Mikä siinä ennakkoperinnön antamisessa on niin vaikeaa?t.ammattivalittaja
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:36"]
Jos appivanhemmat antaisivat nyt ennekkoperintöä saataisiin hommattua isompi ja parempikuntoinen talo eihän sillä enää 20v päästä mitään tee kun poika on muuttanut pois kotoa.
[/quote]Jos tekisitte enemmän töitä ja jos olisitte opiskelleet ahkerammin, saisitte isomman ja parempikuntoisen talon...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:36"]
[/quote]Jos tekisitte enemmän töitä ja jos olisitte opiskelleet ahkerammin, saisitte isomman ja parempikuntoisen talon...
[/quote]
Mies tekee jo nyt 10-12 tunnin päiviä ja on opiskellut yo.ksi käynyt ammattikorkan, Opiskellut myös ammattitutkinnon ja opiskelee mestaritutkintoa. Itse menen puhelinmyyntiin.ap
Meillä mummo pihtasi loppuun asti isoa perintöä. Kuoli lähes satavuotiaana, lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia muisti merkkipäivinä 50€ setelillä. Maksamme itse asuntolainamme, mutta kyllä otti päähän, myönnän. Tunne on se, että se on meidänkin rahaa, vaikka on laillisesti mummon.
Nyt perintö on äitini käsissä, joka on tehnyt huonoja sijoituksia, ja hävinnyt siitä suuren osan. Edelleen hän on varakas, mutta lastenlapsille ostaa joskus kirppisvaatteita, ei auta muuten.
Olen kiukkuinen, mutta en katkera, koska nyt nelikymppisenä omaakin rahaa on! Mutta en ymmärrä, en.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:45"]
Kun saisikin omat vanhukset uskomaan, että käyttävät nyt rahaa itseensä ja nauttisivat elämästään kun ovat pitkän työuran jälkeen eläkkeellä. Mutta kun ovat säästäväisiä olleet ikänsä, eivät ne vanhoilla päivilläänkään tapojaan muuta.
Lapset kyllä pärjätään omillammekin, kotoa kun saatiin sellainen asenne, että koulut käymällä, yrittämällä ja työtä tekemällä pärjää. Niin kuin pärjääkin.
AP nyt on omanlaisensa tapaus. Äsken odotteli äitinsä kuolemaa, nyt jo kyttää anoppinsa perintöä. Tavallaan viihdyttävää.
[/quote]
NÄin on!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:47"]
Ahne paska...
[/quote]
En ole siitä perinnöstä ei tule mulle senttiäkään.ap
[/quote]
Et siihen isompaan taloonkaan sitten muuttais vai?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:59"]
Mun lapseton täti on antanut sisaruksilleen ja meille serkuille puolisoineen noin viisi vuotta sitten 3999€ per nassu. Kohta on ilmeisesti antamassa saman verran uudestaan :)
[/quote]