Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ikinä laskenut kaloreita.

Vierailija
11.02.2015 |

En osaisi kertoa yleisten ruoka-aineiden energiasisältöjä edes suunnilleen. En osaisi myöskään sanoa kuinka monta kaloria minä päivässä keskimäärin syön ja kuinka monta liikunnalla kulutan. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Olenko maailman ainoa nainen, joka ajattelee näin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on merkki mielen köyhyydestä, jos laskee kaloreita. Ainakin, jos sitä tekee ilman tarvetta (eli muulloin kuin huomattavasta ylipainosta kärsivänä).

Vierailija
2/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sanoa, että noin 100% läskeistä toimii ap:n tavoin.

Ei laske kaloreita, ei liiku, eikä vähempää voisi kiinnostaa paljonko päivässä syö tai kuluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:17"]Minusta se on merkki mielen köyhyydestä, jos laskee kaloreita. Ainakin, jos sitä tekee ilman tarvetta (eli muulloin kuin huomattavasta ylipainosta kärsivänä).
[/quote]
Olen ylipainoinen, enkä laske kaloreita tai punnitse ruokia. En edes osaisi. Toisaalta mun elämä ei pyöri ruuan ympärillä ja siksi ei jaksa kiinnostaa. Syön silloin, kun on nälkä ja sen verran, että nälkä lähtee. Toisinaan riittää esim. 2 karjalanpiirakkaa ja omena ja taas toisinaan menee 3 perunaa, kastiketta, salaattia ja 2 ruisleipää. Riippuu päivästä. Tänään olen syönyt lautasellisen hernaria ja 2 paahtoleipää juustolla. Niin ja aamulla join kupillisen kahvia. Kohta keitän teetä.

Vierailija
4/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:25"]

Voisi sanoa, että noin 100% läskeistä toimii ap:n tavoin.

Ei laske kaloreita, ei liiku, eikä vähempää voisi kiinnostaa paljonko päivässä syö tai kuluttaa.

[/quote]

Olen normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa. Liikunnassa minua ei kiinnosta erityisemmin ulkonäön parantaminen, vaan hauskanpito ja jossain määrin myös kehollinen suorituskyky.

Koen, että elän sekä fyysisesti että henkisesti tervettä elämää, toisin kuin jos laskisin pakonomaisesti kaloreita. Silloin jää elämä elämättä, jos antaa joidenkin kaloreiden määrittää ja rajoittaa tekemisiä.

ap

Vierailija
5/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tartte laskea, jos syö perusterveellisesti ei napostele, osaa pitää herkut kohtuudessa ja liikkuu. Kyllä sen kohtuuden saa ihan tuntemuksilla pidettyä. 

Vierailija
6/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken jotta saan päivän kaloritarpeen täytettyä.

Vierailija
7/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:40"]

Olen normaalipainoinen ja harrastan liikuntaa. Liikunnassa minua ei kiinnosta erityisemmin ulkonäön parantaminen, vaan hauskanpito ja jossain määrin myös kehollinen suorituskyky.

Koen, että elän sekä fyysisesti että henkisesti tervettä elämää, toisin kuin jos laskisin pakonomaisesti kaloreita. Silloin jää elämä elämättä, jos antaa joidenkin kaloreiden määrittää ja rajoittaa tekemisiä.

ap

[/quote]

Niin, edelleenkin noin 100% läskeistä toimii samalla tavoin kuin sinä, paitsi ettei ehkä liiku ollenkaan, mutta ei anna joidenkin kaloreiden määrittää tai rajoittaa tekemisiään.

Vierailija
8/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:55"]

Niin, edelleenkin noin 100% läskeistä toimii samalla tavoin kuin sinä, paitsi ettei ehkä liiku ollenkaan, mutta ei anna joidenkin kaloreiden määrittää tai rajoittaa tekemisiään.

[/quote]

No en ensinnäkään allekirjoita tuota väitettä. Monet ylipainoiset ovat varmasti varsin tietoisia kaloreista, mutta eivät ahdistusten tai muiden (inhimillisten) syiden takia saa siltikään laihdutettua.

Toisekseen minulle on täysin sama minkä näköiset/kokoiset ihmiset noudattavat elämässään samoja periaatteita kuin minä. En vaihtaisi elämääni sinun elämääsi, jos annat kaloreiden rajoittaa itseäsi.

ap

Vierailija
9/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:55"]

[/quote]

No en ensinnäkään allekirjoita tuota väitettä. Monet ylipainoiset ovat varmasti varsin tietoisia kaloreista, mutta eivät ahdistusten tai muiden (inhimillisten) syiden takia saa siltikään laihdutettua.

Toisekseen minulle on täysin sama minkä näköiset/kokoiset ihmiset noudattavat elämässään samoja periaatteita kuin minä. En vaihtaisi elämääni sinun elämääsi, jos annat kaloreiden rajoittaa itseäsi.

ap

[/quote]

Ilmeisesti luokittelet itsesi muita paremmaksi sen perusteella, ettei sinun tarvitse kiinnittää syömisiisi huomiota. Vaikutat nuorelta ja erittäin lapselliselta ihmiseltä, eiköhän ne tulevat raskaudet tuo näkökulmaa tähänkin asiaan, niin kuin elämänkokemus muutenkin.

Vierailija
10/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:27"]]

Ilmeisesti luokittelet itsesi muita paremmaksi sen perusteella, ettei sinun tarvitse kiinnittää syömisiisi huomiota. Vaikutat nuorelta ja erittäin lapselliselta ihmiseltä, eiköhän ne tulevat raskaudet tuo näkökulmaa tähänkin asiaan, niin kuin elämänkokemus muutenkin.

[/quote]

Oh please. Itse luokittelet muut ihmiset painon ja ulkonäön perusteella huonommiksi ihmisiksi. Eikä sitä sitten ilmeisesti voi edes selittää nuorella iällä. Minusta on aivan oikeutettua ajatella huonoa sellaisesta kiusaajasta kuin sinä tunnut olevan.

ap

Vierailija
11/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
12/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainoa, mutta Suomessa melko harvinainen nykyään. Meillähän ei enää syödä ruokaa vaan kaloreita ja ainesosia, joita mitataan tarkalla vaa'alla. Ja sitten on se toinen porukka, joka mättää kitaansa kaikkea, mikä on halpaa ja helppoa ja mahdollisimman mautonta. Suolaa saa ja pitää toki olla.

Vierailija
13/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan laskenut ruoan määriä tai kaloreita mutta pysyn luonnostaan samassa kuosissa vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
14/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:04"]

Et ole ainoa.

[/quote]

Huh. Jes. :)

ap

Vierailija
15/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:07"]

Et ainoa, mutta Suomessa melko harvinainen nykyään. Meillähän ei enää syödä ruokaa vaan kaloreita ja ainesosia, joita mitataan tarkalla vaa'alla. Ja sitten on se toinen porukka, joka mättää kitaansa kaikkea, mikä on halpaa ja helppoa ja mahdollisimman mautonta. Suolaa saa ja pitää toki olla.

[/quote]

Joo, ärsyttää suunnattomasti, että ruokailu, siis suunnilleen maailman nautinnollisin asia, pilataan jollain laskemisilla ja mittaamisilla. D: En voi ymmärtää.

ap

Vierailija
16/16 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi