Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi

Vierailija
18.11.2021 |

Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.

Kommentit (945)

Vierailija
181/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran voin kertoo vielä että rakastan shoppailua ja nyt makaan sohvalla ja kuuntelen musaa youtubesta (älytelkkarilla.)

Vierailija
182/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä velä siitä köylenpäästä, ei se pilä kun se veles mäläntynny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo paljo mitään murretta. Tänää meen ehkä mettään käveleen ja aattelin et lähen ehkä myöhemmin baariin mut ei taida jaksaa. Pitää täyttää tiskikone ja sit taidan pötköttää. Tää on ehkä kaikkein tylsin paikka murteen kannalta ku en oikein keksi ees sellasia sanoja jotka olis ominaisia. Huamenna onki jo pyhä.

Vierailija
184/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eepä tässä paljoo tarvii arvaellakkaa, kyllä työ sen tiijätte  muutennii. Tai suattaap olla, ettette tiijäkkää, mutta en usko että kukkaa ee tietäsj. Suattapha se olla niinni, ettei kukkaa arvookkaa, mutta kyllä työ tiijätte. Voeha se olla toesinnii, vua suattaap olla ettei ookkaa. 

Vierailija
185/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käythin tässä just lenkillä ja nyt olhan vai kotona tämä iltapäivä ja illalla lähethän uuvetshan lenkille. 

Vierailija
186/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ollu sitä mieltä, että mulla ei oo oikein mitään aksenttia. Mä asuin mun lapsuuden kahessa eri kaupungissa, mut mä en ikinä oikein oppinu paikallisii murteita. Must oli kuitenkin aina kiehtovaa kuunnella, kun vanhemmat ihmiset joskus puhu iha oikeella murteella. Yks meijjän perhetuttu puhu aika vahvaa murretta ja sitä oli aina hassu kuunnella, ja lapsuuen toisessa kaupungissa paikalline murre oli vielä vahvempaa.

Vierailija
187/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähä nuo tuol tekköö? Lähetäähä kahtomaa!

Vierailija
188/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehä mie jaksa

Kävik siut ramasee? Käy siihe pitkäksee. Oot sie Lappeenrantalaisii?

Vierailija
189/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiks millää tulla hakee mut koulust? Oon kai vähä kipee enk jaksais kävel.

Teinini lähettämä viesti

Vierailija
190/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan perin konua tähänki kirjotella.

Nyhhää tulikii perin tuttua puhetta mut eihää noi muut tiärä mikä on konu. Munnoin eihää myä mitää murretta puhuta, täähää on perin oikist suamee.

Vierailija
191/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä täs ny sen kummempii, ol vaa kotona.

Vierailija
192/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tyär se on

Vierailija
193/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummu istu lavihtalle ja kisko kartiinit akkunain etehen ku rupes kastahan kahavia ja ankkastokkaa........

Kaustby aivan selevästi

Vierailija
194/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pan jottai konteihis, jos pruukaas käyd paatil viäl merel. Ei siel tul ko kylmä ja o tuulist, fisui ei tul ainakka, onk paremp jääd kotti kaffel. Kotivahel. Tai men kaupoil, siäl o huomen pikimust perjanda!

Kyl Raum o ain Raum!

Vierailija
195/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvvaattekohan te mistä mää oon kotosi? Täälä juuaan kahavia ja syyään leippää. Makkarraaki voi paisttaa jos tekkee suolasta mieli. Maitua on kans tarijolla.

Vierailija
196/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniks spora jo?

Vierailija
197/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäkkösää mistä mollaan kotosin? Tääläki juuaan kahavia ja maitua. Ratiota kuunnellaan niinkö muukki ihimiset. Jalaka on kipiä niin ei pysy pystösä.

Vierailija
198/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummu istu lavihtalle ja kisko kartiinit akkunain etehen ku rupes kastahan kahavia ja ankkastokkaa........

Ristus notta!

Vierailija
199/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää rupee mitään kirjotteleen.

Vierailija
200/945 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmie kuitenkhan tähän mithän järkevää kirjotettavaa keksi mutta sole niin justiinsa. Häätyy kuitenki yrittää kirjottaa jotaki ko oli nii hauskaa lukea muitten juttuja. Kehtaakko sie antaa vähän palautetta miten mie kirjotin, ko eihän tämä ollukhan mikhän paha homma. Ihan vasiten mie tämän kirjotin että saatte arvailla,  mutta mie lähen nyt mettälle, katelhan myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä