassa.
hmm...mulla ois tuolla pannari keittiön pöydällä jähtymässä, namnam! tekis mieli syyä ite koko pannari, vaan pitää varmaan kans vähä aatela tota syömishommaa...mulla tähän mennessä tullu n.9kg painoa lähtöpainoon, vaikka aluksi vähän tippuki pahoinvoinnin takia. hirvittää, kun ne kovimmat nousuviikot on vielä eessä päin ja esikoisen aikana ei ees kymppikilo menny rikki...nooo...jospa se taas sitte imetyksen kans lähtis tuo paino huimaan laskuun.
huhhuh...kyllähän tuli asiaa...taianpa jättää illallekin vielä jotain...nyt lähen leikkoo sitä pannaria ja keittelee päiväkahveja. kaveri soitti ja aiko tulla piipahtaa. kiva, kun ne muakin muistavat vielä =) vaikka mää täälä vaa kotona öllöttelen kaikki päivät pojan kans...heissulivei!
-rual- tällä kertaa siis yssiksee,ku pojat on niin hissukseen =)