Mitä teette jos olette yksin kotona ja yllättäen kaksi varasta murtaa ovea auki sorkkaraudalla?
Kommentit (90)
Asun kerrostalossa ilman parveketta, joten pakotietä ei ole. Menen puhelimen kanssa kylpyhuoneeseen lukkojen taakse, ja soitan heti 112. Toki ne pystyvät sinnekin murtautumaan, jos tahtovat, mutta sitä ennen ehdin hälyttää apua. Toivon että kissat ymmärtävät piiloutua, tai että ainakaan varkaat eivät vihaa kissoja. Asun suurehkon kaupungin keskustassa, joten varkaatkin tietävät, että poliisi voi tulla minuuteissa, eivätkä välttämättäryhdy väkivaltaisiksi, vaan vievät ne arvoesineet, jotka löytävät nopeasti. Ylipäätään tämä on epätodennäköinen skenaario, koska yleensä kai murtaudutaan asuntoihin, joissa ketään ei ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Yksi olisi helppo juttu, pari jos olisi niin pitäisi laittaa yksi ensin toimintakyvyttömäksi ja jos toinen lähtisi karkuun niin pitäisi huutaa perään että tule takaisin tai alan leikata palasia irti tuosta sinun kaverista. Jos tulisi takaisin niin pitäisi tehdä sekin toimintakyvyttömäksi. Ja koska haluaisin välttää tuomion hätävarjelun liioittelusta, heitä ei koskaan tultaisi löytämään.
Päätin juuri, että valitsenkin toisen ryöstökohteen. En tulekaan teille.
Annan pillua ja toivon että se riittää saaliiksi.
En mitään. Sanon vaan mitä vittua te täällä teette ja sitten annan heidän pölliä kaiken. Otan kännykällä heistä kuvan. Soitan poliisit kunn lähtevät. Tuskin mitään saavat mukaan köyhän opiskelijan asunnosta.
Minulla on pari koiraa jotka ovat koulutettu työkäyttöön. Empä tekisi mitään jos joku omakotitaloomme murtautuisi, koirat häätäisivät ne pikapikaa. Toki talossamme on myös muuta huomaamatonta hälyjärjestelmää yms.
Vierailija kirjoitti:
Annan pillua ja toivon että se riittää saaliiksi.
Iso riittää, pieni ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan katanan, macheten tai pesäpallomailan ja menen ovelle vastaan kysyyn mitä ne haluaa
Joo samurai, kuolet typerän hd teeveesi takia. Death before dishonor!
Olen opetellut käyttöä ja muutenkin itsepuolustusta jo vuosia niin epäilen vahvasti tuota sinun väitettä. Itse en vaadi muita puolustamaan minua vaan puolustan itse
Sun käyttösi ei ole sitten opettanut sitä että ei kannata hakea tappeluja turhan takia. Yleensä käyttäjät on chillimpiä.
Se on pelote, en ole missään vaiheessa sanonut että käyttäisin niitä, muutenkaan minun ei ole koskaan tarvinut turvautua väkivaltaan. Pelote on tähän mennessä aina riittänyt. Ihan mielekiinnosta onko se minun omaa tappelunhakua jos joku yrittää murtautua minun kotiin ja puolustan kotiani?
No onhan se, voisit soittaa poliisin kuten muutkin etkä leikkiä batmania. Ei batmankaan lähde tappeluun hd teeveen takia.
Asun pienemmällä paikkakunnalla jossa olen koko elämäni ajan (36 vuotta) kuullut poliiseja tarvittaessa että olemme reilun tunnin päässä että menee aikaa ennen kun ollaan siellä niin sen takia puolustan itse enkä soita virkavaltaa. Ei pikku paikkakunnalla saa virkavallalta apua
Soitan poliisin ja pakenen parvekkeelle ja tarvittaessa sitä kautta ulos. Mulla olisi kamala huoli kisuista, ettei ne tekis niille pahaa. Onneksi kerrostalossa tapahtuu sellasta aika harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan katanan, macheten tai pesäpallomailan ja menen ovelle vastaan kysyyn mitä ne haluaa
Olen opetellut käyttöä ja muutenkin itsepuolustusta jo vuosia niin epäilen vahvasti tuota sinun väitettä. Itse en vaadi muita puolustamaan minua vaan puolustan itse
Sun käyttösi ei ole sitten opettanut sitä että ei kannata hakea tappeluja turhan takia. Yleensä käyttäjät on chillimpiä.
Se on pelote, en ole missään vaiheessa sanonut että käyttäisin niitä, muutenkaan minun ei ole koskaan tarvinut turvautua väkivaltaan. Pelote on tähän mennessä aina riittänyt. Ihan mielekiinnosta onko se minun omaa tappelunhakua jos joku yrittää murtautua minun kotiin ja puolustan kotiani?
No onhan se, voisit soittaa poliisin kuten muutkin etkä leikkiä batmania. Ei batmankaan lähde tappeluun hd teeveen takia.
Asun pienemmällä paikkakunnalla jossa olen koko elämäni ajan (36 vuotta) kuullut poliiseja tarvittaessa että olemme reilun tunnin päässä että menee aikaa ennen kun ollaan siellä niin sen takia puolustan itse enkä soita virkavaltaa. Ei pikku paikkakunnalla saa virkavallalta apua
Tykkään sun uhosta, mutta oikeasti ei sun kannata lähteä tappelemaan kahden roiston kanssa sun tv:n takia. Anna roistojen viedä se tv, poliisi tulee reilun tunnin päästä, ja luultavasti tuntee ne roistot jo ennestään.
Sanon niille että tappakaa minut. Pääseepähän tästä helvetistä.
Meillä on iso koira, todennäköisesti se reagoi haukkumalla jo kun joku astuu portaille. Eli ehtii rosvotkin vielä miettiä, haluaako murtaa oven. Hätänumeroon tietenkin soittaisin heti jos epäilen, että oven takana on vieraita henkilöitä, jotka yrittää murtautua sisälle. Sen jälkeen soittaisin naapurille varmaan. Ongelmana on, että en oo juuri koskaan yksin kotona vaan aina lapsen kanssa. Yrittäisin ehkä lapsen ja koiran kanssa sulkeutua johonkin huoneeseen, jonka saa lukkoon tai sit takaovesta ulos. En tiedä oisko järkeä mennä yläkertaan, sieltä ois kahdesta suunnasta palotikkaat alas, mut mites koira. Vasta aivan viimesijaisena ratkaisuna antaisin koiran lähestyä rosvoja. Mut voi olla ettei siinä tilanteessa koira tottele vaan tekee omat ratkaisut.
Vedän dragshown naisena. Kaija Koo soimaan > lip sync assassin > hämmentämällä ulos roikaleet!
Katson ettei kumpikaan lähde täysissä ruumiin voimissa ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään sun uhosta, mutta oikeasti ei sun kannata lähteä tappelemaan kahden roiston kanssa sun tv:n takia. Anna roistojen viedä se tv, poliisi tulee reilun tunnin päästä, ja luultavasti tuntee ne roistot jo ennestään.
Kodinpuolustus on tappelunhakua ja keskustelu on uhoamista niin en oikein tiedä mitä muuta sanoa kun ilmeisesti täällä pienellä paikkakunnalla hoidetaan asiat ja puhutaan täysin eritavalla kuin kaupungissa kun täällä ei kotirosvoja siedetä eikä niille anneta sitä palkintoa mitä ovat hakemassa...
Mulla on kaksi saksanpaimenkoiraa ja pesäpallomaila nurkassa. Jos joku avaa makkarin oven yöllä saa samantien mailasta naamaan. Ulko-ovia ei ole öljytty, joten vaikka yrittäisi tulla hiljaa sisään- ei onnistu. Matkaa makkariin niin paljon ettei yllättäminen onnistu.
Pistäisin sytkärin palohälyttimen alle ja odottaisin milloin alkaa ujeltamaan, asun ylimmässä kerroksessa joten lukittautuisin vessaan ja soittaisin poliisit. Kun on hätä, tulee virkavalta aika sukkelaan paikalle.
Aloitan luennon intersektionaalisesta feminismistä marxilaisen dialektiikan keinoin esitettynä. Kolmen sekunnin kuluttua he puhkovat tärykalvot itseltään, kaivavat silmät päästään ja pakenevat uikuttaen virtsat housuissa pimeään syksyiseen iltaan. Eivätkä palaa koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Aloitan luennon intersektionaalisesta feminismistä marxilaisen dialektiikan keinoin esitettynä. Kolmen sekunnin kuluttua he puhkovat tärykalvot itseltään, kaivavat silmät päästään ja pakenevat uikuttaen virtsat housuissa pimeään syksyiseen iltaan. Eivätkä palaa koskaan takaisin.
Kuinka brutaalia ja raakaa. Missä on inhimillisyytesi?
Heittäisin niitä kissoilla.
Oikeasti kyllä menisin takaovesta ulos ja soittaisin poliisin. Tai tässä asunnossa on kyllä piilopaikkoja vaikka muille jakaa. Poliisi kyllä tulee vartissa tuolta kaupungista, jos eivät lähempänä ole.
Minulla roikkuu yöpöytänä toimivan tuolin selkänojassa pamppu ihan siltä varalta että joku epäilyttävä yhtäkkiä paukkaa sisään. En minä sillä ketään oikeasti iskisi, mutta ainahan sopii säikytellä takaisin :D
Olen ollut hyökkäystilanteisiin valmistavalla turvakurssilla, joten varmaan pääsisin niitä taitoja testaamaan jos joku päälle kävisi. Jos varkaat eivät olisi heti uhkaavan oloisia, saattaisin tekeytyä "hulluksi" hourimalla jotain sekavaa ja kiukkuista, niin saattaisivat ainakin hämmentyä.
Jostain syystä olen jo vuosia miettinyt tätä samaa kysymystä, usein.