Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, 5 -vuotiaan järkyttävä käytös:(

Vierailija
08.02.2015 |

5 -vuotias poikani käyttäytyy kuin hirviö. Kiukuttelee ihan kaikesta, erityisesti ruokailut on vaikeita lapsen kanssa, hän kiukuttelee ettei halua syödä sitä ja tätä. Huutaa ja jopa heittelee tavaroita (päälleni). Kun yritän antaa lapselle huomiota, esim leikkiä yhdessä, hän suuttuu jollen tee aivan hänen ohjeidensa mukaan. Silloin heittää leluja päälleni, yrittää purra ja kiljuu kuin tapettava kun sitten kerään lelut pois. Lapsi on aina ollut todella haastava, ja olen jaksamisen äärirajoilla. Rajat ja niiden asettaminen ovat jokapäiväinen haaste. En jaksaisi antaa enää itsestäni muille lapsille (työskentelen lasten kanssa), ja olen masentunut kun tuntuu, että lapseni vihaa minua. Joka päivä saan kuulla olevani tyhmä ja nyt on tullut uusimpana tämä pureminen ja päällekäyminen. Olen ollut tiukka äiti ja yrittänyt pitää rajat. Mitä ihmettä teen väärin ?? Ja mitä nyt pitäisi tehdä? Olen yksin, pojalla ei ole isää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit apua että käytöshäiriö ei pahene. Poika on sulle pahana koska oot läheinen ja uskaltaa sulle kiukutella. Poika on pieni vielä, älä yritä "murtaa" tai kovistella, ei poika sua vihaa vaikka niin sanois. Jotain varmaan käytöksen taustalla mikä ois hyvä selvittää. Soita jonnekin huomenna niin saat asiat rullaamaan. Sanot että omat konstit on loppu, tarvit apua.

Vierailija
22/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että päiväkodissa on liian kovilla.
Siellä ehkä kärsii jostain asiasta, kun niin kilttinä joutuu olemaan koko päivän.
Ehkä ei ole leikkikavereita tai joku on ilkeä hänelle. Pelkää jotain asiaa siellä?
Ei kiltteys tarhassa ole aina hyvä merkki jos kotona purkaa ahdistuneisuutensa.
Koeta kysellä lapselta, millaista on muualla kuin kotona ja kenen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan tänne, miten asiat alkavat rullaamaan, on näistä keskustelupalstoista siten valtava hyöty. Muuten, täällä eräs iloinen lopputulos kerrottu:

http://www.vau.fi/Perhe/Kasvatus/Mathias-2-oli-paivakotikiusattu/

Vierailija
24/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:49"]

Eli et saanut tarpeeksi remmiä.

[/quote]

Etkä oo tainnut säästyä mielenvikaisuudelta sinäkään vaikka muuta luulet, mokoma kiusaaja.

t. Sivusta kommentoija

Vierailija
25/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:32"]

Neuvola? Perheneuvola? Lapsesi vaikuttaa todella haastavalta. Hän voi kiitellä rajojaan ikäänsä vastaavastikin, tai sitten hänellä voi olla tarkkaavuuden tai autismin kirjon häiriö. Kaikkea ei aina voi kasvatuksella selittää, mutta totta on että haastava lapsi imee vanhemmista mehut.

[/quote]

Tähän hermostolliseen tms. häiriöön en muuten usko.  Jos osaa käyttäytyä kunnolla pk:ssa ja on vain kotona hankala, on kyseessä pikemminkin temperamentti, näin oon kuullut. Jos olisi joku häiriö, ilmenisi myös pk:ssa ollessa. Ja pitäisin mahdollisena tuota mitä joku sanoi että on pk:ssa niin kovilla että purkaa sitä kotona. Vaatii sulta hermoja mutta pidä pintasi ja yritä opettaa hermojen hallintaa, älä itse menetä hermojasi. t. erittäin temperamenttisen ja herkän lapsen äiti.

Vierailija
26/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi johdonmukaisuus. Kerromme miten asia on ja sitten siitä ei enää puhuta. Jos me sanomme, että pitää rauhoittua, lapsi joko rauhoittuu itsekseen tai jos ei kykene, me otamme lapsen syliin ja rauhoitamme hänet siinä. Ennen kuin tavaroiden paiskomine tai lyöminen alkaa, otamme syliin rauhoittumaan. Jos lapsi ei hallitse tunteitaan, vanhemman täytyy hallita. Välillä joudumme pitämään kiinni 30-60 minuuttia raivoavaa ja sylkevää lasta. Nyt tilanne on rauhoittunut. Raivareita on enää kerran pari viikossa ja kestävät max vartin. Aiemmin luulimme olevamme johdonmukaisia, mutta olimme vain tiukkoja ja neuvottelimme liikaa = lapsi oli ihan sekaisin. Tiukat rajat ja liikaa vastuuta. Nyt vastuu on otettu lapselta pois. Hän saa vaikuttaa omiin asioihinsa siltä osin kuin ikänsä puolesta kykenee, muuten me hoidamme homman. Kaikki voivat nykyään hyvin.

Vierailija
27/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perheneuvolaa, sieltä saat apua ja valmiita toimintaohjeita kotikäyttöön. On turhaa yrittää selvitä yksin kun on ammattiapua saatavilla, kuulostaa tilanteesi todella haastavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi