Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähän takia Bertta-tytön tippatangot vaativat tilaa

Vierailija
11.02.2015 |

kokonaisen lisäsiiven verran talossa? Kuvasta voisi päätellä, että niitä on 2kpl.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021019173322_uu.shtml

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:59"]Miettikääpä omalle kohdalle tätä.. en haluais omaa lastani laittaa parakkiin nukkumaan oli tilanne mikä tahansa. Tässä tapauksessa tyttö on parantumattomasti sairas. Vanhemmat ajaakin takaa tässä että jos Bertalle rakennettais kodin yhteyteen lisäsiipi voisivat vanhemmat itse hoitaa sairaan lapsensa samalla kun muutkin lapsensa. Nythän on niin että kaupunki maksaa parakin ja hoitajat..jotka tulee pidemmän päälle maksamaan enempi kuin lisäsiipi. Samalla vapautuisi kaksi hoitajaa. Nythän se on vähän hankalaa vanhempien hoitaa kahdessa eri rakennuksessa olevaa lastaan.

Asia ei ole niin mustavalkoinen. . Terveyskeskukseen ei voi laittaa koska siellähän Bertta olisi hengenvaarassa bakteerien takia.

Näitä kommentteja lukiessa huomaa kuinka kateellisia ja omaa napaa tuijottavia suomalaiset on. Olla nyt kateellisia siitä että sairas lapsi saisi kelvolliset asuinolot! Haloo!
[/quote]

En usko, että lisäsiiven saadessaan hoitaisivat KOKO yön, eiköhän sinne vaadittaisi oma hoitaja. Miten pikku matka omalla pihalla voi evätä heidän hoitokyvyn ja hoito itse onnistuu vain jos huone on osa taloa?

Vierailija
82/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:10"]

kokonaisen lisäsiiven verran talossa? Kuvasta voisi päätellä, että niitä on 2kpl.

[/quote]

Varmaan siksi, kun Bertan jälkeen on syntynyt jo pikkusisarus, kenellä on Berttaan ja hänen kaksoissiskoon 1v2kk ikäeroa. Ei vanhemmat halua outoa sairaanhoitajaa olohuoneen nurkkaan kuuntelemaan perheen yöääniä, vaan haluavat omaan makuuhuoneeseensa rauhan, mitä ei valvova yökkö kuuntele. Eihän heillä ja uudella vauvalla olisi mitään rauhaa, jos sairaanhoitaja olisi sisällä valvomassa koko yön.

Mieti nyt itse. Ottaisitko sairaanhoitajan kotiisi makuuhuoneesi oven ulkopuolelle valvomaan yöksi. Miten säilyisi avioparin yksityisyys sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä asiasta enempää kuin olen netistä lukenut mutta voisi päätellä seuraavaa:

- lapsi tarvitsee öisin sairaanhoitajaa, maallikko kuten äiti, ei voi tiputuksia ja letkuruokintoja hoitaa

- sairaanhoitajien työehdot vaativat hoitoon sopivia tiloja, kolmen lapsen jakama lastenhuone ei siihen riitä

- hoitotoimet tehdään nimenomaan öisin lapsen nukkuessa ettei vilkasta kaksivuotista tarvitse pitää päiväsaikaan tuntikausia aloillaan

- äiti ei voi yhdeksältä aamulla siirtyä parakkiin koska hänellä on muitankin lapsia hoidettavina, isä taas on töissä

Näin ymmärtäisin asia.

Vierailija
84/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät vanhemmat itse mene nukkumaan sinne parakkiin ja sairas lapsi heidän makuuhuoneeseensa?

Vierailija
85/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:13"]

En minäkään laittaisi parakkiin. Minä olen kuskannut sairasta lastani vuoden sairaalaan yöksi saamaan infuusioita. Ja tiedän että monessa muussa perheessä sama. Miksi he saisivat etuoikeuden muuhun?

[/quote]

Minä laittaisin parakkiin. Olen köyhästä maatalosta kotoisin ja nukuimme kesät navetassa, kun lehmät oli kesänavetassa. Ei jäänyt traumoja.

Jos kunta järjestäisi jokaiseksi yöksi sairaanhoitajan hoitamaan lasta lämmitettyyn parakkiin kahden metrin päähän ulko-ovesta, antaisin taatusti lapsen turvallisin mielin sairaanhoitajan huolehdittavaksi.

Vierailija
86/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko näitä lapsia yhteensä 13? Ja bertan jälkeen tehty vielä yksi lisää?

Vierailija
87/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:10"]

[/quote]

Varmaan siksi, kun Bertan jälkeen on syntynyt jo pikkusisarus, kenellä on Berttaan ja hänen kaksoissiskoon 1v2kk ikäeroa. Ei vanhemmat halua outoa sairaanhoitajaa olohuoneen nurkkaan kuuntelemaan perheen yöääniä, vaan haluavat omaan makuuhuoneeseensa rauhan, mitä ei valvova yökkö kuuntele. Eihän heillä ja uudella vauvalla olisi mitään rauhaa, jos sairaanhoitaja olisi sisällä valvomassa koko yön.

Mieti nyt itse. Ottaisitko sairaanhoitajan kotiisi makuuhuoneesi oven ulkopuolelle valvomaan yöksi. Miten säilyisi avioparin yksityisyys sen jälkeen.

[/quote]

Hyvänen aika, tuo pariskunta ei tarvitse enää yhtään yksityisyyttä yöaikaan!

Vierailija
88/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:15"]

Yhteiskunta antaa jo hoitajan öiksi. Ja mahdollisuuden hoidattaa lapsen sairaalassa (=paremmissa tiloissa kuin tarjottu parakki). Yhteiskunnan pitäisi varmaan hankkia rakennusluvat ja rakennuttaa lisärakennus vanhempien puolesta.

Ei tarvitse ihmetellä, että tämän yhteiskunnan rahat on loppu. 

[/quote]

:D Ei jumalauta...hyvin olet perillä "tämän yhteiskunnan" ongelmista. NOLOA.

Euroopan nykyinen taantuma johtuu talouskurin tiukentamisesta. Viimeisen neljän vuoden aikana esimerkiksi Kreikka on vähentänyt alijäämäänsä 15 prosentilla. Monissa maissa ankarat säästötoimet ovat painaneet kansantalouksia. Hurja säästökuuri on näkynyt kurjistumisena.

Opi lisää: http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taantuma-johtuu-tiukennuksista--pian-helpottaa/t7bzB7Lg

Vierailija
89/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:10"]

[/quote]

[/quote]

Tällä tytöllä ei ole trakaria mutta monella muulla on. Ja kyllä, hoitaja valvoo vanhempien nukkuessa samassa talossa.

Vierailija
90/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vauvat nukkuu päiväunet ulkona vaunuissa, mutta jos täytyy mennä nukkumaan parin metrin päähän parakkiin = oma huone, niin se on ihan kamalaa! Perhe voisi organisoida elämänsä niin, että Bertta saa kotona oman huoneen ja vanhemmat luopuvat makuuhuoneestaan tms., miksi vaati yhteiskuntaa huonetta rakentamaan?

Vierailija
91/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:17"]

Ap:n ilkeydellä ei ole mitään rajaa.

[/quote]

Mitä hoitotarvikkeita itse näet tuossa, jotka vaativat kokonaisen lisäsiiven? Gastrostoomaan ruuan tiputtaminen vaatii letkun, pumpun ja ruokapussin. Ne eivät paljoa tilaa vie. Hygieniaksi riittää käsien peseminen, edes desinfiointia ei tarvita. Ruuat voidaan säilyttää huoneenlämmössä ihan vaikka keittiössä. Jos hän lisäksi saa suonensisäisesti nesteitä, sen hoitotarvikkeet eivät vaadi enempää tilaa. Nestepussi, pumppu, letku ja hoitajalle tehdaspuhtaat (ei steriilit siis) hanskat. Nekin nestepussit säilyvät ihan vain kaapissa kuten myös letkut.

Hoitotarvikkeet siis saadaan mahtumana yhteen kaappiin vaikka keittiössä tai lapsen omassa huoneessa. Hän e myöskään tarvitse erikoisvarusteltuja pesytymistiloja tai sähkökäyttöisiä hoitotasoja, koska ei ole liikuntavammainen. Ei tarvitse steriiliä hoitoympäristöä. Ihan aidosti en tiedä miksi tämä lapsi ei voi nukkua perheensä keskellä ja miksi vanhemmat eivät hoida hänen ravitsemustaan itse. Jos yölliseen suonensisäiseen nesteytykseen tarvitaan sairaanhoitajaa, sellaisen voi kai hoitaa kiertävä kotisairaala, joka kulkee kodista toiseen partiona.

Vierailija
92/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:25"]

Mikseivät vanhemmat itse mene nukkumaan sinne parakkiin ja sairas lapsi heidän makuuhuoneeseensa?

[/quote]

Kukas ne muut lapset silloin hoitaa, jos sattuvat yöllä heräämään? Eihän se hoitorinki huolehdi kuin tästä yhdestä lapsesta.

Vierailija
93/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:10"] kokonaisen lisäsiiven verran talossa? Kuvasta voisi päätellä, että niitä on 2kpl.   http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021019173322_uu.shtml [/quote] Varmaan siksi, kun Bertan jälkeen on syntynyt jo pikkusisarus, kenellä on Berttaan ja hänen kaksoissiskoon 1v2kk ikäeroa. Ei vanhemmat halua outoa sairaanhoitajaa olohuoneen nurkkaan kuuntelemaan perheen yöääniä, vaan haluavat omaan makuuhuoneeseensa rauhan, mitä ei valvova yökkö kuuntele. Eihän heillä ja uudella vauvalla olisi mitään rauhaa, jos sairaanhoitaja olisi sisällä valvomassa koko yön. Mieti nyt itse. Ottaisitko sairaanhoitajan kotiisi makuuhuoneesi oven ulkopuolelle valvomaan yöksi. Miten säilyisi avioparin yksityisyys sen jälkeen. [/quote] Tällä tytöllä ei ole trakaria mutta monella muulla on. Ja kyllä, hoitaja valvoo vanhempien nukkuessa samassa talossa.

[/quote]

Näinpä. Lisäksi suurin osa potilaista on ihan aikuisia, mitenköhän siinä avioparin yksityisyys mahtaa toteutua kun hoitaja istuu ympäri vuorokauden metrin päässä :D

Vierailija
94/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa nyt, moni perhe joutuu luopumaan täydellisestä yksityisyydestään silloin kun perheeseen tarvitaan ulkopuolista apua, terapeutteja, kuntoutusta, avustusta pesutoimisa jne. Ei sen takia ruveta muillekaan rakentamaan sairaalasiipeä, että perheessä käy lastenhoitaja tai muu kotisairaanhoitaja. Sekö se varsinainen syy on vaatia erillistä siipeä, että ei haluta olla samassa tilassa hoitohenkilökunnan kanssa?!

Vierailija
95/95 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:35"]Kuulepa nyt, moni perhe joutuu luopumaan täydellisestä yksityisyydestään silloin kun perheeseen tarvitaan ulkopuolista apua, terapeutteja, kuntoutusta, avustusta pesutoimisa jne. Ei sen takia ruveta muillekaan rakentamaan sairaalasiipeä, että perheessä käy lastenhoitaja tai muu kotisairaanhoitaja. Sekö se varsinainen syy on vaatia erillistä siipeä, että ei haluta olla samassa tilassa hoitohenkilökunnan kanssa?!
[/quote]
Kuvitteletko että tämä lapsi on ainut jolle tarvitsee tehdä kotiin muutoksia..no ei ole. Monille vammaisille/vammautuneille tehdään kotiin muutostöitä jotta pärjäävät kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi