Erosta on alle 4 kuukautta ja exä on jo kihloissa
Kyllä pikkuisen ottaa koville, kun ero tapahtui puhelimessa emmekä ole nähneet kertaakaan face to face.
Juu, tiedän, että tähän tulee kommentteja, että hyvä kun pääsin eroon ja turha itkeä perään, mutta se ei nyt auta. Haluaisin kuulla kokemuksia, onko jollekulle käynyt samalla tavalla.
Ja kun kuitenkin tästä tullaan sanomaan, että uusi nainen on ollut jo ennen eroa, tiedän varmasti, että ovat tavanneet vasta eromme jälkeen. Maantieteellisesti ei ole mahdollista, että olisivat tapailleet aiemmin (nainen asunut eri maassa).
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette edes asuneet yhdess siis? Ei ilmeisesti ollut kummoinen suhde ja toinen on mennyt nopesti elämässä eteenpäin. Ei siinä se kummenpaa sitten.
Mutta menisittekö itse kihloihin parin viikon päästä tapaamisesta, kun mies on vasta eronnut ja tavaratkin vielä hänen asunnollaan? Ihmettelen siis myös tätä naisen osuutta, kun on lapsiakin kuviossa.
ap
No mikä ettei, jos se oikea osuu kohdalle ja edellinen suhde ihan paska sitten.
Okei.. On siis näköjään joidenkin mielestä ihan normaalia noin vain tuoda lastenkin elämään yhtäkkiä vain uusi ihminen? itselle ei tulisi mieleenkään ennen kuin olisi tavattu lasten kanssa useamman kerran ja antanut heille aikaa sulatella asiaa.
Ja siis edelleen, suhde ei ihmetytä, vaan kihlaus.
ap
Mitä väliä jollain kihlauksella? Mitä se merkitsee lopulta, no ei yhtikästä mitään. Vaihdetaan vaan sormuksia eikä siinä sen kummempaa ja sinä otat pultit siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette edes asuneet yhdess siis? Ei ilmeisesti ollut kummoinen suhde ja toinen on mennyt nopesti elämässä eteenpäin. Ei siinä se kummenpaa sitten.
Mutta menisittekö itse kihloihin parin viikon päästä tapaamisesta, kun mies on vasta eronnut ja tavaratkin vielä hänen asunnollaan? Ihmettelen siis myös tätä naisen osuutta, kun on lapsiakin kuviossa.
ap
Okei.. On siis näköjään joidenkin mielestä ihan normaalia noin vain tuoda lastenkin elämään yhtäkkiä vain uusi ihminen? itselle ei tulisi mieleenkään ennen kuin olisi tavattu lasten kanssa useamman kerran ja antanut heille aikaa sulatella asiaa.
ap
Et vain ole kokenut järjen vievää salamarakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No menisin, että sinusta pääsisi mahdollisimman nopeasti eroon. Vaikutat vähän hankalalta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä netissä voi lämmitellä suhteita vaikka kuinka pitkään ja hakea henkistä yhteyttä. Tavatessa sitten toteutetaan sitä fyysistäkin.
Miten niin toteutetaan? Eivät kaikki lypsätytä aukkojaan.
Vaikutat niin rasittavalta, että anna sen miehen nyt olla vain.
Täällä ollut todella ikäviäkin kommentteja, mutta vauvalla se on odotettavissa. Anonyymisti ihmiset osaavat olla todella kylmiä ja empatiakyvyttömiä.
Tiedän tunteen ap. Meilläkin mies jätti (vasta, kun sain ongittua itse tiedon hänestä, oli ollut aika julma) ja muutaman kuukauden kuluttua oli uusi nainen, jonka kanssa tehtiin kaikki ne asiat, joita ei minun kanssani ikinä voinut tehdä. Lakkasi silloin tapaamasta lastakin, mutta nyt taas alkanut ja yrittää parantaa heidän suhdettaan.
Itse olen nyt, vasta 2v erosta edes jossain määrin aloittamasta ylipääsemistä. Selityksiä en aluksi saanut, pakko oli nähdä yms. Nyt mies vihdoin tunnustanut, että oli kanssani lähinnä mukavuudenhalusta. Ja se sattui vaikka niin olin pitkään jo uskonutkin, mutta samalla, kun sen viimein kuulin häneltä jokin kytkin napsahti sisältä.
Paraneminen tulee oleman vielä pitkä prosessi, mutta jotenkin osa ottaa asiaan jo muutaman askeleen etäisyyttä ja ymmärtää, että se mies, jota rakastin ei koskaan ollutkaan olemassa. Ainakaan minulle.
Sisälläni on taas pikkuhiljaa alkanut heräämään tuntemukset siitä, että olen oikeasti ihan hyvä tyyppi. En erityisen kaunis, mutta kiltti ja lempeä, empaattinen ja rehti. Pikkuhiljaa alkaa tulemaan ne tunteet, että minä olen hyvä tyyppi vaikkei mies minua halunnutkaan. Hän päätti toimia miten toimi, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minun kanssani. Oli kyse hänen haluistaan ja tarpeistaan. Hänen tavastaan olla, elää ja toimia. Ja tein minä miehen mielestä mitä tahansa (olin mm. Liian tunteellinen), niin miehelle oli oikeus tuntea niin, mutta se ei tee minusta huonoa ihmistä.
Jonakin päivänä minä ja sinä löydämme ne ihmiset, jotka eivät halua toimia kanssamme kuten exämme.
Anna itsellesi aikaa äläkä välitä ikävistä kommenteista. Ennen kuin sen kokee itse ei voi ymmärtää miten paljon voi sattua, kun ihminen, jonka kanssa kuvittelit viettäväsi elämäsi ei koskaan ajatellut sinusta samaa.
Toivon, että pian näet peilistä vain upean ihmisen, joka ansaitsee tulla kohdelluksi upeasti.
Moi AP!
Osalla vaan on kiire uuteen suhteeseen, onhan sekin yksi tapa väistää erossa nousevat ikävät tunteet. Mulla melkein 10 vuoden suhde takana ja 2 kk eron jälkeen mies julisti uutta parisuhdeonnea facessa. Neljä kuukautta erosta muuttivat yhteen. Kaksi käytännössä toisilleen vierasta ihmistä. Ja ikää 40 + että ei mene enää nuoruuden piikkiin. Jos ja kun ei ole balanssissa itsensä kanssa, niin ihminen on melkoisen kekseliäs väistelemään itselleen vaikeita ja hankalia asioita, osa juo, joku shoppaa, kolmas palauttaa uuteen suhteeseen.... Onhan näitä. Siinä jää entiset elämät ja omat lapsetkin kauas menneisyyteen kun nämä porhaltaa kohti "uutta onnea".
Ihmiset on enemmän tai vähemmän rikkinäisiä kukin tavallaan ja jokaisella elämänsä varrella muovautuneet toimintamallit, jotka aika harvoin kovin tietoisia. Joskus käy niin, että kun tällaiset toimintamallit vievät aina samaan lopputulokseen, osa saattaa havahtua ja alkaa pohtia omaa käytöstään. Hakeutua jopa terapiaan ja opetella itselleen terveellisempiä ja toimivampia käyttäytymismalleja. Osa ei tuohon kykene, vaan jatkaa samalla kaavalla koko elämänsä. Näiden ihmisten puheista huomaa suht nopeasti, että jännästi he ovat aina tilanteiden ja olosuhteiden uhreja ja muut ihmiset väärässä... Kaikilla ei vaan kapasiteetti riitä ja kylvävät pahaa oloa ympärilleen. Valitettavasti.
Anna itsellesi ymmärrystä ja aikaa toipua erosta. Et välttämättä koskaan saa vastauksia kysymyksiisi, mutta sille ei aina mitään voi. Elämä ei ole aina reilua, mutta omaa itsetuntemustaan kehittämällä ja pitämällä kiinni omista arvoistaan voi kovien kolauksienkin jälkeen rakentaa itse itselleen hyvän ja omannäköisen elämän.
Iso halaus ja voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette nähneet kertaakaan face to face, kun erositte?
Ei. Emme asu yhdessä. Hän soitti ja kertoi haluavansa erota. Halusin puhua asiasta face to face, mutta hän ei suostunut. Annoin hänen olla ja ajattelin, että nyt otan yhteyttä, että puhutaan asiat vihdoin selviksi. Sanoi, että hän on kihloissa. Kyllä koen oloni hieman petetyksi, kun mielestäni emme ole käsitelleet eroa vielä loppuun. En ole saanut edes tavaroitani hänen luotaan takaisin.
ap
Olen aina miettinyt kun ihmiset haluavat puhua eton selväksi ja pitää kasvotusten nähdä ja istua alas juttelemaan. Mitä te siis juttelette? Mitkä asiat puhutte selviksi?
Eikö riitä että haluaa erota ja ettei suhde enää toimi eikä ole tunteita?.Olen ap kuitenkin pahoillani puolestasi. Ilmeisesti haaveilit vielä yhteenpaluusta? Miksi muuten olisit halunnut nähdä?
Exä mennyt eteenpäin ja anteeksi nyt vaan miehet mutta usein mies ottaa saman tien uuden naisen. Monesti myös ne "laastari"suhteet päättyvät eroon.
Keskity nyt itsesi kuntoon saamiseen. Ehkä tuo järkytys exän kihlauksesta auttaa sinua kuitenkin eron yli?
Niin klisee mutta aika parantaa! Vuoden päästä tähän aikaan olet päässyt täysin yli exästä. Usko vaan!
No esimerkiksi minä olen myynyt miehelle autoni, josta hänellä jäi vielä vähän velkaa. Minulla on tavaroita hänen luonaan, olisin kyllä halunnut ne takaisin, ennen kuin sinne menee uusi nainen käyttämään minun pyyhkeitäni ja latureitani. Ja ero tapahtui yhden todella ison riidan jälkeen, jota ei koskaan selvitetty enkä saanut pyytää anteeksi enkä vielä tänä päivänäkään tiedä, mitä silloin tapahtui.
Tottakai haaveilin yhteen paluusta, kun tilanne jäi minun mielestäni täysin kesken.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Et vain ole kokenut järjen vievää salamarakkautta.
Kyllä olen tämän miehen kanssa aikoinaan. Mutta mikään salamarakkaus ei mene omien lapsieni edelle ja silloin tein selkeän päätöksen, että lasten takia edetään hitaasti.
ap
No jos on asunut eri maassa niin on silti voinut olla suhde, nettisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Emme asu yhdessä. Hän soitti ja kertoi haluavansa erota. Halusin puhua asiasta face to face, mutta hän ei suostunut. Annoin hänen olla ja ajattelin, että nyt otan yhteyttä, että puhutaan asiat vihdoin selviksi. Sanoi, että hän on kihloissa. Kyllä koen oloni hieman petetyksi, kun mielestäni emme ole käsitelleet eroa vielä loppuun. En ole saanut edes tavaroitani hänen luotaan takaisin.
ap
Olen aina miettinyt kun ihmiset haluavat puhua eton selväksi ja pitää kasvotusten nähdä ja istua alas juttelemaan. Mitä te siis juttelette? Mitkä asiat puhutte selviksi?
Eikö riitä että haluaa erota ja ettei suhde enää toimi eikä ole tunteita?.Olen ap kuitenkin pahoillani puolestasi. Ilmeisesti haaveilit vielä yhteenpaluusta? Miksi muuten olisit halunnut nähdä?
Exä mennyt eteenpäin ja anteeksi nyt vaan miehet mutta usein mies ottaa saman tien uuden naisen. Monesti myös ne "laastari"suhteet päättyvät eroon.
Keskity nyt itsesi kuntoon saamiseen. Ehkä tuo järkytys exän kihlauksesta auttaa sinua kuitenkin eron yli?
Niin klisee mutta aika parantaa! Vuoden päästä tähän aikaan olet päässyt täysin yli exästä. Usko vaan!No esimerkiksi minä olen myynyt miehelle autoni, josta hänellä jäi vielä vähän velkaa. Minulla on tavaroita hänen luonaan, olisin kyllä halunnut ne takaisin, ennen kuin sinne menee uusi nainen käyttämään minun pyyhkeitäni ja latureitani. Ja ero tapahtui yhden todella ison riidan jälkeen, jota ei koskaan selvitetty enkä saanut pyytää anteeksi enkä vielä tänä päivänäkään tiedä, mitä silloin tapahtui.
Tottakai haaveilin yhteen paluusta, kun tilanne jäi minun mielestäni täysin kesken.
ap
Onko tämä provo? Oletko trolli? Koska kyllä nyt aikuinen ihminen osaa käydä hakemassa omat tavaransa pois eron koittaessa tai joku ystävä voi ne hakea!
Nyyyh... Ap itkee eksänsä perään, vähäx noloo! 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tyhmistä tyhmin trolli aloitus. Ap kehtaa vielä jankata asiaa omissa kommenteissaan.
Juuri siitä tietää, että aloitus hatusta temmattu ja keksitty tarina.
miten niin tuulesta temmattu? Siksi nimenomaan teinkin aloituksen, kun tämä on niin uskomaton tilanne.
ap
Vierailija kirjoitti:
No jos on asunut eri maassa niin on silti voinut olla suhde, nettisuhde.
Joillekin on suoranainen pakkomielle pitää edes virtuaalisuhdetta. Eivät kestä yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Mitä väliä jollain kihlauksella? Mitä se merkitsee lopulta, no ei yhtikästä mitään. Vaihdetaan vaan sormuksia eikä siinä sen kummempaa ja sinä otat pultit siitä?
No miksi sitten ylipäätään pitää mennä ventovieraan kanssa pikakihloihin, jos se ei merkitse lopulta mitään?
ap
Miksi niiden exien elämää on stalkattava eron jälkeen? En ymmärrä.
Teillä on nyt ollut väärinkäsitys suhteesta. Sinun mielestä olette ollut suhteessa, mutta miehen mielestä ette ole seurustelleet. Ja nyt se mies on löytänyt sen oikean naisen itselleen ja samantien sitten kihlasi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin klisee mutta aika parantaa! Vuoden päästä tähän aikaan olet päässyt täysin yli exästä. Usko vaan!No esimerkiksi minä olen myynyt miehelle autoni, josta hänellä jäi vielä vähän velkaa. Minulla on tavaroita hänen luonaan, olisin kyllä halunnut ne takaisin, ennen kuin sinne menee uusi nainen käyttämään minun pyyhkeitäni ja latureitani. Ja ero tapahtui yhden todella ison riidan jälkeen, jota ei koskaan selvitetty enkä saanut pyytää anteeksi enkä vielä tänä päivänäkään tiedä, mitä silloin tapahtui.
ap
Onko tämä provo? Oletko trolli? Koska kyllä nyt aikuinen ihminen osaa käydä hakemassa omat tavaransa pois eron koittaessa tai joku ystävä voi ne hakea!
Mitenköhän minä ne sieltä haen, kun exä ei suostunut näkemään? Murtaudunko sisälle vai?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No miksi sitten ylipäätään pitää mennä ventovieraan kanssa pikakihloihin, jos se ei merkitse lopulta mitään?
ap
No heille se ilmeisesti merkitsee. Miksi roikut eksässäsi? Anna olla ja elä omaa elämäsi eteenpäin.
Menivät kuulemma kihloihin pari viikkoa tapaamisen jälkeen. Sekö on sinusta riittävä aika tutustua toiseen, esim arkeen jne.
ap