Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö puolisosi pankkitili(e)n saldon?

Vierailija
28.01.2023 |

Ihan uteliaisuudesta, jotta nähdään millaisia käytäntöjä erilaisilla ihmisillä on: Tiedätkö puolisosi pankkitilin tai pankkitilien saldon/saldot? Nyt ei puhuta yhteisistä tileistä vaan hänen henkilökohtaisistaan.

Tiedätkö puolisosi pankkitili(e)n saldon?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä se edes kuulu minulle. Sen tiedän, että kerran kuukaudessa yhdelle tililleen tulee 1 000 000 e ja seuraavana päivänä sieltä on lähtenyt eteenpäin 1 000 000 e.

Vierailija
2/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, hänellä ei ole henkilökohtaista tiliä. Tai mistäs tiedän, jos on sellaisen luonut muttei ole kertonut😏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mä sillä tiedolla.

Vierailija
4/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö äitisi/isäsi/enosi tilin saldon? Ja miksi niin on.

Vierailija
5/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän että hänen saldo on paljon isompi mitä minulla.

Kuinka paljon isompi, sitä en tiedä.

Hän tietää että hänen saldo on paljon isompi mitä minulla.

Kuinka paljon isompi, sitä hän ei tiedä.

Kimpassa oltu yli 20 vuotta, useampi lapsi, autot ja asuntolainat on.

Yhteiset menot maksamme yhdessä, loput on ns. "Omaa rahaa" jolla voi kukin tehdä mitä lystää.

Vierailija
6/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä edes mieheni palkan suuruutta, eikä hänkään minun.

Mutta ollaankin oltu vasta 17 vuotta yhdessä;D

Vierailija
7/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Omat rahat, mutta mä hoidan rahaliikenteen.

Vierailija
8/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän äitini 80v saldon, koska hän pyytää välillä maksamaan laskuja hänen nettipankissa.

Vierailija
9/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miehen tilin käyttöoikeus niin se tili näkyy minunkin nettipankissa. Meillä on muutenkin rahat ja omaisuus yhteistä. Olemme 5kymppisiä ja olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta. Kumpikaan ei ole pihi tai itsekäs.

Vierailija
10/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin, isän tai enon kanssa harvemmin ollaan liitossa ja jaetaan arki. On päivänselvää, ettei silloin kuulu myöskään heidän raha-asiansa. Mutta kiinnostaa tietää, kuinka avo- tai avioliitossa olevat asian kokevat.

Itse en tiedä puolisoni saldoa tai tilejä (montako, millaisia, missä pankeissa jne) eikä hän minun.

Vierailija
11/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miehen tilin käyttöoikeus niin se tili näkyy minunkin nettipankissa. Meillä on muutenkin rahat ja omaisuus yhteistä. Olemme 5kymppisiä ja olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta. Kumpikaan ei ole pihi tai itsekäs.

Yhteiset rahat, sinulla käyttöoikeus miehesi tiliin, muttei päinvastoin.

Miehesi tosiaan on epäitsekäs.

Vierailija
12/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pankkitili on henkilökohtainen asia eikä kuulu mulle. Ei myöskään minun pankkitilini miehelle.

Meillä oli hetken aikaa yhteinen luottokortti, mutta siitä ei tullut mitään. Mies ei säästä kuitteja eikä tarkista niitä, itse pistän talteen ihan kaiken ja heitän kuitit pois sitä mukaa kun olen tarkistanut, onko mennyt tililtä.

Mulla meni miehen huolimattomuuden kanssa hermot ja otettiin kumpikin omat luottokortit

Vierailija
13/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua, mutta ei mieskään tiedä mun saldoa. Sen tiedän nyt, kuinka paljon mies saa eläkettä ja hän tietää, kuinka paljon minä saan. Näin on helpompi miettiä yhteisiä menoja ja niiden rahoittamista. Yhdessä on oltu 44 vuotta eikä koskaan ole ollut yhteistä tiliä. Eri pankitkin meillä.

Vierailija
14/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Omat rahat, mutta mä hoidan rahaliikenteen.

Samoin meillä.

Vierailija
15/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 on myös viiskymppinen, vasta 23 vuotta yhdessä. Mies on pihi ja mä itsekäs.

Vierailija
16/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pankkitili on henkilökohtainen asia eikä kuulu mulle. Ei myöskään minun pankkitilini miehelle.

Meillä oli hetken aikaa yhteinen luottokortti, mutta siitä ei tullut mitään. Mies ei säästä kuitteja eikä tarkista niitä, itse pistän talteen ihan kaiken ja heitän kuitit pois sitä mukaa kun olen tarkistanut, onko mennyt tililtä.

Mulla meni miehen huolimattomuuden kanssa hermot ja otettiin kumpikin omat luottokortit

Meillä on yhteinen käyttötili, jolta ostetaan ruoka + bensa (ja maksetaan asumiskulut). Meillä ei kumpikaan säästele kuitteja eikä tarkistele niitä, mutta molemmilla on kyllä luottamus siihen, ettei tiliä käytetä muihin kuin yhteisiin menoihin.

Avattiin kyseinen tili jo seurusteluaikana.

Vierailija
17/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pystyisi tuohon. Minulle raha-asiat ovat täysin henkilökohtaisia asioita. En voisi kuvitella, että joutuisin kysymään puolisoltani, saanko käyttää yhteisiä rahoja johonkin asiaan. Ja vuorostaan osaan kuvitella, ettei puolisoni hyväksyisi esimerkiksi tässä kuussa laittamaani 140 euron summaa eläinsuojeluun. Vastaavasti minä en hyväksyisi monia sellaisia menoja, joihin hän tykkää laittaa rahaa.

Mutta ennen kaikkea kyse on siis henkilökohtaisesta asiasta. Pankkitili on yhtä henkilökohtainen kuin sähköposti tai oma matkapuhelin.

Vierailija
18/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos kysyn, hän kyllä kertoo. Jotain suuntaa kyllä tiedän. Ja jos hänen tilinsä alkaa olla tyhjä, hän kiinnostuu minun tilini saldosta. Samoin minä kiinnostun hänen tilinsä saldosta, jos minun tilini on tyhjät.

Tilit menevät yleensä tyhjiksi silloin, kun tulee muutaman kuukauden sisällä monta koko vuoden laskua.

Vierailija
19/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tiedän. Mieheni ei kannata erota minusta.

Vierailija
20/39 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat ovat yhteiset. Olemme avioliitossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan