Mummo toi tuliaisia vain veljen lapsille
Heh, facebookista saa lukea veljen tyttöystävän postauksia siitä mitä mummo on lapsille lomiltaan tuonut ja miten mummo hoitaa jne. No, eipä mun lapset saaneet taaskaan mitään. Surullista. Mun lapset on sen verran isoja jo, että tajuavat kyllä eriarvoisuuden.
Ei vaan voi käsittää, ei.
Kommentit (8)
Meillä ainakaan lapsenlapset eivät ole samanarvoisia. Tietysti kun on eri ikäisiä, niin ei niitä voi ihan samalla tavalla kohdellakaan. Mutta yksi on tuhat kertaa rakkaampi, ja mun vanhemmat on ihan sokeita tilanteelle. Ja on äiti joskus sanonut jotain sen suuntaista, että mun lapset on enemmän isän vanhempien heiniä. No, olkoon sitten niin, ei tuollaista asiaa vastaan hyödytä taistella, vaikka joskus tulee surullisia tilanteita. Lapset ei oo vielä onneksi tajunneet mitään. Ja ihan kiva on, että mun vanhemmat sentään enimmäkseen yrittää esittää tasapuolista.
Onko isoäidilläsi erilainen suhde sinun ja siskosi miehiin?
41v m
No. Meillä lasten isä toi tuliaisia vain yhdelle omista lapsistaan (ollaan siis erottu). Lapset kouluikäisiä.
Mulla tulee paha mieli, kun miehen veljen vaimo kertoo, kuinka appivanhempamme kohtelevat minun ja miehen esikoista ihan erilailla kuin muita lapsenlapsia. Olen huomannut tämän itsekkin. Miehen veljellä kaksi lasta, molemmat vanhempia kuin meidän esikoinen. Meillä myös kaksi lasta. Tämä meidän esikoinen on kovin appiukon näköinen, ja on siis selvästi heidän suosikkinsa. En pidä siitä.
Lapsemme eivät appivanhempiaan näe kuin ehkä kerran kuussa, vaikka asumme samalla paikkakunnalla, kun taas lankoni perhettä lähes viikottain. Tämä siksi, että minä en kestä appivanhempiani, ja mies on laiska siellä kyläilemään.
Meidän lapsia lähes ruinaavat kylään ja hoitoon, ja miehen veljen lapsia eivät millään ottaisi.
Ainakin tässä oppii, millainen mummi ei itse halua olla.
Kahden mummi olen, ja kunnon mummit ja mummut ei kyllä lapsenlapsia erottele. Yhtä rakkaita ovat kaikki. En kyllä ymmärrä, miten toinen voisi tuntua rakkaammalta kuin toinen. Ja vaikka tuntuisi, on tosi tärkeää, että mummot on tasapuolisia. Ikävää tuollainen on lapsille ja myös heidän vanhemmilleen.
Meilläkin miehen äiti on sanonut, että hänen mielestään hänen tyttärensä lapsen ovat ensisijaisia ja poikiensa lapsista saisi huolehtia ensisijassa äidinäiti. Harmi vain, että oma äitini on sairas ja asuu monen sadan kilometrin päässä. Lapset ovat saman ikäisiä kuin miehen siskon lapset, asuvat lähekkäin ja huomaavat kyllä, että mummi ei vietä aikaa heidän kanssaan samalla tapaa.
:(