Mikä siinä ennakkoperinnön antamisessa on niin vaikeaa?t.ammattivalittaja
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:05"]Mun isä voitti Lotossa suht ison summan, mutta ei miljoonia kuitenkaan. Teetti kattoremontin, osti uuden auton, telkkarin jne. Laittoi sitten loput säästöhenkivakuutukseen, saadaan siskon kanssa ne sitten aikanaan. Isä on 65v ja elää helposti ainakin 20 vuotta. Siskon kanssa mietittiin, että eipä siitä meille sitten enää iloa ole, ne asuntovelat on nyt. Menee sitten lapsenlapsille suoraan, taitavat tarvita siinä kohtaa rahaa enemmän kuin me.
[/quote]
Tuo oli muuten isältäsi hiton fiksu ratkaisu perintösuunnittelua ajatellen. Vakuutuksen kautta lähiomainen saa periä perintöverovapaasti 35.000e.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:28"]
Ilmeisesti ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, jos et hyötyisi perinnöstä ja et siis aikoisi asua uudessa talossa , joka on hyötymistä. Miten joku voi ajatella, että kuuluisi saada ennakkoperintöä, tajuttoman itsekästä. Ennakkoperinnön antaminen kuuluu olla antajasta lähtöisin niin kuin lahjankin antaminen.
[/quote]
sitähän ap ajaa takaa. Ihmetyttää miksei ei appivanhemmat halua lapselleen tai lapsenlapsilleen antaa?
minulla on paljon varallisuutta ja ilman muuta jaan sitä jo lapsilleni. Mm yksi sijoitusasunto hankittuna niin että se on aikanaan lasten omaisuutta. Toivon ilman muuta, että lapsillani on paremmat lähtökohdat kuin itselläni.
olen huomannut kyllä saman lähipiirissä, suuret ikäluokat ovat kitupiikkejä, jotka eivät omastaan luovu vaikka olisi yllin kyllin.
[/quote]
Niin lapsen ja etenkin lapsenlapsen etu se olisi ja mä kyllä maksan jo nyt asumisestani täällä ja maksaisin sitten miehen uudessa asunnossakin eli se siitä ahneudesta ja mun hyödystäni.ap
[/quote]
Millä sä maksat kun sulla ei ole tuloja?
[/quote]
Säästöistäni joita aikanaan keräsin ennen tänne muuttoa.ap
Kun saisikin omat vanhukset uskomaan, että käyttävät nyt rahaa itseensä ja nauttisivat elämästään kun ovat pitkän työuran jälkeen eläkkeellä. Mutta kun ovat säästäväisiä olleet ikänsä, eivät ne vanhoilla päivilläänkään tapojaan muuta.
Lapset kyllä pärjätään omillammekin, kotoa kun saatiin sellainen asenne, että koulut käymällä, yrittämällä ja työtä tekemällä pärjää. Niin kuin pärjääkin.
AP nyt on omanlaisensa tapaus. Äsken odotteli äitinsä kuolemaa, nyt jo kyttää anoppinsa perintöä. Tavallaan viihdyttävää.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:12"]
Minäkin olen joskus ajatellut, että ei siitä perinnöstä ole iloa 65-vuotiaana, kun itsekin on eläkeiän kynnyksellä. No, nyt oon sitten perinyt satoja tuhansia, mutta jostain syystä ei siitä ole iloa nytkään. Toki se helpottaa elämää, MUTTA... Jotenkin toivon, etten olisi koskaan etukäteen perintöä ajatellutkaan, kun kerran sainkin sen sitten 'liian aikaisin'. Ikään kuin olisin toivonut läheiseteni kuolemaa, jotta oma elämäni olisi helpompaa. Ikään kuin oma palkkani ja varakkuuteni ei olisi ollut riittävästi.
[/quote]
Mutta tässä ketjussa puhutaan vähän eri asiasta, ap puhuu ennakkoperinnöstä. Ei tässä perintöä olla kärkkymässä vaan ihmetellään miksi seniorit eivät jaa omasta yltäkylläisyydestään lähiomaisille.
Voin kyllä itse sanoa, että vauraus helpottaa elämää paljon. Ei ne perusongelmat sillä ratkea, mutta voi tehdä lasten kannalta paljon parempia ratkaisuja.
[/quote]
Mitäs tässä ollaan kärkkymässä, jos ei perintöä. Voihan sen tuollalailla hienommin verhota 'ennakko'perinnöksi, mutta miten sitä voisi omaisuutensa antaa pois vielä eläissään. Ei kai sosiaalihuoltokaan oikein tykkäisi, että ihminen lahjoittaa omaisuutensa ja köyhäilee sitten 20 vuotta verovaroilla.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:45"]
Kun saisikin omat vanhukset uskomaan, että käyttävät nyt rahaa itseensä ja nauttisivat elämästään kun ovat pitkän työuran jälkeen eläkkeellä. Mutta kun ovat säästäväisiä olleet ikänsä, eivät ne vanhoilla päivilläänkään tapojaan muuta.
Lapset kyllä pärjätään omillammekin, kotoa kun saatiin sellainen asenne, että koulut käymällä, yrittämällä ja työtä tekemällä pärjää. Niin kuin pärjääkin.
AP nyt on omanlaisensa tapaus. Äsken odotteli äitinsä kuolemaa, nyt jo kyttää anoppinsa perintöä. Tavallaan viihdyttävää.
[/quote]
Äitini kuolemaa odotan koska hän suorastaan kituu sen näkee kun hänen luonaan käy, häneltä jää perinnöksi 0€ samoin kuin isältäni,käyttivät sen 80000€ omaisuutensa eläessään ja anopin perintöä en kyttää koska en siitäkään saa euroakaan vaan se helpottaisi pojapojan elämää ja mä maksaisin aumisestani kuten nytkin.ap
[quote author="Alkuperäinen Ammattivalittaja" time="11.02.2015 klo 19:31"]
Ei juma, sehän se vasta kamala kohtalo olis jos antaisin ennakkoperintönä suurimman osan rahoistani liian aikaisin pois :D
Miettikääs ny. Minä 65v eläisin vielä 30 vuotta (suvussa pitkäikäisyyttä nääs) enkä todellakaan haluaisi sieltä loppupäästä alkaa kituuttamaan jossain kunnan hoitokodissa.
Ehei. Meikämamma aikoo käyttää rahansa itseeni niin kauan kun vielä henkikulta pihisee. Espanjassa on paljon mukavampi elää muutenkin ja mikä tärkeintä, täällä on loistavat yksityiset hoitokodit. Järkevintä olikin että jo pari vuotta sitten alustavasti sovin erään viiden tähden hoitokodin kanssa tulevaisuudestani. Toki ennakkomaksu oli yhden omakotitalon verran, mutta itselleni se oli todella tärkeä asia <3
[/quote]
Et kai sä mitään ennakkomaksua maksanut? Se voi katsos olla ettei koko hoitokotia enää ole olemassakaan kun sinne haluaisit muuttaa. On omistaja ottanut ennakkomaksut ja muuttanut ulkomaille. Ja sä muutat sinne kunnan vanhainkotiin kun muuhun ei enää ole varaa.
Kenelle on, kenelle ei. Itse olen saanut vanhemmiltani vuosien varrella lähemmäs parisataatuhatta ennakkoperinnön sijaan verottomina lahjoina.
Eron tullessa miniä vie perintörahat mennessään, jos ei avioehtoa. Samoin voi miniän työhalut vähentyä, kun on mukavampi tuhlata appivanhempien kovalla työllä hankkimiaan säästöjä. Oishan sitä kiva mennä shoppailemaan toisten rahoilla eikä itse työssä ahertaa. Ilmainen raha ei nuorisoa motivoi, itse hankkimaansa arvostaa eri tavalla.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:05"]Eron tullessa miniä vie perintörahat mennessään, jos ei avioehtoa. Samoin voi miniän työhalut vähentyä, kun on mukavampi tuhlata appivanhempien kovalla työllä hankkimiaan säästöjä. Oishan sitä kiva mennä shoppailemaan toisten rahoilla eikä itse työssä ahertaa. Ilmainen raha ei nuorisoa motivoi, itse hankkimaansa arvostaa eri tavalla.
[/quote]
Ennakkoperintöön voi asettaa avio-oikeuden poissulkevan ehdon jos poika on ollut niin tyhmä ettei ole tehnyt avioehtoa naimisiin mennessään
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:51"]
Kenelle on, kenelle ei. Itse olen saanut vanhemmiltani vuosien varrella lähemmäs parisataatuhatta ennakkoperinnön sijaan verottomina lahjoina.
[/quote]
Anna nyt sitten meille muillekin verovinkkejä, miten voi saada parillasadallatuhannella verottomia lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:51"]
[/quote]
Anna nyt sitten meille muillekin verovinkkejä, miten voi saada parillasadallatuhannella verottomia lahjoja.
[/quote]
Käteisenä. Tekemättä verottajalle ilmoitusta.
No ketkäs näitä onnellisten hyvinvointieläkeläisten eläkkeitä makselee???
että kyllä raivostuttaa nämä pässit jotka eivät omaisuuttaan jaa, vaan panttaavat ja panttaavat.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:51"] Kenelle on, kenelle ei. Itse olen saanut vanhemmiltani vuosien varrella lähemmäs parisataatuhatta ennakkoperinnön sijaan verottomina lahjoina. [/quote] Anna nyt sitten meille muillekin verovinkkejä, miten voi saada parillasadallatuhannella verottomia lahjoja. [/quote] Käteisenä. Tekemättä verottajalle ilmoitusta.
[/quote]
Niin siis toihan ei ole veroton lahja vaan veropetos.
Mulla ei asiasta hätää; saan ennakkoperintöä isovanhemmalta 200 000 e piakkoin. Osakkeina. Laskin, että pelkkä osinko on noin 17 000!!! Ihan tajutonta. Ja tuossahan ei sitten ole vanhempani omaisuutta, jonka perin aikanaan...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:25"]
Jos eivät pidä sinusta? Sekin voi olla joillekin riittävä syy. Ihan simppelisti.
[/quote]
Ja siksi sitten kostavat sen pojanpojalleen vai?ap
[/quote]
Mistäs sinä tiedät miten mittavat suunnitelmat miehekkeesi vanhemmilla on lapsenlapsensa tukemiseksi? Maksavat autokoulun/ostavat auton? Ostavat ensiasunnon ja auttavat opiskelukustannuksissa?
Miksei sun vanhemmat anna ennakkoperintöä? Miksi rahojen pitää tulla sun miehesi puolelta?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:36"]
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
[/quote]
Mikä siinä on, että tehtailet näitä yhden virkkeen avauksia solkenaan joka ikinen päivä?
Ei vittu...
[/quote]tää
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:28"]
Ilmeisesti ette ole naimisissa tai teillä on avioehto, jos et hyötyisi perinnöstä ja et siis aikoisi asua uudessa talossa , joka on hyötymistä. Miten joku voi ajatella, että kuuluisi saada ennakkoperintöä, tajuttoman itsekästä. Ennakkoperinnön antaminen kuuluu olla antajasta lähtöisin niin kuin lahjankin antaminen.
[/quote]
sitähän ap ajaa takaa. Ihmetyttää miksei ei appivanhemmat halua lapselleen tai lapsenlapsilleen antaa?
minulla on paljon varallisuutta ja ilman muuta jaan sitä jo lapsilleni. Mm yksi sijoitusasunto hankittuna niin että se on aikanaan lasten omaisuutta. Toivon ilman muuta, että lapsillani on paremmat lähtökohdat kuin itselläni.
olen huomannut kyllä saman lähipiirissä, suuret ikäluokat ovat kitupiikkejä, jotka eivät omastaan luovu vaikka olisi yllin kyllin.
[/quote]
Niin lapsen ja etenkin lapsenlapsen etu se olisi ja mä kyllä maksan jo nyt asumisestani täällä ja maksaisin sitten miehen uudessa asunnossakin eli se siitä ahneudesta ja mun hyödystäni.ap
[/quote]
Millä sä maksat kun sulla ei ole tuloja?