EKG-tutkimuksesta kokemuksia?
Huomenna otetaan sydänfilmi ja vähä jännittää. Saanko oman huoneen? Mitä jos en pysty rentoutua? Saanko tulokset heti? Aamukahvi kannattaa jättää välistä?
Onko kellään kokemusta?)
Kommentit (37)
No ei satu yhtään ja kestää tosi vähän! Hyvin se menee, älä stressaa! :)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:13"]
Pitääkö olla täysin ilman paitaa/toppia siis myös? Teinin pitäisi mennä...
[/quote]
Pitää olla, rintakytkennät tulee rintakehälle. DAA!!
[/quote]
Multa on kyllä otettu ihan paita ja rintsikat päällä, ne läpyskät ujutettiin puoliksi kaaritukien alle.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:44"]
[/quote]
[/quote]
Multa on kyllä otettu ihan paita ja rintsikat päällä, ne läpyskät ujutettiin puoliksi kaaritukien alle.
[/quote]
Miksi alapeukku? Kerran olen ollut ja näin tosiaan toimittiin.
Minulta otettiin ennen leikkausta. Se oli tosi nopeaa homma, ei siinä mitään karhennettu. Hoitsu vain sanoi, että näyttää olevan ok.
Se "karhennus" on sitä, että mahdolliset karvat leikataan kertakäyttöpartaterällä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:59"]
Itse asiassa ihoa ei karhenneta, siitä ajellaan karvat siltä kohdalta mihin anturi laitetaan kiinni.
Kannattaa muistaa että mittauksessa käytettävä sähkövirta saattaa aiheuttaa miehille erektioita ja naisille hermostuneisuutta. On tiedossa pitkään kestäneen EKG-mittauksen yhteydessä naiselle tullut orgasmikin. Eli kivaa se vaan on :)
T:Sydänhoitaja
[/quote]Mittauksessa ei käytetä sähkövirtaa, vaan mitataan sydämen sähköistä aktiivisuutta. Vuodesta-86 olen ollut laboratoriohoitajana, ja yhtään erektiota en ole nähnyt.
[/quote]
Missä sydänfilmissä sen erektion saattaisi sitten ylipäätään nähdä? Eikös niissä olla housut jalassa? Vai tarkoititko ihan siviilielämää myöden? Otan osaa.
Mulla otettiin kerran päivystyksssä sydänfilmi ja lääkäri kertoi heti että ei ole mitäön. Ja paita pääööä olin, sitö nostettiin vain ylöspäin
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi alapeukku? Kerran olen ollut ja näin tosiaan toimittiin.
[/quote]
Rintaliiveissä oleva metalli (hakasissa, kaarituissa) voi aiheuttaa häiriötä sydänsähkökäyrään. Kumma käytäntö ottaa rintaliivit päällä ekg.
Olen käynyt monta kertaa. Tehdään labrassa.
1.yläosa ja nilkat paljaaksi
2.selälleen makuulle
3.hoitsu pyyhkäisee jollain kohdat joihin 'lätkät' laitetaan
4.kiinnittää ne tarramaiset lätkät ihoon rintaan muutamat ja nilkkoihin yhdet
5.kiinnittää piuhat lätkiin
6.ottaa filmin, kestää pari minuuttia
7.irroittaa piuhat, sitte lätkät
8.vaatteet päälle ja morjens
voi jestas....rintsikat päällä? sama kuin ois ollu ottamatta...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:44"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:21"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:13"] Pitääkö olla täysin ilman paitaa/toppia siis myös? Teinin pitäisi mennä... [/quote] Pitää olla, rintakytkennät tulee rintakehälle. DAA!! [/quote] Multa on kyllä otettu ihan paita ja rintsikat päällä, ne läpyskät ujutettiin puoliksi kaaritukien alle. [/quote] Miksi alapeukku? Kerran olen ollut ja näin tosiaan toimittiin. [/quote] Rintaliiveissä oleva metalli (hakasissa, kaarituissa) voi aiheuttaa häiriötä sydänsähkökäyrään. Kumma käytäntö ottaa rintaliivit päällä ekg.
[/quote]
Mitäs sitten jos ei ole metallia, kun toppimalliset liivit? Tai se pelkkä paita.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:31"]
[/quote]
[/quote] Niin ettei minkään löysän hölttänän kanssa onnistu laittaa, eihän tuo nyt mahdoton kysymys luulisi olevan...
Mulla ainakin oli sellainen sairaalapyjama päällä, eikä ne kaikki anturit rintakehään tule.
Mutta otetaanko ap:lta EKG vai rasitus-EKG, siinähän menee vähän pidempi aika.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:35"]
voi jestas....rintsikat päällä? sama kuin ois ollu ottamatta...
[/quote]
Ei kai näillä aina paljon virkaa taida ollakaan, vaan vakiokäytäntö lääkityksiä määrätessä. Katsotaanko niitä edes oikeasti, ja kuinka tarkkaan? Voiko pyytää että katsottaisiin, jos vaikka suvussa tiettyjä perinnöllisiä sairauksia, vaikkei käyrään varsinaisesti siitä syystä ole joutunutkaan? Vai näkyykö ne kaikki viitteet jotka näkyvät lepokäyrässä ihan vaan kertavilkaisulla?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:10"]
Mulla otettiin kerran päivystyksssä sydänfilmi ja lääkäri kertoi heti että ei ole mitäön. Ja paita pääööä olin, sitö nostettiin vain ylöspäin
[/quote]
Joo, kyllä se heti näkyy, onko sydänkohtaus tai vakava rytmihäiriö päällä. Mutta jos ajanvarauksella ei kiireellisenä labrassa käyrä otetaan, niin ei ole aina lääkäriä siinä paikalla tulkitsemassa. Ja erilaisten läppävikojen ja -falskausten ym. sivuäänien tutkiminen vaatii kardiologin käyrää tulkitsemaan.
Hoitajat näkee päivittäin alastomia ihmisiä. Niitä ei paskaakaan kiinnosta miltä kukin näyttää. Kainostelu ja ujoilu/estoisuus lähinnä vituttaa kun vaikeuttaa/hidastaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, entä sitten?😅
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:23"]Tämä keskustelu tuli juuri kreivin aikaan. Serkkuni on ravannut tämänlaisissa kokeissa, enkä helvetti vieköön tajua miksi! M28 [/quote] No miksi sinun pitäisi tajutakkaan :D?
[/quote]
Ahaa, täällä on taas joku "mukahauska" mamma paikalla! :D M28
[/quote]
Mistä nyt oikein puhut?