Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on HUUTAVA työvoimapula, ja samaan aikaan valtava joukko työttömiä elää eri työttömyystuilla. Miksi heitä ei saada töihin?......

Vierailija
19.11.2021 |

Ala toisensa jälkeen on antanut julkisuuteen hätähuutonsa, miten koko toiminta on sortumispisteessä kun työvoimaa ei ole.

Samaan aikaan meillä on _valtava_ määrä työttömiä tuilla eläjiä. Jotain täytyy muuttaa systeemissä, ja pian

Kommentit (849)

Vierailija
61/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se eri syistä vajaakuntoisten ryhmä joka saattaa just ja just pärjätä niissä paljon parjatuissa 9€/päivä - hommissa, niitä hommia kun tehdään muutama tunti päivässä eikä edes täyttä viikkoa. Mutta samalla olet työtön työnhakija ja työssäkäyvä eli olet täydennystä kahteen eri tilastoon. 

Vierailija
62/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain pitäisi näkyä ilmoituksia avoinna olevista työpaikoista jos meillä tosiaan olisi työvoimapula. 

Vierailija
64/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin muodostuu työllistymis ongelma siinä kun ei ole rahaa jotta pääsisin matkustaan pätkä töiden perässä ja jos olisikin rahaa työnantajat ei uskalla ottaa riskiä minun palkkaamisessa kun loukkaannuin vaikka sainkin itseni kuntoutettua

Vierailija
65/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus terve 50v nainen Uudeltamaalta. Merkonomi koulutukselta. Vahva selkä ja jalat.

Auto on ja uskallan sillä ajaa. Myös pimeässä ja liukkaalla.

Missä se 14e/h työ on? Onhan kokoaika työ siis 37,5 - 40h/vk? Haluan oppia uutta, tiimityö onnistuu mutta mieluiten tekisin itsenäistä yksin tehtävää työtä. Tavoitteisiin on päästy ja budjeteissa pysytty. Palaute on että kanssani on hyvä työskennellä.

Jaa miksi työtön? Edellisen työpaikan pomo savusti ulos. Ja sitä en tule haastattelussa kertomaan.

Pohjoisen kaivokselle pääset hommiin aika helposti. Tosin asuntoa on vaikea löytää, mutta palkasta tässä vain olikin kyse.

Vierailija
66/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

650€/kk hyvä?? Olet täysin sekaisin. Koitapa itse elää tuolla, hädin tuskin saan oman osan asumiskustannuksista hoidettua tuolla. Menisin mielelläni töihin mutta ikävä kyllä olen työkyvytön lähes kaikkeen työhön. Pystyisin tekemään ehkä jotain psykologin tms työtä mutta en pääse opiskelemaan sitä.

Vierailija
67/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä tekijöitä löytyy kunhan maksavat riittävästi palkkaa ja tarvittaessa kouluttavat. Turha huudella jos tarjoaa nollasopimuksia ja paskoja palkkoja.

Moni pulassa oleva työantaja maksaisi esimerkiksi 14e/h, mutta työntekijöitä ei vain löydy!

Eikö tosiaan tuolla palkalla pysty kilpailemaan sosiaalietuuksien kanssa? Jotain on tehtävä

Kuka maksaa? Alkoi kiinnostaa!

T: "12,5 euroa tunnissa"

Sama homma täällä! Nyt äkkiä kertokaa minulle kuka maksaa 14e/h

T. 11,5e tunnissa

Minäpä kerron:se maksaa joka vaatii sinulta tieturva-, sähkötyö-, tulityö- ym 7 muuta korttia, joiden hankkiminen maksaa . Onhan sinulla ne jo? Hygienia- ja alkopassi ei tuohon tuntipalkka riitä.

Vierailija
68/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä tekijöitä löytyy kunhan maksavat riittävästi palkkaa ja tarvittaessa kouluttavat. Turha huudella jos tarjoaa nollasopimuksia ja paskoja palkkoja.

Moni pulassa oleva työantaja maksaisi esimerkiksi 14e/h, mutta työntekijöitä ei vain löydy!

Eikö tosiaan tuolla palkalla pysty kilpailemaan sosiaalietuuksien kanssa? Jotain on tehtävä

Kuka maksaa? Alkoi kiinnostaa!

T: "12,5 euroa tunnissa"

Sama homma täällä! Nyt äkkiä kertokaa minulle kuka maksaa 14e/h

T. 11,5e tunnissa

Minäpä kerron:se maksaa joka vaatii sinulta tieturva-, sähkötyö-, tulityö- ym 7 muuta korttia, joiden hankkiminen maksaa . Onhan sinulla ne jo? Hygienia- ja alkopassi ei tuohon tuntipalkka riitä.

Mitään noista korteista ei ole, mutta siististä toimistotyöstä saan 22€/h, jos kuukausipalkan jaan 160 tunnille.

Vierailija
69/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kylässä ei löydy avustajaa, vaikka avustettava asuisi bussiaseman vieressä.

Suosikkini on yksi avustajan paikka syrjäkylässä, jossa pitäisi avustaa ilmeisesti vanhaa rouvaa kolmesti päivässä, 1-2h kerrallaan. Aamusta vaatteet päälle ja puuro vatsaan, päivällä kai taas syödään ja otetaan nappia ja illalla yöpaita päälle ja iltalääkkeet. Eli avustaja on sidottu hommaan +12h, mutta saa max 6h liksan! Palkka on ehkä +10€/h, arvelen, että jää alle 14€ lisienkin kanssa.

Ihmetelkää vaan miksei avustajia löydy!

Vierailija
70/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tämä suhtautuu lisääntyvään mmuuttoon? miten he tulevat näillä palkoilla toimeen?

Vierailija
71/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

650€/kk hyvä?? Olet täysin sekaisin. Koitapa itse elää tuolla, hädin tuskin saan oman osan asumiskustannuksista hoidettua tuolla. Menisin mielelläni töihin mutta ikävä kyllä olen työkyvytön lähes kaikkeen työhön. Pystyisin tekemään ehkä jotain psykologin tms työtä mutta en pääse opiskelemaan sitä.

Olisipa edes noin hyvät tuet, 325€/kk sillä on pärjättävä ja maksettava laskut

Vierailija
72/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Jälleen kerran kuvitellaan että KAIKKI työttömät saa automaattisesti työmarkkinatuen ja asumistuen ja toimeentulotukea. Tiedoksesi: EI SAA! Moni työtön on naimisissa työssä käyvän kanssa jolloin nämä työttömän älyttömän hyvät tuet on tasan työmarkkinatuki joka on n 500€/kk. Se työssä käyvä puoliso voi myös olla pienipalkkainen jolloin ollaan todella tiukoilla varsinkin jos on lapsia.

Vierailija
73/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten tämä suhtautuu lisääntyvään mmuuttoon? miten he tulevat näillä palkoilla toimeen?

Huolto pelaa.

Vierailija
74/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Jos puhut opintotuesta niin olen minäkin sillä elänyt mutta se on täysin eri asia koska kyse on väliaikaisesta tilanteesta. Kävin opintotuen ja opintojen ohella siivoamassa iltaisin. Sekin oli miljoona kertaa parempi tilanne kuin roikkua työkyvyttömänä kortistossa.

Vierailija
75/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Miksi saat noin vähän?

Mikä tuki tuo on?

Vierailija
76/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikat ja osaaminen on eri aloilta?

Mitä jonkun yhteiskuntatieteilijän kannattaa lähteä epäpätevänä tekemään lastenhoitajan sijaisuuksia? Hakemalla töitä ja panostamalla osaamisensa kehittämiseen hän löytää yhteiskuntatieteilijän töitä seuraavan vuoden sisällä. Jos hän lähtee lastenhoitajaksi - ei löydä. Koulutus menee hukkaan, yhteiskunta kärsii.

Vierailija
77/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huoliko. Nyt on tulossa huippuosaajaa aivan jokaiseen duuniin. Kuten yritykset ovat halunneet, edullisia superammattilaisia valtiorajojemme ulkopuolelta, akavalaisia.

Tässä ratkeaa myös tämä toinen ongelma. "Jos emme ota heitä, kuka maksaa tulevaisuudessa eläkkeemme ja sosiaaliturvamme?" Eli Maria taas pelasti kiintiöitä nostamalla ja Pekka tuottaa sen päälle loput.

Siispä huoli pois, mikä voisi mennä vikaan.

Vierailija
78/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia pitäisi pienentää, jos palkkoja ei ole varaa nostaa, jotta työttömien motivaatio työllistyä kasvaisi ja saataisiin avoimet työpaikat täytettyä. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
79/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas se. 

Hain erään kaupungin viraston sihteeriksi. Mulla oli kaikki mitä siihen vaadittiin. Sopiva koulutus, kokemusta jne. Lähetin hakemuksen ja sain vain kiitos mutta ei kiitos vastauksen.

Nyt, 6kk myöhemmin paikka on yhä haussa. :D Eikä ole tosiaan ainoa. Näitä pyörii koko ajan työkkärin sivuilla. On ihan hiton mieltäylentävää kun haet työtä, sieltä sanotaan ei kiitti(ilman haastattelua) ja sitten se paikka pyörii avoinna kuukaudesta toiseen. Ja sitten taas uudestaan. Monikohan työpaikka on tämmöinen?

Eikö niitä ole tarkoitus täyttää? Ymmärtäisin jos haettaisiin jotain Mars-matkailuun perehtynyttä avaruuskirurgia mutta että ihan tavallisiin duuneihin ei kelpaa KUKAAN?

Vierailija
80/849 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kohtaanto-ongelma eli halutaan tietyn alan superasiantuntijoita tai sitten osa-aikaista siivoojaa tai vastaavaa. Pk-seudulle ei kannata muuttaa osa-aikapätkän tai edes kahden tonnin palkan perässä koska palkka ei riitä asumiseen. Tietäisit tämän jos lukisit uutisia mutta on kivempi huudella populistisesti. Itse muutin kasvukeskukseen ja vuokrakämppiä on vaikea saada alle vuodeksi vaikka säästöjä olisi kuinka.