Haluan pois tästä maailmasta.
Kuolemakin on parempi kuin muuttua tästä vielä enemmän zombiksi joka ei tunne pian mitään, on elossa mutta ei tunne yhtään mitään, mätänee vaan olemattomiin hitaasti kituen.
Tämä ei ole elämää vaan kidutusta ja tuskaa vailla mitään iloa.
Tänäänkin käytännössä vaan istunut sisällä koneen ääressä, olen äärettömän paska olio en ansaitse mitään ihmisisarvoa koska olen mitäänsanomaton ja saamaton vammainen luuseri paska.
Olen päivät yksin kissa on mutta eipä se mitään auta. Olen yksinäinen tyhmä paska.
Kommentit (1389)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole mitään kirjoitettavaa tai olisi mutta jotenkin niitä mitä tänne kirjoittaisi niin käy päivällä jo läpi eli mielessään jo kirjoittaa tänne jolloin sitä ei enää ole intoa tai muista kunnolla mitä tänne piti kirjoittaa. Lisäksi onko siitä mitään hyötyä enää tai onko siitä koskaan ollut? Eipä näitä varmasti moni lue, muutama varmaankin ja jokunen välillä jotain vastaa mutta olen erittäin huono vastamaan takaisin tai keksimään mitä siihen vastaisin. Osaan kyllä jauhaa välillä miljoona riviä sitä ja tätä mutta keskustella en näköjään osaa. Tai ehkä tämän ketjun alussa osasin ja edellisen mikä jostain syystä poistui täältä tai joku aiempi, olen kirjoittanut tänne viime vuosikymmenen loppupuolelta mikä tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus vaikka siis vuoden 2019 lopusta ei ole vasta kuin 3 vuotta mutta se tuntuu ikuisuudelta, tuntuu kuin siitä olisi yhtä pitkä aika kuin jostain vuodesta 2012 tai jotain, korona varmaan tuhonnut ajantajun ja muutenkin pahentanut psyykkistä pahaa oloa.
En tiedä mutta unen laatu alkoi huonontua vuoden 2020 alkupuolelta lähtien merkittävästi ja silloin juuri alkoi koronasoppa, sattumaa vai ei, vastausta siihen ei tule saamaan.
Nyt kun alkoi oikeasti miettimään niin vuosi 2019 niin siitä oikeasti tuntuu että siitä on ikuisuus, vaikuttaako se että kun se oli viimeinen "normaali" vuosi tai mitä nyt mikäkin vuosi on kenellä normaali ja mikä ei. Ajantaju ja muutenkin mieli on jotenkin sekaisin tässä asiassa kun jotkin asiat tuntuu siltä että ne tuntuu tutuilta vaikkei niitä ole vuosia sitten nähnyt tai kuullut esim jotkin biisit tai sarjat/elokuvat mutta tämä ei päde kaikkiin vaan osaan, muut taas on jaa ne on vähän aikaa sitten nähty mutta jotkin tuntuu kuin ne olisi nähnyt tyyliin 10 vuotta sitten vaikka olisi nähnyt ne vasta viime vuonna. En tajua.
Ei tämä joulu tuntunut juuri miltään tai oikeastaan ei miltään, olin vaan sivusta seuraaja kun se meni ja muut eli sitä ja touhusi mukana. Oli minulla muutama joululaatikko ja kinkku mutta ei kuusta eikä joulukalenteria. Sukuloiminenkin tuntui jotenkin tyhjältä kun esim serkuilla on jo KAUAN ollut oma elämä jne. ja itse olen näissä tapahtumissa se tyhjä tynnyri jonka sisällä ei ole mitään mielenkiintoista.
Minulla ei ole kohta puoleen vuoteen ollut kissaa ja tiedä tuleeko koskaan kun sekin on rahasta kiinni. Minulla on aina ollut kissa tai muutaman kuukauden väli oli kun ei ollut mutta lapsuudenkodissa oli ja omillaan minulla on ollut ja nyt ei ole, kaikki lähtee pois mitä minä olen sanonut että minulta viedään kaikki pois ja pian minulla ei enää ole mitään.
Sen sanon että tältä tontilta ja tästä talosta en vapaaehtoisesti lähde vaikka tulisi ulostotto, pankki, poliisi, armeija jne. Saa yrittää viedä minua tai ottaa näitä pois jos ei ole rahaa pitää, pistän vastaan ja lähden tästä ainoastaan pussissa pois.
Tietysti joku alkaa inttää että "myy pois kun ei varaa ja halvempi asunto plaa plaa" niin pitäkää kuulkaa omana tietona, ei tarvitse tulla selittämään koska ei kiinnosta enkä kuuntele. Tai sitten mene töihin joo mennään kun merkittävästi alentunut työkyky ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Vaikka sitä jotakin pystyy tekemään mitä tehnytkin tänä vuonna niin sitä ei ole kuin 1-2 kuukautta vuodessa ja muissa töissä en enää pärjää tai sellaisia ei täällä ole. Eikä hitaita ja vajaakuntoisia jotka tekisivät töitä omaan tahtiin niin oteta töihin vaan pitää olla super-ihminen ja tehdä 10 ihmisen edestä töitä 200-kertaisella nopeudella, tämä on minun kokemus työelämästä pahimmillaan ja tällaiset työ tuntuu vaan yleistyvän joten turha edes yrittää kokeilla sellaisia kun siitä ei seuraa mitään hyvää.
Joo tämmöistä. ap
Tämä viesti toi paljon ajatuksia mieleen. Olen monesti itsekin katsonut elämääni taaksepäin ja miettinyt eri vuosia. Toisaalta aika on tuntunut kuluneen hitaasti, mutta muuten taas tuntuu kuin vuodet olisivat menneet kuin sumussa. Olen itsekin ollut yksinäinen ja toisaalta voinut välillä huonosti. Elämäni on oikeastaan täynnä erilaisia jaksoja. Näin en helppoa jälkeenpäin surea kuinka se ja se ajanjakso on mennyt ihan pieleen.
Itsekin mietin, että vuosi 2019 oli minullekin jokin raja kaikkeen. Koirani eli vielä tuolloin ja voin vähän paremmin. Seuraava vuosi ja vuoden loppu taas hirveää aikaa ja voin huonommin kuin pitkään aikaan. Sen jälkeen elämäni on mennyt melko varovaiseksi. Pitää tarkkaan katsoa miten nukkuu ja kuinka paljon on voimia kaikkeen. Muuten tulee liikaa rasittua itseään. En tunnu kestävän enää kunnolla mitään. Sitten jos menen joskus esim johonkin hotelliin yms niin sitten en saa edes nukuttua siellä. Valvon vaan kaikki yöt ja menee reissu pieleen. Tämäkin uusi juttu.
Itsekin olen musiikissa yms jotenkin jämähtänyt menneisyyteen. Kaipaan aiempia vuosia, mutta sitten taas suren jotain ikävää juttua menneisyydestä. Tällä menolla elämäni on mennyt ja menee edelleen kuin ohi. On myös ok päiviä, mutta muuten en ole täysillä. Olen liian yksin ja toisaalta vähän kuin luovuttanut elämässäni. Jaan myös saman ajatuksen maaseudusta. Minun ei ehkä pitäisi asua täällä, mutta toisaalta kaupunki ei ole itseäni varten. Kaipaan rauhallisuutta ja isoa pihaa yms. Täällä vaan ei oikein ole mitään esim koulutuksia. Elämä ei etene kuitenkaan. Joulua yms juhlia on paljon vietä. Ehkä se riittää jos voi paremmin ja ok olo. Ymmärrän kyllä niiden päivien ikävyyden joillekin. Kirjoitin nyt kaikkea mieleen tullutta. Luen itsekin välillä ketjua.
Lattiat kylmenee kun tuuli pääsee vapaasti kylmentämään alapohjaa kun vuodenvaihteen typerät vesisateet vei lumia vaikka lunta jäljellä se mikä on muuttui betoniksi ja jääksi et kiva ei lunta millä suojata vähän tuota alapohjaa. Lisäksi ovet ovat paskat kun eivät pidä kun ovat yli 30 vuotta vanhoja ja osin vääntyneet niin että valo paistaa läpi et todella tiiviitä ovia. Lisäksi ikkunat alkaa kanssa olla lopussa, katto pitäisi uusia, samoin julkisivu jne. lista on loputon. Arvelen että tähän saisi pistää sen 70-100 tonnia että saisi kuntoon ja minullahan tottakai tällaiseen on varaa. Eikä tätä tässä kunnossa kukaan edes ostaisi keskeltä ei mitään enkä tosin myisikään, olen joko tässä tai arkussa.
10-13 vuotta sitten kiinteistövero oli 90e, nyt melkein 300! Samoin kaikki muu on kallistunut järkyttävästi viime vuosikymmenen alkuun verrattuna. Palkat tai tuet eivät tietenkään ole nousseet samaan tahtiin paitsi eliitillä.
No jaa aika loppuu. ap
Ärsyttävä kurkkukipu jatkuu, olotila muuten kai parempi mutta tuo kurkkukipu ärsyttää kun ei uskalla tehdä mitään fyysistä juurikaan ennenkuin tuo on ohi että tietää että varmasti on terve tai mikä nyt on tervettä ja mikä ei. Joutuu tuossa kumminkin joka päivä silloinkin kun oli huonompi olo niin hakemaan puita liiteristä kun ei ne itsestään tänne kulje ja ei tänne paljoa voi tuoda tai parin kolmen hellapuut voi mutta leivinuuniin niin sille täytyy joka päivä hakea kun paikkaa mihin ylimääräisen satsin laittaisi ei ole tai ellei jostain lehdistä tai muusta tee alustaa ja laita siihen ettei lattialle tule roskaa.
Lisäksi en tykkää tuosta tuulisesta kelistä. Joo tekee hyvää Suomen sähköntuotannolle ja alentaa pörssisähkön hintaa mutta minulle tuo on inhottava kun on tuulisella paikalla ja tuulee niin että kaakkois ja eteläpuoli talosta on reilusti viileämpi kuin pohjoispuoli ja kun ovet sijaitsee etelä ja kaakkoispuolella ja ne vetää reilusti niin jee. Lisäksi vesi-ilmalämpöpumppu ei tykkää kun sitä päin tuulee??? Tiedä mikä siinäkin syynä mutta jos vaikka 15 astetta pakkasta ja ei tuule niin toimii mutta tuulee ja vain 7 astetta pakkasta se sekoaa. Pitääkö siihen rakentaa koppi tai tuulisuoja eteen tai sitten se vain alkaa olla romu. Nuo ovet on kyllä täysin vaihtokunnossa ja samoin ikkunat ja seinät pitäisi katsoa kun stanan hiiret tehneet sinne miljoonia reittejä eristeen läpi ja täten seinätkään ei pidä paljoa mitään. Lisäksi tähän on joskus joku tehnyt rakennusvirheitä jotka nekin aiheuttaa ongelmia.
Aamulla ei pysty edes musiikkia kuuntelemaan kun kasari ei kuulu kun radiokeli on paska tässä kohtaa ja antennit näissä minun vanhoissa laitteissa ei mitenkään kummoiset niin tunkee ylen ruotsinkanava tai nova tai suomipop tilalle aargh. Vanha kelloradio jostain 90-luvun alusta ja stereotkin 90-luvulta ja siinä ei toimi kuin radio kun cd ja kasettipuolet rikki ja radiokin niin ja näin kun antennit näissä molemmissa kehnot lyhyet ja ohuet johdot niin herkemmät kanavat joko kuuluu tai ei riippuu kelistä. ap
Sun kandee mennä aukomaan päätä jollekkin vartijalle, pääset nopeesti pois tästä maailmasta.
Too soon? Maybe.
Koska olen tyhmä ja vammanen joka mahdollisella mittarilla mitattuna niin mitä järkeä tässä elämässä enää oikein on yhtään kun menestymisestä on ihan turha haaveilla millään tasolla tai missään asiassa ja kun valtio puuttuu nykyään joka asiaan ja tulevaisuudessa vielä enemmän ettei kohta saa edes omistaa mitään niin olisi täysin kohtuullista saada edes turvallinen ja valvottu lopetus valtion toimesta ettei itse tarvitse kokeilla kun omalla tuurilla mokaa siinäkin ja jää henkiin niin koska olen kumminkin turha menoerä tälle yhteiskunnalle niin voisivat yhtä hyvin poistaa minut täältä. ap
ANNA MINUN JULKAISTA KOMMENTTINI STANAN PASKA!!! ap
Ai tuo meni läpi mutta asiallinen teksti ei, no kertoo kaiken tästä paikasta. ap
Tekopyhä maailma ja palstan moderointi ja sanojen seulonta. ap
Täysin naurettavaa touhua koko maailmanmeno mutta eipä siinä, olisipa antimateriaa pari tonnia, asiasta ymmärtävä tajuaa tietysti mitä seuraa jos tuollainen määrä antimateriaa joutuu kontaktiin materian kanssa, varmaan siihen kohtaan missä tämä planeetta oli ei jäännyt mitään tai ehkä joku pölypilvi ehkä. ap
Tai ehkä pienempi määrä riittäisi, olisi mielenkiintoista katsella kun planeetta irtoaa useampaan osaan, kai siinä hetken ehtii katsella menoa ennenkuin painovoima lähtee alta ja ilmakehä, katselee vaikka kuinka amerikan manner lähtee tuohon suuntaan ja aasian manner toiseen. ap
Olen stabiilissa mielentilassa, tekisi mieli hajottaa tuo ilmalämpöpumppu kun se toimi näköjään enää ja ei varaa korjata tai hankkia uutta. Italialaiset korjaa Suomen miljardeilla omia kotejaan ja täällä, no ihmiset katkoo sähköjä kun ei varaa lämittää mutta ei se mitään, maakuopassa on aina lämmintä. ap
Lopetan laskujen maksamisen sillä tämä korjaantuu, jos tulee valitusta niin varatkoot muovipussin mukaan, ilman tappelua en täältä lähde. ap
Kauankohan menee ennenkuin kukaan huomaa että olen poistunut kuten tuossa erään työntekijän tapauksessa? Luultavasti viikkoja. Voisi laittaa testiin, on tosin yhden kerran testi mutta silti, testaa miten toiset reagoi. ap
Kiva muuten herätä joskus puoli 4 ja alkaa panikoida joistain normi tai muista asioista siinä ja samalla tulla joku sairauden pelkotila päälle niin että pitää soittaa päivystykseen rauhoittaakseen itseään ettei tämä oire ole mitään vakavaa jne. No siinä sitten ei saannut unta vaan oli täysin hereillä ja eipä siinä muuta tekemistä kuin istua katsomaan nettiä ja ja sitten joskus klo 7 alkoi väsyttää uudestaan ja laittoi maate ja heräsi noin klo 10, mahtavaa. Väsyttää kivasti varsinkin kun kävi puolen tunnin kävelyllä koska ei ole viikkoon kävellyt kun oli kurkkukipua ja varmisteli ettei ole mitään flunssaa joka pahenisi jos lähtisi urheilemaan joten nyt tuntui siltä että voi lähteä kävelylle. Onko kyllä väsynyt olo, tekisi mieli nukkua mutta menee rytmi sitten sekaisin jos näin tekee. ap
Se on tosiaan hankalaa ku herää keskellä yötä. Ite heräsin viime yönäkin varmaan 5 kertaa. Siinä ei kyllä läheskään aina auta rauhotella itteään, jos ikävät ajatukset väkisin vaan lähtee juoksemaan. -N25
Vierailija kirjoitti:
Se on tosiaan hankalaa ku herää keskellä yötä. Ite heräsin viime yönäkin varmaan 5 kertaa. Siinä ei kyllä läheskään aina auta rauhotella itteään, jos ikävät ajatukset väkisin vaan lähtee juoksemaan. -N25
5 kertaa kuulostaa hirveältä, joskus varmaan ennen unilääkkeitä saatoin pari kertaa yössä herätä ja joskus nukahti heti tai vähän ajan päästä. On sitä tosin heräämisiä keskellä yötä ja ei enää unta ole saannut niin jo jostain ylä-aste ajoilta mutta olivat harvoja kertoja. Stressi vaikuttaa hirveästi siihen miten unta saa ja miten nukkuu ja viimeiset 3 vuotta ainakin nukkunut huonosti, sitä ennen ei niin kehuttavasti mutta paremmin tai riippui oliko töissä vai ei, sekään ei ollut kivaa että vaikka nukkui hyvin ja aamulla herää herätyskelloon ja heti alkaa paniikki samantien kun joutuu työhön lähtemään josta ei tykkää ja illalla sama stressi, helpotti vasta perjantaina mutta sunnuntaina heti sama tilanne.
Käytkö kuinka liikkumassa kävelemässä esim et vaikuttaako ulkoilu sinulla nukkumiseen? Minulla se ennen auttoi mutta nykyään sekään ei enää vaikuta juuri mitään vaikka olisi koko päivän ulkona. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 kertaa kuulostaa hirveältä, joskus varmaan ennen unilääkkeitä saatoin pari kertaa yössä herätä ja joskus nukahti heti tai vähän ajan päästä. On sitä tosin heräämisiä keskellä yötä ja ei enää unta ole saannut niin jo jostain ylä-aste ajoilta mutta olivat harvoja kertoja. Stressi vaikuttaa hirveästi siihen miten unta saa ja miten nukkuu ja viimeiset 3 vuotta ainakin nukkunut huonosti, sitä ennen ei niin kehuttavasti mutta paremmin tai riippui oliko töissä vai ei, sekään ei ollut kivaa että vaikka nukkui hyvin ja aamulla herää herätyskelloon ja heti alkaa paniikki samantien kun joutuu työhön lähtemään josta ei tykkää ja illalla sama stressi, helpotti vasta perjantaina mutta sunnuntaina heti sama tilanne.
Käytkö kuinka liikkumassa kävelemässä esim et vaikuttaako ulkoilu sinulla nukkumiseen? Minulla se ennen auttoi mutta nykyään sekään ei enää vaikuta juuri mitään vaikka olisi koko päivän ulkona. ap
Hmm no tulee tosi harvoin lähettyä yksin mihinkään liikkumaan ku tarvisin jonku motivoimaan, eli ei oikein oo kokemusta. Aina ollu huono nukkumaan eli tuskin ainakaan isoa vaikutusta. Tuota unilääkeasiaa oon kyllä miettiny että tekis mieli kokeilla, ku tätä on jatkunu jo pitempään ja melatoniini ei paljoa auta. Vähä vaan pelottaa jos niihin jää täysin koukkuun.
Olet arvokas ja hyvä ihminen ap! Toivon sinulle siunausta ja voimia elämään!
N25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm no tulee tosi harvoin lähettyä yksin mihinkään liikkumaan ku tarvisin jonku motivoimaan, eli ei oikein oo kokemusta. Aina ollu huono nukkumaan eli tuskin ainakaan isoa vaikutusta. Tuota unilääkeasiaa oon kyllä miettiny että tekis mieli kokeilla, ku tätä on jatkunu jo pitempään ja melatoniini ei paljoa auta. Vähä vaan pelottaa jos niihin jää täysin koukkuun.
Täytyy korjata sen verran että itsellä on melatoniini kanssa käytössä, sanoin sitä unilääkkeeksi vahingossa et ilmeisesti niitä on järeämpiäkin lääkkeitä nukahtamiseen. ap
Yksi ärsyttävä piirre itsessäni on se että omaa jonkun huonon tavan esim. nenän kaivaminen mikä on paitsi epähygieenistä ja vaurioittaa limakalvoja jolloin ne alkaa vuotamaan verta mutta vaikka sitä olisi tyyliin 20 vuotta ollut tietoinen tästä ja monta kertaa yrittänyt itselleen luvata että "nyt loppui, ei enää" niin odotas päivä tai pari niin sama tapa taas käytössä. Mikä hlvetti siinä on ettei näinkin yksinkertaista ja typerää tapaa tai käytöstä lopettamaan vaan se aina alkaa automaattisesti uudestaan vaikka kuinka yrittäisi tehdä ja luvata että EI ENÄÄ! Tämäkin on niin turhauttavaa ja vain yksi esimerkki miksi pidän itseäni tyhmänä ja vammasena idioottina ja nämäkin ajatukset vaan voimistuu kun ei saa aikaiseksi mitään.
Kai se on vaan niin että minut on jo syntymästä asti tai pikemminkin sikiöstä asti tuomittu epäonnistuneeksi geeniläjäksi jolla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta ja loppu on pelkkää kärsimystä.
Kiva muuten näin ilmeisesti flunsassa vaikkei kuumetta näytä niin unetkin on sellaisia ööö outoja ja sitten unessa tapahtuu jotain mitä pelästyy ja herää pelästyneenä ja kello on 5 aamulla ai kun kiva, onneksi sitä nukahti uudestaan mutta herääminen ei nyt kovin mielyttävä tässä olotilassa ole.
ap