Mikä siinä ennakkoperinnön antamisessa on niin vaikeaa?t.ammattivalittaja
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:15"]
Siis eikö eläkeläisellä ole menoja? Talot ei tartte remonttia, uusia koneita ei tartte ostaa, lääkärillä ei tartte käydä, hampaita ei tartte korjailla? Uutta autoa ei tartte, puhumattakaan vaatteista yms.
[/quote]
Heillä nettoeläkkeet yhteensä n 4000€/kk, talo hyvässä kunnossa,laitteet viimeiseen päälle, uusi täysin uusi maastoauto on anopilla yms.ap
Täytyy olla tosi tyhjää elämässä kun pitää keksi tälläisiä aloituksia...Aloittaja on kertonut kymmeniä kertoja olevansa sinkku, ei lapsia, ei miestä.. Hoh hoijakaaa.....
Siis eikö eläkeläisellä ole menoja? Talot ei tartte remonttia, uusia koneita ei tartte ostaa, lääkärillä ei tartte käydä, hampaita ei tartte korjailla? Uutta autoa ei tartte, puhumattakaan vaatteista yms.
[/quote]
Puhumme yltäkylläisyydessä elävistä eläkeläisistä tässä. Monilla eläkeläisillä on esimerkiksi tilaa ja tavaraa aivan liikaa. Vähemmän tilaa eläkeläispariskunnalle, säästyy luontoa ja asuntoja vapautuu perheille. Kun on riittävät sijoitukset elättämään vanhuuden turvana, loput tulisi ihan ilman kyselyitä jakaa lähiomaisille nyt eikä huomenna.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:19"]
[/quote]
Etenkin, kun eläkeläiset ovat tänäpäivänä aika terveitä ja maailma on täynnä mahdollisuuksia. Eiköhän sitä virkistäytymistä ja itsensä kehittämistä ole ansaittu niinä kuristavina työvuosina. Ilman rahaa on paha toimia.
[/quote]
tämä lainaus on tyyppiesimerkki itsekkäästi ikäluokasta :olemme ansainneet sen että elämme näin. Miten voi nauttia omasta yltäkylläisyydestä, jos lähiomaisilla on puutetta?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:15"]Siis eikö eläkeläisellä ole menoja? Talot ei tartte remonttia, uusia koneita ei tartte ostaa, lääkärillä ei tartte käydä, hampaita ei tartte korjailla? Uutta autoa ei tartte, puhumattakaan vaatteista yms.
[/quote]
Mun vanhemmilla on varaa noihin kaikkeen ja paljon ylikin. Ja omilta vanhemmiltaan saadut perinnöt lojuu jossain matakorkoisella tilillä.
Jos eivät pidä sinusta? Sekin voi olla joillekin riittävä syy. Ihan simppelisti.
[/quote]
Heillä nettoeläkkeet yhteensä n 4000€/kk, talo hyvässä kunnossa,laitteet viimeiseen päälle, uusi täysin uusi maastoauto on anopilla yms.ap
[/quote]
Mitä ihmettä? Ihan oikeastiko? Kyllä ovat minusta todella itsekkäitä. Harmillisesti asialle ei voi tehdä mitään. Ihmiset eivät juurikaan muutu. Koita päästä yli ja alkaa itse vaan vaurastua jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:05"]
Mun isä voitti Lotossa suht ison summan, mutta ei miljoonia kuitenkaan. Teetti kattoremontin, osti uuden auton, telkkarin jne. Laittoi sitten loput säästöhenkivakuutukseen, saadaan siskon kanssa ne sitten aikanaan. Isä on 65v ja elää helposti ainakin 20 vuotta. Siskon kanssa mietittiin, että eipä siitä meille sitten enää iloa ole, ne asuntovelat on nyt. Menee sitten lapsenlapsille suoraan, taitavat tarvita siinä kohtaa rahaa enemmän kuin me.
[/quote]
siis mitä ihmettä? Ettekö te saaneet mitään siitä?
[/quote]
Ei
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:25"]
Jos eivät pidä sinusta? Sekin voi olla joillekin riittävä syy. Ihan simppelisti.
[/quote]
Yleisesti maailmassa jälkeläisten hyvinvoinnista huolehtiminen on etusijalla
[/quote]
Ja siksi sitten kostavat sen pojanpojalleen vai?ap
[/quote]
[/quote]
Mitä ihmettä? Ihan oikeastiko? Kyllä ovat minusta todella itsekkäitä. Harmillisesti asialle ei voi tehdä mitään. Ihmiset eivät juurikaan muutu. Koita päästä yli ja alkaa itse vaan vaurastua jotenkin.
[/quote]
Kyllä juuri näin. Anoppi vielä voittanut lotossakin, isoin taisi olla n 30 000€.ap
Meidän kummankaan vanhemmat eivät ole varakkaista, joten asia ei koske minua. Mutta aloitus kyllä on ihan mielenkiintoinen. Tuttavani on varakkasta perheestä ja elää todella niukasti. Vanhemmillaan olisi kyllä varaa elää leveästi, jos edes muutaman tonnin antaisivat tutulleni. Mutta hänen vanhempansa ovat silti vaatimassa aina tuttavaltani monenlaista apua, vaikka omaa lastaan eivät avusta
Ei juma, sehän se vasta kamala kohtalo olis jos antaisin ennakkoperintönä suurimman osan rahoistani liian aikaisin pois :D
Miettikääs ny. Minä 65v eläisin vielä 30 vuotta (suvussa pitkäikäisyyttä nääs) enkä todellakaan haluaisi sieltä loppupäästä alkaa kituuttamaan jossain kunnan hoitokodissa.
Ehei. Meikämamma aikoo käyttää rahansa itseeni niin kauan kun vielä henkikulta pihisee. Espanjassa on paljon mukavampi elää muutenkin ja mikä tärkeintä, täällä on loistavat yksityiset hoitokodit. Järkevintä olikin että jo pari vuotta sitten alustavasti sovin erään viiden tähden hoitokodin kanssa tulevaisuudestani. Toki ennakkomaksu oli yhden omakotitalon verran, mutta itselleni se oli todella tärkeä asia <3
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:47"]
Ahne paska...
[/quote]
En ole siitä perinnöstä ei tule mulle senttiäkään.ap
[/quote]
No etkö sä sitten asuisi siinä toivomassasi uudessa talossa? Jos, niin eikö se olisi sulle etuus?
Kyllä voisivat aluksi panna vaikka 50000e rahaa mulle, että olis rahaa ostaa pokelehtiä ja miehelle kumiveneitä. ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:32"]
Ahne paska...
[/quote]
[/quote]
No etkö sä sitten asuisi siinä toivomassasi uudessa talossa? Jos, niin eikö se olisi sulle etuus?
[/quote]
Mä maksaisin siinä asumisesta niin maksan nykyäänkin. n 300€/kk.ap
Ahne paska...
[/quote]
[/quote]
Ai ei vai? Asuisitko sä edelleen siinä vanhassa pienessä talossa? Jos te muutatte isompaan taloon niin hyödythän sinäkin siitä. Ja siksi sä sitä ennakkoperintöä haluat.
No mä kyllä oon päättänyt käyttää omat rahat itseeni, joten ei sitä perintöäkään ole jäämässä.
Paljon helpompi ryypätä kaikki rahat kuin jättää jälkipolville. Itse tuskin tulen koskaan perintöä näkemään.
[/quote]
Etenkin, kun eläkeläiset ovat tänäpäivänä aika terveitä ja maailma on täynnä mahdollisuuksia. Eiköhän sitä virkistäytymistä ja itsensä kehittämistä ole ansaittu niinä kuristavina työvuosina. Ilman rahaa on paha toimia.