Olenko ainoa joka inhoaa ilmausta MASTER BEDROOM!!!
Kukahan idiootti on lanseerannut suomen kieleen ko. ilmaisun... heti kun kuulenkin sanan MASTER BEDROOM ihokarvani nousevat pystyyn. Olenkohan ainoa...
Kommentit (63)
On kyllä epämiellyttävä sana. Master, my ass.
Niin, onhan se vähän hassu, kun ajattelee. Aika vanha termi kuitenkin.
Onko sitä sitten ruvettu käyttämään tuollaisenaan Suomessakin? En ole koskaan huomannut. Onko kyse jostain sisustuslehdistä tai blogeista, vai käytetäänkö sitä suomalaisissa talojen myynti-ilmoituksissakin?
Englannin kielen sanoissa on sentään joku logiikka. Toisin on täällä suomessa.
Sehän viittaa vain huoneen kokoon ja että huoneen yhteydessä on usein oma kylpyhuone. Ja sitten se walk in closet, sekin varmaan ärsyttää? ;)
Et ole ainoa. Naurettavalta pönötykselä se täällä (Suomessa) käytettynä kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:41"]
Sehän viittaa vain huoneen kokoon ja että huoneen yhteydessä on usein oma kylpyhuone. Ja sitten se walk in closet, sekin varmaan ärsyttää? ;)
[/quote]Kyllä ärsyttää. Osaisivatko ihmiset ilmaista ihan suomenkielellä samat asiat?
Törmäsin tähän ekan kerran erään pikkukylän 70-luvun kerrostalon myynti-ilmoituksessa. Näköjään ei ole edistänyt myyntiä, kun kuvat näyttävät olevan kesältä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:42"]
[/quote]Kyllä ärsyttää. Osaisivatko ihmiset ilmaista ihan suomenkielellä samat asiat?
[/quote]Kyllä varmaan osaisivat :)
En mä tuota Suomessa ole nähnyt. Vanhempien makuuhuone, päämakuuhuone...
tosin Briteissäkin mua ihmetyttää, että vanhempien makuuhuoneen tulee olla tosi iso. Kuka isä tai äiti siellä ehtii niin oleskelemaan nukkumisen lisäki, jos sulla on perhe ja työ?
You treat me like a dog
Get me down on my knees
We call it master and servant
We call it master and servant
It's a lot like life
This play between the sheets
With you on top and me underneath ♫♪
Voi luoja miten jotain voi ärsyttää noin vähäpätönen asia. On varmaan nenu kovin täynnä herneitä.
[/quote]
Meillä juuri tuollainen "päämakuuhuone" jonka yhteydessä oma kylpyhuone ja pukeutumistila (ei vaatehuone, ilman ovia) kaapistoineen ja silitysmahdollisuuksineen.
Master bdr kuvaa tuon kaiken 2 sanalla.
Kadonneen herneen metsästäjä. No hyvä, että tämäkin harmi löytyi sitten täältä. Olipa noista murheista niin huutava pula :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:44"]
En mä tuota Suomessa ole nähnyt. Vanhempien makuuhuone, päämakuuhuone...
tosin Briteissäkin mua ihmetyttää, että vanhempien makuuhuoneen tulee olla tosi iso. Kuka isä tai äiti siellä ehtii niin oleskelemaan nukkumisen lisäki, jos sulla on perhe ja työ?
[/quote]Olen huomannut tämän myös. Lapsethan sitä tilaa tarvitsevat enemmän. Meidän makuuhuoneemme on pikkuruinen, siellähän vaan nukutaan ja vaihdetaan vaatteet.
En tuohon termiin täällä Suomessa ole törmänyt, en ole tosin ostamassa asuntoakaan:)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:45"]
Voi luoja miten jotain voi ärsyttää noin vähäpätönen asia. On varmaan nenu kovin täynnä herneitä.
[/quote] Luin pitkään että menu täynnä herneitä, että mikäs uusi tyyli tuokin ilmaista asia. Miks mä en näe kunnolla...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:45"]
[/quote] Luin pitkään että menu täynnä herneitä, että mikäs uusi tyyli tuokin ilmaista asia. Miks mä en näe kunnolla...
[/quote]Jos sulla on nälkä?
Master bedroomia on alettu kayttaa paljon asuntojen myynti ilmoituksissa, sisustuslehdissa ym. Olen tormannyt useasti. Todella arsyttava ilmaisu!
Jos on pakko olla jokin ilmaus "päämakuuhuoneelle" enkuksi, niin voisiko olla vaikka Main Bedroom tms. vähemmän pömpöösi, kuin tuo "Master"?? Tuo yllä mainittu "Mästeri" taas on niiiiiin ärsyttävä, että toivon etten koskaan törmää siihen missään, koska en ehkä voisi hillitä itseäni.
Ja KYLLÄ, meillä on vanhempien makuuhuoneen yhteydessä oma, erillinen kylppäri ja walk in closet (joka btw on myös suht. ärsyttävä ilmaus, tosin ei mitään tuohon master bedroomiin verrattuna).
AP