Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä markettien halpiskosmetiikka on yllättänyt sinut positiivisesti?

Vierailija
10.02.2015 |

Mikä marketista saatava ns. halpiskosmetiikka on yllättänyt sinut positiivisesti ja voisit suositella sitä muillekkin? Miksi?

Mainitse myös hiustuotteet, dödöt ym. 

Kommentit (224)

Vierailija
101/224 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:13"]Nivea peltipurkissa. 2,90e ja paras kosteusvoide mitä olen koskaan käyttänyt
[/quote]
Tää on samaa tavaraa kuin creme de la mer, joka on yksi maailman kalleimmista ihorasvoista.

[/quote]

No ei kyllä ihan samaa tavaraa ole, valitan. Nivea tukkii ihon.

Vierailija
102/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ilmaislahjana Lumenen cc voiteen. En tykännyt eka yhtään (olin käyttäny maybellinen true matchia). Mutta nyt oon tykästynyt tosi paljon! Ihanan kevyttä ja iho näyttää heleältä. Tuo aiempi meikkivoide tuntuu tosi raskaalta tönköltä nykyisin. Samoin Lumenen huulipuna on ollut hyvää ja henkkamaukan kynännäköinen huulipuna/kiilto, huippua! Pysyy hyvin ja on helppo laittaa.

Rimmelin aurinkopuuteri on hyvää ja max factorin puuteri. Maybellinen ripsarit, paitsi se kamala jenkkien suosima pinkki tuubi! :D

Mulla on couperosa iho, se on nyt pysyny tosi hyvänä sillä paljon mainostetulla Nivealla :) ennen oon ostanu ties mitä tököttejä ja naama on ollut näin keväisin tosi pahana :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maybellinen mustassa purkissa oleva kynsilakanpoistoaine, maksaa alle kympin mutta kestänyt minulla kuukausia. Sinne upotetaan sormi kynsineen ja lakka lähtee hyvin pois eikä se kuivata kynsinauhoja niin pahasti kuin monet muut lakanpoistoaineet.

Vierailija
104/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:59"]

Mutta: oletteko ajatelleet, minkä verran tähän ketjuun kirjoittelee eri merkkien markkinointiosastoilla työskenteleviä? AV on kuitenkin yksi Suomen luetuimmista keskustelupalstoista. Kannattaa säilyttää kriittisyys tätä ja vastaavia ketjuja lukiessa.

[/quote]

Hyvä pointti, voin kuvitella että Suomen L'orealin ja Lumenen väki voisi luurailla täällä, muut tuskin löytävät tänne :)

Voin omasta puolestani sanoa että minulla on 20 vuoden kokemus kaikesta kosmetiikasta käyttäjänä mutten ole koskaan ollut töissä millään kosmetiikka-alalla. Kaikki kokemus on omakohtaista ja/tai kavereiden kertomaa.

Vierailija
105/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:21"]

Onko kellään kokemusta näistä nyt Lidlissä erätuotteena myytävänä olevista Cien ripsareista ja mascaroista? Millaisia laadultaan?

Huulikiiltoa, -punaa ja luomivärejäkin näytti olevan myynnissä.

[/quote]

Vierailija
106/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:21"]

Onko kellään kokemusta näistä nyt Lidlissä erätuotteena myytävänä olevista Cien ripsareista ja mascaroista? Millaisia laadultaan?

Huulikiiltoa, -punaa ja luomivärejäkin näytti olevan myynnissä.

[/quote]

Olivat loppuneet heti :(

Vierailija
107/224 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimmel pro (?) kynsilakka, ei lohkeile pois vaan kuluu!

Vierailija
108/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
109/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:34"]

Kicksin sininen Clean Laundry roll-on deodorantti, maksaa muutaman hassun euron mutta riittää pitkään ja tuoksuu paljon paremmalta puhtaalta kuin se kallis Clean-kulttituoksu :-)

[/quote]

ja mistä marketista tuota saa

Vierailija
110/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl Finale mantelishampoo litran pullo. Hintaa muistaakseni noin 1,50. Korkki hankala availla mutta pullotan sen toisenlaiseen, tyhjään sampoo-pulloon. Käytän sitä myös käsisaippuana! + suihkusaippuanakin.

Vierailija
111/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:19"]

En tiedä pitäisikö tätä edes tunnustaa, mutta ostan ja käytän Lidlistä ostettua hajuvettä töissä arkihajuvetenä.

Siis Suddenly Madame Glamour ja Diamonds.

[/quote]

Kyllä todellakin pitää tunnustaa! Ovat ihan hyviä tuoksuja.

Vierailija
112/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:44"]

Nivea creme naamiona. Kuorin ensin naaman ja sitten haamutan kasvot laittamalla kosolti nivea cremea. Kymmenen min ja pyyhin kasvopaperilla pois. Aih ku on pehmiä ja silonen naama. kerta vkoon riittää.

[/quote]

On ikävästi komedogeeninen. Eli voidepohja (raaka-aineet mistä tehty) tukkii huokosia.. Tämä sama ongelma monessa halvassa voiteessa. Jollain se hinta on saatava alhaiseksi ja yleisesti se tarkoittaa halvat raaka-aineet.

[/quote]

Jokin aika sitten lehdessä iso juttu Nivea Creme vs. joku 100 euron ryppyvoide.Nivea voitti kevyesti.

Vierailija
113/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'oreal Fibralogy hoitoaine, joka lupaa tuuheuttaa hentoja hiuksia, toimii! Ja tepsii myös talvella voimakkaasti sähköistyviin hiuksiini, joita muut hoitoaineet ei lässäyttämättä pysty kesyttämään, tämä pystyy. (saman sarjan shampoota tai seerumia en ole vielä kokeillut)

Vierailija
114/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:34"]

Kicksin sininen Clean Laundry roll-on deodorantti, maksaa muutaman hassun euron mutta riittää pitkään ja tuoksuu paljon paremmalta puhtaalta kuin se kallis Clean-kulttituoksu :-)

[/quote]

ja mistä marketista tuota saa

[/quote]

Ei varmaan muualta kuin sieltä Kicksistä.

Vierailija
115/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Lidlin Cien-tuotteita ja välillä Nivean voiteita. Cien sensitive rollon on ehdoton ykkönen deodoranteista eikä maksa kuin 85 snt. Muista dödöistä saan ihottumaa, mutta tuo ei ärsytä kainaloa ollenkaan.

Vierailija
116/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batisten kuivashampoot. Olen testannut varmaan lähes jokaista suomen markkinoilla olevaa halpaa ja vähän kalliimpaa kuivashampoota ja tämä on ollut niistä kaikista paras. Tosi hienojakoista, ei tee hiuksista raskaan tai tahmaisen oloisia, vaan sellaise ihanan kuohkeat ja sileät, eikä oikeastaan edes huomaa laittaneensa kuivashampoota. Sarjan tuoksut ovat aivan ihania. Kirsikka on paras, mutta löytyy möys vaikka mitä muuta ja myös eri sävyisille tummille hiuksille suunniteltuja.

Lumene Natural Coden luomiväri- ja huulipuna/kiiltokynät.

Maybelline Fit Me sarjan aurinkopuuteri ja peitevoide. Aurinkopuuteria en ole oikein koskaan tykännyt käyttää, koska olen tosi tosi kalpea (Punapigmenttinen) ja tosi moni aurinkopuutereista näyttää kauhean luonnottomalta kasvoilla. Myyjä auttoi sävyn valitsemisessa, jotka kaikki oli aika neutraaleja. Tällä sai tosi luonnollisen hehkun kasvoille, ei yhtään sellaista tönkön näköistä. 

Lumenella on voidemainen poskipuna. Sellainen joka on paksussa "kynässä" ja sitä kierretään sieltä aina lisää esille. Ihan täydellisiä sävyjä ja sillä saa tosi luonnollisen näköisen punan.

Oon ollut vannoutunut luonnonkosmetiikan ja vähän kalliimpienkin merkkien kuluttaja, mutta välillä on pakko tehdä poikkeuksia.

Vierailija
117/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:43"]

Lumenen deepcleanser ihonpuhdistus geeli (pinkki tuubi)? Joku tuon niminen kuitenkin. Iho rupesi kukkimaan vasta näin kolmenkymmen jälkeen ja koetin kaikki mahdolliset kasvojenhoitasarjat. Löysinkin Dermalogican mutta ovat kalliita ja saa hankittua vain valtuutetuilta kosmetologeilta ja netistä. Hieman hankalaakin siis jos unohtaa tilata ajoissa. Uskaltauduin kokeilemaan tota Lumenea ja hieron sitä erityisesti epäpuhtauksiin. Iho näyttää siistimmältä kuin pitkään aikaan. Jopa paremmalta kuin D:n jälkeen :-)

[/quote]

On ne nassut näköjään niin erilaisia, täällä yksi joka käyttää Dermalogicaa ja erehtyi livboxista saatuaan kokeilemaan Lumenea, voi pyhä jösses miten hirveät ihoreaktiot! 

Vierailija
118/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:44"]

Nivea creme naamiona. Kuorin ensin naaman ja sitten haamutan kasvot laittamalla kosolti nivea cremea. Kymmenen min ja pyyhin kasvopaperilla pois. Aih ku on pehmiä ja silonen naama. kerta vkoon riittää.

[/quote]

On ikävästi komedogeeninen. Eli voidepohja (raaka-aineet mistä tehty) tukkii huokosia.. Tämä sama ongelma monessa halvassa voiteessa. Jollain se hinta on saatava alhaiseksi ja yleisesti se tarkoittaa halvat raaka-aineet.

[/quote]

Taitaa kemikaaliokaupan myyjätär olla äänessä. On tehty tutkimus, että kalliidenkin kosmetiikkatuotteissa itse tuotteen osuus hinnasta on 4 %. Eli 100 eurron purnukasta sinä maksat kaikesta muusta kuin itse tuotteesta 94 euroa.  Markkinointi on suuri kuluerä, kun hölmöt pitää saada uskomaan utopiaan. Ja lisäksi suunnittelu, pakkaus, kuljetus jne. Ei ole ihme, että kun Stokkan oven avaat, niin ensimmäisenä törmäät laajaan kosmetiikkaosastoon. Tietty. Kate on kovin. Ja ämmät uskoo satuihin.

[/quote]

öö, miten nuo suuret totuutesi eroavat muusta vähittäiskaupasta? Kaupan kate on jotain 45-50 % niin kosmetiikasta, vaatteista, jalkineista, kodinsisustuksesta kuin maitopurkistakin. Uudesta kännykästä, tabletista, läppäristä, lenkkariparista, farkuista tai autosta se tuotteen valmistus kustantaa jotain 4-5 % tuotteen jälleenmyyntihinnasta. Applen tuotteista "tuotekehittelyn" osuus on jotain 60 % hinnasta.

Pointtisi vissiin oli päästä sanomaan, että "ämmät" on tyhmiä ja uskoo satuihin. Samalla logiikallasi kyllä voisi sanoa, että kaikki jotka ostavat muualta kuin kirpparilta jotain, on hölmöjä. Se itse asiassa voisi olla jo aika totuudenmukainen kommentti. ;)

Vierailija
119/224 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan silmänympärysvoiteessa on parabeeneja.

Ja niin on muuten Leiraksen A-vitamiinivoiteessakin.

Jotkut kuluttajat haluavat välttää niitä. Itse en ole varma, miten suhtautua niihin, jos kerran mustikassakin on luonnostaan metyyliparabeenia.

Vierailija
120/224 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep E.L.F.n meikit kans hyviä ja halpoja, Erottajan Apteekista löytyy (harmillisen) pieni valikoima niitä. Luomivärit on vähän sellasia joko-tai eli laadusta ei voi olla ihan varma, mutta kaikki muu on kyllä tosi hyvää mitä ite oon koittanut, hinnat max 6,50e. Siveltimiä en oo itse testannut, mutta kuullut niistä positiivista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi