Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh! Ompas lasten " saaminen" aikas teknistä nykyään! Kurkin vauvakuume-palstan viestejä.

Vierailija
10.09.2006 |

Vauvakuumeissani menin nyt ensimmäisen kerran vauvakuume-puolelle toiveissani josko siellä voisi haaveilla vauvoista.

Yllätyin!! " Kesäkuun muruset" ????? Siis siellä ihmiset pinoutuvat, ketkä toivovat kesäkuuksi vauvaa?? Tikuttelevat milloin on ovulaatio ja käskevät miehen hommiin?

Ihan oikeastiko noin moni vauvoja tuolla tavalla tehtailee? Ja sitten tekpyhästi joka toisessa viestissä todetaan, että vauvoja SAADAAN, ei tehdä. Juu...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tikuttelu alkaa vaikka siinä kohdassa kun on yritetty jo pitkään ni halutaan saada varmistus, että ovuloiko ollenkaan. kun on yritetty jo pitkään niin mielellään ovispäivänä laittaa vielä varmistukseksi simpat matkaan.

Vierailija
42/44 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisin itekin tajunnu nauttia siitä ajasta kun viel vauvan yrittäminen oli kivaa ja hauskaa.. Eikä tällästä teknistä suoritusta jossa lasketaan kierronpäiviä, mietitään pistosannoksia ja ajotetaan yhdyntöjä mahollisen ovulaation aikaan tai mikä " ilkeintä" tehä sitä vauvaa ihan lääkärin pöydällä pipettien kautta...

Kunpa olisin sillon tajunnu...

Niin moni noista vauvakuumepuolen naisista kuitenkin sen vauvan saa ihan luonnollisin keinoin, ilamn mitään hoitaja tms. Ja silti ne tekee vauvan yrityksestä niin kamalan stressin. Pahinta on se kun joku joka on alle vuoden yrittäny alkaa valittaan lapsettomuuttaan ilman että on edes tutkittu mitään. Sellanen saa mut näkeen punasta... On turha itkee jos vauva ei o lähteny kasvamaan ihan heti, kun joillain siihen menee monta vuotta ja siltikään ei o varmaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no itseasiassa minullakin on kai " hyväksytty" syy tikutukseen. Eli epäsäännöllinen kierto. Vuosia harmittelin, kun kierto heitteli jop yli 10 päivää, että miten osaan ennustaa koska menkat tulevat. Tuntuu että olin sen lyhyemmän kierron mukaan sitten loppuajan koko ajan side housuissa jo valmiiksi, minulla kun vuoto alkoi sitten ärhäkästi ilman mitään tiputtelua. Se oli raivostuttavaa!

No sitten alettiin yrittää esikoista reilut 3 vuotta sitten. Ja otin heti ovistikut kehiin, enhän minä tiennyt lainkaan koska ovuloin, kun kierto heitteli häränpyllyä. Tikuilla tärppäsi ensi kierrosta. Nyt kakkosta suunnitellessani aloin tikuttamaan jo ennen yritystä, ihan vaan hahmottaakseni miten kiertoni menee. Opin nyt vasta käsitteen luteaalivaihe, eli välin oviksesta menkkoihin. Minulle siitä tuli kullanarvoinen käsite. Tunnistettuani oviksen opin ennustamaan koska menkat alkavat. Hyvästit epävarmuudelle menkkojen alkamisajasta! Vapauttava tunne! Ja minä olen jo yli 30v!! Oli jo aikakin oppia tuntemaan oma kiertonsa. Ovistikkujen avulla opin tunnistamaan elimistöäni, limoja yms. Nyt tunnistan jo oviksen aika hyvin ilman tikkujakin, mutta ne ovat minulle silti vielä varmistuksena. Lämpöäkin olen mittaillut ja vasta nyt ymmärtänyt miksi aina ennen menkkoja tuntuu kuin tulisi flunssa, siitä loppukierron lämmönnousustahan se johtuu!

Minusta on ihmeellistä, että vasta näin vanhana olen oppinut tunnistamaan elimistöni merkkejä. Eihän näistä asioista ole missään bilsan tunneilla koulussa puhuttu tmv. Ehkä te muut olette viisaampia, mutta minä olen viisastunut vasta nyt! Ja tikuista ja limoista yms en aio luopua, niin riemastuttavaa on ollut oppia tuntemaan lopultakin oma elimistönsä!

Vierailija
44/44 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin yhdessä viestissäni: ymmärrän toki, että tikutukset ja limojen tarkkailut alkavat kiinnostaa jos vauvaa ei huolettamammalla menetelmällä ala kuulua.

Mutta tosiaan, koko vauvakuume-palsta on täynnä tikuttelijoita! Eivät hei kaikki voi lapsetomuudesta kärsiä.

Haiskahtaa minusta pahasti kontrollifriikkiydeltä. Nykyaikana kovaa vauhtia yleistyvä ilmiö. Ihmiset kuvittelevat pystyvänsä hallitsemaan kaikkea.

Juu-u, kuten jo mainitsin: kukin tyylillään, mutta vaikealta tuntuu ymmärtää. Siksi tein tämän aloituksen, että pääsisin hiukan kurkistamaan tikuttelijoiden ajatuksiin ja sitä kautta ymmärtämään heitä. Lapsettomuudesta kärsiviä ymmärsin jo aiemminkin, mutta sitä toista porukkaa en kyllä ymmärrä vieläkään. Mutta kaikkea ei kai tarvitsekaan ymmärtää :)

Värikästä, ihanaa syksyä kaikille tasapuolisesti!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi