Bloggaajat toisten ottamissa kuvissa
Jos tästä aiheesta on jo keskustelu linkatkaa. Selasin uusinta Elle-lehteä ja melko alussa oli kuvia katumuodista, jotka muistaakseni Kira oli ottanut. Yksi henkilö näytti tutulta, mutta kesti hetki aikaa tunnistaa henkilön olevan Alexa-bloggaaja. Miten ihminen voi olla niin eri näköinen omassa blogissaan? Huomasiko joku muukin tämän "ilmiön"?
Voi myös johtua siitä, että Alexalla ei ole paljon edestä otetusta-kuvakulmasta kuvia.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:12"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:09"] Minun mielestäni Mungo on upeannäköinen nainen, jonka tyyli ei imartele häntä tippaakaan. Miksi hyvä ulkomuoto suodaan yleensä niille, jotka eivät osaa sitä korostaa? Näyttävät kasvonpiirteet piilossa suttuisen pakkelikerroksen alla, tukka ihan vääränlainen, ja pukeutuminen suoraan Muotitalo de Pissis. Nyyh. [/quote] Niin no, tää on sun mielipide. Anna itse tykkää omasta tyylistään niin se hänelle suotakoon. Outoa rasittua toisen ihmisen vaatteista, kaikki pukoon mitä haluaa ja missä viihtyy. [/quote] No totta kai se hänelle suotakoon, ja totta kai tämä on vain minun mielipiteeni. Jos Mungo tulisi kadulla vastaan, niin en tietenkään ajattelisi, että herrajumala mikä pellemeikki ja mitä kammotavia rättejä tuolla on päällä. Ihan normaalit vaatteet ja meikit (ja totta kai kalliinnäköiset asusteet) hänellä on. Mutta sepä se onkin, että tuntuu jotenkin haaskaukselta, että on kuitenkin pohjimmiltaan noin kaunis ja näyttävä nainen kyseessä, ja lopputulos on noin "tavallinen". Hänestä saisi stailattua vaikka millaisen: sellaisen, joka erottuisi edukseen missä tilanteessa tahansa. Ei tämä minua mitenkään erityisesti "rasita"; en edes seuraa Mungon blogia. Tulipahan mieleen kun ketjussa hänen ulkonäöstään alettiin puhumaan. [/quote] Mungo näyttää kyllä edustavalta ihan noissa nykyisissäkin vaatteissaan. [/quote] Let's agree to disagree :) Varmasti moni on kanssasi samaa mieltä, ei kai hän muuten tuollaisiin tienesteihin pääsisi blogillaan. [/quote] Let`s. Mä ihan oikeasti tykkään munfgon tyylistä. En ehkä ite pukis niitä villeimpiä viritelmiä mutta on hienoa että joku uskaltaa. Ei voi naista ainakaan tylsäksi pukeutujaksi väittää.
[/quote]
No tämä alkaa olla jo todella OT, mutta minusta tuo on kyllä "muotiekspertin" tyyliksi nimenomaan riskitöntä ja varsin tylsää. Selasin muutaman sivun blogia, ja sitä lukiessa voisi pelata "iso huivi/kallis merkkilaukku/pillifarkut/pitkät saappaat" -bingoa.
Jos nyt vertaa vaikkapa 5 Inch and Up -blogiin... en ole Sandrankaan tyylin suurin fani, mutta onhan tuo pukeutuminen ihan eri maailmasta.
Mutta tämä riittää minun puoleltani, Mungo ei varmasti kaipaa minun mielipiteitäni hänen tyylistään, ja tuskin kukaan muukaan ;)
Hauskaa kyllä kun lähes aina bloggaajien kuvat muista bloggaajista ovat epäedustavia. Tai ainakin epäedustavampia kuin heidän itse ottamansa kuvat. Aluksi ajattelin sen olevan kettuilua, mutta sehän johtuukin vain siitä, että bloggaajat ottavat itsestään miljoona kuvaa ja julkaisevat 2 parasta, muut bloggaajat sitten ottavat heistä muutaman kuvan ja julkaisevat ne sellaisenaan. He eivät välttämättä kysy toisiltaan saako niitä julkaista, varsinkaan jos ne on otettu jossain tilaisuudessa. Ja eivät varmaan kehtaa kieltää julkaisua pikkusyiden takia "et saa julkaista kun pää ei ole oikeassa kulmassa ja huulet mutristettuna!!".
Jännä juttu muuten, kun miettii, mistä kaikesta blogeihin liittyvästä ei "saisi" keskustella, jotta ei ole vihaaja, kateellinen nillittäjä, sairaalloisen kiinnostunut vieraiden ihmisten elämästä, tai muuta vastaavaa. Ei pidä keskustella m.m.:
- bloggaajan yksityiselämästä (tämä on tietysti päivänselvää)
- blogissa mainituista asioista, jotka liippaavat yksityiselämää
- blogin kuvissa näkyvistä asioista
- blogin kaupallisesta sisällöstä
- blogin sisällön laadusta ylipäätään
- blogin kirjoitustyylistä
Mutta yllättävää on, että MUOTIbloggaajien kyseessä ollessa ei saisi keskustella edes:
- bloggaajan asuista
Eli siis blogin varsinainen aihepiirikin on off-limits. WTF
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:12"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:09"] Minun mielestäni Mungo on upeannäköinen nainen, jonka tyyli ei imartele häntä tippaakaan. Miksi hyvä ulkomuoto suodaan yleensä niille, jotka eivät osaa sitä korostaa? Näyttävät kasvonpiirteet piilossa suttuisen pakkelikerroksen alla, tukka ihan vääränlainen, ja pukeutuminen suoraan Muotitalo de Pissis. Nyyh. [/quote] Niin no, tää on sun mielipide. Anna itse tykkää omasta tyylistään niin se hänelle suotakoon. Outoa rasittua toisen ihmisen vaatteista, kaikki pukoon mitä haluaa ja missä viihtyy. [/quote] No totta kai se hänelle suotakoon, ja totta kai tämä on vain minun mielipiteeni. Jos Mungo tulisi kadulla vastaan, niin en tietenkään ajattelisi, että herrajumala mikä pellemeikki ja mitä kammotavia rättejä tuolla on päällä. Ihan normaalit vaatteet ja meikit (ja totta kai kalliinnäköiset asusteet) hänellä on. Mutta sepä se onkin, että tuntuu jotenkin haaskaukselta, että on kuitenkin pohjimmiltaan noin kaunis ja näyttävä nainen kyseessä, ja lopputulos on noin "tavallinen". Hänestä saisi stailattua vaikka millaisen: sellaisen, joka erottuisi edukseen missä tilanteessa tahansa. Ei tämä minua mitenkään erityisesti "rasita"; en edes seuraa Mungon blogia. Tulipahan mieleen kun ketjussa hänen ulkonäöstään alettiin puhumaan. [/quote] Mungo näyttää kyllä edustavalta ihan noissa nykyisissäkin vaatteissaan. [/quote] Let's agree to disagree :) Varmasti moni on kanssasi samaa mieltä, ei kai hän muuten tuollaisiin tienesteihin pääsisi blogillaan. [/quote] Let`s. Mä ihan oikeasti tykkään munfgon tyylistä. En ehkä ite pukis niitä villeimpiä viritelmiä mutta on hienoa että joku uskaltaa. Ei voi naista ainakaan tylsäksi pukeutujaksi väittää.
[/quote]
No tämä alkaa olla jo todella OT, mutta minusta tuo on kyllä "muotiekspertin" tyyliksi nimenomaan riskitöntä ja varsin tylsää. Selasin muutaman sivun blogia, ja sitä lukiessa voisi pelata "iso huivi/kallis merkkilaukku/pillifarkut/pitkät saappaat" -bingoa.
Jos nyt vertaa vaikkapa 5 Inch and Up -blogiin... en ole Sandrankaan tyylin suurin fani, mutta onhan tuo pukeutuminen ihan eri maailmasta.
Mutta tämä riittää minun puoleltani, Mungo ei varmasti kaipaa minun mielipiteitäni hänen tyylistään, ja tuskin kukaan muukaan ;)
[/quote]
No jos vertaan omaan tyyliini niin mungo on kyllä ihan kaikkea muuta kuin tylsä :D
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:34"]SS Hanna: http://www.rantapallo.fi/mungolife/files/2013/09/IMG_1611.jpg Mungo: http://i.ytimg.com/vi/5wYIqlOb_6s/sddefault.jpg Kaikista saa toisinaan myös niitä huonoja tilannekuvia. [/quote] Tuossa ylemmästä kuvasta herää kysymys, että kuka noista ei osaa etikettiä. Aika jännä tilaisuus, jos sekä pitkä Ilta/juhlapuku ja vesirajaminari ovat etiketin mukaisia:D
[/quote]
tais kyseinen tilaisuus olla annan synttärit joku vuosi sitten jossa teema oli hollywood bling bling. Ei ollut iltapukupakkoa, mutta juhlakalu tähän olkoon oikeutettu, oli niitä muutamia muitakin :)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:34"]SS Hanna: http://www.rantapallo.fi/mungolife/files/2013/09/IMG_1611.jpg Mungo: http://i.ytimg.com/vi/5wYIqlOb_6s/sddefault.jpg Kaikista saa toisinaan myös niitä huonoja tilannekuvia. [/quote] Tuossa ylemmästä kuvasta herää kysymys, että kuka noista ei osaa etikettiä. Aika jännä tilaisuus, jos sekä pitkä Ilta/juhlapuku ja vesirajaminari ovat etiketin mukaisia:D
[/quote]
En usko että Mungon synttäreillä sen kummempaa etikettiä on ollut :D
[/quote]
Eihän tuo Mungon synttäreiltä ollut vaan jostain blogigaalasta tms?
(Voin toki olla väärässäkin, en ole noita niin tarkasti seurannut kuitenkaan...)
[/quote]
Sori, menin sekaisin. Luulin että puhuitte siitä kuvasta, jossa oli kaikilla mustaa päällä; se oli kait jostain gaalasta tms.
http://plusmimmi.bellablogit.fi/files/2014/09/IMG_1026.jpg
Tää kuva Emmistä jotenkin järkytti kun oli niin erilainen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 04:37"]
Suomimuotibloggaajat "bloggaaja" kurssilla/blogitilaisuudessa:
kiinnostunut omasta itsestään ja itsensä kuvaamisesta, egoistinen, puhuu mielellään itsestään kysymättä muiden kuulumisia ja mielipiteitä, ei hymyile muuten kuin vaan kuvissa, ottaa toisista bloggaajista kuvia niin että bloggaaja on kääntymässä tai suu auki, bloggaaja käyttää merkkilaukkuja jotka on hyvin esillä, korostaa jatkuvasti itseään ja omia ainoita oikeita mielipiteitään, valitsee ystävät sen perusteella kuka on tyylikäs ja kuka omistaa merkkilaukkuja, halveksuu kirppiksillä shoppailevia merkittömiä naisia, haroo hiuksiaan ja asettelee jalkojaan oudosti kuvienottotilanteissa, leikkii omaavansa supertarkan dieetin ja mainion ruokavalion koska juo smoothieita kerran viikossa, valitsee tarkkaan shoppailureissuille pääsevät bloggaajatoverit toivottaen ylimieliset heipat muille, kirjoista lukee Lauren Conrad kirjaa, nauraa kovaäänisesti ja hihittelee, pukeutuu ballerinan asuun keskellä talvea, puhuu bestiksistä ja rakkauslaukuista, kopioi tyyli-ideat prinsessoilta ja toisilta bloggaajilta, puhuu itsestään kuin olisi samassa arvossa kuin opiskelleet toimittajat, syö macaroonseja suu auki ja asuu vuokralla kaupungin keskustassa leikkien asuvansa upeassa Prinsessapalatsissa, ostaa epäeettisiä vaatteita kuten H&M ja kehuu niitä.
Ps. kuulostaako tutulta, no niin minustakin
[/quote]
Miten tämä tilitys liittyy ketjun aiheeseen, joka koskee bloggaajien kuvia? Tuolle bloggaajalle on omakin ketju, pura sinne patoutumasi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:26"]Emmi on söpö ja blogi hyvänlaatuinen mutta toi soikea munapää kyllä yllätti mut
wow
[/quote]
oikeasti, mikä teitä vaivaa että puhutte ihmisistä näin? On eri asia kommentoida tyyliä, mutta henkilön piirteiden yms haukkuminen on todella noloa ja moukkamaista.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:07"]
Olipa nelliinalla pieni leuka tuossa videossa!
[/quote]
Samanlainen kuin Strictly Styles Hannalla plus hiukan ylipainoa
[/quote]
nelliinalla ylipainoa? Salli mun nauraa. Siinä tapauksessa minä olen mammutti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:17"]Emmin kaikki videot on otettu samasta kuvakulmasta, että puolet päästä (suunnilleen puolesta välistä otsaa leikattu kuva pois) on poissa kuvasta, ja harva osaakaan arvata kuinka järkyttävän suuri vesipää jää kuvaruudun ulkopuolelle
[/quote]
Järkyttävän suuri vesipää... saa taas olla ylpeä mammoista miten kivasti puhutte muiden naisten ulkonäöstä huhhuh!
SS Hanna: http://www.rantapallo.fi/mungolife/files/2013/09/IMG_1611.jpg
Mungo: http://i.ytimg.com/vi/5wYIqlOb_6s/sddefault.jpg
Kaikista saa toisinaan myös niitä huonoja tilannekuvia.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:03"]
Aikamoisia taikinanaamoja kuvien perusteella muutamat tässä ketjussa mainituista bloggaajista. Outoa, että jo nuorilla ihmisillä on tuollaista selluliittia naamassa.
[/quote]
Selluliittia naamassa? :D Jep jep. Jotain rajaa nyt näihin väitteisiin (tai haukkuihin). Joillain ihmisillä nyt vain on tosi leveät tai pyöreät kasvot luonnostaan, eikä sille oikein voi mitään. Ylipaino tietenkin pyöristää kasvoja, mutta tuo Emmi on ainakin ihan normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:03"]
Aikamoisia taikinanaamoja kuvien perusteella muutamat tässä ketjussa mainituista bloggaajista. Outoa, että jo nuorilla ihmisillä on tuollaista selluliittia naamassa.
[/quote]
Selluliittia naamassa? :D Jep jep. Jotain rajaa nyt näihin väitteisiin (tai haukkuihin). Joillain ihmisillä nyt vain on tosi leveät tai pyöreät kasvot luonnostaan, eikä sille oikein voi mitään. Ylipaino tietenkin pyöristää kasvoja, mutta tuo Emmi on ainakin ihan normaalipainoinen.
[/quote]
No ei lihavankaan naamaa kukaan normaali ihminen ala haukkumaan rumaksi selluliittinaamaksi. Pidän näitä haukkujia vähän säälittävinä reppanoina jos ei riitä ymmärrys kuin 5v tasoiseen haukkumiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:03"]Aikamoisia taikinanaamoja kuvien perusteella muutamat tässä ketjussa mainituista bloggaajista. Outoa, että jo nuorilla ihmisillä on tuollaista selluliittia naamassa.
Pupulandian Jenni on sellaisen oloinen, ettei hänestä saa huonoa valokuvaa. Ihan uskomattoman kauniit ja mittasuhteiltaan harmooniset kasvot.
[/quote]
kerrohan minulle pyöreäkasvoiselle mutta hoikalle mitä pitäisi kasvoilleni tehdä että en saisi sinulta haukkuja selluliittisesta taikinanaamaisuudesta? Jos laihtuisin tästä vielä, olisin epäterveellisen laiha.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:03"] Aikamoisia taikinanaamoja kuvien perusteella muutamat tässä ketjussa mainituista bloggaajista. Outoa, että jo nuorilla ihmisillä on tuollaista selluliittia naamassa. [/quote] Selluliittia naamassa? :D Jep jep. Jotain rajaa nyt näihin väitteisiin (tai haukkuihin). Joillain ihmisillä nyt vain on tosi leveät tai pyöreät kasvot luonnostaan, eikä sille oikein voi mitään. Ylipaino tietenkin pyöristää kasvoja, mutta tuo Emmi on ainakin ihan normaalipainoinen. [/quote] No ei lihavankaan naamaa kukaan normaali ihminen ala haukkumaan rumaksi selluliittinaamaksi. Pidän näitä haukkujia vähän säälittävinä reppanoina jos ei riitä ymmärrys kuin 5v tasoiseen haukkumiseen.
[/quote]
No ei tietenkään ala. Haluaisin kyllä nähdä sellaisen henkilön, jolla on selluliittia naamassa...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:07"] Olipa nelliinalla pieni leuka tuossa videossa! [/quote] Samanlainen kuin Strictly Styles Hannalla plus hiukan ylipainoa [/quote] nelliinalla ylipainoa? Salli mun nauraa. Siinä tapauksessa minä olen mammutti.
[/quote]
Ehkä hän ei vielä tuossa vaiheessa ollut laihduttanut.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:14"]
Onko kellään muuten tallessa sitä videota jossa Emmi huutaa pokelle jotain "et sä tiiä kuka mä oon" ku ei ollu nimi jossain kutsuvieraslistalla? :D
[/quote]
Oliskin! Jäi kyllä hyvin mieleen se jakso.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:36"]
[/quote]
En usko että Mungon synttäreillä sen kummempaa etikettiä on ollut :D
[/quote]
Eihän tuo Mungon synttäreiltä ollut vaan jostain blogigaalasta tms?
(Voin toki olla väärässäkin, en ole noita niin tarkasti seurannut kuitenkaan...)