NYT auttakaa- mies raivoaa mitättömästä
Nyt haluan rehellisen mielipiteen meidän riitaan ulkopuoliselta:
Aamulla halusin lainata miehen uutta laukkua, mies antanut lainata. Loukkaannuin, koska miksi ei voi minulle lainata kun ei itse sitä tänään tarvinnut. Mies sanoi että on uusi ja kallis ja haluaa korkata sen itse. Suutuin, koska tiedän että oikeasti ei vain halua lainata minulle sitä. Aivan älytön riita, mutta paisui valtavasti.
Mies lähti töihin ja minä sitten otin sen laukun kuitenkin. Kun mies sai tietää tästä niin hän sekosi aivan täysin. Meidän piti tänään mennä katsomaan minulle mekkoa yhteen minulle todella tärkeään once in a lifetime- tapahtumaan. Mies perui sen. Hän ei lähde. Hän myöskään ei halua nähdä minua lainkaan tänään. Yritin pyytää anteeksi, ei kelpaa. Ostin miehelle herkkuja anteeksipyynnön merkiksi. Vastaus "en todellakaan ole tulossa, voi sua jos sun suklaas nyt jää syömättä." Todella ilkeää mielestäni. Hän ei suostu keskustelemaan. Hitto yhden laukun lainaamisen takia on nyt minulle tärkeän mekon haku peruttu. Samoin anteeksipyyntö ei kelpaa. Mitä voi tehdä jos toinen ei huoli anteeksipyyntöä?? Hän vain haukkuu minua ja nyt on puhelin kiinni.
Kysyn vaan, että mitä sitten jos joskus teen jotain OIKEESTI väärää. Jos tästä jo tällainen show. Olen niin katkera miehelle hänen reaktiostaan. Niin vihainen. En todellakaan aio itsekkään antaa enää anteeksi ja perun yhteiset menot jos vähääkään toisen naama *ituttaa.
Vai olenko minä ansainnut tämän? Miten teidän mies olisi homman hoitanut? Varmaan vain lainannut sitä laukkuaan..
Kommentit (179)
Oletteko jo päässeet yläasteelta?
Oliko pakko ottaa se laukku? Oliko? Ja siis etkö saa mekkoa hommattua yksin? wtf?
ap, olette hyvä pari. jatkakaa samaan malliin.
Mitä vittua. Sinä viet miehen omaisuutta ilman lupaa, ja sitten ihmettelet kun mies suuttuu. Sulta puuttuu nyt terveet rajat, ja mies tekee ihan oikein kun pitää niistä kiinni. Toisen omaisuutta EI OTETA ilman lupaa, eikä etenkään kiellon jälkeen, perkele. Yleensä tämä opitaan siinä viimeistään 5-6 vuotiaana.
Älä ota toisen omaa ilman lupaa, lapsellekin se opetetaan jo, kuinka unohdit sen?
Oletteko amiksia? Tällaista tuskin sattuu akateemisissa piireissä. Kannattaa miettiä jotakin korkealentoisempia asioita, kuten ydinfysiikkaa, niin jää laukkuasiat oikeaan arvoon. Itseäni harmittaa lähinnä se että omat reput hajoavat noin vuodessa, kun raahaan raskaita kuormia kaupasta jne. Ei kannata ostaa halpistavaraa koska kantohihnat repeävät liian helposti.
Luuskille se käsilaukku on maailman pyhin asia, ajatelkaan joskus toisinkinpäin. Ei niin että miehet hyppivät pillinne mukaan.
JA MIESHÄN OLI PERUSTELLUT sinulle järkevästi, miksi et saa laukkua ottaa. Sinä prinsessana olet nyt loukkaanutunut? Yhyy yhhy.
Petit miehesi luottamuksen, tuollainen luuska saattaa lähteä äkkiä vaihtoon.
Ajattelit sitten, että helpommin saa anteeksi kuin luvan. No ei saanut.
Olisin käyttäytynyt aika samoin kuin miehesikin. Miksi otit laukun ilman lupaa? Ei toisen tarvitse lainata uutta (kokonaan käyttämätöntä?) laukkua sinulle vain siksi, että nyt jostain syystä haluat. Käytä omaa laukkuasi. Jos itse olisin ostanut jotain uutta niin en todellakaan lainaisi sitä edes miehelleni ennen kuin olen itse käyttänyt kertaakaan. Ilman lupaa lainaaminen on todellakin väärin, etenkin kun miehesi jo kieltäytyi lainaamasta ja otit silti.
Hae itse mekkosi. Miksi miehesi pitäisi lähteä kanssasi jotain mekkoa katsomaan? Varmaan maksamaan mekon puolestasi? Tuollaisen käytöksen jälkeen en todellakaan ihmettele miksi ei halua lähteä kanssasi mihinkään.
Kuulostat todella itsekkäältä. Luehan tekstisi uudestaan ja mieti miltä kuulostat.
"Hitto yhden laukun lainaamisen takia on nyt minulle tärkeän mekon haku peruttu." Niin... Miehellesi ilmeisen tärkeän laukun LUVATTOMAN lainaamisen takia mies ei halua lähteä kanssasi jotain mekkoa hakemaan.
Olet todellakin ansainnut tuon. Jos minun mieheni ei haluaisi lainata minulle jotain tavaraansa niin en todellakaan suuttuisi enkä todellakaan ottaisi sitä luvatta!
En todellakaan olisi tuossa tilanteessa laukkua lainannut. Vaikka olis kuinka harmittanut.
Minä, minä, minä. Minun pitää lainata laukkua, minun pitää päästä mekkoa ostamaan. MINUN, kuulitteko!!!!
Kasva aikuiseksi, ap. Ehkä kaikkiin maailman ongelmiin verrattuna mitätöntä lainata laukkua, mutta kun miehesi selkeästi ilmaisi että haluaa sen itse korkata niin sinun olisi se hänelle pitänyt suoda.
Sä teit väärin, kun otit sen laukun. Et kunnioittanut miehen pyyntöä, mutta hän ylireagoi myös reilusti, et sä sitä vissiin kuitenkaan rikkonut. Jos oot jo pyytänyt anteeksi ja ymmärtänyt, että ei on ei ja mies kiukuttelee niin se on sen pöljyyttä. Menet nyt sinne mekko-ostoksille ihan itsekses ja annat sen murjottaa.
Olet ansainnut. Ei ole kyse materiasta vaan siitä että petit luottamuksen etkä näe siinä edelleenkään mitään väärää. Miksi sun pitää aina saada viimeinen sana? Miksi sun piti se laukku väen vängällä ottaa, vaikka toinen ihan selvästi kielsi? Parisuhde toimii vain jos kumpikin kunnioittaa toista. Sinä et tunnu kunnioittavan.
Ollaan aikuisia tämä riita vain on naurettava ja paisunut.
Mieheni ei vain halua lainata minulle mitään, tyhmää sekin. Mutta vielä tyhmempää on se, kuinka hän vetää tämän yli. Haukkuu kasvatustani, kun olen tällainen.
Ja joo, tein väärin. Mutta pyysin anteeksi ja itkin kun olin pahoillaan ja ostin suklaata. Millainen tunteeton ihminen haistattaa noille vaan pitkät? Mitä voi tehdä, jos toinen ei hyväksy anteeksipyyntöä?! Olen edelleen niin katkera ja ensi kerran kun mies mokaa niin eb todellakaan anna anteeksi. Yleensä hän lepyttäö minua kukkasilla vaikka olisi kuinka iso moka tullut. Tai esim kun kerran ryyppäsi 4 päivää putkeen ilmoittamatta mulle, niin vei syömään ja sai anteeksi. Minä lainaan laukkua ja en saa anteeksi lepyttelysuklaalla, anteeksipyynnöllä ja pahalla mielellä. Onko reilua? Miksi olette hänen puolellaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:11"]Sä teit väärin, kun otit sen laukun. Et kunnioittanut miehen pyyntöä, mutta hän ylireagoi myös reilusti, et sä sitä vissiin kuitenkaan rikkonut. Jos oot jo pyytänyt anteeksi ja ymmärtänyt, että ei on ei ja mies kiukuttelee niin se on sen pöljyyttä. Menet nyt sinne mekko-ostoksille ihan itsekses ja annat sen murjottaa.
[/quote] Lisään vielä, että oma mieheni ois kans suuttunut moisesta, mutta ei kyllä tuommoista showta ois järjestänyt. Aiheestakin tuommoisesta suuttuu, ei mitään kunnioitusta toista kohtaan.
Ei tainnut olla ensimmäinen kerta kun et kunnioittanut miehesi aivan kohtuullista toivetta, vaan teit tahallasi juuri päinvastoin.
Hienosti ketjussa jo haukutaan miestä pöljäksi. Unohdin , että tämä on miesvihapalsta.
Pikkuprinsessa ei saa aina haluamaansa ja loisittua miehen lompakolla ?
Sen takiahan se sinne mekkokaupoille pitää saada?
Ethän sinä ap ole siitä pahoillasi, että teit väärin, vaan siitä, että jäit kiinni.
Olette molemmat todella lapsellisia. Ei mikään "anteeksipyyntö ja suklaa" ole joku automaatti jolla toisen pitää unohtaa kaikki. Eikä kenenkään pidä sietää sitä että toinen on ryyppäämässä 4 päivää ilmoittamatta.
Teidän suhde ei nyt vaan toimi, siihen ei mikään pyytely auta. Erotkaa ja kasvakaa aikuisiksi, molemmat.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:15"]
Ollaan aikuisia tämä riita vain on naurettava ja paisunut. Mieheni ei vain halua lainata minulle mitään, tyhmää sekin. Mutta vielä tyhmempää on se, kuinka hän vetää tämän yli. Haukkuu kasvatustani, kun olen tällainen. Ja joo, tein väärin. Mutta pyysin anteeksi ja itkin kun olin pahoillaan ja ostin suklaata. Millainen tunteeton ihminen haistattaa noille vaan pitkät? Mitä voi tehdä, jos toinen ei hyväksy anteeksipyyntöä?! Olen edelleen niin katkera ja ensi kerran kun mies mokaa niin eb todellakaan anna anteeksi. Yleensä hän lepyttäö minua kukkasilla vaikka olisi kuinka iso moka tullut. Tai esim kun kerran ryyppäsi 4 päivää putkeen ilmoittamatta mulle, niin vei syömään ja sai anteeksi. Minä lainaan laukkua ja en saa anteeksi lepyttelysuklaalla, anteeksipyynnöllä ja pahalla mielellä. Onko reilua? Miksi olette hänen puolellaan. Ap
[/quote]
Itkit ja ostit suklaata =)
Suklaakin päätynee omaan napaasi, koska se on tärkeämpi kuin miehesi.
Petit miehesi luottamuksen. Piste. Miehelläsi on täysi oikeus olla sinulle vihainen
Ei se ihan siltä näytä...