Yhdyssa sana kiukuttelijat
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ihmisestä paljon, jos tärkeintä on osoittaa toisen viestissä kirjoitusvirhe. Tarkoitus on silloin nolata toinen ja osoittaa oma ylivertaisuus. Tarkoitus tällaisessa ei koskaan ole "ystävällisesti ohjata oikeaan suuntaan".
Jos ollaan tekemisissä pelkän tekstin välityksellä, niin voisi olettaa että jokainen haluaa viestiä mahdollisimman selkeästi. Eikö tuollaisen palautteen voisi ottaa vastaan siinä hengessä, eikä niin että minua nyt tässä nöyryytetään?
Riippuu toki tilanteesta, milloin ja miten asiasta sanoo. Joku yksittäinen yhdyssanavirhe ei vielä minusta pilaa tekstiä.
Niin...jos esimerkiksi kirjoitan aloituksessani, että avio mieheni on lähtenyt nuoremman matkaan ja että sain juuri kuulla saaneeni potkut ja joku vastaa siihen, että aviomies kirjoitetaan yhteen, niin kyllä se jotenkin vie fokuksen väärille raiteille. Enkä kyllä ottaisi sitä vastaan siinä hengessä, että minun parastani tässä ajatellaan. Ottaisitko itse?
En ole tuo linkkaamasi henkilö, mutta hän kirjoitti loppuun seuraavasti: "Riippuu toki tilanteesta, milloin ja miten asiasta sanoo."
Tuon ^^ perusteella se ei olisi relevantti kommentti, vaan sen yhdyssanasta huomauttamisen voisi jättää halutessaan käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ihmisestä paljon, jos tärkeintä on osoittaa toisen viestissä kirjoitusvirhe. Tarkoitus on silloin nolata toinen ja osoittaa oma ylivertaisuus. Tarkoitus tällaisessa ei koskaan ole "ystävällisesti ohjata oikeaan suuntaan".
Tämä on sinun mielipiteesi, mutta ei edusta omaani. Itse otan ja osaan ottaa tämän nimenomaan oppimiskokemuksena. Jatkossa voin välttää toistamasta samaa virhettä.
Mutta sehän on hienoa! Minä taas koen, että pilkunviilaaja tahallaan vie huomion pieneen virheeseen, osoittaakseen muille, että henkilön viesti on koominen, eikä sitä tarvitse siis ottaa tosissaan.
Sitä on ihmisillä monenlaista vammaa. Asenne-, lukihäiriö-, ahdh- ja muuta vammaa. Mitäpä ne virheet haittaa, jos tekstistä saa selvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinun mielipiteesi, mutta ei edusta omaani. Itse otan ja osaan ottaa tämän nimenomaan oppimiskokemuksena. Jatkossa voin välttää toistamasta samaa virhettä.
Mutta sehän on hienoa! Minä taas koen, että pilkunviilaaja tahallaan vie huomion pieneen virheeseen, osoittaakseen muille, että henkilön viesti on koominen, eikä sitä tarvitse siis ottaa tosissaan.
ei k annata lähteä arvailemaan muiden motiiveja, menee liian helposti metsään. voi vain todeta itse asian ja vaikka kysyä siltä henkilöltä, että miksi sanoi tai teki x
Huonosti kirjoitettua tekstiä on vaikea ottaa tosissaan ja suhtautua siihen vakavasti, vaikka asiasisältö sinänsä olisi järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti kirjoitettua tekstiä on vaikea ottaa tosissaan ja suhtautua siihen vakavasti, vaikka asiasisältö sinänsä olisi järkevä.
Tätä en ymmärrä. Siis onko ihmiset oikeasti niin tyhmiä, että ovat tekstin sisällöstä lähtökohtaisesti eri mieltä, mikäli siellä on kirjoitusvirheitä, mutta itse asia olisi oikein perusteltu.
Jos noin on, niin ihmisiin on sitten aika helppo mielipidevaikuttaa. Kirjoittaa vaan palstan täyteen viestejä joissa on vastakkaista mieltä, mitä oikeasti on, ja kylvää sinne muutamia yhdys sana virheitä syötiksi tyhmille ihmisille.
minä huomautan jos huomaan saman henkilön toistavan samaa virhettä ja se virhe on sellainen joka hankaloittaa lukemis prosessia huomaatte varmasti pointin tästä kirjoituksesta miten hankala on lukea kun kaikki väli merkiT puuttuu ja yhdys sanojakaan ei ole laitettu oikea oppisesti en huomauta yhdestä virheestä koska se voi johtua ihan vaan vaikka huolimat tomuudesta