Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Älä velä siitä köylenpäästä, ei se pilä kun se veles mäläntynny.
Mulla ei oo paljo mitään murretta. Tänää meen ehkä mettään käveleen ja aattelin et lähen ehkä myöhemmin baariin mut ei taida jaksaa. Pitää täyttää tiskikone ja sit taidan pötköttää. Tää on ehkä kaikkein tylsin paikka murteen kannalta ku en oikein keksi ees sellasia sanoja jotka olis ominaisia. Huamenna onki jo pyhä.
No eepä tässä paljoo tarvii arvaellakkaa, kyllä työ sen tiijätte muutennii. Tai suattaap olla, ettette tiijäkkää, mutta en usko että kukkaa ee tietäsj. Suattapha se olla niinni, ettei kukkaa arvookkaa, mutta kyllä työ tiijätte. Voeha se olla toesinnii, vua suattaap olla ettei ookkaa.
Käythin tässä just lenkillä ja nyt olhan vai kotona tämä iltapäivä ja illalla lähethän uuvetshan lenkille.
Oon aina ollu sitä mieltä, että mulla ei oo oikein mitään aksenttia. Mä asuin mun lapsuuden kahessa eri kaupungissa, mut mä en ikinä oikein oppinu paikallisii murteita. Must oli kuitenkin aina kiehtovaa kuunnella, kun vanhemmat ihmiset joskus puhu iha oikeella murteella. Yks meijjän perhetuttu puhu aika vahvaa murretta ja sitä oli aina hassu kuunnella, ja lapsuuen toisessa kaupungissa paikalline murre oli vielä vahvempaa.
Mitähä nuo tuol tekköö? Lähetäähä kahtomaa!
Vierailija kirjoitti:
Ehä mie jaksa
Kävik siut ramasee? Käy siihe pitkäksee. Oot sie Lappeenrantalaisii?
Voisiks millää tulla hakee mut koulust? Oon kai vähä kipee enk jaksais kävel.
Teinini lähettämä viesti
Vierailija kirjoitti:
Onhan perin konua tähänki kirjotella.
Nyhhää tulikii perin tuttua puhetta mut eihää noi muut tiärä mikä on konu. Munnoin eihää myä mitää murretta puhuta, täähää on perin oikist suamee.
No mitä täs ny sen kummempii, ol vaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tummu istu lavihtalle ja kisko kartiinit akkunain etehen ku rupes kastahan kahavia ja ankkastokkaa........
Kaustby aivan selevästi
Vierailija kirjoitti:
Pan jottai konteihis, jos pruukaas käyd paatil viäl merel. Ei siel tul ko kylmä ja o tuulist, fisui ei tul ainakka, onk paremp jääd kotti kaffel. Kotivahel. Tai men kaupoil, siäl o huomen pikimust perjanda!
Kyl Raum o ain Raum!
Arvvaattekohan te mistä mää oon kotosi? Täälä juuaan kahavia ja syyään leippää. Makkarraaki voi paisttaa jos tekkee suolasta mieli. Maitua on kans tarijolla.
Tiiäkkösää mistä mollaan kotosin? Tääläki juuaan kahavia ja maitua. Ratiota kuunnellaan niinkö muukki ihimiset. Jalaka on kipiä niin ei pysy pystösä.
Vierailija kirjoitti:
Tummu istu lavihtalle ja kisko kartiinit akkunain etehen ku rupes kastahan kahavia ja ankkastokkaa........
Ristus notta!
Emmie kuitenkhan tähän mithän järkevää kirjotettavaa keksi mutta sole niin justiinsa. Häätyy kuitenki yrittää kirjottaa jotaki ko oli nii hauskaa lukea muitten juttuja. Kehtaakko sie antaa vähän palautetta miten mie kirjotin, ko eihän tämä ollukhan mikhän paha homma. Ihan vasiten mie tämän kirjotin että saatte arvailla, mutta mie lähen nyt mettälle, katelhan myöhemmin.
No sen verran voin kertoo vielä että rakastan shoppailua ja nyt makaan sohvalla ja kuuntelen musaa youtubesta (älytelkkarilla.)