Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45 min.terapiaa 80 euroa

Vierailija
10.02.2015 |

Huh huh. Ja mitä tuossa ajassa ehtii?
Jos alan purkamaan omia juttujani, en ehdi mitään.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mielenterveys on varakkaiden etuoikeus, köyhät sinnitelkööt.

Vierailija
2/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:02"]Jep. Mielenterveys on varakkaiden etuoikeus, köyhät sinnitelkööt.
[/quote]

No siinähän se mielenterveys menee kun rahat loppuu vaikka sais Kelan tukea.
Tulee uusi vaiva, ahdistuspaniikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minä tarvitsisin terapiaa siihen kun terapian kova hinta traumatisoi...

Vierailija
4/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:05"]Niinpä. Minä tarvitsisin terapiaa siihen kun terapian kova hinta traumatisoi...
[/quote]

No mulle käy samoin.

Vierailija
5/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa terapiaan. Onneksi on (vielä) ystäviä.

Vierailija
6/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää tuo. Jos lähden omia juttuja avaamaan ja sitten aika loppuu ja rikkinäisenä mut heitetään ulos, kun pitäis olla toipumisaikaakin.

Vierailija
7/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa parin vuoden ajan. Jokainen voi tehdä laskutoimituksen loppusummasta.

Vierailija
8/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:11"]Kaksi kertaa viikossa parin vuoden ajan. Jokainen voi tehdä laskutoimituksen loppusummasta.
[/quote]

Kela jos korvaa osan.

Vierailija
9/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:09"]

Mietityttää tuo. Jos lähden omia juttuja avaamaan ja sitten aika loppuu ja rikkinäisenä mut heitetään ulos, kun pitäis olla toipumisaikaakin.

[/quote]

Mutta kukaan ei kuuntele eikä ymmärrä kun valitat siitä. Sinun pitäisi vain sopeutua hiljaa ja kiltisti systeemiin ja purkaa kaikki ongelmasi siinä 45 minuutissa vaikka juuri sillä hetkellä ei tuntuisi siltä että huvittaisi puhua mitään. Sitten sanotaan, että sinähän käyt terapiassa, sinulla pitäisi olla asiat hyvin. Oujee.

Vierailija
10/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:11"]Kaksi kertaa viikossa parin vuoden ajan. Jokainen voi tehdä laskutoimituksen loppusummasta. [/quote] Kela jos korvaa osan.

[/quote]

Kela ei korvaa jos ei ole työmarkkinoille hyötyä odotettavissa. Vain yhteiskunnalle taloudellisesti potentiaalisesti hyödylliset henkilöt halutaan hoitaa. Muista viis veisataan tässä maassa.

Vierailija
11/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:11"]Kaksi kertaa viikossa parin vuoden ajan. Jokainen voi tehdä laskutoimituksen loppusummasta. [/quote] Kela jos korvaa osan.

[/quote]

Kela ei korvaa jos ei ole työmarkkinoille hyötyä odotettavissa. Vain yhteiskunnalle taloudellisesti potentiaalisesti hyödylliset henkilöt halutaan hoitaa. Muista viis veisataan tässä maassa.
[/quote]

Tiedän.

Vierailija
12/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan korvauksen jälkeen itselle jää maksettavaa 18e / kerta. Käyntejä kuukaudessa kahdeksan, on se silti opiskelijalle kova hinta. Mutta minkäs teet, enpä pärjäisi ilmankaan.

Vierailija
13/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ystäviä. Rajattomasti terapiaa ilmaiseksi.

Vierailija
14/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi järkyttävämpiä kokemuksia elämäni aikana on yksityisellä psykiatrilla käynti. Istuin siellä 45 minuuttia, psykiatri epäili ja kielsi asioita joita sanoin, vaikka psykologistieteellisesti ajatellen niistä voi olla monta mieltä. Sitten hän kuuntelun lomassa ääneen arvioi kelpaanko hänen potilaakseen vai en. Hän oli todella tyly ja kaukainen ja istui vain kirjoituspöytänsä takana blokkinsa kanssa. Kun aika tuli täyteen ja kyseessä oli ensimmäinen kertani yksityisellä terapeutilla YTHS:n jälkeen, luulin saavani laskun käteen. Mutta psykiatri katsoikin minua kuin pahinta roistoa ja alkoi vaatia käteismaksua (90e) euron kuvat silmissä. Sanoin ettei minulla ole niin paljon käteistä mukana ja tarvitsisin Kela-korvauksen ja sitten hän happamasti ja silmin nähden kettuuntuneena, kirjoitti minulle tilitiedot paperille. En koskaan enää mennyt kenellekään yksityiselle terapeutille, vaan palasin YTHS:lle, johon minulla sentään oli varaa. Tosin sekin oli aikamoista monologia, mutta psykiatri sentään kirjoitti tarvittaessa sairauslomia, kun taas tämä yksityinen psykiatri sanoi jo kättelyssä, ettei kirjoita sairauslomia. Yksityiseen psykiatriin sijoitetut rahat ovat elämäni huonoiten sijoitetut rahat. Harmittaa vielä 10 vuotta myöhemminkin.

Vierailija
15/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viinaa ja baariin avautumaan.

Vierailija
16/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on lukea itse terapiakirjallisuutta avoimin mielin. Aloittaa jostain kevyestä, vaikka Tommy Hellstenistä. Itseä kohtaan pitää tuntea suurta myötätuntoa, ja miettiä omia asioitaan rakastavan äidin perspektiivistä, vaikka siihen olisi vaikea samaistua. Kannattaa mennä rohkeasti pelkojaan päin, koska muuten ne eivät ratkea ikinä. Ja pitää uskoa muiden ihmisten hyvään tahtoon, tai ainakin siihen, että kun rohkeasti etsii, lopulta löytää tarvitsemansa. Tässäpä ihan ilmaisia neuvoja.

Vierailija
17/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita itsellesi kirje, jossa ihan oikeasti kerrot omat ongelmasi. Tai kuvittele kirjoittavasi se kirje vaikka hyvälle ystävälle, johon luotat. Kirjoita niin avoimesti kuin voit. Pidä viikko taukoa ja lue se kirje, taas avoimella mielellä ja katso mitä vääriä ja itsellesi haitallisia olettamuksia ja pelkoja se sisältää. Ole rohkea ja uskalla ajatella toisin kuin ennen. No pain, no gain. Ja kasvu vaatii kasvukipuja.

Vierailija
18/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa........

Vierailija
19/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:02"]

Jep. Mielenterveys on varakkaiden etuoikeus, köyhät sinnitelkööt.

[/quote]

Vierailija
20/106 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:40"]

Sossu maksaa........

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän