Ajatusleikki: millaisen kuvan sinusta saisi somen perusteella, jos uteliaat ihmiset tekisivät johtopäätöksiä kuviesi perusteella
Oletetaan että joutuisit jonkin kohun keskelle, etkä pystyisi päivittämään / pyyhkimään sometilejäsi. Nimesi leviäisi keskustelupalstoilla, ja uteliaat ihmiset tekisivät johtopäätöksiä julkisista tiedostasi ja kuvista somessa. Millaisia päätelmiä todnäk tulisi?
Mulla:
- Aika monta kuvaa Tallinnan terasseilta, kaljatuoppi kädessä. Viina on siis maistunut, ehkä jopa muutkin päihteet. Voisko olla jokin outo Viron-kytkös muutenkin taustalla? Pari virolaista nimeä seuraajissa näyttäisi olevan. Ja FB-kavereinakin virolainen mies.
- Kiinnitin huomiota siihen, että oli useampi kuva jostain Kreikan kirkoista ym. Olisiko kenties joku hihhuli tai fundis-uskovainen? Se selittäisi tietyt asiat.
-Huomasitteko muuten, että yhden kuvan taustalla näkyi alka sekainen keittiön pöytä? Arjen hallinnan puutetta?
-Outo juttu muuten, ettei miestä näy sometileillä juuri ollenkaan? Rakoiliko liitto?
Eivät tiedä että olen olemassa koska en ole somessa ollenkaan. Olin tosin joskus, sen ajan tutut ehkä luulevat että kuolin koska poistin tilini.