Menisitkö naimisiin tällaisen miehen kanssa?
Nyt on pakko avautua tänne, harkitsen erittäin vakavasti eroa miehestäni, haluaisin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä kun itse on välillä niin sokea näkemään lähelle.
Eli siis: Olen seurusttellut kehonrakentajan kanssa jo yli 5 vuotta. Olemme asuneet yhdessä yli 4 vuotta, olen puhunut joka kuukausi miehelleni näistä asioista, jotka minua vaivaa, mutta mikään ei muutu.
Ensinnäkin mieheni käy salilla 5-6 krt/viikossa. Hän on töissä ma-pe 8-16 ja sen jälkeen pyörähtää kotona ja painuu salille, jossa on väh 2 tuntia. Hän tulee kotiin siinä aikaisintaan puoli 7.
Hän odottaa, että olen tehnyt(lämmittänyt) hänelle ruuan valmiiksi ja siivonnut kodin tuona aikana. (Olen siis itsekkin 8-16 töissä.)
Jos en jostain syystä ole lämmittänyt hänelle ruokia ja siivonnut, saan kuulla olevani laiska yms haukkuja.
Noh sitten päästänkin ruokaan. Asumme yhdessä, olemme kihloissa mutta molemmat ostaa itse kaikki omat ruokansa. Meillä lukee maitopurkeissakin nimet, että kumman ne on ja auta armias jos minulta on vaikka aamulla "oma" leipä loppunut ja otan mieheltä pari palaa niin alkaa valitus ja joudun yleensä maksamaan osani leipäpussista.
Emme myöskään syö samoja ruokia, joka myös aiheuttaa ärsytytstä minussa, olisi kiva syödä samaan aikaan ja kokkailla yhdessä, mutta ei, mies syö joka päivä samalla tavallla, samaan kellon aikaan. Joka päivä riisiä + kanaa + kananmunia + leipää + puuroa jne.
Aina kun menemme ystävien/sukulaisten luo kylään niin mieheni ottaa omat raejuustot ja tonnikalat mukaan, ei edes isoilla synttäreillä osaa olla ilman prostkumukiansa.
Sitten päästään rahankäyttöön. Mies ostaa niin paljon protskuja + salivaatteita yms turhaa, että häneltä jää laskuja maksamatta, jotka minä sitten joudun maksamaan. Joudun maksamaan yksin kaikki äkilliset menomme kun miehelläni "ei ole nyt varaa". Olen useasti sanonut, että ensin laskut ja sitten huvittelu jos jää rahaa, mutta kun ei ymmärrä.
Tajusin myös tänään, että olen ostanut yhteiseen kotiimme KAIKKI tavarat. Hän ei ole ostanut mitään!
Sohvat, pöydät, sängyt, matot, verhot, pyyhkeet, kodinpesuaineet, sisutustavarat, taulut, telkkarit, astiat jne.
Maksan myös autoilumme yksin, meillä on yksi auto käytössämme jolla mies kulkee töihin/salille. Auto on minun nimissä, mutta en juurikaan saa käyttää sitä kun miehen menot on niin paljon tärkeämpiä kuin minut.
Sanottavaa olisi vielä vaikka kuinka, mutta tätä kirjoittaessa tajusin itsekkin jo, että nyt pitää erota.. Julkaisen tämän kuitenkin tsemppinä jos joku on samassa tilanteessa ja ei tiedä mitä tehdä..:(
A-P-U-A! Kuullostaa painajaiselta, joka huonolla tuurilla voisi olla omani. Eli asun avoliitossa salihirmun kanssa. Arvostan itsekin terveitä elämäntapoja, mutta onneksi jauheliha-riisi-parsakaali-ruokavalio on historiaa. Kärsivällinen keskustelu ruyan monipuolisuudesta, ruoka-arvojen faktat läpikäyminen ja hyvän ruuan tekeminen on muuttanut bodausruuan ja miehen kanssa tehdään yhdessä ruokaa ja hänkin nauttii yhdessä tekemisestä. Proteiinilisät pyörittävät myös miehen arkea ja hinnat on kyllä korkeita, mutta itse toki maksaa. Muu kirjoittamasi on kyllä käsittämätöntä, tiedät kyllä itsekkin että eron aika on.