Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan pois tästä maailmasta.

Vierailija
18.11.2021 |

Kuolemakin on parempi kuin muuttua tästä vielä enemmän zombiksi joka ei tunne pian mitään, on elossa mutta ei tunne yhtään mitään, mätänee vaan olemattomiin hitaasti kituen.

Tämä ei ole elämää vaan kidutusta ja tuskaa vailla mitään iloa.

Tänäänkin käytännössä vaan istunut sisällä koneen ääressä, olen äärettömän paska olio en ansaitse mitään ihmisisarvoa koska olen mitäänsanomaton ja saamaton vammainen luuseri paska.

Olen päivät yksin kissa on mutta eipä se mitään auta. Olen yksinäinen tyhmä paska.

Kommentit (1423)

Vierailija
721/1423 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etten jaksaisi sinun höpöttelyäsi jos joutuisin kuuntelemaan sitä mutta näin luettuna juttusi ovat ihan huippua! Vaikka minua kyllä surettaakin se kun olet niin moneen viestiin haukkunut itseäsi rumin sanoin. Kunpa osaisit lopettaa sen.

Vierailija
722/1423 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla etten jaksaisi sinun höpöttelyäsi jos joutuisin kuuntelemaan sitä mutta näin luettuna juttusi ovat ihan huippua! Vaikka minua kyllä surettaakin se kun olet niin moneen viestiin haukkunut itseäsi rumin sanoin. Kunpa osaisit lopettaa sen.

Niin no livenä en vastaavaa tekstiä päästä suustani muutakuin tuolla mielenterveyspuolen tapaamisissa, muuten "peitän" oikean olotilani muilta eli esitän normaalia ja yritän puhua normaalisti vaikka tuossa yhdessä viestissäni sanoinkin että lopetan puhumiset ihmisten kanssa kun usein käy niin että puhetta tulee ennenkuin aivot on prosessoinneet ja hyväksyneet suusta äänenä lähtevät lauseet ja silloin tulee niitä tilanteita kun tekisi mieli vaan haihtua pois kun hävettää kun sanoo tai ymmärtää jotain väärin.

Mutta joo kyllä minä varmasti olen rasittavaa kuunneltavaa vaikken mitään valittaisikaan kun suurimman osan ajasta olen itsekseni eikä juttuseuraa ole, kai minun jutut vaan on tylsiä ja varmasti on kun sosiaalista elämää ei ole niin ei ole mitään mistä puhua.

Vaikea se vähän on lopettaa itsensä haukkumista kun elämänsä aikana joutunut monesti haukkujen kohteeksi joka vaikuttanut siihen että alkanut hiljalleen itsekin haukkumaan itseään ja vähättelemään itseään eikä enää usko vaikka joku kehuisi ym. Varmasti se että kun on autistinen ja ei osaa toimia normaalisti monessa asiassa niin johtanut siihen että niin lapsena koulussa tai aikuisena töissä joutunut haukkujen ja huutojen kohteeksi kun ei ole osannut jotain tai tehnyt jotain väärin tai ymmärtänyt jotain väärin tai sanonut jotain väärin kun ei vaan ole tajunnut mistä on kyse tai ei näin jne. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1423 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen sellainen juttu, että olet verbaalisesti lahjakas, ja näitä sinun juttuja on kiva lukea. Vaikka kerrotkin ahdistuneisuudesta ja monesta muusta rasitteesta. Joku toinenkin tuossa oli huomannut saman. Oispa hauska jos tekisit jutuistasi sarjakuvia. Jos olet lehtiä katsellut niin ei nykymaailmassa sarjakuviin piirtämistaitoa tarvita. Tuo sinun viimeisin oli kiva, näin sen pihan mielessäni.

Eetulle rapsutuksia.

Vierailija
724/1423 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä niminen kissa?

Eetu. ap

Haluaisin kuvitella, minkä näköinen ihminen(?) laittaa tuhon alapeukun?

Vierailija
725/1423 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen sellainen juttu, että olet verbaalisesti lahjakas, ja näitä sinun juttuja on kiva lukea. Vaikka kerrotkin ahdistuneisuudesta ja monesta muusta rasitteesta. Joku toinenkin tuossa oli huomannut saman. Oispa hauska jos tekisit jutuistasi sarjakuvia. Jos olet lehtiä katsellut niin ei nykymaailmassa sarjakuviin piirtämistaitoa tarvita. Tuo sinun viimeisin oli kiva, näin sen pihan mielessäni.
Eetulle rapsutuksia.

Verbaalisesti lahjakas kertomaan omasta surkeudesta ja paskasta mitä elämäni on mutta jos pitäisi alkaa jotain tarinaa kertomaan tai vielä piirtämään ei tule kesää, äidinkielen numero oli 5 ja kuvaamataidossa taisi olla joka 5 tai 6 eli lahjakkuutta minulla ei ole missään asiassa paitsi itsensä haukkumisessa mutta siitä ei saa rahaa ym. Jos saisi olisin varmaan jo miljonääri.

Vappu menee niin että siivoan koska minulla ei ole mitään syytä juhlia mitään vappua tai oikeastaan mitään kun ei ole oikeastaan osa yhteiskuntaa vaan suurelta osin syrjäytynyt, veroja maksan mutta siihen se osallistuminen suurelta osin rajoittuu, muuten on suljettu ulos ja mihin minä edes osallistuisin kun ei ole varaa eikä tunne oikein kuuluvuutta mihinkään tai että olisi yhteistä ihmisten kanssa, en laske itseäni ihmiseksi koska ihminen on hyödyksi jotenkin ja minä en mitenkään.

Ei se paljoa auta että jos metsässä kävelee niin ehkä 5 minuutiksi saa paskan suljettua pois päästä mutta sitten se muu aika on sitä paskan pyörimistä päässä niin 5 minuuttia pois siitä ei auta mitään.

Saisi nyt tulla normaali kevät ja kesä eikä sitten mitään stanan helteitä kuten viime kesänä. Saisi nämä lämmitysjärjestelmät pois päältä niin ei kuluisi tuota hlvetin kallista sähköä kokoajan mutta ei vaan kylmää keliä nytkin vaan edessäpäin. Olen varma että sääkin vtuilee minulla ja haluaa tehdä elämästäni hlvettiä eli koko planeetta vihaa minua jostain syystä vaikken edes ole lentänyt koskaan ja viimeksi käynnyt ulkomailla 21 vuotta sitten ja sekin Ruotsissa ja sitä edellinenkin kerta oli Ruotsissa eli 2 kertaa käynnyt ulkomailla.

No jaa. ap

Vierailija
726/1423 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää säästää rahassa ja kun kaapissa on noita työttömille/köyhille jne tarkoitettuja ruokapaketteja jäljellä eli mitä niissä nyt on, puurohiutaleita, myslejä, maitojauheita, perunasosepusseja, säilykelihaa jne. niin niitä käytettävä. No otin sitten säilykelihaa ja päivämäärä on vielä kuukausia jäljellä niin vähän ajan päästä syömisestä vatsa alkaa valittamaan että nyt söit väärää tavaraa. Ja siis ero eiliseen oli oikeastaan tuo säilykeliha eli mikään muu mitä tänään syönnyt ei vatsaa varmasti sotkenut eli okei ne jää sitten syömättä koska ei kiinnosta sekaisin oleva vatsa, mieluummin olen sitten nälässä. No ostaa sitten niitä vähän alle euron lihapullapusseja, ne nyt sentään ei niin vatsaa heiluta. Olisi niitä vähän varmempia vatsalle olevia lihapulliakin mutta ne maksaa lähes 3e sama määrä niin täytyy ostaa niitä halvempia.

Ei noita eu-ruokasseja oikein ole suunniteltu herkkävatsaisille, oletus kai on ettei vatsan toiminnalla nyt niin väliä ole.

Yksi mikä vaivaa kanssa on nuo puurohiutaleet kun niiden valmistus mikrossa ei oikein toimi eli pitäisi kattilassa keittää niitä mikä vie enemmän sähköä ja tulee turhaa tiskiä eli tässäkään ei olla oikein järjellä ajateltu. Kattilassa siitä tulee ok puuroa mutta mikrossa en tiedä montako minuuttia sitä pitäisi siellä pitää että siitä tulisi sopivaa. No puuhella on mutta sekin vähän huono käyttää jos tuulee väärästä suunnasta ja kovaa niin puhaltaa savut sisälle, suunnitteluvirhe eli kovalla tuulella väärästä suunnasta pitää käyttää sähköhellaa mitä en mielelläni käyttäisi kuin silloin kun tarvitsee uunissa jotain laittaa tai kesällä kun ei tarvitse puuhellaa käyttää.

Mutta joo. ap

Vierailija
727/1423 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä luulin että tänään on 1.5 No jaa aivan sama mikä päivä aina jotain, maha valitellut jostain syystä, sain sentään siivottua ja käveltyä mutta siinäpä se, muuten tuijottaa ruutua. Nukkuminen sitä sun tätä, stressi tuhoaa senkin vaikka on melatoniini käytössä unet on niin ja näin, unissakin tulee stressi esille vaikkei unia muista paljoa niin sen verran muistaa että stressin aiheet näkyy niissäkin ja varmasti unenlaatu kärsii siitä, no jaa varmasti saa tällä tahdilla sydärin, eipä paljoa haittaa vaikka tulisi sydäri. ap

Vierailija
728/1423 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä luulin että tänään on 1.5 No jaa aivan sama mikä päivä aina jotain, maha valitellut jostain syystä, sain sentään siivottua ja käveltyä mutta siinäpä se, muuten tuijottaa ruutua. Nukkuminen sitä sun tätä, stressi tuhoaa senkin vaikka on melatoniini käytössä unet on niin ja näin, unissakin tulee stressi esille vaikkei unia muista paljoa niin sen verran muistaa että stressin aiheet näkyy niissäkin ja varmasti unenlaatu kärsii siitä, no jaa varmasti saa tällä tahdilla sydärin, eipä paljoa haittaa vaikka tulisi sydäri. ap

No hitto sentään, mitä minä sitten lueskelisin, jos en näitä??

Vierailija
729/1423 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näen sieluni silmin sarjakuvahahmon, joka taistelee lieden kanssa tuulisella säällä...

Vierailija
730/1423 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä työkyvyttömyys/kuntoutustuki tai millä tätä nyt haluaa kutsua niin aiheuttaa valtavaa häpeää itsessä. Kun jos sattuu joku puolituttu tuleen vastaan tai sukulaisen kanssa juttelee ja toinen kysyy sitten vaikka "missäs oot nykyään töissä tai mitäs teet nykyään jne" niin joutuu luovasti siinä yrittää väistellä ja vastata tähän kysymykseen "No tehnyt tuota ja tätä ja nyt ei mitään mutta tuossa jotain tarkoitus tehdä jne" Sinällään totta siinä mielessä et sitä ja tätä tehnyt mutta tyyliin kuukauden tai muutaman päivän eli joutuu venyttämään totuutta ja keksimään lisää koska pahintahan on se että muille selviäisi että on työkyvyttömyyseläkkeellä ja on vasta 36-vuotias. Saahan tässä tehdä töitä sen minkä terveys sallii mutta siinäkin alkaisi sitten kyseli "Miksi olet työkyvytön vaikka käyt töissä jne" ja alappa siinä sitten selittämään miksi olet ja silloin pitäisi alkaa selittämään kuinka pää ei kestä ja kroppakin väsynyt jne. ja minä en halua joutua siihen tykistötulitukseen jossa kunnolla pommitetaan "mt-ongelmat höpö höpö, nyt niskasta kiinni, laiskuutta tuo vaan on jne"

Kyllä minä jotain pystyn tekemään mutta se vaan on että omalla tahdilla ja vaan kokeilemalla mitä voi tehdä jne. Tuossakin on pihassa puita jotka on siis pihasta kaadettuja kun olivat niin vanhoja jo ja niitä pitäisi sahailla ja pilkkoa, nyt vaan kiitos koronan ja naapurimaan hullun bensakin on niin kallista et pitäisi sahaankin bensaa ostaa. Sitten kun pääsee vauhtiin niin ei meinaa tajuta et kun siinä sahailee ja tulee jano et pitäisi käydä juomassa ei sitä tajua jne. et niinkuin ei vaan ymmärrä jotain asioita. Viikonloppunakin siivosi niin siinä muista aina juoda vettä tai vastaavaa. No pari tuntia nyt silleen ei haittaa muttakun oli siivoustöissä aikoinaan niin siellä kun ei kunnolla muistanut juoda koko päivänä niin se jo alkoi haittamaan. Ei vaan ole janon tunnetta mutta silloin pitäisi kumminkin juoda väkisin samoin kun jos on työskennellyt metsässä kesällä pitäisi muistaa juoda, kalliiksi vaan tulee jos metsätöissä on ja kuuma ja pitäisi juoda jotain 3-4 litraa vettä ja siitäkin puolet pitäisi olla kivennäisvettä jossa on suoloja jne. En tiedä taas mitä höpisen.

Sitten kun pitäisi osata ajoissa aina hoitaa asioita eikä vasta jälkikäteen, olen mestari siinä että aina myöhässä joka asiassa ja varsinkin laskujen kanssa ja tämä ongelma ollut aina et varmaan ominaisuus kun jos lapsesta asti kun muistaa niin myöhässä joka asiassa niin eipä siihen muutosta ole saannut.

Eilenkin oli taas sellainen olo et "mitä minä täällä teen tai missä olen ja miksi" et ei vaan siinä katsellessa ulos tai muuten ihmetellessä tajunnut miksi minä täällä olen. Nyt olo puolestaan on vaan ahdistunut kun sitä ja tätä tässä kuussa edessä ja miettii ahdistuneena miten niistä selviää. ap

Vierailija
731/1423 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hitto sentään, mitä minä sitten lueskelisin, jos en näitä??

No varmasti maailmasta löytyy parempaakin luettavaa kun minun juttuni mutta hyvä jos näitä joku lukee. ap

Vierailija
732/1423 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näen sieluni silmin sarjakuvahahmon, joka taistelee lieden kanssa tuulisella säällä...

Tämän kommentin luettuani itse näen Aku Ankan tappelemassa hellan kanssa ja raivoamassa sille samalla. Ei ole Aku Ankkaa paljoa tullut luettua, on niitä vanhoja tuolla jossain jäljellä mutta ne on jostain 2003 tai jotain et noin 20 vuoteen ei ole Aku Ankkaa tullut, vanhoja silloin tällöin lukenut mitä löytyy. Uusia en ole lukenut, ne on varmasti täynnä älypuhelimia ja somea ym. mitä vanhoissa ei onneksi ollut. ap

Vierailija
733/1423 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä olisi saannut olla tulematta tai olisi pitänyt nukkua se ohi. Paskamaanantai suoraan sanoen. Eilen onnistui puiden sahaaminen hyvin mutta tänään siitä ei tullut yhtään mitään koska jostain syystä moottorisahan ketju oli mennyt paskaksi tuosta vaan vaikka eilen viimeisessä sahauksessa se toimi hyvin niin heti tänään jatkoin niin ei leikannut mitään ja sitten katsoi ketjua niin useampi hammas paskana. Ja sitten kun yritin viilata ja vaikka kuinka yritti oikeassa kulmassa ja kaikki viilata oikein niin meni vaan paskempaan suuntaan, minä vaan en osaa stana viilata teräketjua tai raivaussahan terää kun jos täällä joku tajuaa mistä puhun niin jos viilaus menee perseelleen niin saha alkaa vetää vinoon mitä juuri tänään kävi eli viilaamisen jälkeen kun alkoi sahaamaan terä veti tässä tapauksessa vasemmalle niin paljon että yli 10cm heitti ylä ja alaosa et voi vttu stana taas kun ei mitään osaa. Parempi olisi että ostaisi aina uuden ketjun kun nykyinen alkaa tylsyä tai muuta ja sitten kun tämä on vielä tätä kapeampaan ketjua joka helpommin hajoaa myös kappaleiksi mutta jos haluaa järeämmän ketjun pitää ostaa uusi saha koska ei voi laittaa paksumpaa laippaa ja ketjua nykyiseen sahaan, ei mahdu ja ei teho riitä ja uudet sahat maksaa jotain 500-600e ainakin niin näkemiin taas vaan.

Aivan sama mitähän seuraavaksi menee paskaksi, tässä on jo muutama muu asia mennyt paskaksi mitä ei viitsi mainita tässä.

Tästä tule yhtään mitään, parempi olisi vaikka sörkkiä pistorasiaa haarukalla, ehkä siinä onnistuisi paremmin, ehkä saisi aivot resetoitua ja ne alkaisi toimia tai sitten sammuu kokonaan, sammuminen parempi. ap

Vierailija
734/1423 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä päivä olisi saannut olla tulematta tai olisi pitänyt nukkua se ohi. Paskamaanantai suoraan sanoen. Eilen onnistui puiden sahaaminen hyvin mutta tänään siitä ei tullut yhtään mitään koska jostain syystä moottorisahan ketju oli mennyt paskaksi tuosta vaan vaikka eilen viimeisessä sahauksessa se toimi hyvin niin heti tänään jatkoin niin ei leikannut mitään ja sitten katsoi ketjua niin useampi hammas paskana. Ja sitten kun yritin viilata ja vaikka kuinka yritti oikeassa kulmassa ja kaikki viilata oikein niin meni vaan paskempaan suuntaan, minä vaan en osaa stana viilata teräketjua tai raivaussahan terää kun jos täällä joku tajuaa mistä puhun niin jos viilaus menee perseelleen niin saha alkaa vetää vinoon mitä juuri tänään kävi eli viilaamisen jälkeen kun alkoi sahaamaan terä veti tässä tapauksessa vasemmalle niin paljon että yli 10cm heitti ylä ja alaosa et voi vttu stana taas kun ei mitään osaa. Parempi olisi että ostaisi aina uuden ketjun kun nykyinen alkaa tylsyä tai muuta ja sitten kun tämä on vielä tätä kapeampaan ketjua joka helpommin hajoaa myös kappaleiksi mutta jos haluaa järeämmän ketjun pitää ostaa uusi saha koska ei voi laittaa paksumpaa laippaa ja ketjua nykyiseen sahaan, ei mahdu ja ei teho riitä ja uudet sahat maksaa jotain 500-600e ainakin niin näkemiin taas vaan.

Aivan sama mitähän seuraavaksi menee paskaksi, tässä on jo muutama muu asia mennyt paskaksi mitä ei viitsi mainita tässä.

Tästä tule yhtään mitään, parempi olisi vaikka sörkkiä pistorasiaa haarukalla, ehkä siinä onnistuisi paremmin, ehkä saisi aivot resetoitua ja ne alkaisi toimia tai sitten sammuu kokonaan, sammuminen parempi. ap

Muista että täällä on ihmisiä jotka odottaa viestejäsi! Hyvä että edes yrittää jotakin, vaikka sitä terottamista. Ei onnistunut itsellänikään vanhan käsintyönnettävän ruohonleikkurin terottaminen. Ei se harmitus kauan kestä, joka päivälle on uusia hatutuksen aiheita.

Kohta on kesä, onhan siinä ilon aihetta kun saamme valoa. Pitää itsekin yrittää kehittää neutralia suhtautumista kaikkeen, ei vaan ole helppoa kun on kumppani joka kääntää veistä haavassa. Kuvaannollisesti.

Vierailija
735/1423 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että täällä on ihmisiä jotka odottaa viestejäsi! Hyvä että edes yrittää jotakin, vaikka sitä terottamista. Ei onnistunut itsellänikään vanhan käsintyönnettävän ruohonleikkurin terottaminen. Ei se harmitus kauan kestä, joka päivälle on uusia hatutuksen aiheita.

Kohta on kesä, onhan siinä ilon aihetta kun saamme valoa. Pitää itsekin yrittää kehittää neutralia suhtautumista kaikkeen, ei vaan ole helppoa kun on kumppani joka kääntää veistä haavassa. Kuvaannollisesti.

Varmaan tarvitsisi teroittaa ruohonleikkurinkin terä, missähän rälläkkä on ja siihen laippa ja toimiiko ne edes, pitäisi myös öljyt vaihtaa siihen. Moottorisahan teräketjun tuhoutumiselle löytyi syy, puun sisällä oli naula, sentin vasemmalle jos olisin enemmän sahannut en olisi osunut siihen mutta tietenkin minun tuurilla aina onnistuu jotain hajottamaan. En tiedä milloin naulattu siihen puuhun mutta varmaan 30-40 vuotta sitten, kallis naula kun uusi ketju 13-20e riippuen mistä löytää. Ja kun näitä puita vielä jäljellä ja täytyy sahata useaan kertaan että saa pienemmiksi jotta helpompi halkoa niin varmaan useampi ketju menee tässä kun jos vielä enemmän löytyy nauloja niistä puista eli kivaa jee. Terän viilaaminen ei oikein auta kun se otti siitä niin osumaa kun täysillä kierroksilla siihen osunut niin jälki sen mukaista.

Saisi jo lämmitä niin ei tarvitsisi lämmitystä käyttää ja sähköä kuluttaa, tässä on jo paniikissa kun työt pitänyt jo alkaa kun alkoi viime vuonna jo vapun jälkeen mutta vielä on metsätiet lumessa ei pääse töihin ja paniikki sen takia kun sopinut laskuja tietyille päiville oletuksena että on jo ollut töissä ja tiennannut niin nyt kun myöhästyy työt niin saako ajoissa palkkaa että voi maksaa ei stana menee hermot ja kroppakin taas oireilee eri tavoin kun stressitasot nousee. Palkka myös pakko maksaa niin että se on 2 osassa kun ettei mene yli sen mitä saa tienata ollessa tk-eläkkeellä tai mitä nyt en tiedä ääh aivot.

Kesästä en halua samanlaista hlvettiä kuin viime kesä, se viime kesä oli ihan kauhea ja nytkin näyttää huonolta kun ei edes tule vesisateita jotka auttaisi lumien sulamisessa että sataako tässä taas ollenkaan koko kesänä, oikeasti vammasia säitä ollut Suomen usean vuoden ajan jo. Tietenkin jollekin ranta ja terassi-intoilijoille joku +30 ja pelkkää aurinkoa on kivaa jostain syystä mitä en ymmärrä mutta ne jotka ymmärtää niin Suomeen ei tuollaiset kesät kuulu, viimekin vuonna heinäkuun alussa katselin kun joissakin koivuissa lehdet muuttuivat keltaisiksi! Jos joku väittää sitä normaaliksi niin tämä henkilö pitäisi laittaa hoitoon.

No jaa taas jotain aivomössöä päästä ulos tekstiksi väännettynä. ap

Vierailija
736/1423 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihmetyttää tosiaan tuo lumimäärä mikä täälläkin on. Lisää on tullut parina päivänä.

Tiet menee huonoon kuntoon maaseudulla, kun routa sulaa. Lapsena luulin, että kelirikko on jokin hirviö, mörön ja näkin tapainen, kun äiti puhui siitä niin huolissaan. Kauppa-auto ei päässyt kelirikon takia kiertämään kai viikkokausiin. Lähimpään kauppaan oli niin pitkä matka, että olisi pitänyt olla auto.

Vierailija
737/1423 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ilmestyskirja lupaa, että saamme uuden maan uuden taivaan.

Vierailija
738/1423 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kisselle reilusti ruokaa ennenku tapat itsesi.

Vierailija
739/1423 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Tv 7, kuuntele Radio Patmos. Minun elämääni kukaan ei voinut auttaa, mutta Jeesus sen teki ! Tänä päivänä olen tasapainoinen iloinen ja niin kiitollinen kaikesta. Kuplin ylitse vuotavasta ilosta. Myös maalliset asiani laitettiin täysin kuntoon. Siunausta ja voimia sinulle.

Vierailija
740/1423 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä noista käristyshelteistä. Kenestä on oikeasti kivaa läkähtyä töissä ja ulkona ja etenkin öisin kuumassa kämpässä, kun pitäisi aamulla jaksaa herätä virkeänä uuteen, tukahduttavaan päivään. Italiassa on normaalia tosiaan, että kesällä luonto kärähtää ruskeaksi, Suomessa ei. Toivotaan tavanomaisempaa kesää.

Metsähommahan on mainiota ajanvietettä. Etenkin kun sillä voi vähän tienata. Tulee myös oltua ulkona ja saatua luonnosta terveyttä. Pikaista lumien lähtöä sinnekin, täälläpäin kaakonkulmalla on jo aika kuivanakin paikoin. Varjopaikoissa on kyllä lunta siellä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän