Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella miehen kanssa jolla ei ole koulutusta?

Vierailija
09.02.2015 |

Mies lopettanut yliopistonsa heti alkuunsa ja alkanut yrittäjäksi. Menestynyt ja tienaa hyvin. Myös sivistynyt ja lukee paljon, tuntee tieteet, taiteet, historian ym, mutta ei tosiaan yliopistotutkintoa. Kehtaisitko näyttää ystävillesi jos heidän miehensä juristeja, lääkäreitä, ekonomeja ym?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sivistynyt, niin mikäs siinä. Tietty ehkä eri asia, jos ajattelee puolison olevan pelkästään esine, jolla kilpaillaan.

Vierailija
2/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä kyllä voi sanoa miestä sivistyneeksi jos ei ole yliopistokoulutusta.

t. lääketieteen lisensiaatti

Vierailija
4/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kunhan on muuten fiksu, työssäkäyvä ja kunnianhimoinen.

Vierailija
5/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ei edes lukiota käyny loppuun ja on projektijohtajana, peruspalkka yli 2000 eur plus bonarit. Kielitaidon ja myyntityökokemuksen ansiosta palkattiin.

Vierailija
6/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"]

Omani ei edes lukiota käyny loppuun ja on projektijohtajana, peruspalkka yli 2000 eur plus bonarit. Kielitaidon ja myyntityökokemuksen ansiosta palkattiin.

[/quote]

Miksi kuluttamattomat alkavat palstalla usein selittää miehen palkasta, kun puhe on sivistyksestä?

Vierailija
7/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
8/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vähän OT, mutta missä firmassa projektijohtajan liksa on vain 2000 + bonarit?

Vierailija
9/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"]

[/quote]

Miksi kuluttamattomat alkavat palstalla usein selittää miehen palkasta, kun puhe on sivistyksestä?
[/quote]

Puhe oli koulutuksesta idiootti. Se palkka oli vaan sivupointti. Koska eiköhä siivojaks pääse jotkut ilman toisen asteen koulutusta, joten tarkotukseni oli ilmaista, että jo pelkällä työkokemuksella pääsee pitkälle.

Vierailija
10/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankiitko miehen itsellesi vai kaveripiirillesi?

Vierailija
11/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"]

[/quote]

[/quote] Ai kuluttamattomat? Oot söpö :3

Vierailija
12/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Olen naimissa miehen kanssa, joka ei ole käynyt kuin peruskoulun. Itse opiskelen yliopistossa.

Vierailija
13/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että Steve Jobs jätti koulut kesken.

Vierailija
14/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän Nigerian maaseudulta sellaisen edes löytäisi? Suomesta et löydä ketään, jolla ei olisi mitään koulutusta. Oppivelvollisuus, nääs.

Vierailija
15/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:31"]Kannattaa muistaa että Steve Jobs jätti koulut kesken.
[/quote]

Kannattaa muistaa, että moni koulun kesken jättänyt ei saavuta paljoa elämässä. Säännössä on aina näitä poikkeuksia. Hän jätti koulun kesken KOSKA alkoi yrittää ja se menestyi, ei laiskuuttaan. Suurin osa keskeytyksistä ei yrittäjyydestä johdu.

Vierailija
16/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelettekö te tosiaan miesystävänne tuttavillenne "tässä on Pertti, hän on valmistunut yliopistosta"? Vai missä tämä kouluja käymättömyys tulee ilmi? En minä ainakaan tiedä, mitä ja missä ystävieni miehet ovat opiskelleet. Tiedän mitä tekevät työkseen ja osaan päätellä suunnilleen mitä tienaavat ihan kertomattakin. Ei minulla heidän opiskelut ynnä muut edes kiinnosta. Enkä usko, että ystäväni tietävät mitä minun mieheni on opiskellut.

Vastaus kysymykseesi: voisin. Minusta nuo luettelemasi ominaisuudet ovat tärkeämpiä kuin koulutus. Eihän koulutus takaa, että ihminen olisi yleissivistynyt yms. Minulla on ollut kerran korkeakoulutettu mies, joka oli kyllä tyhmimmästä päästä tuntemistani... En jaksanut montaa kuukautta, mistään ei voinut keskustella, kun hän ei tiennyt kuin oman alansa asioista.

Vierailija
17/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:31"]Kannattaa muistaa että Steve Jobs jätti koulut kesken. [/quote] Kannattaa muistaa, että moni koulun kesken jättänyt ei saavuta paljoa elämässä. Säännössä on aina näitä poikkeuksia. Hän jätti koulun kesken KOSKA alkoi yrittää ja se menestyi, ei laiskuuttaan. Suurin osa keskeytyksistä ei yrittäjyydestä johdu.

[/quote]

Steve Jobs jätti opinnot kesken jo ennenkuin perusti Applen. Ja sitä paitsi ap:n esimerkin mies oli lopettanut opinnot juurikin yrityksen takia.

Vierailija
18/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän luonteesta kertoo. Ja on tosiaan ero oletko Steve Jobbs ja perustanut menestyvän firman verrattuna johonkin vain laiskuuttaan koulun kesken jättäneeseen.

Tunnen yhden korkeakoulun kesken jättäneen ja hänen kanssaan töistä ei meinas tulla mitään kun hän ei jaksa saada tehtäviään suoritetuksi

Vierailija
19/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, kuinka lukenut hän on muuten.

Itsekin jätin yliopisto-opinnot, kun pääsin haluamaani amk-pohjaiseen taideoppilaitokseen. Arvostan sivistystä yli kaiken, mutta tutkinto on toissijainen. Kriittinen, itseään korjaava asenne ja jatkuva halu opiskella itsenäisesti lisää riittää.

Vierailija
20/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan sydämen sivistystä eniten! Ja sellaista ei ole kaikilla, vaikka olisi minkä tutkinnon itelleen hommannut, kun taas perusduunarilla voi olla sitä roppakaupalla. Ja tollanen kirjaviisaus yleensäkin on mun mittapuulla ihan yliarvostettua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme