Ohhoh! Ompas lasten " saaminen" aikas teknistä nykyään! Kurkin vauvakuume-palstan viestejä.
Vauvakuumeissani menin nyt ensimmäisen kerran vauvakuume-puolelle toiveissani josko siellä voisi haaveilla vauvoista.
Yllätyin!! " Kesäkuun muruset" ????? Siis siellä ihmiset pinoutuvat, ketkä toivovat kesäkuuksi vauvaa?? Tikuttelevat milloin on ovulaatio ja käskevät miehen hommiin?
Ihan oikeastiko noin moni vauvoja tuolla tavalla tehtailee? Ja sitten tekpyhästi joka toisessa viestissä todetaan, että vauvoja SAADAAN, ei tehdä. Juu...
Kommentit (44)
kunnes meni kuukausi kuukauden perään, eikä lasta alkanut kuulua. Sitten aloin vasta selvitellä, miten se hedelmöitys ylipäätänsä tapahtuu. Tulin sitten kuitenkin raskaaksi, ennen kuin aloin mitään tikkuja hankkia. Nyt toinen haaveissa, ja viitisen kuukautta on vierähtänyt tuloksetta. Sorruin ostamaan Prismasta ovistikkuja, vaikka olin päättänyt, etten stressaa yhtään pariin vuoteen. Meilläkin sellainen tilanne, että miehen matkustelun takia seksittä voidaan olla parikin viikkoa ja tuli mieleen, että jos se meikäläisen ovis ei olekaan kierron puolessavälissä, vaan millon lie...katsotaan, alanko mäkin tikutella. Periaatteessa en haluaisi, mutta...
Eikä käynyt mielessäkään, että olisi pitänyt vielä alkaa hermoilemaan.
Vierailija:
Eikä kahden vuodenkaan päästä vielä ole toivoa heitetty. Monella menee 5-10 vuotta ja silloin voi jo puhua lapsettomuudesta.
Vierailija:
ovis ei olekaan kierron puolessavälissä, vaan millon lie...katsotaan, alanko mäkin tikutella. Periaatteessa en haluaisi, mutta...
Ei aina kaksi viikkoa ennen kuukautisia.
Mä luulen että monessa tapauksessa raskaaksi tulosta tehdään turhaan stressi ja se estää sen raskaaksi tulon. Lapsesta tulee pakkomielle.
Ottakaa relasti niin kyllä niitä tulee teillekin noita lapsia.
Useasti olen lukenut täältäkin, että lopetettiin yrittäminen ja tulin raskaaksi.
Ei ole normaalia jos monta kertaa kuukaudessa itse ronkitaan kohdusuuta tai pyydetään miestä ronkkimaan. Että onko paikat auki ja mahdollisesti ovulaatio. Tuolla menolla saadaan ennenpitkää tulehdus aikaan.
Ja nämä pissapurkin terveyskeskukseen viejät ovat niitä muutenkin turhaan siellä ramppaajia. Joka flunssa pitää näyttää lekurille ja soitellaan kun lapsella on ollut puoli tuntia 37,6 kuumetta!!! (Uskokaa tai älkää, tällaisia kouhoja on PALJON!)
70-luvulla oli tapana viedä pissa labraan, nykyään ostetaan itse testi apteekista. (Samanlaisilla tikuilla tk:ssakin testataan!)
Hih, minä ainaki tikutan ovikseni ja olen iloinen huomatessani, että kroppa toimii. Ja kyllä, yritän edesauttaa tällä raskautumista. Ja ei, en ole yrittänyt vuotta, aloitin tikuttamisen heti, kun päätimme yrittää lasta :)
Jotkut nyt vaan ajattelee elämän eri tavalla. Minun mielestä lapsia kyllä tehdään, meillä ainakin on sänkytouhut niin harvassa tätä nykyä, että lapsenteko tuntuu työltä :) Jotkut nyt vaan on seksuaalisesti vähemmän aktiivisia kuin toiset. Ymmärrän, että jos sekstataan joka päivä tai edes joka toinen päivä, niin siinä on oviksen etsimiset aika turhaa, ennemmin tai myöhemmin tärppää.
Sitä paitsi minä olen muutenkin elämässäni sellainen, että haluan tietää kaikesta kaiken. Oppia kaikkea. Miksi en voisi oppia naisen elimistön toiminnastakin kaikkea mitä haluan, miksi pitäisi mennä sokkona eteenpäin? Onko se jotenkin hienompaa, kun ei yritä tuntea elimistönsä toimintaa? Onko jotenkin hienompaa sanoa, että " minä en tikuta, se on hoopojen hommaa" ? Ei minusta. Kai minussa on vähän tutkijan vikaa, siitä kai tämä " tieteellisyys" :)
Sitä paitsi, jos oviksen tikuttaminen nopeuttaa tärpin saamista, niin mitä pahaa siinä voi olla? Mä en tajua taas tätäkään keskustelua, mutta kuten joku tässä ketjussa aiemmin sanoi, niin jokainen taaplaa tyylillään. Minä tällä tyylillä :)
Mies kravatista petiin ja housut pois! Nyt on tikun mukaan aika, halusit tai et.
Minä en koe pahana tuota kalenterin mukaan sekstaamista eikä mieskään. Kun ollaan päätetty, että halutaan lapsi, niin kyllähän molemmat ymmärtää että ei sitä lasta saa ku tiettyinä päivinä kuussa. Kyllä sitä voi silti hyvin virittäytyä hommiin vaikka tietääkin että just tänään pitäs hommailla. Meillä ainakin tulee semmoinen hyvä fiilis just siitä, että jospa tästä kerrasta tärppäis :)
Mutta tuolla vauvakuumepalstalla ei ole kuumeilua vaan hysteriaa. Itsensä jatkuvaa tarkkailua, mittaamista, kaivelemista, ronkkimista.... Joskus olen erehtynyt siellä mainitsemaan jotain ihanista vauvoista ja ärähdettiin, että ei täällä vauvoista haluta tietää!?? Ei vauvapuheita vauvakuumepalstalla vaan tikuttelua ja limaselostuksia.
Oikeastiko olet vauvakuumepalstalla tuollainen tuomion saanut? Ompa kumma. Minä taas olen kokenut sen palstan hyvin lämpimänä ja siellä on ollut mukavaa porukkaa. Ja kyllä minä ainakin olen puhunut ihanista vauvoista siellä muiden kanssa :) Mutta myös niistä limoista ja oviksesta. :) Mutta kyllä siellä saa puhua ihan vaan vauvankaipuustakin, sehän meitä siellä kaikkia yhdistää!
Ei ollut yksi kerta kun paheksuttiin vauvajuttuja. Empä ole enää siellä käynytkään kirjoittelemassa.
Itse palstailin siellä 3-4 vuotta sitten ja nyt taas kuluvana vuonna. Voihan sitä tietty palstahenki vaihdella kai riippuen palstailijoista. Nyt siellä on minusta ainakin ollut mukavaa porukkaa.
T. 39
...kunnes sitten siinä vaiheessa, kun oltiin tosiaan naitu ahkerasti ilman ehkäisyä yli vuoden verran, eikä mitään kuulunut. Onko se nyt sitten niin kummallista, jos siinä vaiheessa alkaa kiinnostamaan, että onkohan pelit ja vehkeet kunnossa? (Ei ole kunnossa meillä niin pelit kuin vehkeetkään.)
Niihin aikoihin kun itse vaikutin Vauvakuume-palstalla (joskus ties kuinka monta vuotta sitten) oli kylläkin tapana, että pidempään yrittäneet vaihtoivat tuonne Lapsettomuus-puolelle siinä vaiheessa, kun homma meni pakon edessä teknisemmäksi.
On ymmärrettävää, että kun oikeasti lapsettomuudesta kärsii, alkaa miettiä noita juttuja eri tavalla. Mutta kun nyt vauvakuumepalstalla kaikki ronkkivat itseään, niin se on outoa. Eivät kaikki ole yli vuoden yrittäneitä. Eikä se vuosikaan ole mikään maaginen raja. Parikin vuotta menee joskus ja sitten se vauva tupsahtaa.
Eikä kahden vuodenkaan päästä vielä ole toivoa heitetty. Monella menee 5-10 vuotta ja silloin voi jo puhua lapsettomuudesta.