Joudun valitsemaan suhteen ja opiskelun välillä
Tilanne on siis tämä: Minä opiskelen nyt 3,5ttä vuotta lukiossa (aloitin tammikuussa) ja haluaisin hakea lukemaan energiatekniikkaa Helsinkiin (tai, no Espooseen). Pääsisin hyvin todennäköisesti sisään, sillä olen kirjoittanut hyviä arvosanoja matemaattisista aineista (LEC) ja aion valmistautua pääsykokeeseen hyvin.
Poikaystäväni kuitenkaan ei halua eikä voisikaan muuttaa Helsinkiin, sillä hänellä on vielä opinnot kesken ja hänellä on jo oman alansa työpaikka luvassa tällä paikkakunnalla sukulaisensa yrityksessä.
Kun ollaan asiasta aiemmin puhuttu on ollut puhe (olen puhunut tästä jo vuosi sitten) että etäsuhde muutaman vuoden ja sitten poikaystävällänikin olisi riittävästi rahaa muuttaa, mutta nyt hän kertoi ettei halua niin pitkää etäsuhdetta ja haluaakin erota. Sanoi kuitenkin rakastavansa mua, niin uskon että jos minä pysyisin täällä meidän ei tarvitsisi erota.
Ajatus siitä että yhtäkkiä olisinkin ihan yksin on vain kestämätön. Olen jotenkin tottunut ajatukseen että mulla on joku joka aina kuuntelee ja rakastaa minua, ja en tiedä miten selviäisin uudessa kaupungissa ilman kenenkään tukea. Välini vanhempiini ovat huonot, joten en voi pyytää heidänkään apuaan ja minulla ei ole sukulaisia pääkaupunkiseudulla. Rakastan poikaystävääni enkä halua luopua hänestä :( ollaan oltu yhdessä reilu 2 vuotta :(
Kommentit (65)
Jos et lähde opiskelemaan toiveidesi alaa, katkeroidut pikkuhiljaa miehellesi siitä, että hän on tullut unelmiesi esteeksi.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:10"]
Ärsyttää nämä "miehiä on siellä yliopisto täynnä" kommentoijat. Joo, niin onkin. Mutta ei kukaan randomi luentosalista laastariksi raahattu mies vaan voi korvata sitä omaa rakasta kumppania.
Jos olisin sä menisin sinne AMKhon. AMK-inssit ja DIt on ihan samoissa töissä monessa yrityksessä, älä sitä sure.
[/quote]
Mihin amk:hon? Siihenkö joka on 100 kilsaa ap:n kotipaikkakunnasta ja jossa ei voi opiskella sitä mitä ap haluaa opiskella?
Ja amk-inssit ja DI:t eivät todellakaan ole samalla tasolla monissa työpaikoissa.
[/quote]
No onhan sata kilsaa nyt vielä siedettävä, toisin kuin toisella puolella maata. Sadan kilsan päästä kotiin pääsee tarvittaessa vaikka keskellä viikkoa, kun taas opiskelijana se on vähän paha lennellä sieltä Espoosta kotiseudulle tai edes mennä junalla edes viikonloppuisin (en nyt tiedä missä AP asuu mutta oletan että kaukana Helsingistä, todennäköisesti pohjois-Suomessa)
[/quote]
Mutta kun siellä ei edelleenkään ole tarjolla sopivia opintoja.
Valitse opiskelu. Ei mies voi laittaa tuollaiseen valintatilanteeseen, jo se tekee suhteesta mahdottoman että laitetaan noin seinää vasten. Jos mies ei tuo tuossa asiassa, ei tukisi jatkossa muissakaan.
Ärsyttää nämä "miehiä on siellä yliopisto täynnä" kommentoijat. Joo, niin onkin. Mutta ei kukaan randomi luentosalista laastariksi raahattu mies vaan voi korvata sitä omaa rakasta kumppania.
Jos olisin sä menisin sinne AMKhon. AMK-inssit ja DIt on ihan samoissa töissä monessa yrityksessä, älä sitä sure.
[/quote]
Ei, ei, ei. Ap:n mies on hänet jo käytännössä jättänyt. Todellinen rakkaus kestäisi ja tukisi toista.
Ap, toivon sydämeni pohjasta, ettet tuhoa elämääsi ja unelmiasi tämän miehen vuoksi. Vihaisit itseäsi sen vuoksi ikuisesti ja vaikka jäisitte yhteen, asia jäisi kaivelemaan ja vaivaamaan suhdettanne.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:15"]
[/quote]
Mihin amk:hon? Siihenkö joka on 100 kilsaa ap:n kotipaikkakunnasta ja jossa ei voi opiskella sitä mitä ap haluaa opiskella?
Ja amk-inssit ja DI:t eivät todellakaan ole samalla tasolla monissa työpaikoissa.
[/quote]
No onhan sata kilsaa nyt vielä siedettävä, toisin kuin toisella puolella maata. Sadan kilsan päästä kotiin pääsee tarvittaessa vaikka keskellä viikkoa, kun taas opiskelijana se on vähän paha lennellä sieltä Espoosta kotiseudulle tai edes mennä junalla edes viikonloppuisin (en nyt tiedä missä AP asuu mutta oletan että kaukana Helsingistä, todennäköisesti pohjois-Suomessa)
[/quote]
Ymmärsitkö että siellä 100 km päässä ei voi opiskella ap:n toivealaa?