Muita joiden mielestä bloggaaminen on niiiiin TURHAA hommaa!
Ihan naurettavaa kutsua bloggausta työksi tai kertoa olevansa ammatiltaan "bloggaaja", ihan kun se nyt olisi joku oikea työ saati jonkin sortin meriitti. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että bloggaajiksi ryhtyvät henkilöt, joilla syystä tai toisesta on ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Ovat esim. kotiäitinä, työttömiä, opiskelijoita tai naimisissa/avoliitossa varakkaan miehen kanssa tms. Yleensä lisäksi ovat jollain lailla huomionkipeitä persoonia. Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin. Ja minua ärsyttää päivä päivältä enemmän koko "bloggaus" ja typerä, lapsellinen "blogimaailma", johon kuuluvia asioita tälläkin palstalla päivittäin ruoditaan.
Odotan sitä päivää, kun bloggaus alkaa olla totaalisen out ja sitä tekevät enää lähinnä muusta maailmasta eristäytyneet kummajaiset ja elämää vailla olevat meganörtit.
Ugh olen puhunut.
Kommentit (99)
Ammattibloggaamiseen liittyy paljon muutakin kuin vain ne itse postaukset. Kuukausipalkkaa saa usein portaaleista kävijämäärien mukaan ja ne voi olla koviakin summia. Ns. "pienet isot" blogit, eli portaaliblogit jotka ei ole Suomen suurimpia mutta portaalissa kumminkin eli melko isoja, voi tienata jo nelinumeroista summaa. Lisäksi on sit postauspalkkiota, mainospalkkiota jnejne. Mää en edes saa kuukausipalkkaa bloggaamisesta, satunnaista tienestiä kyllä. Päivätöissä olen. Jopa tällä satunnaisella tienestillä joutuu kyllä käyttämään paljon aikaa postauksiin, sähköposteihin jnejne. Se että työ vaikuttaa teistä "turhalta" ei tee siitä turhaa, bloggaajat ei kuukausipalkkaisia olisi jos blogeja ei luettaisi.
Joo olen kyllä sam mieltä mutta ihmettelen miksi kuvittelet opiskelijoilla olevan "liikaa" aikaa? Silloin kun vielä opiskelin täysipäiväisesti (n. 3 v sitten) ei minulla todellakaan olisi ollut aikaa mihinkään blogin pitoon. Nyt työssäkäyvänä ehkä olisikin, mutta ei ikimaailmassa kiinnostaisi.
Enemmänhän monet noista suosituistakin blogeista on päiväkirjoja, kuin varsinaisesti blogeja. Tuntuu hassulta että joillekin maksetaan tonni tai pari kuussa siitä hyvästä, että kirjottavat omasta (usein aika tylsästä) arjestaan nettiin, ja saavat siitä palkkaa. Minusta ne rahat vois laittaa johonkin vähän tähdellisempäänkin...
"Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin. Ja minua ärsyttää päivä päivältä enemmän koko "bloggaus" ja typerä, lapsellinen "blogimaailma", johon kuuluvia asioita tälläkin palstalla päivittäin ruoditaan.
Joopajoo! itse just tänään törmäsin bloggaavaan noin 60-70 vuotiaaseen mieheen! että revis siitä sinä kaikille maailman bloggaajille naureskelija! tosin mies olikin valokuvaaja ja käyttää blogia kuvien jakamiseen niin kuin ennen kotisivuja tehtiin kuvausta varten. Mutta turha kai täällä on yhtään mitään selittää tyhmääkin tyhmemmille ihmisille joille sana bloggaajakin tarkoittaa vain ja ainoastaan jotain shoppailijabimboa, vaikka blogigenre on suuri ja löytyy niiden ainaisten muotiblogien lisäksi myös kirjablogeja, ruokablogeja, matkablogeja, eläinblogeja ja vaikka mitä. Tulee näistä jutuista aina mieleen se kun joku yleistää vaikka että "urheilu on turhaa" jos ei satu pitämään esim. jalkapallosta! just näinhän ne asiat menee että haukutaan vaan kaikki kun ei tykätä yhdestä genrestä! Voisiko näissä turhissa aloituksissa edes joskus lukea että minkä genren blogit on turhia? ettei lähdettäisi siihen että kaikki blogit on turhaa, kaikki harrastukset on turhaa, kaikki musiikki turhaa, kaikki lehdet on turhaa, koko elämä turhaa jne? huh
Yksikään ns. normaali, oikeissa töissä käyvä ja perhe-elämää viettävä nainen ei ryhdy "bloggaamaan." Se vaan on niin. Ja minua ärsyttää päivä päivältä enemmän koko "bloggaus" ja typerä, lapsellinen "blogimaailma", johon kuuluvia asioita tälläkin palstalla päivittäin ruoditaan."
Mites mammablogit, ei sano sulle mitään? oletko koskaan törmännyt sellaisiin? viettävät ainakin perhe-elämää ja osa käy ihan oikeissa töissä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:30"]
Kateellisten kitinää. Jos joku tienaa bloggaamalla niin senkus. Tienaahan joku toinen tekemällä kampauksia, meikkejä, myymällä vaatteita, koruja jne.
[/quote]
just näin. Joku voi myös tienata pitämällä bordellia, onko se ap:n mielestä parempi asia? entinen kaveri "sai" miehiltä rahaa palkkioksi ja juoksi heti ostamaan mm. Diorin tuotteita. En siis aluksi tiennyt entisen kaverin "ammattia" mutta en ihmettele että hän sen salasi. Kyllä blogit on aika lieviä kaikkeen tämmöseen verrattuna
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:15"]
Enemmänhän monet noista suosituistakin blogeista on päiväkirjoja, kuin varsinaisesti blogeja.
[/quote]
Mikä sinusta on oikea blogi?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:37"]
Nyt ollaan siirrytty instagrammiin missä sama meininki jatkuu. Ne saavat seuraajia jotka laittavat miljoona hashtagia. Tiedän, että löytyy naisia miesvaltaisista harrastuksista mutta vain tietyt "mainostavat" itseään :P "Täsä mää ny kalastelen #fishingwomen #fish #ahven #kalamimmit #kalanainen #finnishgirl #kuha #perhokalastus #perhot #mato #onki #fisherwomen #lovefishing #vaatemerkki #river #joki #mato-onki" ja miehet huutaa kuorossa oooh aaahh. Sinne ne bloggaajatkin pian siirtyy kokonaan :)
[/quote]
Joo ja joillain lukee myös #victoriassecret = tavoittelevat victoria's secretille mallintyöhön pääsyä?:`D surkuhupaisaa. Joillain lukee myös #sexygirls = tietää kyllä että kaipaavat miespuolisia seuraajia :`DD
että voi alas ihmiset vajota :(
tämmöstä nähty siis misseillä ja bloggaajilla instassa
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:02"]
Mä olen niiiiin samaa mieltä! Ne naiset, jotka pyörittävät tätä maailmaa eivät ehdi blogata. Tai voivat kyllä kirjoittaa esim. tieteellisiä artikkeleita, kirja-arvosteluita jne. Mä en voi muuta kuin halveksia näitä tissejään, naamaansa, miehen tienaamaa laukkua ja muotinukeksi hankittua lastaan esitteleviä valopäitä. Niille on maksettu koulutus, mitään hyötyä siitä ei ole ollut. Siis tuo on sellaista huomionkerjäänistä, itsensä korottamista, tyhjän elämän täydentämistä. Missä ovat bloggaavat tutkijanaiset? 3-vuorossa päivystävät lääkärit? Oikeat urheilijat (lasken lajeiksi vain sellaiset, joihin ei voi osallistua täydellisellä lahjaattomuudella pumpattuaan lihaksiaan ja solariumissa hengattuaan), rankan joitotyön tekijät? Naiset jotka tekevät uraa bisnesmaailmassa? Ai niin, niiden ei tarvitse todistella mitään+on varmaan himpun parempaa tekemistä...
[/quote]
Oletpa tyhmä, mitä jos kokeilisit edes kerran googlettaa niin löytäisit mieleisiäsi blogeja?
esim. tässä on lääkärien (tai niihin liittyviä) blogeja http://www.blogilista.fi/avainsana/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri
jos niputtaa kaikki blogit samalle kaatopaikalle genrestä riippumatta niin aivan yhtä hyvin voidaan sitten sanoa että kaikki musiikki on turhaa (genrestä riippumatta), kaikki urheilu on turhaa (lajista liippumatta), herkuttelu on turhaa (mausta riippumatta). Opetelkaa kertomaan mikä genre on turhaa ja etsikää sellaisia blogeja jotka aidosti kiinnostaa, aivan varmasti on lääkäreiden ja tutkijoidenkin blogeja
Noh, valitettavasti me kaikki ei voida olla lääkäreitä ja tutkijoita. Kaikille on paikkansa! Itse ainakin oon kauneus/muotiblogia pitämällä saanut elämääni iloa ja inspiraatiota ja tavannut aivan ihania ihmisiä vaikka tuo bloggaus ei toki kovin hengellistä hommaa ole niin kyllä sitä varsinaista hyväntekeväisyystyötä kerkeää silti tekemään. Kumma että miesten autoblogeja ei niin kritisoida vaikka niissäkin leveillään ties millä varaosilla ja arvostellaan eri merkkejä jne?
Kaikki haluaa "heti-mulle-kaikki-nyt"-valmista ja helppoa rahaa tässä nykymaailmassa. Silti ei olla valmiita näkemään sen eteen kunnolla vaivaa vaan kuvataan jotain ala-arvoista, teennäistä narsistiposeeraamista ja myydään naamansa nettiin kamalassa julkisuudenhakuisuudessa ja ahneudessa rahan kuvat silmissä. En pidä sellaisia hyvinä esikuvina, itse en paljastaisi itseäni nettiin kaikille tuntemattomille edes rahan takia, jos minut pakotettaisi bloggaamaan niin maksaisin mieluummin sille pakottavalle taholle tukun rahaa ettei minun tarvitsisi ryhtyä siihen!
Bloggaaminen turhaa - näitä turhia blogeja lukevat turhaakin turhempia
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:05"]
Vaikka itse olen onnellisena sivussa kaikesta tästä bloggaus, instagram ja muusta häshtäggäilystä. Onnellisuus löytyy jostain ihan muualta.
[/quote]
Amen! :)
Suomalaisissa blogeissa korostuu ja ärsyttää se ettei osata yhtään vastata edes hyvin muotoiltuun tai perusteltuun kritiikkiin ja pillastutaan kärttyisen lapsen tasolle ja mennään mauttomuuksiin kun kommentoidaan rumasti omille lukijoille eli omille ASIAKKAILLE. Muutama hyvä ja fiksu poikkeuskin on jotka vastaavat positiivisessa hengessä ja saavat pahimmankin kritisoijan lopulta puolelleen, mutta monessa blogissa saat oikeat kakkaripulimyrskyt niskaan jos vaan uskallatkin kysyä esim. että olisiko bloggaaja ostanut sen 4500 euron kanelilaukun jos siinä ei olisi sitä merkkilogoa näkyvissä.
^ tuon takia luen lähinnä ulkomaisia blogeja, ne eivät ole niin narsistisia ja itsekeskeisiä sisällöltään, niissä on enemmän ulottuvuutta. en viitsi mainita blogien nimiä tässä ettei suomalaiset bloggaajat mene kateuksissaan niitä sabotoimaan tai niitä härskisti matkimaan.
Voi kun et olisi tuota viimeistä lausetta laittanut :(
Ja puhut vissiin näistä life-style-bloggaajista? Muissa genreissä ei paljonkaan ole ammattinaan bloggaamista, ruokapuolella muutamia, mutta he yhdistävät siihen erilaista kuvaamista, catering-toimintaa, kirjojen kirjoittamista. Eivät itse ole se tuote, kuten näillä naamansa ja asujensa esittelijöillä.
Kyllä! Puhun juuri näistä itseään, naamaansa, vaatteitaan, kenkiään, kassejaan, lapsiaan, elämäntyyliään ym. esitteleviä "life-style" bloggareita, "muotibloggaajia", "fitnessbloggaajia" ja "mammabloggaajia." Voiko turhempaa hommaa olla...
Nii, on monia muitakin ammatteja, jotka tuolla perusteella on "turhaa". Eihän kukaan varsinaisesti tarvitse esim. kosmetologeja ja kampaajia, mutta suurin osa heidän palveluistaan ihan mielellään silti maksaa. Blogit on vähän sama, ilmankin voisi elää, mutta suuri joukko ihmisiä on silti kiinnostuneita niitä lukemaan. Miksipä sitä ei sitten tekisi ammatikseen, jos siitä on jonkun mahdollista rahaa saada.
Ammattibloggaamiseen liittyy paljon muutakin kuin vain ne itse postaukset. Kuukausipalkkaa saa usein portaaleista kävijämäärien mukaan ja ne voi olla koviakin summia. Ns. "pienet isot" blogit, eli portaaliblogit jotka ei ole Suomen suurimpia mutta portaalissa kumminkin eli melko isoja, voi tienata jo nelinumeroista summaa. Lisäksi on sit postauspalkkiota, mainospalkkiota jnejne. Mää en edes saa kuukausipalkkaa bloggaamisesta, satunnaista tienestiä kyllä. Päivätöissä olen. Jopa tällä satunnaisella tienestillä joutuu kyllä käyttämään paljon aikaa postauksiin, sähköposteihin jnejne. Se että työ vaikuttaa teistä "turhalta" ei tee siitä turhaa, bloggaajat ei kuukausipalkkaisia olisi jos blogeja ei luettaisi.