Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omakotitaloasumisen kurjat puolet?

Vierailija
18.09.2006 |

niin laitetaampa listaa kurjista puolista. itse en siis vaihtaisit tätä asumismuotoa mihinkään muuhun mutta tässä meidän talon miinukset:

- pakkaset tulevat ja ainainen jännitys öljykattilasta ja putkista

- puutarhatontti oli varmaan kadun hirvein kun en ehtinyt sitä juurikaan kesällä laittamaan

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tunne ketään naapurustosta. Elämä on aika yksinäistä verrattuna rivariasumiseen.

Vierailija
2/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mekään täältä muutettais, mutta näitä tuli mieleen:

- pienten lasten kanssa kerrostalossa ois riittänyt äiti- ja lapsituttavia sekä päässyt nopeammin ja helpommin kerhoihin ja puistoihin, nyt pitempi automatka niihin

- piha täytyy itse talvella kolata

- nurmikon leikkaus ym. pihatyöt ja pihan laitot

- isot lämmityskulut isossa talossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muu taivaallista plussaa

Vierailija
4/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitettävä joka aamu saunan padassa vettä, että saa vauvaa pestyä. Mies sytyttää pesän ennen töihinlähtöä ja kipaisen lisäämään puita. Naurattaa kerrostaloissa suihkuttelevat äipät, jotka valittaa lastenhoidon raskautta. Heidän ei tarvitse kanniskella pakkasessa kuumia vesiämpäreitä ja varoa, etteivät isommat lapset polta itseään.

Vierailija
5/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaisi ok-asumisessa se, että vastuu kaikista korjauksista ym. olisi itsellä. Ollaan ihan kädettömiä eikä tosiaan edes tajuttaisi, mitä kaikkea pitää tehdä. Kuulostaa kovalta työmäärältä se, mikä liittyy talosta huolehtimiseen :(

Vierailija
6/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim. makkari vieläkin tapetoimatta

Vierailija
7/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää voi (kuten kerrostalossa ytehtiin) laittaa lapsia hakemaan kavereita itse naapurirapuista.

Vierailija
8/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tehdä pihatöitä, niin talvella kuin kesälläkin. En voisi kuvitella asuvani kerrostalossa.

Vierailija
9/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne olisi muuallakin omassa.

Mutta kun asuttiin ennen vuokralla ja vesimaksu oli 15¿/henkilö. Nyt paaaljon enemmän.

Vierailija
10/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oma rauha on taivaallista, pihalla lapsilla tilaa temmeltää ja naapurusto täynnä lapsiperheitä.

Vierailija
11/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nim. makkari vieläkin tapetoimatta

Vierailija
12/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hinta

-jättirempan pelko

-lumityöt

-kaikki korjaukset ja kunnostukset mitkä nyt hoitaa huoltoyhtiö

-lasten kaverit kaukana (no ei meidän nykyisessä talossakaan lapsia paljoa ole)

-melkein pakko omistaa auto

-hinta

Vierailija
13/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis tiheään tahtiin muuttaa paikkakuntaa ja/tai maata, omistusasuminen ei ole käytännöllistä. Ainakaan sellaisissa normaalivarakkaissa tapauksissa, että ei ole varaa ostalle useita omistusasuntoja myymättä edellisiä.

Vierailija
14/14 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä vaiheessa meinasi itku päästä, kun lämminvesivaraaja päästi vedet lattialle pitkäperjantai-iltana, mies vähemmän avuliaassa kunnossa ja minä yksin ihmettelemässä mitä sille rakkineelle voi tehdä.

Tiistai-iltaan asti oltiin ilman lämmintä vettä, mutta onneksi miehen koti ja kylpylä on lähellä.