Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kevätmasennuksesi ilmenee?

Vierailija
08.02.2015 |

ja milloin se yleensä iskee?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätmasennus? Mitä heleä. Kesällä on hauskaa, sit syysmasennus ja sit kaamosmasennus ja sit tää? Tosi tervettä joo. Kandee elämäntapoi muuttaa jos tälläset iskee.

Vierailija
2/12 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valon lisääntyessä tajuaa ikääntyneensä edellisvuodesta, ja ihokin näyttää karsealta. Liikaa ihmisiä joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun nukun, helmikuun syön karkkia, maaliskuussa sairastan talven tarttuvt taudit aina kaikkein ihanimpaan aikaan, huhtikuu kuluukin mukavasti siitepölyallergian taas vaivatessa, toukokuussa kylmetän itseni pukeutumalla liian kesäisesti, juhannuksen tienoilla helpottaa ja alan elää, rakastan syksyä. Masentaahan se kun on talven ja kevään aina puolikuntoinen.

Vierailija
4/12 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä sitä energia tulee jostain, heti kun aurinko paistaa piristyy.

Vierailija
5/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua jollain tavalla vähän masentaa/ahdistaa kun yht'äkkiä valoa onkin paljon. Kaikki näyttää esim kotona pölyiseltä ja likaiselta. Tuntuu että kun luonto heräilee, niin kaikki on jotenkin alussa taas ja kaikki olisi mahdollista. 

Vierailija
6/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkinen valon määrä kaamoksen jälkeen (asun pohjoisessa) tuntuu kyllä pääkopassa. Toisaalta saa hirveästi virtaa mutta sit kuitenkin vähän ahdistaa kun olisi tehnyt mieli vielä uinua sitä talviunta kuten karhut konsanaan.
Kyllä nuo vuodenajat vaikuttaa ainakin mun mielentilaan. Ehkä ei niinkään siellä missä ne ei juuri eroa toisistaan mutta täällä pohjoisessa se näkyy ja tuntuu konkreettisemmin.

Mutta vaikka valonmäärän lisääntyminen tuokin kaikki pölyt ja sotkut esille niin onhan se nyt ihana kun mennään kesää kohti. :) Jokaisessa vuodenajassa on oma viehätyksensä.

Vierailija
7/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa määrittää syytä mun kevätmasennukselle, koska on ihanaa että tulee valoisampaa ja lämpimämpää, mutta silti jotenkin kaikki ahdistaa ja ällöttää. Siihen auttaa ensiapuna vaatekaapin siivous ja uudistus ja kasvokuorinta ja -naamio tai vaihyoehtoisesti kampaajalla käynti. Jotenkin on tosi nuhjuinen ja väsynyt olo ja se masentaa.

Vierailija
8/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätahdistus olisi ehkä kuvaavampi. On taas virtaa tehä melkein mitä vaan, mut samalla lamaannuttava ahdistus. Talven pimeimpään aikaan masentaa ja mitään ei jaksaisi tehdä.

Vierailija
9/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kevätmasennus? Ei mulla sellaista ole, vaan nimenomaan talven kaamosmasennus alkaa väistyä pikkuhiljaa kun aurinkoa näkee useammin :)

Vierailija
10/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tulee kevät- ja toisilla syysmase helpommin. Olen lukenut, että naispuoliset useammin kärsii syysmasennuksista ja miespuolisille taas useammin kevät on vaikeampi aika.

Vierailija
11/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jolle kevät on raskasta aikaa. Valon äkillinen lisääntyminen on jotenkin liikaa ja se ahdistaa todella paljon. En tiedä mitään pahempaa kuin auringon paiste siinä vaiheessa kun on vielä lumi maassa, se sokaiseva valkeus ja vuotavat silmät. Kaikki näyttää nuhjuiselta kotona, sekä peilissä. Ihmisten energisyys ahdistaa myös, tuntuu että kaikki muut mennä viipottavat ja hehkuttavat kevättä, kun itse haluaisin laittaa kaihtimet kiinni ja piiloutua kotiin. Keväiset pastellisävyt kauppojen vaatteissakin ahdistaa.

Tälläkin hetkellä tuolla ulkona aurinko paistaa, vesi lorisee räystäistä ja lumet sulaa kohisten, ihmisillä tuntuu olevan kova kiire ja linnut laulaa : en tiedä mitään kammottavampaa (siis luonnonilmiötä :) ). Tykkään kesästä, syksystä ja talvesta. Syksyllä ja talvella etenkin minulla on energiaa ja nautin hämärästä.

Kevät on sellaista uudistumisen, muutoksen ja uuden alun aikaa ja se on jotenkin ristiriidassa rauhallisen persoonani kanssa. En keksi muutakaan selitystä olotilalleni. :) Harmittaa, että ihmisten on niin kovin vaikea hyväksyä se, että joitakin masentaa keväällä, vaikka he itse saattavat koko syksyn ja talven ruikuttaa omaa olotilaansa....

Vierailija
12/12 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nro 12 ja unohdin vastata, että kevätmasennus iskee yleensä näihin aikoihin, helmikuussa ja hellittää sitten toukokuuhun mennessä yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän