Riitaa miehen kanssa: Voiko vessan vettä juoda?
Elikkäs; välillä kun ollaan poissa pari päivää, niin hanasta tulee keltaista vettä (vanha talo - putkiremontti alkamassa) voiko vessan hanasta tulevaa vettä juoda? Väittelen mieheni kanssa asiasta, ja tarvitsemme puolueettomien mielipiteitä - eli teidän mammojen!
Minulle on lapsena opetettu, ettei vessan hanasta saa juoda. Vessa on bakteerinen ja tarkoitettu vain pesuja ja pönttötoimenpiteitä varten, ja etenkin nyt kuvottaa kun hanasta tulee välillä keltaista vettä, jäiks!
Mies kuitenkin antaa lapsemme juoda vessasta...
Mielipiteitä?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 04:21"]
Voi juoda aivan hyvin. Kaikki jotka ovat katsoneet telkkaria muistavat sen MythBustersin jakson jossa tutkittiin kummassa on enemmän bakteereja vessassa vai keittiössä ja luvut täsmäsivät aika kivasti. Eli samoja bakteereita joita oli vessassa oli myös keittiössä
[/quote]
Mä oon katsonut telkkaria enkä kyllä muista koskaan katsoneeni Mythbustersia. Vettä olen aina kyllä juonut vessasta. Se on siellä parempaakin, koska tulee usein lyhyempää reittiä hanaan ja on siis myös raikkaampaa.
Okei kiitos vastauksista! Kerron miehelleni voittaneen tämän väittelyn, lapsi voi juoda vessasta :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:15"]
Tuhanteen kertaan tieteellisesti tutkittu fakta:
Likaisin paikka jokaisen ihmisen kotona on se moneen kertaan käytetty tiskirätti. Siinä on moninkertainen määrä mikrobeja vaikkapa vessanpönttöön verrattuna. Tästäkin on silti ihan turha saada mitään kohtausta, koska liika hygieenisyys on myöskin huono asia terveyden kannalta. Mikrobit nyt vain kuuluvat elämään, that's it.
[/quote]
eikö se olekaan puhelin tai näppis?? se likaisin paikka siis..
[/quote]
Edelleenkään se, että joku paikka on likaisin ei tarkoita, että ne vaaralliset bakteerit ovat siellä likaisimmissa paikassa. Tän ketjun tappelu bakteermääristä on aivan mieletöntä kun pelkkiä bakteerimääriä lasketaan, mutta niiden vaarallisuutta ei huomioida lainkaan. Näppäimistö on likainen ja onhan siellä siten paljon bakteerejakin, mutta eivät ne pärjää vaarallisuudessa vessan bakteereille.
Suomessa vesi yleensä on juontikelpoista, tuli se sitten vessan hanasta tai keittiöstä.
Tietysti mitään keltaista vettä ei pidä juoda, siellä on joku ongelma. Mutta kun se ongelma on korjattu, ei ole mitään estettä.
Taas tämä iankaikkisen vanha provo on kaivettu naftalliinista. *huoh*