36-v. ja silmänympärysjuonteet
Vaikuttaa et muilla ikäisilläni on paljon nuorekkaampi iho. Mitä teen?
Mikä on paras seerumi tai silmänympärysvoide?
Mitä hoitoja kannattaisi ottaa?
Kommentit (23)
Ala käyttää päivävoidetta jossa uv suoja heti, ja käytä aurinkolaseja auringossa. Nuku paljon, juo vettä ja illalla retinolipitoinen voide.
Esimerkki retinolipitoisesta yövoiteesta? Nyt käytössä Shiseidon Antiwrinkle resist 24h tms. Sitä meinasin silmänympärrysvoiteena, kun on tässä kuussa Sokoksella S-etuna tarjouksena.
ap
Mä oon 40. Ei ryppyjä. Ruokavalioni on perseestä. Olen 12 vuotta käyttänyt Dermosilin Q 10 silmänympärysvoidetta. Mun äiti myös. 65 vee ja lähes rypytön.
Paula's Choicella on retinolipitoisia seerumeita, myös 1%, joka vastaa melkein tretinoiinia. Niiistä voi tilata näytteitä. Jos haluat kaupasta ostaa niin Avenen Eluage.
Paras on sisleya, jota käyttää myös Helena Petäistö.
Mitä mieltä ootte noista ikäsuosituksista, kuten tuo Avene Eluage 45+?
ap
Käytä jotain öljyä silmänympärysiholle. Esim. kookos-, avocado-, manteli tai ruusunmajaöljy.
Klassista nivea cremea silmänympärysiholle. Ennen meikkiä se on liian rasvaista, mutta illalla kun meikin pesee pois.
Tuloksen huomaa alle viikossa. Silmänympärysiho tarvitsee kosteutta ja sitä nivea antaa.
Itse en käytä niveaa koko kasvoille koska saan herkästi mustapäitä, mutta silmänympärykselle toimii.
Olen käyttänyt jo 2-kymppisestä asti silmänympärysvoiteita. Edullisempia ja kalliimpia. Tuntuu ettei mikään auta, tässä tulos!!
ap
Mä luulen että on enemmän geenien ja elämäntapojen yhdistelmä. Rasvat saattaa auttaa hieman, mut noin niinku kokonaisuutena.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:26"]Olen käyttänyt jo 2-kymppisestä asti silmänympärysvoiteita. Edullisempia ja kalliimpia. Tuntuu ettei mikään auta, tässä tulos!!
ap
[/quote]
Joillakin on vain kuivempi iho.
Ihoon vaikuttaa myös elämäntyyli, kuten liikaa aurinkoa, tupakointia, sokeripainotteinen ruoka jne.
Vannon cliniquen nimeen. Olen 36 ja rypytön. Tosin omaan rasvaisen ihon.
Minna Parikka suosii dermalogica merkkiä:
Cliniquen tuotteita oon käyttänyt satunnaisesti.
En tupakoi, ainut noista sanomistanne syistä jousi olla sokeri. Muuten terveelliset elämäntavat, sanotaanko normaalit.
Mulla on sekaiho, taipuvainen rasvaisuuteen. Syön kalaöljykapseleita.
Mitä olisi tehtävissä?
ap
Itse olen lähes rypytön ja täytän tänä vuonna 40v. En keksi mitään muuta syytä kuin hyvät geenit ja terveellinen ruokavalio (monipuolinen). Syön kyllä sokeriakin kohtuullisesti ja tykkään viinistäkin. Kaikkea kohtuudella. Liikun myös säännöllisesti. Äitinikin on hyvin säilynyt ikäisekseen. T. 4
Paljon on kiinni ihotyypistä. Kuulas ja ohut iho rypistyy aikaisemmin kuin paksu ja rasvainen. Näin se luonto antaa tasoitusta... Monet nuorena kauniit ja hehkeät rypistyvät varhaisemmin kuin finninaamaaiset kanssasisarensa. Varmuudella ihonsa saa rypistymään nopeasti, kun pudottaa runsaasti painoa keski-iän kynnyksellä. Esimerkkinä Päivi Räsänen.
Aijai...
Omasta mielestä mulla on samea iho, nenän ympärillä mustapäitä, helposti kiiltävä, teininä paljon finnejä ja nykyäänkin huomaa m. 48 h viiveellä, jos oon syönyt suklaata.
Miten saisin kuulaan, tasaisen, terveen ihon?
Ap
Oisko joku seerumivinkki antaa vielä? Eli pintakuiva sekaiho, ryppyytyvä silmänympärysseutu.
Saattaa johtua siitäkin osittain et pon tosi ilmeikäs, pidemmän päälle kai aiheuttaa juonteita.
ap