IS: Jyrki Lehtolan kolumni: Rokotevastaiset erityisyksilöt makaavat sairaalan teho-osastolla – ”nää mun harhani”
"KORONA on tullut jäädäkseen niin kuin rokotevastaisetkin, ja nyt pitäisi päättää, mitä niiden kanssa tehdä.
Ovatko ne hölmöjä, hulluja vai vakaumuksellisia, mikä on niiden oikeuksien arvo rokotettuihin nähden? Ja kun kyseessä ei ole yhtenäinen joukko, vaan harhaisten lisäksi mukana on myös niitä, jotka pelkäävät.
Kysymys on lopulta helpohko, jos hoitokodin rokottamaton työntekijä tartutti juuri joukon vanhuksia eivätkä sairaat tule saamaan hoitoa, koska rokotevastaiset veivät paikat."
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
En ole minkään lääkejätin tuotekehityksen koekaniin. Jyrki syö paskaa!
Jos sairastut vakavasti, joudut ottamaan uudempaa lääkejätin tuotetta.
Antaa rokottamattomien olla. Minua se ei haittaa, kunhan kieltäytyvät hoidoista tämän taudin osalta. Se on minun ainut toive. Sen jälkeen voin ihan oikeasti kunnioittaa tuota päätöstä. Minusta se on sen jälkeen rohkea päätös, jonka sallin jokaiselle joka haluaa.
Enkä missään nimessä halua kieltää rokottamattomilta mitään terveydenhuollon ulkopuolella. Kunhan siis sitoutuvat kantamaan henkilökohtaisen vastuun valinnastaan.
Vierailija kirjoitti:
Antaa rokottamattomien olla. Minua se ei haittaa, kunhan kieltäytyvät hoidoista tämän taudin osalta. Se on minun ainut toive. Sen jälkeen voin ihan oikeasti kunnioittaa tuota päätöstä. Minusta se on sen jälkeen rohkea päätös, jonka sallin jokaiselle joka haluaa.
Enkä missään nimessä halua kieltää rokottamattomilta mitään terveydenhuollon ulkopuolella. Kunhan siis sitoutuvat kantamaan henkilökohtaisen vastuun valinnastaan.
Samaa mieltä. Hoitokieltokirjaus omakantaan voi olla vaihtoehto rokotukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin tutkimuksen mukaan he kaikki ovat perussuomalaisia.
Hesarin tutkimuksilla pyyhitään meillä mökillä huussissa takalistoa.
Meillä ei kelpaa edes siihen, on sen verran hienot hipiät.
Ilta-sanomat 16.9.2021. Petri Sepän toimittamassa jutussa kerrotaan, että
Huhtikuun lopun jälkeen – kun kakkosannokset olivat Suomessa jo täydessä vauhdissa – tehohoitoa on tarvinnut 217 potilasta.
Tehohoitoon on tähän mennessä joutunut 10 henkilöä, jotka ovat sairastuneet tehohoitoa vaativasti kahdesta rokoteannoksesta huolimatta. Kaikki nämä henkilöt ovat olleet yli 60-vuotiaita.
Yhden rokoteannoksen jälkeen tehohoitoon koronainfektion vuoksi joutuneita on 41, ja heidän joukossaan on myös nuorempia potilaita.
Ja kaikki unohti, etta on jo 3 laaketta jotka parantavat hetkessa
Vierailija kirjoitti:
Ilta-sanomat 16.9.2021. Petri Sepän toimittamassa jutussa kerrotaan, että
Huhtikuun lopun jälkeen – kun kakkosannokset olivat Suomessa jo täydessä vauhdissa – tehohoitoa on tarvinnut 217 potilasta.
Tehohoitoon on tähän mennessä joutunut 10 henkilöä, jotka ovat sairastuneet tehohoitoa vaativasti kahdesta rokoteannoksesta huolimatta. Kaikki nämä henkilöt ovat olleet yli 60-vuotiaita.
Yhden rokoteannoksen jälkeen tehohoitoon koronainfektion vuoksi joutuneita on 41, ja heidän joukossaan on myös nuorempia potilaita.
Iltalehden mukaan (Toimittaja Heljä Salonen) 12.10. Tehohoitoon oli 12.10.2021 mennessä joutunut Suomessa yhteensä 22 sellaista koronapotilasta, jotka ovat aiemmin saaneet täyden kahden rokotteen rokotussarjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat pitävät tätä tautia yllä. Arvatkaa paljonko yksi koronatesti maksaa yhteiskunnalle? Noin 300e. (Sisältää jäljityskulut.) Monta testiä olet käynyt otattamassa. Minun lasku on tähän mennessä 900e.
Yksi vuorokausi tehohoitoa on noin 4.000e. Kotonapotilas on keskimäärin 3 viikkoa tehohoidossa maksaa meille kaikille 84.000e.
Voitte kaikki miettiä, mitä tämä tulevaisuudessa tekee meidän verotukselle…
Ai että alle 20% vastuussa koronan leviämisestä, heko heko. Rokotteet eivät auta, sehän se tässä on fakta. Flunssaan kuolee sama määrä Suomessa vuodessa kuin koronaan.
Olet väärässä. Kun katsot niitä THL:n tilastoja, joissa on eritelty rokottamattomat, kerran ja kaksi kertaa rokotetut, erot ovat kyllä huimat sekä tartuntojen että sairaalaanjoutumisen suhteen. Konkreettisesti näkyy siis noista kuinka rokotetuilla on enemmän tartuntoja ja joutuvat sairaalaan huomattavasti useammin kuin rokotetut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat pitävät tätä tautia yllä. Arvatkaa paljonko yksi koronatesti maksaa yhteiskunnalle? Noin 300e. (Sisältää jäljityskulut.) Monta testiä olet käynyt otattamassa. Minun lasku on tähän mennessä 900e.
Yksi vuorokausi tehohoitoa on noin 4.000e. Kotonapotilas on keskimäärin 3 viikkoa tehohoidossa maksaa meille kaikille 84.000e.
Ai että alle 20% vastuussa koronan leviämisestä, heko heko. Rokotteet eivät auta, sehän se tässä on fakta. Flunssaan kuolee sama määrä Suomessa vuodessa kuin koronaan.
Lehdessä taisi olla tänään ne prosenttiluvut.
Siis 14% on rokottamattomia ja 70% sairaalaan joutuneista on myös rokottamattomia. Teholla taisi olla vielä suurempi prosenttiluku, muistaakseni joku lääkäri sanoi että lähes kaikki ovat rokottamattomia.
Yliedustus.
Mikä näissä luvuissa on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Sinallaan hassua etta korona on niin vaarallinen etta sita syotetaan kaikille piikin muodossa. Rokote levittaa samat piikkiproteiinit muin tauti.
Ja lisaksi tartuttaa ymparilla olijat. Miksi pitaa vaarantaa kansanterveys vAralisella piikilleBoikotoikaa kaikka mika tulee rapakon takaa! Sielta ei ole tullut mitaan hyvaa!
Makkarikin whka maistuu hyvalle, mutta on aikamoista kemikaalikoktailia.
Voi hyvä ihminen! Kyllä voi joku olla hukassa. Ei Suomesa käytössä olevissa rokotteissa ole piikkiproteiineja. Ota nyt edes tosiasiat selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehohoito kelpaa, mutta ennaltaehkäisevä rokokotus ei? Olisitte rokottamattomat edes johdonmukaisia tuossa vouhotuksessanne.
Tuohon kun saisi vastauksen! Tehohoidossa tökitään sisuksiin järjetön määrä erilaisia aineita ja pidetään nukutettuna viikkokausia. Rokotevastaiset ovat tajuttomina näiden samojen lääkäreiden ja epäilemiensä armoilla täysin puolustuskyvyttömiä. Ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus saada hoitoa, mutta miten ihmeessä he uskaltavat mennä hoitoon? En tarkoita nyt niitä, jotka eivät lääketieteellisistä syistä voi ottaa rokotetta. Voisiko joku selittää?
My body, my choice.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri Oulun ympäristökuntien rokotekattavuuden. Ihan järkyttävän alhaisia lukemia . Monessa kunnassa rokotekattavuus alkaa jopa viitosella. Viime päivinä korona alkanut leviämään vauhdilla juurikin noissa kunnissa. Kohta on siis melkoinen koronapommi jysähtämässä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoidon käsiin.
No sitten otetaan vaan käyttöön trirage eli rokottamattomat jätetään hoitamatta. He vastaavat kehnoimmin hoitoon, joten hoidetaan vain rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Taas tätä syyllsitämistä siitä, että yksilönoikeuksista halutaan pitää kiinni? Suomen perustuslaki suojaa yksilön oikeuksia mielivaltaa vastaan.
Niinpä niin. Musta Surma tappoi 50 miljoonaa Euroopasta, Espanjan flunssa 100 miljoonaa maailmanlaajuisesti. "Kyllä minulla on oikeus levittää tauteja jos minä haluan. Muut saa vaikka kuolla."
Entäs flunssa sitten, pelkästään Suomessa saman verran kuin korona (jonka luvuissa myös ne jotka ei suoraan kuolleet koronaan).
Olisi uutinen jos Suomessa joku menehtyisi rinoviruksen aiheuttamaan flunssaan eli nuhakuumeeseen ja olisi perusterve aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko rokotehaittojen hoitamiseata myös kieltäytyä, kun itsepähän otti rokotteen?
Ei. Niitä kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Kun katsot niitä THL:n tilastoja, joissa on eritelty rokottamattomat, kerran ja kaksi kertaa rokotetut, erot ovat kyllä huimat sekä tartuntojen että sairaalaanjoutumisen suhteen. Konkreettisesti näkyy siis noista kuinka rokotetuilla on enemmän tartuntoja ja joutuvat sairaalaan huomattavasti useammin kuin rokotetut.
Varmasti joutuvat useammin sairaalaan. Mutta jos käytössä on koronapassi ja lisäksi rokotettukin levittää tautia, niin pystyykö rokottamaton LEVITTÄMÄÄN tautia enemmän kuin rokotettu? Ja saavatko tautia levittävät lapset yhtään synninpäästöä vai haluatteko rokottaa lapsetkin?
Ainakin pk-seudulla tauti leviää paljon kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehohoito kelpaa, mutta ennaltaehkäisevä rokokotus ei? Olisitte rokottamattomat edes johdonmukaisia tuossa vouhotuksessanne.
Jos olisi reilu peli niin rokottamaton joka ei koronaan usko, jäisi kotiin hoitamaan itseään hopeavedellä ja hevoslääkkeillä.
USA:ssa onkin ollut tapauksia jossa rokotevastaiset aktivistit ovat jopa hakeneet sairaalasta pois tuttuja potilaita. Lääkärien varoituksista huolimatta. Sitten kotona potilas on kuollut koronaan kärsien muutaman päivän päästä, jolloin lähipiiri on sitten syyttänyt sairaalaa tämän tappamisesta hengityskoneilla ja muilla tehohoidon keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko rokotehaittojen hoitamiseata myös kieltäytyä, kun itsepähän otti rokotteen?
Ei. Niitä kun ei ole.
Eli kieltäytyminen on helppoa. No ei vaiskaan, sen verran vakavia juttuja on ihmisillä, että totta kai hoidetaan, oli syy sitten missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri Oulun ympäristökuntien rokotekattavuuden. Ihan järkyttävän alhaisia lukemia . Monessa kunnassa rokotekattavuus alkaa jopa viitosella. Viime päivinä korona alkanut leviämään vauhdilla juurikin noissa kunnissa. Kohta on siis melkoinen koronapommi jysähtämässä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoidon käsiin.
No sitten otetaan vaan käyttöön trirage eli rokottamattomat jätetään hoitamatta. He vastaavat kehnoimmin hoitoon, joten hoidetaan vain rokotettuja.
Sen ymmärrän, että jos paikat ovat totaalisen loppu ja tehdään arviota siitä, kuka saa hoitopaikan niin minun rokottamattomuuteni on vaakakupissa heikentämässä minun pisteyttämistäni. Sitä sen hyväksy, että minut kategorisesti jätettäisiin hoitamatta. Sinä päivänä tippuu kynä pöydälle ja veronmaksu lakkaa. Tähän mennessä valtio ja kotikunta saanut minulta yhteensä kymmeniä tuhansia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti rokotevastaiset ovat umpityhmiä. Eivät ymmärrä edes rautalangasta väännettyä faktaa, kuten nuo kuvat. Eivät osaa lukea niitäkään. Eivät ymmärrä edes mitä prosenttitarkoittaa, joten eivät ymmärrä mitään esim siitä, miten vaarallisia ovat yhteiskunnalle.
Tuohon kun saisi vastauksen! Tehohoidossa tökitään sisuksiin järjetön määrä erilaisia aineita ja pidetään nukutettuna viikkokausia. Rokotevastaiset ovat tajuttomina näiden samojen lääkäreiden ja epäilemiensä armoilla täysin puolustuskyvyttömiä. Ovat sitä mieltä, että heillä on oikeus saada hoitoa, mutta miten ihmeessä he uskaltavat mennä hoitoon? En tarkoita nyt niitä, jotka eivät lääketieteellisistä syistä voi ottaa rokotetta. Voisiko joku selittää?