Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä bloggaaminen on niiiiin TURHAA hommaa!

Vierailija
11.02.2015 |

Ihan naurettavaa kutsua bloggausta työksi tai kertoa olevansa ammatiltaan "bloggaaja", ihan kun se nyt olisi joku oikea työ saati jonkin sortin meriitti. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että bloggaajiksi ryhtyvät henkilöt, joilla syystä tai toisesta on ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Ovat esim. kotiäitinä, työttömiä, opiskelijoita tai naimisissa/avoliitossa varakkaan miehen kanssa tms. Yleensä lisäksi ovat jollain lailla huomionkipeitä persoonia. Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin. Ja minua ärsyttää päivä päivältä enemmän koko "bloggaus" ja typerä, lapsellinen "blogimaailma", johon kuuluvia asioita tälläkin palstalla päivittäin ruoditaan.

Odotan sitä päivää, kun bloggaus alkaa olla totaalisen out ja sitä tekevät enää lähinnä muusta maailmasta eristäytyneet kummajaiset ja elämää vailla olevat meganörtit.

Ugh olen puhunut.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:36"]I Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin.
[/quote]

Miksi ei? Se nyt vaan on niin, että monessa työssä tarvitaan blogin yhteydessä opittavia taitoja.

Vierailija
42/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niiiiin samaa mieltä! Ne naiset, jotka pyörittävät tätä maailmaa eivät ehdi blogata. Tai voivat kyllä kirjoittaa esim. tieteellisiä artikkeleita, kirja-arvosteluita jne. Mä en voi muuta kuin halveksia näitä tissejään, naamaansa, miehen tienaamaa laukkua ja muotinukeksi hankittua lastaan esitteleviä valopäitä. Niille on maksettu koulutus, mitään hyötyä siitä ei ole ollut. Siis tuo on sellaista huomionkerjäänistä, itsensä korottamista, tyhjän elämän täydentämistä. Missä ovat bloggaavat tutkijanaiset? 3-vuorossa päivystävät lääkärit? Oikeat urheilijat (lasken lajeiksi vain sellaiset, joihin ei voi osallistua täydellisellä lahjaattomuudella pumpattuaan lihaksiaan ja solariumissa hengattuaan), rankan joitotyön tekijät? Naiset jotka tekevät uraa bisnesmaailmassa? Ai niin, niiden ei tarvitse todistella mitään+on varmaan himpun parempaa tekemistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaminen on ajanhaaskausta. Ketä kiinnostaa jonkun yksityiset määkimiset netissä. EVVK.

Vierailija
44/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mä tienaan sillä pari tonnia kuussa. Enkä todellakaan kirjoita vaatteista, käsilaukuista, sisustamisesta tai ripsiväristä.

Vierailija
45/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just X postauksessaan marttyyrimaisesti selittää, kuinka "tätä työtä ei vaan voi jättää tekemättä vaikka ei huvittaisi... niiisk" (=ymmärtäkää nyt miksi haluan lapseni äkkiä päiväkotiin, kun oikeasti ei huvita olla hänen kanssa). Ihan kuin kyseessä olisi joku pääministeritasoinen homma..

Vierailija
46/99 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En bloggaa koska ketä hittoa kiinnostaa meidän tylsä, tavallinen elämä. No ei ketään :D

Vierailija
47/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MONET elämäntyyliäään levittävät bloggaajat ovat hyvin narsistisia, itseään täynnä olevia, oma naama osoittaa kaikessa omaan napaan, ja jopa röyhkeitä hyötyjiä joka asiassa, ja kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella etteivät edes itse tajua olevansa jonkinlaisia kulutushysteriaa lietsovia esikuvia etenkin nuoremmille lukijoilleen.

Tähän he tottakai narsisteina vänkäävät etteivät he halua olla minkään (tyhmien) lukijoidensa esikuvia, eli tavallaan väistävät itse tyhmänylpeästi omaa blogijulkisuuden mukanaan tuomaa vastuuta. Syyllistävät ja vähättelevät siis pelkästään lukijansa tuolla ylimielisyydellään.

Samalla kehtaavat kerjätä ja vaatia itselleen kaikkea ilmaista joka tuutista (tuotteita, matkoja...) joista lukijat joutuvat maksamaan kovankin hinnan, koska nämä saattavat nuoruuden piikkiin menevässä materialistivimmassa ottaa kalliiksi tulevia pikavippejä jotta voisivat ostaa samaa kuin blogiesikuvansa. Kuvittelevat että elämä on näin "helppoa ja vaivatonta" kuin bloggaajilla joiden tekstien sisältö voi olla kolmasluokkalaisen tasoa eikä lähelläkään koulutetun toimittajan luokkaa, mutta esittelevät itseään ja (ilmais)ostoksiaan lähes hävytömästi useiden kuvien ja provikkalinkkien kautta joita tietämättömät reppanat klikkailevat ja joiden kautta nämä blogia pitävät narsistit saavat lisää rahaa, näkyvyyttä ja kulutushysteriakierre on taattu. Toki se ei tule kauan kestämään kun jotain uutta tulee taas blogien tilalle. Siksi blogilla rahaa tienaavan nuoren kannattaisi hankkia oikea ammatti, ja elää omaa elämäänsä eikä minkään lukemansa kulissimaisen, ahneen blogin kautta.

Vierailija
49/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus edelliseen: Siksi blogilla rahaa tienaavan haaveilevan nuoren kannattaisi hankkia oikea ammatti

Vierailija
50/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:35"]

Joo olen kyllä sam mieltä mutta ihmettelen miksi kuvittelet opiskelijoilla olevan "liikaa" aikaa? Silloin kun vielä opiskelin täysipäiväisesti (n. 3 v sitten) ei minulla todellakaan olisi ollut aikaa mihinkään blogin pitoon. Nyt työssäkäyvänä ehkä olisikin, mutta ei ikimaailmassa kiinnostaisi.

[/quote]

Totta puhut, hyvä jos aikaa riitti omiin liikuntaharrastuksiin edes muutama hassu tunti viikossa.

Vierailija
51/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:46"]

Mä ainakin tykkään blogeista tosi paljon. Oon saanut niistä paljon vinkkejä kokkaukseen, meikkiin, treeniin jne. Parhaimmat blogit on kuin lukisi hyvää naistenlehteä täysin ilmaiseksi. Kelpaa!

[/quote]

Vain mielikuvituksettomat, tylsät, sopulit ihmiset lukee ja matkii kaiken blogeissa olevan.

Vierailija
52/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:35"]

MONET elämäntyyliäään levittävät bloggaajat ovat hyvin narsistisia, itseään täynnä olevia, oma naama osoittaa kaikessa omaan napaan, ja jopa röyhkeitä hyötyjiä joka asiassa, ja kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella etteivät edes itse tajua olevansa jonkinlaisia kulutushysteriaa lietsovia esikuvia etenkin nuoremmille lukijoilleen.

Tähän he tottakai narsisteina vänkäävät etteivät he halua olla minkään (tyhmien) lukijoidensa esikuvia, eli tavallaan väistävät itse tyhmänylpeästi omaa blogijulkisuuden mukanaan tuomaa vastuuta. Syyllistävät ja vähättelevät siis pelkästään lukijansa tuolla ylimielisyydellään.

Samalla kehtaavat kerjätä ja vaatia itselleen kaikkea ilmaista joka tuutista (tuotteita, matkoja...) joista lukijat joutuvat maksamaan kovankin hinnan, koska nämä saattavat nuoruuden piikkiin menevässä materialistivimmassa ottaa kalliiksi tulevia pikavippejä jotta voisivat ostaa samaa kuin blogiesikuvansa. Kuvittelevat että elämä on näin "helppoa ja vaivatonta" kuin bloggaajilla joiden tekstien sisältö voi olla kolmasluokkalaisen tasoa eikä lähelläkään koulutetun toimittajan luokkaa, mutta esittelevät itseään ja (ilmais)ostoksiaan lähes hävytömästi useiden kuvien ja provikkalinkkien kautta joita tietämättömät reppanat klikkailevat ja joiden kautta nämä blogia pitävät narsistit saavat lisää rahaa, näkyvyyttä ja kulutushysteriakierre on taattu. Toki se ei tule kauan kestämään kun jotain uutta tulee taas blogien tilalle. Siksi blogilla rahaa tienaavan nuoren kannattaisi hankkia oikea ammatti, ja elää omaa elämäänsä eikä minkään lukemansa kulissimaisen, ahneen blogin kautta.

[/quote]

On muuten mielenkiintoista pohtia, minne on kadonnut ylpeys? Siitä ei ole kovin kauan aikaa, kun ihmisiä olisi hävettänyt mainostaa ahneuttaan ja periaatteettomuuttaan niin avoimesti kuin iso osa bloggaajista nykyään tekee. Ja toisaalta sivustakatsojat olisivat paheksuneet noin avoimesti esiteltyä ahneutta.

Mutta nykyään tuntuu olevan useimpien lukijoidenkin mielestä ihan ok, että TOTTA KAI bloggaaja myy nimensä, naamansa ja ylpeytensä vaikka mille firmalle, jos siitä maksetaan. TOTTA KAI jokainen vetää kotiinpäin kaiken, mitä vain irti saa. Itse asiassa nykyään pidetään vähän tyhmänä, jos jostain periaatteesta pitää kiinni. Ihailtu on se, joka onnistuu saamaan eniten vastinetta mahdollisimman pienelle työmäärälle.

Vierailija
53/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt riippuu ihan siitä mikä on blogin aihe, että kuinka 'turhaa' tai hyödyllistä bloggaaminen on.

Eivät kaikki bloggaajat esittele omaa naamaansa ja kerro arjestaan. Kaikki eivät todellakaan bloggaa saadakseen julkisuutta.

Vierailija
54/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:43"]

Sehän nyt riippuu ihan siitä mikä on blogin aihe, että kuinka 'turhaa' tai hyödyllistä bloggaaminen on.

Eivät kaikki bloggaajat esittele omaa naamaansa ja kerro arjestaan. Kaikki eivät todellakaan bloggaa saadakseen julkisuutta.

[/quote]

Tässä ketjussa(kin) varmaan puhutaan ammattimaisesta, kaupallisesta bloggaamisesta. Kaupalliset blogit ovat käytännössä katsoen melkein kaikki muoti- tai lifestyle-blogeja. Jokunen ruokablogikin saattaa mahtua joukkoon.

Vierailija
55/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että mitä enemmän firmat jakaa näille bloggaajille kaikkea ilmaiseksi kuten edellä mainittuja matkoja, kauneustuotteita, vaatteita, sisustustuotteita, palveluja ja muuta niin tottakai ne firmat ottaa omansa takaisin jossain muodossa eli TE rakkaat kuluttajat joudutte maksamaan niistä kaikista samoista vähän normihintaa enemmän kuin bloggaajille annettu rahahävikki halutaan luonnollisesti takaisin joltain joten bloggaajan saamisten maksumiehiksi ja -naisiksi joudutte kuitenkin TE. Kaikessa kun on loppupelissä vaan kyse rahasta.

Tämän vuoksi minä ja koko tuttavapiirini emme ole pitkään aikaan ostaneet mitään blogituotteita. Haluamme kannustaa ja tukea mahdollisimman rehellisiä yrittäjiä.

Vierailija
56/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tympeässä ketjussa lähdetään siitä olettamuksesta, että jokaista bloggaajaa oikeasti kiinnostaisi se, mitä muut heistä ajattelevat. Unohdetaan, että jotkut bloggaavat ihan vaan omaksi ilokseen. Kuten minä. 

Palkkaa en siitä saa enkä kaipaa; sen sijaan arvostan sitä, että blogini ikäänkuin pakottaa minut tuottamaan säännöllisesti sisältöä kirjallisessa muodossa, sillä haluan kirjoittaa. Toissijaisena motivaationa on sitten se, että se auttaa minua jäsentelemään ajatuksiani ja tuntemuksiani. 

Blogi on siitä kätevä, että se on netissä. Kovalevyt kaatuu ja lipastot palaa. Joskus tekee mieli kirjoittaa jostain muualta, kuin oman kirjoituspöydän äärestä. (Jos nyt joku alkaa vikisemään, että miksi ne kirjoitukset nimenomaan pitää julkaista..)

Vierailija
57/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:58"]

Tässä tympeässä ketjussa lähdetään siitä olettamuksesta, että jokaista bloggaajaa oikeasti kiinnostaisi se, mitä muut heistä ajattelevat. Unohdetaan, että jotkut bloggaavat ihan vaan omaksi ilokseen. Kuten minä. 

Palkkaa en siitä saa enkä kaipaa; sen sijaan arvostan sitä, että blogini ikäänkuin pakottaa minut tuottamaan säännöllisesti sisältöä kirjallisessa muodossa, sillä haluan kirjoittaa. Toissijaisena motivaationa on sitten se, että se auttaa minua jäsentelemään ajatuksiani ja tuntemuksiani. 

Blogi on siitä kätevä, että se on netissä. Kovalevyt kaatuu ja lipastot palaa. Joskus tekee mieli kirjoittaa jostain muualta, kuin oman kirjoituspöydän äärestä. (Jos nyt joku alkaa vikisemään, että miksi ne kirjoitukset nimenomaan pitää julkaista..)

[/quote]

Turha loukkaantua tästä ketjusta, kun se selkeästi ei koske sinua :) Minullakin on ei-kaupallinen blogi, enkä todellakaan tällaisista ketjusta loukkaannu.

Tällaisissa asiayhteyksissä "blogi" on yksinkertaisesti lyhenne "kaupalliselle toiminnalle sosiaalisessa mediassa, jota bloggaamiseksikin kutsutaan".

Vierailija
58/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen aloittajan kanssa niiiiin samaa mieltä! En ymmärrä miks omaa elämää pitää jakaa muille ja ennenkaikkea kuka helvattu jaksaa niitä seurata! Lisäks ärsyttää kun töissä oon muutaman kerran törmännyt näihin kerjuu bloggareihin jotka naama vaahdossa selittää et kantsis antaa hänel ilmaseks tavaraa, jota hän voi sit blogissaan kehua. Joo ymmärrän et on ihan ok mainoskanava mut jotenkin sotii vaan mun ymmärrystä vastaan tollanen kerjääminen. Mut myönnän et blogeja seurataan et kaipa joku oikeesti on kiinnostunu toisten turhasta elämästä.

Vierailija
59/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hirveimpiä ovat fitness-blogit! Aivan järkkyä, jaksaako jotain kiinnostaa toisten treenit, rahkat, ja belfiet.

Vierailija
60/99 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Tässä ketjussa(kin) varmaan puhutaan ammattimaisesta, kaupallisesta bloggaamisesta. Kaupalliset blogit ovat käytännössä katsoen melkein kaikki muoti- tai lifestyle-blogeja. Jokunen ruokablogikin saattaa mahtua joukkoon.

[/quote]

Ai, minä ihan luulin että tässä ketjussa puhutaan bloggaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme