Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimolla keitti kun sai valmistujaislahjan

Vierailija
09.02.2015 |

Vaimolla keitti, kun annoin hänelle valmistujaislahjan ja hän kuuli, että olin kysellyt neuvoja sen ostamiseen netistä. Kaiken lisäksi hän sanoi, että lahja on tylsä ja mielikuvitukseton. Ostin hänelle Iittalan astiaston, josta hän on monesti puhunut.

No, pieleen meni tämäkin. Kohta on entinen eukko. Ei vain meikäläinen taivu romanttiseksiälykkötosimieheksi jolla mielikuvitus laukkaa kuin ahdistettu norsu savannilla. Hankkikoon uuden.

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
142/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas tyly vastaanotto. Itse en astioista välitä, mutta en ikinä sanoisi noin! Jos on itsekin jauhanut niistä niin mikei ilahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä henkilökohtaisia lahjojahan onkin niin helppo ostaa, niin kuin nyt vaikka koruja... 

Vierailija
144/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:13"]

Vaimolla keitti, kun annoin hänelle valmistujaislahjan ja hän kuuli, että olin kysellyt neuvoja sen ostamiseen netistä. Kaiken lisäksi hän sanoi, että lahja on tylsä ja mielikuvitukseton. Ostin hänelle Iittalan astiaston, josta hän on monesti puhunut.

No, pieleen meni tämäkin. Kohta on entinen eukko. Ei vain meikäläinen taivu romanttiseksiälykkötosimieheksi jolla mielikuvitus laukkaa kuin ahdistettu norsu savannilla. Hankkikoon uuden.

[/quote]

No, valmistuko hän edes kokiksi tai joksikin muuksi keittiöalalla, kun astiaston ostit? Jos ei valmistunut, ymmärrän vaimosi harmin. Vaimot eivät muutenkaan tykkää saada keittiövälineitä lahjaksi, kun keittiön ylläpito on koko perheen juttu eikä pelkästään vaimon asia. Ja noi kattilat sun muut välineet lahjana tarkoittavat nimenomaan sitä, että sinun mielestäsi vaimo voisi viihtyä keittiössä vähän enemmänkin.

Älä, ap, nyt heti suorilta käsin luovuta vaan yritä vielä. Joskus vielä tärppää. 

Osta vaimolle jotakin henkilökohtaista, koru vaikka. Tai jokin hemmottelulahja. Jotkut tykkää kosmetologista, jotkut jostakin muusta. Kysy häneltä itseltään suoraan, mistä hän tykkää. Mun mies soittelee työmatkoilta, mitä haluaisin ja hän ostaa aina kiltisti, mitä käsken. Toisinaan halusin käsilaukun, joskus jotakin muuta. 

[/quote]

Ei tarvi ostaa mitään tuommoiselle emännälle kyllä! Voi sitä kiltistikin sanoa samat asiat. 

Vierailija
145/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tajunnut tuota "matkoilta tuliaisia" ideaa, siis aikuiselle ihmiselle tuoda nyt jotain tuliaisia ja vielä työmatkalta? Onko tuo joku taantuma, tulla lapseksi jälleen ja sitten mua varmasti rakastetaan. Kamoon. Sieltä reissusta tulee puoliso eikä joulupukki, perkele.

Vierailija
146/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että mikä eukko sulla. Mä olisin vain kiitollinen, oli se lahja mitä tahansa. Enkä varsinkaan kehtaisi ottaa nokkiini.

Vierailija
147/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:17"]

Minä en ole koskaan tajunnut tuota "matkoilta tuliaisia" ideaa, siis aikuiselle ihmiselle tuoda nyt jotain tuliaisia ja vielä työmatkalta? Onko tuo joku taantuma, tulla lapseksi jälleen ja sitten mua varmasti rakastetaan. Kamoon. Sieltä reissusta tulee puoliso eikä joulupukki, perkele.

[/quote]Mä olen ymmärtänyt tuliaisten tarkoituksen niin, että se on ystävällinen ele jolla halutaan ilahduttaa ja muistaa ihmistä. Ja nimenomaan tuomalla jotain, joka on kotimaassa eksoottisempaa tai vaikeammin saatavilla. Kyse ei siis ole tuliaisen saajan ahneudesta, ellei tuliaisia sitten vaatimalla vaadi, vaan antajan ystävällisyydestä.

Vierailija
148/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa ap! Kerrankin tarina missä nähdään käytös ja vaikuttimet läpi, ja tehdään sen perusteella päätökset. Pidin tavastasi ajatella ja miten koet oikeudenmukaisuuden. Rakkautta ei ole ilman reiluutta, näin se on oltava. Kerro ex-vaimollesi mahdollisimman tarkasti syyt eroon, ehkä hän oppii kokemuksesta jotakin.

Vierailija
149/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:28"]Aika tökerösti teillä on kuitenkin tilanne "hoidettu" tai oikeammin sanottuna, jätetty hoitamatta kun molempi taho tuntuu ajattelvan itsekkäästi ja mustavalkoisesti.[/quote]

Eihän tuossa ole miehen puolelta mitään mustavalkoista tai itsekästä. Mies yritti huomioida vaimoaan ja sai vastaansa paskaa. Vaimon käytösmallikin näyttää olevan miehelle hyvin selvillä.

Parisuhde on vastavuoroisuutta. Siinä kaksi epätäydellistä ihmistä tukee toisiaan ja luo keskinäistä myönteisyyttä. On aivan selvää, ettei vaimon käytösmallilla ole edellytyksiä tasapainoiseen ja kunnioittavaan parisuhteeseen.

Kun kerran saa elää ihmisen kanssa, joka osaa vastavuoroisuuden taidon ja pystyy katsomaan asioita kummankin näkökulmasta, niin sen jälkeen ymmärtää, mikä on parisuhteen kantava voima. 

Vierailija
150/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:13"]Vaimolla keitti, kun annoin hänelle valmistujaislahjan ja hän kuuli, että olin kysellyt neuvoja sen ostamiseen netistä. Kaiken lisäksi hän sanoi, että lahja on tylsä ja mielikuvitukseton. Ostin hänelle Iittalan astiaston, josta hän on monesti puhunut.

[/quote]

Ihme akka. Mun mies ei osta edes kukkia :( Tai nyt lupas ystävänpäivänä ostaa kun vihjasin. Sun vaimo on tottunut liian hyvään. Myy se astiasto ja käy kerää risuja metsästä, anna ne ja sano että ehkä nyt se aurinko paistais joskus risukasaankin.

Vierailija
151/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:13"]

[/quote]  No kovin tuntuu kiittämättömältä. Mulle kyllä olis kelvannut Iittalan astiasto. Sano hälle ihan suoraan, että miettiköön sanojaan ja että sinulle tuli tuosta tosi paha mieli!

[/quote]

Sitähän se nainen halusikin. Että AP:lle tulisi paha mieli. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että ne tykkäävät toisten haukkumisesta ja satuttamisesta

Vierailija
152/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:28"]Sitähän se nainen halusikin. Että AP:lle tulisi paha mieli. Jotkut ihmiset ovat sellaisia että ne tykkäävät toisten haukkumisesta ja satuttamisesta.[/quote]

Parisuhteita työkseni setvivänä olen huomannut, että ihmiset valitettavan usein sotkevat yksilöongelmat parisuhdeongelmiin. Emme me parisuhteen ammattilaiset voi auttaa ihmisiä, joiden oma henkinen kehitys on pahasti kesken tai ajattelumalli vinossa. Nämä ovat yksilöterapian ja yksilöllisen kasvun asioita. 

Hyvin usein asetelma on se, että jompi kumpi parisuhteen osapuoli vaatii toiselta tukea omalle ongelmallisuudelleen ja sitten loukkaantuu, kun vastapuoli pitääkin omasta hyvinvoinnistaan ja omista oikeuksistaan kiinni. Tämä on tyypillisempää naisille kuin miehille. Ilmiössä näkyy edelleen historiasta nouseva malli, jossa nainen on avuton kohde ja mies naisen täydellistäjä. Se mahdollistaa naiselle helpon uhrin ja ymmärrettävän roolin.

Vierailija
153/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:46"]

No, valmistuko hän edes kokiksi tai joksikin muuksi keittiöalalla, kun astiaston ostit? Jos ei valmistunut, ymmärrän vaimosi harmin. Vaimot eivät muutenkaan tykkää saada keittiövälineitä lahjaksi, kun keittiön ylläpito on koko perheen juttu eikä pelkästään vaimon asia. Ja noi kattilat sun muut välineet lahjana tarkoittavat nimenomaan sitä, että sinun mielestäsi vaimo voisi viihtyä keittiössä vähän enemmänkin.

Älä, ap, nyt heti suorilta käsin luovuta vaan yritä vielä. Joskus vielä tärppää. 

Osta vaimolle jotakin henkilökohtaista, koru vaikka. Tai jokin hemmottelulahja. Jotkut tykkää kosmetologista, jotkut jostakin muusta. Kysy häneltä itseltään suoraan, mistä hän tykkää. Mun mies soittelee työmatkoilta, mitä haluaisin ja hän ostaa aina kiltisti, mitä käsken. Toisinaan halusin käsilaukun, joskus jotakin muuta. 

[/quote]

Mihinkään koruihin tai henkilökohtaisiin lahjoihin ei kannata lähteä, jos et ole 110% varma siitä mitä hän haluaa. On enemmän kuin todennäköistä että ostamasi lahja ei ole juuri sellainen kuin toinen toivoi. Sitten se kallis koru jää käyttämättä ja molempia harmittaa. 

Vaatteet ovat ihan ehdottomasti kiellettyjä. Vaikka tyyli ja väri olisi oikein, niin koko ei. Ja siitähän naiset osaavat loukkaantua verisesti. Pidät häntä lihavampana kuin hän on tai vihjailet että pitäisi laihduttaa.

Itse olen ostanut vaimolle hänen kultaisen kaulaketjun kanssa samaa sarjaa olevat kultaiset korvitkset. Olisi halunnut syystä x hopeidet. Pari vuotta myöhemmin hän oli hukannut toisen hopeisen lempikorviksensa. Otin salaa toisen mukaan ja kiersin 2 tuntia helsingin keskustaa. Samaa mallia ei enää kellään ollut, joten ostin lähimpänä olevat. Eivät olleet olleet hyvät, mutta kelpasi sentään. Olenkin alkanut suosia tylsiä hierontalahjakortteja tai vain kukkia ja suklaata. Miksi stressata kun ei kerran voi onnistua?

Vierailija
154/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:41"]Ostan lahjaksi astioita, joita vaimo on toivonut. Vaimo kilahtaa, koska toivotut astiat on annettu väärässä tilanteessa. Näin ollen hän saa olla loukkaantunut ja osoittaa loukkaantumisellaan valtansa. Loukkaantumisesta seuraa tietenkin hyvittelyn odotus. Näin vaimoni saa osakseen yhä enemmän huomiota, kun hyvittelen häntä.

Lopputuloksena hän sai haluamansa astiat, mahdollisuuden loukkaantumiseen, huomionkerjuuseen ja vallankäyttöön ja mahdollisuuden hyvittelyn vaatimiseen. Voiko tilannetta enää enempää omaksi eduksi pelata?[/quote]

No niin naiset. Tämän ketjun aloitti ilmeisen kunnollinen mies, joka yritti huomioida vaimonsa, vaikka ei siinä onnistunutkaan. Valitettavasti hän on myös sen verran älykäs ja tunneälykäs, että näkee vaimonsa temppuilun taakse. Siksi vaimo saa kenkää.

Tämänkin hyvän miehen kuitenkin aivan varmasti joku itselleen aikanaan nappaa. Nappaaja tuskin kuitenkaan on itsekäs oman elämänsä sankari. 

Kohta on kunnollinen vapaa mies markkinoilla. Oletko sinä riittävän kunnollinen hänelle?

[/quote]

Fiksu mies tosiaankin. Ihan oikeasti. Ja minä olen ihan kunnollinen nainen. Mutta ei siitä sen enempää. :D

Annetaan ap:n hoitaa eronsa rauhassa kuntoon. Sen jälkeen hän varmaan löytää itselleen sopivan naisen, jos pitää sitä tarpeellisena. 

Vierailija
155/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:02"]

Olisin minäkin nieleskellyt kyyneleitä, jos astioita annettaisiin. Niin alhainen lahja, ei yhtään henkilökohtainen. Todennäköisesti käyttämättä jäisi, muistaisin vain tämän pettymyksen tunteen niitä katsoessani. Jos et osaa ostaa lahjaa, niin silloin kannattaa kysyä suoraan mitä toinen tahtoisi.

[/quote] No miksi sitten olet mouhunnut niistä astioista ja ihastellut niitä? Älä ihastele ääneen asioita, joku voi luulla, että ihan oikeasti pidät ja haluaisit ne. Niinhän tämä vaimo oli tehnyt. Mutta nyt ei kelpaakaan.

Vierailija
156/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:48"]Rehellisesti, olisitko itse innostunut astiastosta? [/quote]

En tiedä, kenelle kysymys oli osoitettu, mutta jos minulta kysytään, niin aivan varmasti. Astiasto näkyy koko ajan jokapäiväisessä arjessa ja jos se miellyttää silmää, tuo se elämään lisää pientä iloa. Laadukkaissa astiastoissa on vielä se hyvä puoli, että ne kestävät kauan ja niille syntyy historia. Iittalan astiat voivat olla hyvin käytössä vielä 30 vuoden päästä. 

Minunkin mieheni ostaa käytännöllisiä ja laadukkaita lahjoja. Olen saanut niin pyyhkeitä, kylpytakin kuin kuivausrummunkin. Välillä on kotiin kannettu pelkkä ruusu ja annettu suukko, mutta jos kerran lahjoja ostaa, niin toivon niiden olevan sellaisia, jotka eivät jää pölyttymään kaappien perukoille vaan joilla on käyttöä ja joiden voi olettaa kestävän. 

Kaikestahan voi tietenkin haaveilla, mutta kun kukaan mies ei ole ajatustenlukija, niin parempi, että hän tuo halpoja kukkia ja kalliita kestäviä käyttötavaroita kuin että hän yrittää keksiä jotain kallista, josta en sitten kuitenkaan välttämättä pidä ja jolle ei ole arjessa käyttöä.

Tämä ketjuhan on aivan hurja. Minä en ainakaan miestäni lahjojen perusteella arvioi. Tuo mitä tuo ja otan sen kiitollisena vastaan kauniina huomionosoituksena. Tähän asti mieheni antamat lahjat ovat ainakin päätyneet käyttöön. Sillä tavalla ne ovat olleet erinomaisen onnistuneita.

[/quote]

Kysymys oli ap:lle. Astiasto, kiuas, sohva ja televisio ovat perheen yhteisiä hyödykkeitä. Luulen, että monen miehen ja naisen naama vääntyisi, jos lahjaksi tulisi uusi kiuas tai naulakko. 

Mutta haluaisin tietää, olisiko ap itse halunnut lahjaksi astiaston itselleen?

[/quote] Astiastot harvemmin kiinnostaa miehiä pätkän vertaa. Mutta kiukaat ehkä enemmän. Uskon joo, että joku mies olisi hyvillään, jos saisi kiukaan lahjaksi. Vaikka se tuleekin paheksuttavasti koko perheen käyttöön.

Vierailija
157/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:00"]Olisiko aloittaja itse ollut iloinen jos olisi saanut asentajaksi valmistuessaan vaimolta lahjaksi vaikka teekannun ja sokeriastian? Jis sellaisia ei ole varta vasten toivonut niin on tosi surkea roina ei edes lahja.
Lahjan tulee olla henkilökohtainen ei jokin yhteiseen käyttöön tuleva kodinkone tai keittiötarvike. Ajatuksella valittu.
Mieheni osti kun olin ensimmäistä kertaa äiti minulle äitienpäivälahjaksi ison lasisen kakkulautasen ihan jostain maxi-marketista. Ei siinä mitään mistä sen oli ostanut mutta ei siinä ollut mitään ajatusta oikeesti minua ilahduttamaan. Onneksi kukaan ei kysynyt mitä sain.
[/quote]

Ei jumal...mä olen erittäin käytännöllinen naisihminen, ei taivu romantiikkaan tai muuhun diipadapaan, mutta jis jotain pitää hoitaa tms niin se onnistuu muitra mutkitta!
En ymmärrä miksi aina odotetaan puolisolta jotain ihmeellistä ja ilotulitusta, eikö se riitä että hommat hoituu ja arki sujuu muitta mutkitta! Onneksi olen nainen, mun miehelle riittää jalkahieronta ja lämminruoka päivittäin, ei kaipaa mitään kalliita kelloja tms.

Vierailija
158/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:13"]Vaimolla keitti, kun annoin hänelle valmistujaislahjan ja hän kuuli, että olin kysellyt neuvoja sen ostamiseen netistä. Kaiken lisäksi hän sanoi, että lahja on tylsä ja mielikuvitukseton. Ostin hänelle Iittalan astiaston, josta hän on monesti puhunut.

[/quote]Minä olisin heittänyt astiat päin seinää ja tokaissut: onko vielä valittamista?

Vierailija
159/159 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:34"]Lahjahevosen suuhun ei ole katsomista. Mieheni, raavas raksamies toi kerran minulle joululahjaksi hajuvettä Saksan komennukseltaan. Kiitin kauniisti ja laitoin talteen. Jokunen vuosi myöhemmin hän kysyi, miksen koskaan käytä sitä. No, kun se on miesten hajuvettä - "POUR HOMME". Eihän tuo ranskaa tietenkään osannut, eikä pahemmin saksaakaan. Mietteliään näköisenä hän muisteli, kuinka myyjä oli katsonut häntä jotenkin kummallisesti kun hän elehtien pyysi laittamaan pullon oikein hienoon lahjapakettiin :) [/quote]Hauska tarina, mutta eikö ketään vaivaa että hyvä hajuvesi jäi käyttämättä? Itse olisin varmasti kiittänyt ja sitten kertonut miten asia on. Olisi mies voinut sen käyttää. Oi voi. Olen näköjään muuttumassa äidikseni...

[/quote]

Itse asiassa tarina jatkui juuri siten, että mies käytti hajuveden itse, partaveden tapaan. Eli tulihan se lopulta käytetyksi. Ei tästä mitään draamaa meillä tehty. Emme mekään ole täydellinen pariskunta, mutta sen verran ymmärrystä minulla sentään on, etten halua nolata lahjan antajaa.
[/quote]Ja minkäköhän takia myyjän piti katsoa oudosti? Eikö hän ole ikinä kuullut homoista? No, natsien perintö elää vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä