NYT auttakaa- mies raivoaa mitättömästä
Nyt haluan rehellisen mielipiteen meidän riitaan ulkopuoliselta:
Aamulla halusin lainata miehen uutta laukkua, mies antanut lainata. Loukkaannuin, koska miksi ei voi minulle lainata kun ei itse sitä tänään tarvinnut. Mies sanoi että on uusi ja kallis ja haluaa korkata sen itse. Suutuin, koska tiedän että oikeasti ei vain halua lainata minulle sitä. Aivan älytön riita, mutta paisui valtavasti.
Mies lähti töihin ja minä sitten otin sen laukun kuitenkin. Kun mies sai tietää tästä niin hän sekosi aivan täysin. Meidän piti tänään mennä katsomaan minulle mekkoa yhteen minulle todella tärkeään once in a lifetime- tapahtumaan. Mies perui sen. Hän ei lähde. Hän myöskään ei halua nähdä minua lainkaan tänään. Yritin pyytää anteeksi, ei kelpaa. Ostin miehelle herkkuja anteeksipyynnön merkiksi. Vastaus "en todellakaan ole tulossa, voi sua jos sun suklaas nyt jää syömättä." Todella ilkeää mielestäni. Hän ei suostu keskustelemaan. Hitto yhden laukun lainaamisen takia on nyt minulle tärkeän mekon haku peruttu. Samoin anteeksipyyntö ei kelpaa. Mitä voi tehdä jos toinen ei huoli anteeksipyyntöä?? Hän vain haukkuu minua ja nyt on puhelin kiinni.
Kysyn vaan, että mitä sitten jos joskus teen jotain OIKEESTI väärää. Jos tästä jo tällainen show. Olen niin katkera miehelle hänen reaktiostaan. Niin vihainen. En todellakaan aio itsekkään antaa enää anteeksi ja perun yhteiset menot jos vähääkään toisen naama *ituttaa.
Vai olenko minä ansainnut tämän? Miten teidän mies olisi homman hoitanut? Varmaan vain lainannut sitä laukkuaan..
Kommentit (179)
Ja vielä kun olette miehen puolella niin mitä mun kuuluu tehdä kun ei anteeksipyyntö ja suklaa kelpaa? Pitäiskö mun teidän mielestä nyt antaa miehen olla ja kun hän suvaitsee leppyä, niin mun pitäisi avosylin ottaa vastaan hänet ja painaa villasella esim se että haukkui minua ja se että tämä päivä peruuntui. Tämä oli muutenkin viikon ainoa päivä kun olisimme ehtineet viettää aikaa yhdessä ja nyt sekin peruuntui. Harmittaa. Ja vielä harmittaa, että mies antaa tämän päivän mennä piloille tuon asian takia. Itse en antaisi, pystyisin nielemään kiukun jos tämä päivä olisi ainoa pitkään aikaan, kun ehtii nähdä. Varmaan olen tässäkin suhteessa sitten idiootti..
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:22"]
Ihan itse myös ostan mekon. Mies ei osta mulle ikinä MITÄÄN. Esim ystävänpäivä la ja tuleva naistenpäivä on hänelle tuntemattomia käsitteitä. Että lompakosta ei ole nyt kyse. Vaan siitä että mekko on mulle tärkeä ja mies peruu tällaisen takia. Myös haukkuminen harmittaa. Ja eniten se että anteeksipyynnölle haistatti vitut.
[/quote]
Niin minäkin tekisin, siis viimeinen lauseesi.
Itsekäs ihminen on itsekäs ihminen, ja luottamuksen pettäjä on luottamuksenpettäjä. Mitäpä luulet, voiko miehesi luottaa sinuun isommissa asioissa?
No sun nyt ei todellakaan kannata alkaa haastaa uutta riitaa kun mies leppyy, keskustelette lepppymisen jälkeen asiat halki.
Olen pihalla kun oletan että muiden miehet olisi lainannu laukun tai ainakin eivät olisi vetänyt näin yli. Miksi sitten useat täällä sanovat että mies olisi joko lainannut laukun tai ei olisi noin kovin suuttunut??
Ap
En ole lainannut. Tämä oli ensimmäinen kerta. Eli senkään piikkiin ei voi laittaa. Mies vain on hullu kusipää joka halua riidellä ja sai nyt hyvän syyn.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:32"]
Monilla miehillä on laukku. Mut voidaan puhua myös tavarasta, jos se laukku niin paljon häiritsee ku se nyt ei ole pointti. Harmittaa vaan, kun tiedän että teidän kaikkien miehet olisi joko a) alunperin lainannut sitä laukkua ilomielin kun se naisen mielestä oli hieno tai b) suuttunut, mutta anteeksipyynnöllä tilanne olisi ohi ja mekkoa oltaisiin voitu lähteä hyvillä mielin hakemaan ja viettää mukava päivä. Mitä tästä elämästä tulee jos pienikin virhe saa miehen aivan pois tolaltaan. Tiedän, että nyt on syntynyt kierre. Nyt minä suutun miehelle kun hän on haukkunut ja ylireagoinut ja haistattanut pitkät mun anteeksipyynnölle. Ja mies ei anna periksi. Ja sitten kiukutellaan puolin ja toisin taas. Mies ei tajua että ylireagoi. Yritin kysyä, että mitä sitten kun oikeesti teen väärin. Hän ei vastaa. Ja minua myös loukkaa että tässä asiassa mentiin henkilökohtaisuuksiin ja hän haukkuu mua ja mun kasvatusta. Vaikka hän on aikuinen!! Ja käyttäytyy kuin teini. Ap
[/quote]
Sä nyt vaan teit ihan OIKEASTI väärin. Petit miehen luottamuksen, otit laukun ilman lupaa ja jopa uhmasit selvää kieltoa. Ei tää nyt ollut mitään leikkiväärintekemistä, kuten sä tunnut ajattelevan. Ehkä se mies on siksikin suuttunut, kun sä et oikeasti tajua tehneesi mitään väärää, edelleenkään. Sun anteeksipyyntö ei ole vilpitön. Pyysit anteeksi ilmeisesti vain siksi, että pääsisit mekkokaupoille. Et siksi että olisit oikeasti pahoillas siitä että lainasit miehen laukkua vaikka mies kielsi. Sulla tuntuu olevan etusijalla vain ja ainoastaan oma etusi, muilla ei mitään väliä. Ehkä mies haluaa opettaa, että muutkin voi jättää sun tärkeät asiat (sen mekon) huomiotta ja tehdä mitä huvittaa. Ihan kuten sinäkin teet.
No oli kohtuuton suuttuminen mieheltä. Ehkä itse pian tajuaa, kuinka naurettava oli. Oli väärin ottaa laukku ilman lupaa, mutta onko miehesi 5 vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:44"]Ja vielä kun olette miehen puolella niin mitä mun kuuluu tehdä kun ei anteeksipyyntö ja suklaa kelpaa? Pitäiskö mun teidän mielestä nyt antaa miehen olla ja kun hän suvaitsee leppyä, niin mun pitäisi avosylin ottaa vastaan hänet ja painaa villasella esim se että haukkui minua ja se että tämä päivä peruuntui. Tämä oli muutenkin viikon ainoa päivä kun olisimme ehtineet viettää aikaa yhdessä ja nyt sekin peruuntui. Harmittaa. Ja vielä harmittaa, että mies antaa tämän päivän mennä piloille tuon asian takia. Itse en antaisi, pystyisin nielemään kiukun jos tämä päivä olisi ainoa pitkään aikaan, kun ehtii nähdä. Varmaan olen tässäkin suhteessa sitten idiootti..
Ap
[/quote]
Sun kuuluu nyt mennä vessaan ja KATSOA PEILIIN. Lakata syyttämästä miestä päivän pilaamisesta kun itse olet yhtä syyllinen. Lakkaa nyt jankkaamasta ja syyllistämästä miestä. Mene hakemaan mekko itse, vietätte päivän erillään ja mietit onko nyt kivaa. Ja jos tuntuu ettei ole, niin mietit miten käyttäytyisit itse jatkossa jotta olisi kivaa. Toki myös sinulla on oikeus määrittää millaista käytöstä olet valmis mieheltä sietämään.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:42"]
Olen ollut yhdessä mieheni kanssa jo 23 vuotta ja jos olisi noin vaikeaa niin emme olisi olleet yhdessä päivääkään.
Siis mieheni olisi todellakin antanut minun lainata uutta laukkua tai ihan mitä vaan...olisi varmaan vielä muutakin tyrkyttänyt lainaksi.
Mutta jos nyt olisi sanonut EI niin en tietenkään olisi ilman lupaa ottanut laukkua!
Ja kumpikaan ei meillä jostain laukusta/mekosta ym suutu ja väännä siitä tuollaista draamaa.
Mekot ostan ihan itse ilman miehen apua...hänestä ei ole siinä hyötyä eikä häntä edes kiinnosta enkä vaadi häntä kiinnostumaan.
Joku muu asia sitä miestä nyt nyppii ja tuo laukku oli vain viimeinen naula arkkuun ja ukko veti överiksi.
[/quote]
Eli riita on miehen vika? ;) Vain av-palsta pystyy tähän.
Niin voi olla, että en pidä tätä isona asiana. Tuntuu että elämässä vaan tulee, vaikka ei haluaisi, niin tekemään isomminkin väärin. Muistanpa ainakin, kun mies mokaa seuraavaksi, että millaisen show'n saa laittaa pystyyn. Ja kun tulen siitä tänne avautumaan, niin olette taas miehen puolella. Sellainen paikka tämä av on.
Ap
Kuka aikuinen "korkkailee" asusteita? Olisi saanut suuttua, jos ap olisi käyttänyt miehen uuden hiusgeelin loppuun tai syönyt miehen tuliaisherkut. Ap kuitenkin vain lainasi laukkua. Prinsessa on ap:n mies.
Siis mieti ihan oikeasti omalle kohdalle. Oot ostanut itselles jotain uutta ja kallista josta todella pidät, ja odotat että saat sen käyttöösi. Sitten käy ilmi että miehesi on jo salaa sitä lainannut. Eikö ärsytä?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:48"]
En ole lainannut. Tämä oli ensimmäinen kerta. Eli senkään piikkiin ei voi laittaa. Mies vain on hullu kusipää joka halua riidellä ja sai nyt hyvän syyn. Ap
[/quote]
Uhriutuminen ja itkeminen =D Naiset voisitte yrittää keksiä jotain muuta riitelyn lopettamiseksi.
Sun kasvatuksessa tai luonteessa ON vikaa. Ei anteeksipyyntö riitä, ellet TUNNE tehneesi väärin. Nyt kun vaan pyytelet tyhjästä anteeksi mies tietää, että voit uusia tekosi koska vaan ja ainoa katumuksesi aihe on mekkokeikan peruuntuminen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:53"]
Siis mieti ihan oikeasti omalle kohdalle. Oot ostanut itselles jotain uutta ja kallista josta todella pidät, ja odotat että saat sen käyttöösi. Sitten käy ilmi että miehesi on jo salaa sitä lainannut. Eikö ärsytä?
[/quote]
Ei minua vaan ärsyttäisi. Ovatko laukut nykyään kertakäyttöisiä?
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:48"]
En ole lainannut. Tämä oli ensimmäinen kerta. Eli senkään piikkiin ei voi laittaa. Mies vain on hullu kusipää joka halua riidellä ja sai nyt hyvän syyn. Ap
[/quote]
Toisinsanoen sinä saat tehdä mitä huvittaa, miehen pitää vaan kiltisti niellä kaikki. Vaikka kuinka mokaat niin sulle ei saa suuttua. Ei se kuule oikeassa elämässä ihan noin mene. Olen miehesi kanssa samaa mieltä siitä, että kasvatuksesi on mennyt pahasti metsään. Toisen omaan ei kosketa, varsinkin jos on kielletty. Sä tässä mokasit, ei mies. Sulla ei ole mitään oikeutta suuttua mistään. Miehellä on ja jos sitä ei huvita lähteä tuollaisen kusipään kanssa mekkokaupoille niin se on voi voi. Kusipää hakee ihan itse mekkonsa. Ihan itsehän sä sen laukunkin osasit lainata ilman lupaa. Kunnioita toista niin suakin voi kunnioittaa.
Siinä mies oli näemmä oikeassa, ettei sua ole kasvatettu kotona, kun et tajua sitä ettei toisten tavaroita oteta lupaa jumalauta!!! Etkä edes oppinut tuosta mitään vaan jankutat omaa kovaa kohtaloasi. Harvinaisen tollo ihminen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:32"]
Monilla miehillä on laukku. Mut voidaan puhua myös tavarasta, jos se laukku niin paljon häiritsee ku se nyt ei ole pointti. Harmittaa vaan, kun tiedän että teidän kaikkien miehet olisi joko a) alunperin lainannut sitä laukkua ilomielin kun se naisen mielestä oli hieno tai b) suuttunut, mutta anteeksipyynnöllä tilanne olisi ohi ja mekkoa oltaisiin voitu lähteä hyvillä mielin hakemaan ja viettää mukava päivä. Mitä tästä elämästä tulee jos pienikin virhe saa miehen aivan pois tolaltaan. Tiedän, että nyt on syntynyt kierre. Nyt minä suutun miehelle kun hän on haukkunut ja ylireagoinut ja haistattanut pitkät mun anteeksipyynnölle. Ja mies ei anna periksi. Ja sitten kiukutellaan puolin ja toisin taas. Mies ei tajua että ylireagoi. Yritin kysyä, että mitä sitten kun oikeesti teen väärin. Hän ei vastaa. Ja minua myös loukkaa että tässä asiassa mentiin henkilökohtaisuuksiin ja hän haukkuu mua ja mun kasvatusta. Vaikka hän on aikuinen!! Ja käyttäytyy kuin teini. Ap
[/quote]
Eli edelleen odotat, että hänen olisi pitänyt niellä suuttumuksensa sillä hetkellä, kun pyydät anteeksi ja ostat suklaata? Ja sitten hän olisi ilomielin lähtenyt hakemaan SINULLE mekkoa? Herää jo! Sinä tässä käyttäydyt kuin teini. Sinä loukkasit miestäsi ja joudut nyt vain elämään sen kanssa.
Edelleenkin: miksi miehesi pitää lähteä mukaan jotain mekkoa hakemaan??
Ja nuo olettamukset miten KAIKKIEN MUIDEN MIEHET olisivat käyttäytyneet: taidat olla ihan pihalla