Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Mää oon aina ollu sitä mieltä, että en ossaa mittään. Luisteluki oli koulussa vaikiaa.
Kotonaki äiti aina sano, että vie roskat mennessäs.
Monesti äiti sano senki kuin on holotna.
Isä valitti ku ruoka on tuimaa ja lisäs suolaa. Ei kuulemma ollu sama asia ku ois keitettäessä pantu. Maituaki juotiin syyessä.
Savolaenen kirjoitti:
poistha jolophhi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaekenlaesia ketjuja sitä on. Tännään on ollu aekoo saepäevänä selata nettiä ja tehä toes arvosia asijoeta. Suatattako työ arvata mistee oun?
Riäkkylästä, kute Feliks Pakarinen
En ou Riäkkylästä. Oun käännä siellä ja ajoen sen ison salamen ylj aatolaatalla. Taetaa olla aenut sisävessiin suaristolaatta iliman vaijeria. Rekkojae mahtu usseita kyitiin.
Mie arvvoon, että sie oot kuopijosta tahi jostakkii sieltä päin.
Täälähä on pohojosen ihimiset vielä herreillä!
Vierailija kirjoitti:
Ingen kan gissa var bor jag?
josain perseen Svenssoni kyläs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eppu-, toppu- ja kolkkiluokalla kävelin kouluun. Sen jälkeen pyöräilin. Yläasteelle kuljin linkillä.
Pakko olla Oulu?
Mä veikkaan Jyväskylää.
Bingo 😁
Vierailija kirjoitti:
No eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki....
Oikeesti meil ei o mitää murretta täällä. :P
Just niin. Nuo on ainoita sanoja mitä joku on joskus kauhistellut. Muutenhan me puhutaan aivan kirjakieltä täällä Suomen Ateenassa 😉
Vierailija kirjoitti:
Tsennaatsä daiju et bamlaan sniidusti!?
Ootsiäki muuttan meiltpäin Hesaa? Koskassiä muutit? Tunnetsiä Vilhuist?
Kyllähän astiat pitää tietysti viruttaa pesun jäläkeen. Ikävää kun tulee pimiä jo niin aikasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just niin. Nuo on ainoita sanoja mitä joku on joskus kauhistellut. Muutenhan me puhutaan aivan kirjakieltä täällä Suomen Ateenassa 😉
Onhan meillä linkki ja taksari. Ne myös tuntuvat triggeröivän muita. 🤣
Emmä viitti ny, muutaki tekemistä.
Miä voisin kirjotella pitempääki tarinaa, mut nyt miä en vaa kerkee ku pitää lähtee jonnee käymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä linkki ja taksari. Ne myös tuntuvat triggeröivän muita. 🤣
Varmaan yllättävän kuuloista kun muuten ihan kirjakielen seassa näitä. Koska jos joku joka puhuu jostain hemmetin DÖSÄSTÄ tulee mulle kauhistemaan linkkiä niin onhan se vähän koomista. Ihan kiva et vaihtoivat ihan virallisesti linkeiksi ne bussit niin saa turistit ihmetellä 😁
Vierailija kirjoitti:
Mää oon aina ollu sitä mieltä, että en ossaa mittään. Luisteluki oli koulussa vaikiaa.
Kotonaki äiti aina sano, että vie roskat mennessäs.
Monesti äiti sano senki kuin on holotna.
Isä valitti ku ruoka on tuimaa ja lisäs suolaa. Ei kuulemma ollu sama asia ku ois keitettäessä pantu. Maituaki juotiin syyessä.
Yhdellä youtube-videolla venäläisnainen kuvasi avannon laidalla hytisevää ukkoa ja puheessa vilahti joku holotnalta kuulostava sana eli päättelin sen tarkoittavan kylmää eli olet varmaan pohjois karjalasta tai Savonlinann paikkeilta
Pitäis kirjottaa enemmä tekstii, et siit pystyy päättelee paremmi... mut ei mul oo mitää sanottavaa. (Voiks siit päätellä jotai?)
Jos mää täs tauol vähä yritäj jottain präntät ylös. Kuumaki tuli töis mut ei onneks sentää niinku suvel. Kyl mää tykkään ko syksy tuli. Vähä pimiä on kyl.
Mut nyt tarttis saara kaffet.
Mä kirjotan tänne ellei sala. Muutoin lählen Lahlen suuntaan äilen asioille. Pitää hakee sahlit ennen viikonvaihletta.
Oot sää pöljömpää hööristelly. Oot sitä iha bönde hä.
Eilen kaatu tsufet byysille ku yritin fongata skuruu. Hiffaatteks mistä oon?
Joo tiedetään: Me ookathin papan biililiiä.