9 vuotta vanha rasvapatti puhkesi viimein!
Hyi hitto kun haisi järkyttävälle. Ja tilanne oli outo. Eli la päivällä uimisen jälkeen niskassani oleva ikivanha (9 v) rasvapatti (joka ei ole ikinä tyhjentynyt) alkoi tyhjentyä. Sitö rasvaa tuli koko illan aina kun puristi ja vielä eilispäivään saakka. Ja ne viimeiset rasvat haisi ihan KAUHEALLE MÄDÄLLE OKSENNUKSELLE.
Osaatteko sanoa mikä laukaisi noin vanhan ja aina niin tiukassa olleen rasvapatin puhkeamisen?
Kommentit (16)
Kuulostaa paiseelta. Kannattaa käydä näyttämässä tänään lääkärillä.
Mielenkiintoista...Kuinka iso se rasvapatti oikein sitten oli? Hikoilu yhdessä veden kanssa varmaan sai aikaan patin aukeamisen.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 06:50"]Mielenkiintoista...Kuinka iso se rasvapatti oikein sitten oli? Hikoilu yhdessä veden kanssa varmaan sai aikaan patin aukeamisen.
[/quote]
No päällisin puolin ei ollut edes kauheasti koholla, mutta todella leveä, en osaa oikein sanoa. Sitä kakkaa sieltä tuli ihan järjettömästi.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 06:50"]Kuulostaa paiseelta. Kannattaa käydä näyttämässä tänään lääkärillä.
[/quote]
Miksi? Se tyhjentyi, ja nyt on pikkuisen arka se kohta missä patti oli ja siinä tuntuu olevan jo vähän rupia, eli paranemassa. Desinfioin sen kyllä
Ei tarvitse näyttää lääkärille jos ei tulehduksen merkkejä ole. Joskus ne vaan tyhjentyy. :)
Aijai ihan mahtava tunne kun sellainen iso patti alka tyhjenemään ja se ääni ja kun sitä vain tulee ja tulee.
Olisit kuvannut ja laittanut YouTubeen videon.
Talirauhaseen on kertynyt lisää ja lisää. Jos se on ollut tarpeksi syvällä se ei helposti siitä lähde. Ilmeisesti uintireissu (ja ehkä saunominen) pehmensi ihoa. Lääkäri voi ainoastaan onnitella kuten mekin voimme, joten onneksi olkoon. Sitkeessä istuvat.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 07:09"]
Aijai ihan mahtava tunne kun sellainen iso patti alka tyhjenemään ja se ääni ja kun sitä vain tulee ja tulee.
[/quote]
Ääni? Siitä mitään ääntä kuulu kun talirauhasta puristaa tyhjäksi.
No yök!!!!
Minulla on ollut rasvapatti jo vauvasta asti. Olen kuvitellut että se on jo pysyy siinä mutta voiko se siis vielä räjähtää??
Siinähän on paksu tavallinen ihokin päällä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 07:09"]
[/quote]
Ääni? Siitä mitään ääntä kuulu kun talirauhasta puristaa tyhjäksi.
[/quote]
No joskus isoja finnejä puristaessa voi kuulua sellainen poksahdus tai rutinaa...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 06:50"]
[/quote]
Eikä kuulosta.. Puhkeamaisillaan oleva paise on kyllä niin kipeä ja tulehtunut että sen kanssa ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään uimahalliin uimaan ja saunomaan.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 06:50"]
[/quote]
Eikä kuulosta.. Puhkeamaisillaan oleva paise on kyllä niin kipeä ja tulehtunut että sen kanssa ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään uimahalliin uimaan ja saunomaan.
[/quote]
Ei ollut minun paiseeni kipeä ja tulehtunut. :) silti se puhkesi silleen pehmeesti. En olisi edes tajunnut, mutta hieroin kädelläni niskaa ja yhtäkkiä alkoi tulla sitä kakkaa sieltä ja sitten puristin ja tuli taas. Pieni rutina kuului. Ja sitä vain tuli ja tuli. T.ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 06:50"] Kuulostaa paiseelta. Kannattaa käydä näyttämässä tänään lääkärillä. [/quote] Eikä kuulosta.. Puhkeamaisillaan oleva paise on kyllä niin kipeä ja tulehtunut että sen kanssa ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään uimahalliin uimaan ja saunomaan. [/quote] Ei ollut minun paiseeni kipeä ja tulehtunut. :) silti se puhkesi silleen pehmeesti. En olisi edes tajunnut, mutta hieroin kädelläni niskaa ja yhtäkkiä alkoi tulla sitä kakkaa sieltä ja sitten puristin ja tuli taas. Pieni rutina kuului. Ja sitä vain tuli ja tuli. T.ap
[/quote]
Sitä juuri tarkoitin, rasvapatti ja ja paise ovat ihan erilaisia ja eri asia. Paise on tulehtunut ja kipeä.
En usko, että.rasvapatri tyhjenee.koskaan.
Talirauhasen tukkwuma on eri asia. Mulla on sellaisia valtavia peukalonpääk kokoisia. Kertyy vuosia. Kerran puristin ja tulehtui. Sain ab-kuurin.
Olen leikkauttant pois 3 tuollaista. Sitten pari rasvapattia olen myös leikkauttanut. Mutta siis ihan eri asioita.
Ei