Onko muita ruvennut ärsyttämään Nordean ylimielisyys ja asiakaskohtelu?
Pankki tahkoaa miljardivoittoja ja samalla vähentää henkilökuntaansa sekä kohtelee vanhoja asiakkaitaan paskaläjän arvoisena. Nalle ohjeitanut palvelukonseptin?
Kommentit (61)
Ärsyttää. Meidän piti viime kesänä saada siirrettyä rahaa pankista toiseen ja helpoin tapa olisi ollut tehdä se Nordean kautta. Miehelläni ei ollut tiliä pankissa enkä minä päässyt pankkiin, joten mieheni ajoi työpäivän päätteeksi lähimpään konttoriin avaamaan pankkitiliä. Arvatkaapa onnistuiko?
Tilin olisi kyllä saanut auki kohtuullisen pian, mutta minkäänlaista nostovälinettä (edes electron-korttia) ei tilille olisi saanut ennen kuin rahaa olisi liikkunut kolme kuukautta. Mieheni oli yrittänyt selittää, että eihän tilillä ole mitään virkaa, jos sieltä ei saa rahaa pois. Ei auttanut. Ei korttia, ennen kuin kolmen kuukauden ajan on tullut säännöllinen tulo tilille.
Joko säännöt tuon pankin sisällä ovat muuttuneet tai sitten mieheni ulkonäkö ratkaisi: mieheni on intohimoinen motoristi ja ajaa moottoripyörällään joka paikkaan. Hiukset on ajeltu pois ja kieltämättä mies näyttää sellaiselta vähän pelottavalta jengiläiseltä. Siitäkin huolimatta, että on oikeassa elämässä 50-vuotias hiljainen IT-nörtti, jolla on 5 lasta ja aika perinteiset arvot elämässään... :'-D Päädyimme tähän lopputulemaan siksi, että mies kertoi pankkivirkailijan olleen aika säikähtäneen näköinen, kun tämä oli marssinut sisään varusteissaan.
Ei kiitos, ei enää Nordeaa. Käytämme muita pankkeja loppuikämme. Ai joo, tämä tapahtui siis Helsingissä kesällä 2014...
Yleinen käytäntö nordeassa, ettei saa electron korttia ellei tule säännölliset tulot sinne.. :/
Kyllä meillä on alaikäisetkin saaneet heti electronit, kun tilit on avattu, eikä heillä silloin ollut mitään säännöllistä tuloa tilille, jotain satunnaisia lahjarahoja.
Ensimmäiset negatiiviset kokemukset SYP-pankista, sen jälkeen Merita-Pankista ja Nordean alkuvuosina lopetin kokonaan asiakkuuden.
On alkanut ottaa päähän Nordea, samoin vakuutusyhtiö IF. Molemmat menee vaihtoon lähikuukausina.
Olen kyllästynyt. 9 vuotta niin lainat on maksettu, sitten vaihtuu pankki!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:31"]
Yleinen käytäntö nordeassa, ettei saa electron korttia ellei tule säännölliset tulot sinne.. :/
[/quote]
No aika hankala on vaihtaa pankkia, jos tuonne ei saa korttia ennen kuin kolme palkkaa on tullut tilille... :-D Voi v"#€u mitä logiikkaa taas...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:33"]Kyllä meillä on alaikäisetkin saaneet heti electronit, kun tilit on avattu, eikä heillä silloin ollut mitään säännöllistä tuloa tilille, jotain satunnaisia lahjarahoja.
[/quote]
Mikä vuosi. Ainakin näin nykyään 2014-> ei ole saanut.. Vaikuttaako siihen sitten, että ovat ensitilin avaajia..
Voin lämpimästi suositella Danskea. :-) Hyvä ja nopea asiakaspalvelu, toistaiseksi ei oo menny mitään palvelumaksuja (oon 25v) ja erittäin monipuolinen verkkopankki.
Miehelläni on setänsä kanssa käyttöoikeus isänsä äidin tiliin. Aikaisemmin tili oli Nordeassa, mutta siirtyi OP:lle koska Nordeasta ei olisi saanut automaattikorttia, ilman että huonosti liikkumaan pääsevä mummo olisi retuutettu pankkiin papereita tekemään. OP:n kanssa homma hoitui niin että kaksi henkilöä pankista tuli mummon kotiin hoitamaan paperit kuntoon. Tämä muutama vuosi sitten.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:25"]
Ärsyttää. Meidän piti viime kesänä saada siirrettyä rahaa pankista toiseen ja helpoin tapa olisi ollut tehdä se Nordean kautta. Miehelläni ei ollut tiliä pankissa enkä minä päässyt pankkiin, joten mieheni ajoi työpäivän päätteeksi lähimpään konttoriin avaamaan pankkitiliä. Arvatkaapa onnistuiko?
Tilin olisi kyllä saanut auki kohtuullisen pian, mutta minkäänlaista nostovälinettä (edes electron-korttia) ei tilille olisi saanut ennen kuin rahaa olisi liikkunut kolme kuukautta. Mieheni oli yrittänyt selittää, että eihän tilillä ole mitään virkaa, jos sieltä ei saa rahaa pois. Ei auttanut. Ei korttia, ennen kuin kolmen kuukauden ajan on tullut säännöllinen tulo tilille.
Joko säännöt tuon pankin sisällä ovat muuttuneet tai sitten mieheni ulkonäkö ratkaisi: mieheni on intohimoinen motoristi ja ajaa moottoripyörällään joka paikkaan. Hiukset on ajeltu pois ja kieltämättä mies näyttää sellaiselta vähän pelottavalta jengiläiseltä. Siitäkin huolimatta, että on oikeassa elämässä 50-vuotias hiljainen IT-nörtti, jolla on 5 lasta ja aika perinteiset arvot elämässään... :'-D Päädyimme tähän lopputulemaan siksi, että mies kertoi pankkivirkailijan olleen aika säikähtäneen näköinen, kun tämä oli marssinut sisään varusteissaan.
Ei kiitos, ei enää Nordeaa. Käytämme muita pankkeja loppuikämme. Ai joo, tämä tapahtui siis Helsingissä kesällä 2014...
[/quote]
Ei ole kyse sun miehen ulkonäöstä, vaan pankin yhteisestä säännöstä: 3 kuukautta tilitapahtumia ennen verkkopankkitunnusten saantia. Piste. T. Saman karvaan kokemuksen saanut
On todellakin alkanut ärsyttämän! Tässä oma kokemukseni:
Olen ollut ko. pankin asiakas n. 15 vuotta. Aikoinaan opiskellessani ottanut (ja takaisin asianmukaisesti) myös maksanut opintolainan. Nykyään käytössä käyttö- ja säästötili jossa jälkimmäisessä n. 10 000e säästettyä rahaa.
No ensinnäkin asiakaspalvelusta: Yritin varata aikaa tilinavaukseen lapselleni paikalliseen konttoriimme (pääkaupunkiseutu ja konttori keskeisellä paikalla).
Ensin itse konttoriin yleiselle asiakaspalvelijalle oli n. 15 ihmisen jono aamupäivällä. Seistyäni konttorin tuulikaapissa tunnin pääsin viimein tiedustelemaan aikaa "asiakaspalvelijalle" tilin avausta koskien. Tämä ko. henkilö lätkäisi konttorin käyntikortin käteeni ja sanoi: soita tuonne ja varaa aika, kiitos hei.
No menin kotiin ja soitin Nordean asiakaspalveluun. "Keskusteltuani" tovin automaattivastaajan kanssa sain viimein puhelimeen ihmisen jolta tiedustelin edelleen samaa asiaa: miten voin avata lapselleni tilin ko. pankkiin. No vastauksena oli että hetkinen katsotaan mikä on teidän lähipankki. Kerroin paikan ja n. 2 minuutin odottelun jälkeen sain vastaukseksi että aikoja ei ole tarjolla. Seuraava vapaa aika oli n. 2kk:n päästä. Tämän jälkeen ko. henkilö pyysi minua odottamaan linjoilla, että hän soittaa lähikonttorin pankinjohtajalle josko vapaita aikoija olisi mahdollista saada. Odottelin jälleen linjoilla n. 3min. kunnes minulle todettiin että konttorin johtaja ei vastaa ja että hän ei saa ko. konttorin ajanvarauskalenteria auki. Lisää odotusta n. 3min. mutta kalenteri ei auennut. Tässä vaiheessa olin jo valmis lopettamaan sekä puhelun-, että asiakkuuden jos pelkkä tilin avaus oli niin vaikeaa. No saatiin kuitenkin sovituksi aika seuraavalle kuukaudelle toiselle puolelle kaupunkia.
Tällä kertaa ei tarvinnut odotella koska konttorissa oli n. 10 ihmistä töissä, mutta ei meidän lisäksi ketään muita asiakkaita. No sitten saatiin tili avattua mutta se sessio kestikin reilun tunnin, minkä ajan me mieheni kanssa istuimme ja tuijotimme seiniä ja tietokoneen taustalevyä. Nyt on sitten lapsella tili Nordeassa, mutta voin kertoa että kohta on kolme asiakasta jälleen vähemmän. Kun asuntolainan aika koittaa voin kertoa että pankki on joku aivan toinen!
En olisi ikinä uskonut että pelkkä tilin avaus voi olla niin vaikeaa! Lisäksi lähikonttorissamme on klo 8-16 välillä AINA vähintään 15 henkilön jono ja ruuhka-aikana ihmiset seisoo ulkona! Palvelutiskejä kyllä riittää mutta ne ovat tyhjiä ja töissä on muutama ihminen. Tarkoituksena on lienee ajaa konttorit alas ja siirtää kaikki palvelut nettiin. Eipä siinä mitään, jos netin kautta voisii hoitaa asioita, mutta tilin avaus ja lainaneuvottelut eivät ainakaan netim kautta onnistu. Eikä esim. ikäihmisillä ole nettiä.
Tällaista "palvelua" tällä kertaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:22"]
Muutin ja he lähettivät uudet pankkitunnukset vanhaan osoitteeseen. En koskaan saanut niitä, joten menin pankkiin ja pyysin uudet. Pelkkä uusien tilaaminen maksoi 5e ja tiliotteet 5e per kk..
[/quote]
Eli et ollut tehnyt osoitteenmuutosta. Miksi?
Kuulostaa myös erikoiselta tuon yhden kommentoijan kertomus siitä kuinka juuri tietyllä hetkellä on ollut pakko saada tili auki jotain rahasiirtoa varten. Lähinnä tulee mieleen, että mies on oikeasti joku mopokerholainen ja jotain huume/prostituutiorahoja pitänyt saada äkkiä siirrellä paikasta toiseen.
Itse olen Nordean asiakas. Vieläkin korpeaa se kun lainanlyhennyksestä joutuu nykyään maksamaan 2,30eur/erä kun ennen oli 1,85 tai 1,80. Siia joudun maksamaan siitä, että pankki saa rahansa + tuottoa. Puhelinpalvelua en enää ole sen jälkeen käyttänyt kun tuli se kysymyksiä jankuttava ukko sinne, hermot menee eikä homma etene mihinkään. Kerran myös puhelinpalvelussa mokasivat pahasti, eli varasivat minulle ajan johonkin tavalliseen konttoriasiointiin kun piti olla aika lainaneuvotteluihin...Silloin tosissani mietin pankin vaihtoa. No, en saanut aikaiseksi enkä enää koe tarvetta. Oma pankkitätini on nimenomaan sellainen perinteinen pankin täti, rapiat 50v ja tietää kaikesta kaiken, ei ole ikinä mitään ongelmia ollut hänen kanssaan asioidessa.
[/quote]
Mitä?? Tiliotteet tulevat ilmaiseksi nettipankkiin, eikä lainan lyhentäminen maksa mitään, eikä muutkaan kotimaiset maksut maksa mitään.
Toimiski ne nettipalvelut mutta ei toimi. Tahallaan trollaavat ihmisiä. On oikein ryöstöpankki.
Joo olen kyllästynyt. Vaihdan. Esim pivon kaltaista ei vaan tuuuuu.
Joo Nordeaan en koske. Itse olen Säästöpankin asiakas ja suht tyytyväinen. Olen kyllä sielläkin saanut huonoa palvelua (tiuskiva nainen puhelimessa kun kysyin luottokorttiasioita) mutta enemmän hyvää.
Samat viat on joka pankissa; henkilökunta minimissä, maksut nousevat tasaista tahtia, asiakaspalvelua saa muutaman tunnin päivässä keskellä päivää, jolloin työssä käyvät eivät voi hoitaa asioitaan ilman kokonaista vapaapäivää.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:43"]
Ei valittamista premiumasikkaana.
[/quote]
Hah! t. privatebanking-asiakas
[/quote]
Mitä vikaa premiumasakkuudessa on?
Minkäs sille teet kun sitä pätäkkää on kertynyt ja on asiansa aina hoitanut hyvin.
Jep! Aion vaihtaa itsekkin pankkia, 13 vuoden asiakkuuden jälkeen.. Ihan älyttömän kalliita maksujakin.. Esim. Muutin ja he lähettivät uudet pankkitunnukset vanhaan osoitteeseen. En koskaan saanut niitä, joten menin pankkiin ja pyysin uudet. Pelkkä uusien tilaaminen maksoi 5e ja tiliotteet 5e per kk..