Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saada lapset kotitöihin (TAKAISIN RUOTUUN)?

Vierailija
10.02.2015 |

Lapset 16,11 ja 8 ovat todella laiskoja tekemään kotona MITÄÄN. Omat huoneet eivät pysy kunnossa, mmitään ei tehdä oma-aloitteisesti, kamalan tappelun kanssa nyt vanhin tiskaa. Oho.. Äsken (kun nukuin kuumeessa päikkärit) teki ruokaa IITSELLEEN, ei pikkuveljille tai mulle. Mä olen tuore yh, nyt sairaslomalla mut ens viikolla töihin. Illat menee lasten harrastuksissa. Olen antanut heille liikaa vapauksia, rahaa käyttöön, olen tehnyt itse paljon työtä kodin ulkopuolella ja kotityöt, tosin yrittäjä-ex (narsisti, nyt linnassa) hankki minulle ajoittain kotityöapua (laittoi tyttöystävänsä siivoamaan taloamme päivällä kun minä ja lapset olimme poissa...) Mutta siis asiaan: millä pirulla saan hemmotellut, kaikensaaneet ja laiskat noinkin isot lapset enää tässä vaiheessa (kasvatuksellista..) konkurssia tarttumaan toimeen ja yhteisiin askareisiin??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kuviossa taitaa ap olla se ongelma. Mikään ei kelpaa ja vinkuu vain.

Vierailija
22/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:11"]Mitään ihmettä on turha odottaa, jos lapset ovat tähän saakka eläneet ilman sen kummempia säännöllisiä kotitöitä, nuorimmaisella voi vielä olla toivoa.

Ekana varmaankin juttelisin lapsille kuinka et enää jaksa ja pysty pyörittämään taloutta yksin. Lapset haluavat varmasti auttaa sinua ja nyt heillä on myös hyvä syykin siihen. Tarvittaessa ala itkemään, jos lapset eivät osoita mitään empatiaa. Eli ei mitään kiristystä/uhkailua/raivoamista. Sitten jokaiselle pienet kotihommat, vanhin osaa varmasti hoitaa pyykinpesun ja tiskejä, keskimmäinen pystyy myös tiskaamaan ja viemään roskia ja nuorin voi pitää tasoja puhtaana. Ja kerran viikossa se omaan huoneen siivous :)
[/quote]
Joo ihmeitä en odota, just näitä käytännön vinkkejä täällä kyselin ja vieläpä ihan tosissani, olen erittäin otettu saatuani av-palstalta asiallista kommunikointia, siitä huolimatta siis, että arjenhallintani ontuu ja kultaiset lasten kasvatus-vuodet kuluivat uraan ja perhehelvettiin. Eikä ole aikakonettakaan. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:17"]Tuossa kuviossa taitaa ap olla se ongelma. Mikään ei kelpaa ja vinkuu vain.
[/quote]
No aivan varmasti olen :D Minähän täällä apua vingun eikä mun lapset "kun mutsi ei osaa ollenkaan organisoida meidän arkea kun se on aina töissä" xDD

Vierailija
24/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:17"]Tuossa kuviossa taitaa ap olla se ongelma. Mikään ei kelpaa ja vinkuu vain.
[/quote]
No aivan varmasti olen :D Minähän täällä apua vingun eikä mun lapset "kun mutsi ei osaa ollenkaan organisoida meidän arkea kun se on aina töissä" xDD
[/quote]
Nyt olen joutunut olemaan kotona enemmän kun pidempi saikku oli, ehtinyt huomaamaan paremmin että taas ei mee hyvin. AP

Vierailija
25/25 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin äsken kääpiöille että huomiseksi miettivät itseään vähiten ärsyttäviä kotitöitä, teemme niistä yhteisymmärrykseen perustuvan listan :D Juu ja huomenna ostan jokaiselle oman henkilökohtaisen pyykkikorin, ja jokainen, joka kokee tarvitsevansa puhtaita vaatteita, saa minulta pyydettäessä tukiopetusta pyykkikoneen ja kuivausrummun kkäyttöön :D AP