Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT auttakaa- mies raivoaa mitättömästä

Vierailija
11.02.2015 |

Nyt haluan rehellisen mielipiteen meidän riitaan ulkopuoliselta:

Aamulla halusin lainata miehen uutta laukkua, mies antanut lainata. Loukkaannuin, koska miksi ei voi minulle lainata kun ei itse sitä tänään tarvinnut. Mies sanoi että on uusi ja kallis ja haluaa korkata sen itse. Suutuin, koska tiedän että oikeasti ei vain halua lainata minulle sitä. Aivan älytön riita, mutta paisui valtavasti.

Mies lähti töihin ja minä sitten otin sen laukun kuitenkin. Kun mies sai tietää tästä niin hän sekosi aivan täysin. Meidän piti tänään mennä katsomaan minulle mekkoa yhteen minulle todella tärkeään once in a lifetime- tapahtumaan. Mies perui sen. Hän ei lähde. Hän myöskään ei halua nähdä minua lainkaan tänään. Yritin pyytää anteeksi, ei kelpaa. Ostin miehelle herkkuja anteeksipyynnön merkiksi. Vastaus "en todellakaan ole tulossa, voi sua jos sun suklaas nyt jää syömättä." Todella ilkeää mielestäni. Hän ei suostu keskustelemaan. Hitto yhden laukun lainaamisen takia on nyt minulle tärkeän mekon haku peruttu. Samoin anteeksipyyntö ei kelpaa. Mitä voi tehdä jos toinen ei huoli anteeksipyyntöä?? Hän vain haukkuu minua ja nyt on puhelin kiinni.

Kysyn vaan, että mitä sitten jos joskus teen jotain OIKEESTI väärää. Jos tästä jo tällainen show. Olen niin katkera miehelle hänen reaktiostaan. Niin vihainen. En todellakaan aio itsekkään antaa enää anteeksi ja perun yhteiset menot jos vähääkään toisen naama *ituttaa.
Vai olenko minä ansainnut tämän? Miten teidän mies olisi homman hoitanut? Varmaan vain lainannut sitä laukkuaan..

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:53"]

Siis mieti ihan oikeasti omalle kohdalle. Oot ostanut itselles jotain uutta ja kallista josta todella pidät, ja odotat että saat sen käyttöösi. Sitten käy ilmi että miehesi on jo salaa sitä lainannut. Eikö ärsytä?

[/quote]

Tosi vaikea miettiä, mitä parisuhteessa olisi sellaista, mitä en voisi LAINATA miehelle. Siinä vaiheessa suutun, jos lainani palautetaan RIKKINÄISENÄ tai turmeltuna. Mutta oliko laukulle tapahtunut jotain kun ap oli sitä lainannut??

[/quote]

Painoin vahingossa alapeukkua.

Vierailija
62/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:15"]

Mä en jaksa lukea koko ketjua, mutta miksi musta tuntuu että muut kommentoijat keskittyvät nyt vain yhteen laukkuun ja siitä soimaamiseen kun oikeasti kyse on riitaa pikkumaisesta asiasta haastava mies, joka riitelee riitelemisen riemusta. Onko ihan oikeasti kohtuullista, että mies haistattelee, huorittelee ja nostaa kauhean mykkäkoulun yhdestä lainatusta laukusta? Ei ole. Ei ainakaan aikuiselta mieheltä. Tuollaisessa kohdassa voisi keskustella sivistyneesti ja tehdä selväksi, että noin ei vain toimita ja sen jälkeen unohtaa koko asia.

Tietenkin mun näkökulmaani vaikuttaa sekin, että olen itse joskus seurustellut miehen kanssa, joka osasi tehdä myrskyn vesilasiin ja teki sääntöjä jotka eivät noudattaneet häntä. Mm. äitini antoi hänelle huivin, joka sopi myös minulle. Sanoin, että voin joskus lainata sitä, mutta mies suhtautui kumman nihkeästi - ja otti lupaa kysymättäni rannekoruni. Mitä aikuinen mies teki edes sillä naisten rannekkeella, voi halleluja näin jälkeen päin ajateltuna, ja hän palautti sen vasta kun oli hajottanut sen. Vitutti oikeasti armottomasti, sillä huivistaan hän piti kaksin käsin kiinni. Samaten olin jättänyt hänen jääkaappiinsa levyn suklaata. Kyselin minne se oli joutunut, ja mies sanoi että naapuri söi ne. Olin ihan wtf, niin kuulin että hän oli vaihtanut ne kanamuniin. Nostin riidan, sillä toisen omaisuudella ilman lupaa ei tehdä kauppaa, ja mies väisti tilanteen takertumalla aivan sivuseikkoihin: "Olet lapsellinen, koska riitelet jostain levystä suklaata" "Tulit tänne vain suklaalevyn takia" ja vaikka mitä. Kas kun en itse keksinyt itse tilanteessa, että kauppa on aivan vieressä, senkus olisi ostanut sieltä kananmunansa. Samaten jos hänen lapsensa olivat kylässä, niin hän ei ikinä ostanut heille karkkia tai sipsejä, mutta sen sijaan oletti että jaan omistani. Alkuun annoin hänen lapsilleen omistani, mutta tajuttuani että mies hyväksikäytti tätä, en jakanut enää omiani.

Jos olisin ap, en ottaisi ensimmäiseksi mieheen yhteyttä. Antaisin hänen rauhoittua ja ottaa itse yhteyttä, mutta tekisin hänelle selväksi että näin ei vaan voi jatkua. Todennäköisesti miehen tarkoitus onkin käyttää valtaa eli kyykyttää, koska toi on ihan puhdasta vallankäyttöä perua tapaamisia ja odotettuja juttuja ja nostaa pienestä asiasta helvetiilinen sota.. Kun aikaa on kulunut ja mies on leppynyt niin hän palaa takaisin tod näk hunajaisin sanoin, mutta olisin siinä kohtaa kylmä kuin jää. Sitä paitsi jos anteeksipyyntöihini vastattaisiin "hv", saattaa olla että pitäisin itsekin etäisyyttä hieman pidemmän aikaa. 

Miinuspeukkuja odotellessa <3

[/quote]

Korjaus: TEKI SÄÄNTÖJÄ JOTKA EIVÄT KOSKETTANEET HÄNTÄ ITSEÄÄN. Saattoi siis kieltää päiväkirjansa lukemisen, mutta meni omalleni ja avasi joskus jopa postini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avausviestistä päätellen teillä kummallakaan tai ainakaan itse kirjoittajalla ei ole minkään sorttista nöyryyttä ja kykyä katsoa itseään peilistä, jotta voisikos tuossa omassa ajattelumaailmassa olla jotain mikä voisi olla terveellisempää jossain toisenlaisessa muotissa. Tätä tämä meidän MINÄ-MINÄ-MINÄ maailma on... Mistä se sitten ihan perimmiltään johtuu, niin enpäs tiedä. Eikö me ihmiset osata vaan kunnioittaa omaa ihmisyyttämme ja sitä mukaa toistemme ihmisyyttä. Jos osattaisiin, niin joistain mitättömistä laukuista ei tarvisi nostaa meteliä. Koska jotainhan tälläisessa tilassa olevilla ihmisillä ja heidän kasvamisessaan aikuisiksi on siellä taustalla mennyt metsään, että tälläisista asioista menee kuppi nurin.

Eikö me vaan saada lapsina tarpeeksi rakkautta?

Vierailija
64/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:15"]

Mä en jaksa lukea koko ketjua, mutta miksi musta tuntuu että muut kommentoijat keskittyvät nyt vain yhteen laukkuun ja siitä soimaamiseen kun oikeasti kyse on riitaa pikkumaisesta asiasta haastava mies, joka riitelee riitelemisen riemusta. Onko ihan oikeasti kohtuullista, että mies haistattelee, huorittelee ja nostaa kauhean mykkäkoulun yhdestä lainatusta laukusta? Ei ole. Ei ainakaan aikuiselta mieheltä. Tuollaisessa kohdassa voisi keskustella sivistyneesti ja tehdä selväksi, että noin ei vain toimita ja sen jälkeen unohtaa koko asia.

Tietenkin mun näkökulmaani vaikuttaa sekin, että olen itse joskus seurustellut miehen kanssa, joka osasi tehdä myrskyn vesilasiin ja teki sääntöjä jotka eivät noudattaneet häntä. Mm. äitini antoi hänelle huivin, joka sopi myös minulle. Sanoin, että voin joskus lainata sitä, mutta mies suhtautui kumman nihkeästi - ja otti lupaa kysymättäni rannekoruni. Mitä aikuinen mies teki edes sillä naisten rannekkeella, voi halleluja näin jälkeen päin ajateltuna, ja hän palautti sen vasta kun oli hajottanut sen. Vitutti oikeasti armottomasti, sillä huivistaan hän piti kaksin käsin kiinni. Samaten olin jättänyt hänen jääkaappiinsa levyn suklaata. Kyselin minne se oli joutunut, ja mies sanoi että naapuri söi ne. Olin ihan wtf, niin kuulin että hän oli vaihtanut ne kanamuniin. Nostin riidan, sillä toisen omaisuudella ilman lupaa ei tehdä kauppaa, ja mies väisti tilanteen takertumalla aivan sivuseikkoihin: "Olet lapsellinen, koska riitelet jostain levystä suklaata" "Tulit tänne vain suklaalevyn takia" ja vaikka mitä. Kas kun en itse keksinyt itse tilanteessa, että kauppa on aivan vieressä, senkus olisi ostanut sieltä kananmunansa. Samaten jos hänen lapsensa olivat kylässä, niin hän ei ikinä ostanut heille karkkia tai sipsejä, mutta sen sijaan oletti että jaan omistani. Alkuun annoin hänen lapsilleen omistani, mutta tajuttuani että mies hyväksikäytti tätä, en jakanut enää omiani.

Jos olisin ap, en ottaisi ensimmäiseksi mieheen yhteyttä. Antaisin hänen rauhoittua ja ottaa itse yhteyttä, mutta tekisin hänelle selväksi että näin ei vaan voi jatkua. Todennäköisesti miehen tarkoitus onkin käyttää valtaa eli kyykyttää, koska toi on ihan puhdasta vallankäyttöä perua tapaamisia ja odotettuja juttuja ja nostaa pienestä asiasta helvetiilinen sota.. Kun aikaa on kulunut ja mies on leppynyt niin hän palaa takaisin tod näk hunajaisin sanoin, mutta olisin siinä kohtaa kylmä kuin jää. Sitä paitsi jos anteeksipyyntöihini vastattaisiin "hv", saattaa olla että pitäisin itsekin etäisyyttä hieman pidemmän aikaa. 

Miinuspeukkuja odotellessa <3

[/quote]

Korjaus: TEKI SÄÄNTÖJÄ JOTKA EIVÄT KOSKETTANEET HÄNTÄ ITSEÄÄN. Saattoi siis kieltää päiväkirjansa lukemisen, mutta meni omalleni ja avasi joskus jopa postini.

[/quote]

Tarina jää hiukan ohueksi, sillä tämä kadotti tuon numerosarjapelleilyn ohella vahingossa yhden kappaleen pois.. Siis mies käytteli tavaroitani minkä ehti, mutta sai välittömän raivarin jos koskin hänen kamoihinsa. Hänen draamakuningatarpisteensä ovat jotain sellaista luokkaa, mitä menkkakipuinen nainenkaan ei osaisi kerätä kaikella nyyhkinnällään. En jaksa tilittää uudelleen, mutta pointti oli siinä, että hän maksoi vain omat safkansa itselleen ja odotti että maksan itseni lisäksi myös hänen lapsensa ruuat sekä odotti että maksan kaiken ja lainaan hänelle kaikkea saamatta koskaan mtn takaisin.

Vierailija
65/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä ei ole laukkuja. Mitä nyt käpänen salikassi...mitä vitun laukkua tässä nyt haetaan ? Provo koko paska ! Minä nyt mieheni " laukkua " himoitsen. Oliko edes merkkilaukku ?

Vierailija
66/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka miettii, että mitä helvettiä se mies tekee laukulla?

Vierailija
67/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 00:28"]

Minun miehellä ei ole laukkuja. Mitä nyt käpänen salikassi...mitä vitun laukkua tässä nyt haetaan ? Provo koko paska ! Minä nyt mieheni " laukkua " himoitsen. Oliko edes merkkilaukku ?

[/quote]

Jos se ap:n mies on metroseksuaali ja oli just hankknut jonkun todella hienon merkkikäsilaukun?

Vierailija
68/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:42"]

Olenko ainoa, joka miettii, että mitä helvettiä se mies tekee laukulla?

[/quote]

Kantaa kirjoja, läppäriä ja muuta tavaraa?

Vierailija
69/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:42"]Olenko ainoa, joka miettii, että mitä helvettiä se mies tekee laukulla?
[/quote]
En mä sitä niin ihmeesti, kyllä munkin mies laukkua käyttöä kun roudaa paria läppäriä yms. töissä mukana. Mutta MILLANEN se laukku oikein on että ap sitä niin halus lainata? Kuva ois kiva!

Vierailija
70/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:36"]

Avausviestistä päätellen teillä kummallakaan tai ainakaan itse kirjoittajalla ei ole minkään sorttista nöyryyttä ja kykyä katsoa itseään peilistä, jotta voisikos tuossa omassa ajattelumaailmassa olla jotain mikä voisi olla terveellisempää jossain toisenlaisessa muotissa. Tätä tämä meidän MINÄ-MINÄ-MINÄ maailma on... Mistä se sitten ihan perimmiltään johtuu, niin enpäs tiedä. Eikö me ihmiset osata vaan kunnioittaa omaa ihmisyyttämme ja sitä mukaa toistemme ihmisyyttä. Jos osattaisiin, niin joistain mitättömistä laukuista ei tarvisi nostaa meteliä. Koska jotainhan tälläisessa tilassa olevilla ihmisillä ja heidän kasvamisessaan aikuisiksi on siellä taustalla mennyt metsään, että tälläisista asioista menee kuppi nurin.

[/quote]

No mun entinen ystävä oli samanlainen kuin ap. Ei ikinä ymmärtänyt miksi joku haluaa sanoa hänelle ei (esim. jos mulla oli työvuoro, niin mun piti kuulemma perua se että pääsen baariin). Sitten kun teki jotain väärää, niin eipä ikinä sitä tajunnut vaan kilahti jos siitä hänelle huomautti ("kivittäminen" oli aika usein tyypin sanavarastossa). Kun kävin ensimmäistä kertaa hänen vanhempiensa luona, äitinsä oli silloin kotona, ja kaikki mitä ystävä pyysi myös sai. Äiti oli aika hiljainen ja kuulin myöhemmin muilta ettei kukaan ikinä kuullut tämän sanovan tyttärelleen ei.

Eli vaikka kotikasvatus ei paljon vaikuta, niin aika paljon kuitenkin.

Vierailija
71/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:36"]

[/quote]

No mun entinen ystävä oli samanlainen kuin ap. Ei ikinä ymmärtänyt miksi joku haluaa sanoa hänelle ei (esim. jos mulla oli työvuoro, niin mun piti kuulemma perua se että pääsen baariin). Sitten kun teki jotain väärää, niin eipä ikinä sitä tajunnut vaan kilahti jos siitä hänelle huomautti ("kivittäminen" oli aika usein tyypin sanavarastossa). Kun kävin ensimmäistä kertaa hänen vanhempiensa luona, äitinsä oli silloin kotona, ja kaikki mitä ystävä pyysi myös sai. Äiti oli aika hiljainen ja kuulin myöhemmin muilta ettei kukaan ikinä kuullut tämän sanovan tyttärelleen ei.

Eli vaikka kotikasvatus ei paljon vaikuta, niin aika paljon kuitenkin.

[/quote]

Sori, piti siis sanoa, ettei "välttämättä" vaikuta.

Vierailija
72/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen jonka ei tarvitse kohdata ikinä itse vaikeuksia elämässä (tai sitten ne ovat vastavuoroisesti liian suuria) kasvaa varmaankin tämmöisiä nirppanokkia, joita toisten pitää passata.

Vierailija
73/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kummallinen on tuollainen suhde jossa toisen laukkua ei saa lainata. Pistäisin miehen kävelemään saman tien. Kyllä minunkin laukkuani saa mies lainata milloin tahtoo. Mies lienee ylirasittunut prima donna, jolta puuttuu sekä suhteellisuudentaju että herrasmiehen käytös. Ei jatkoon.

Vierailija
74/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"]

Luin miehelleni tämän tarinan. Hänen instant reaktio oli: "miksi vitussa otit sen laukun ilman lupaa"? Sama minulla, mitä menit ottamaan sellaisen laukun käyttöön, jota mieskään ei ollut vielä päässyt käyttämään. Olen tuon korkkaamisen kanssa yhtä hullu. Jos ostan suklaalevyn, tai coca-colan tai vaikkapa shampoon pääasiassa itselleni, niin minun on yksinkertaisesti saatava avata pakkaus ensimmäisenä. Samaten olen pakkomielteinen sanomalehden lukemisesta ensimmäisenä aamulla. En kilahda, mutta en vain halua lukea omaa sanomalehteäni enää, jos joku muu on jo ehtinyt sen lukemaan.

[/quote]

Pelottavaa.

Vierailija
75/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh saatana miten raskasta sakkia. Sekä ap että mies.

Vierailija
76/179 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies varmaan ois vaan lainannut sen laukun :D

Vierailija
77/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:53"]

Siis mieti ihan oikeasti omalle kohdalle. Oot ostanut itselles jotain uutta ja kallista josta todella pidät, ja odotat että saat sen käyttöösi. Sitten käy ilmi että miehesi on jo salaa sitä lainannut. Eikö ärsytä?

[/quote]

Tosi vaikea miettiä, mitä parisuhteessa olisi sellaista, mitä en voisi LAINATA miehelle. Siinä vaiheessa suutun, jos lainani palautetaan RIKKINÄISENÄ tai turmeltuna. Mutta oliko laukulle tapahtunut jotain kun ap oli sitä lainannut??

Vierailija
78/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"]

Luin miehelleni tämän tarinan. Hänen instant reaktio oli: "miksi vitussa otit sen laukun ilman lupaa"? Sama minulla, mitä menit ottamaan sellaisen laukun käyttöön, jota mieskään ei ollut vielä päässyt käyttämään. Olen tuon korkkaamisen kanssa yhtä hullu. Jos ostan suklaalevyn, tai coca-colan tai vaikkapa shampoon pääasiassa itselleni, niin minun on yksinkertaisesti saatava avata pakkaus ensimmäisenä. Samaten olen pakkomielteinen sanomalehden lukemisesta ensimmäisenä aamulla. En kilahda, mutta en vain halua lukea omaa sanomalehteäni enää, jos joku muu on jo ehtinyt sen lukemaan.

[/quote] Pelottavaa.[/quote]

Mitäs pelottavaa siinä on? Oletko koskaan saanut itsellesi sitä fiilistä, että kaapissa on jotain itse ostamaasi hyvää ja olet suunnitellut jonkin hemmottelupäivän itsellesi. Odotat, että se päivä tulee, etkä edes kyseenalaista, että mikään menisi pieleen, koska siitä tulee niin hieno päivä. Sitten menet ja laitat kuumaa vettä jalkojasi varten ja otat sen ostamasi kylpysuolan. Huomaat, että joku onkin jo käyttänyt sitä. Tulee pieni pettymys pintaan, koska uuden paketin aukaisussa on "se juttu". Noh laitat suolat veteen ja menet hakemaan jääkaapista sen piilottamasi suklaalevyn, jolla pääset kruunaamaan hemotteluhetkesi. JA SITTEN JOKU VITUN IDIOOTTI ON PENKONU JÄÄKAAPIN YMPÄRI, LÖYTÄNYT SEN LEVYN JA JÄTTÄNYT SINNE YHDEN HIKISEN RIVIN????? Laittanu sen paskalopun vielä samaan paikkaan jemmaan, ettei vaan vahingossakaan jää mukamas kiinni petturuudestaan.

Minulla on ollut se tunne muutaman kerran elämässäni. Usko pois, silloin kannattaakin pelätä.

Vierailija
79/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 7 sivua kommentteja :D Lienee provo, ainakaan itse en osaa päättää kumpi noista kahdesta olisi lapsellisempi. Hyvä parisuhde, jos tykkää elää draamaa, jonka ainekset eivät kuitenkaan kasva liian vakaviksi.

Vierailija
80/179 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin loppu tähän suhteeseen. Draamaa niin pienestä. Sanoin miehelle että hei olen pahoillani, ja lupasin että en enää lainaa ilman lupaa jne. Mutta ei, hän ei pysty nyt viettämään iltaa kanssani vaan vaatii kännin. Sanoi, ettei häntä kiinnosta vaikka kuinka yrittäisin itkeä että älä mene.
Minä luulen että alunperinkää miestä ei kiinnostanut laukku, saipahan hyvän syyn haukkua ja lähteä dokaamaan, eikä "tarvinnut" mun kanssa lähteä mekkokaupoille ja syömään. Elän helvetissä. Olen poikki.
Ap