Haluan pois tästä maailmasta.
Kuolemakin on parempi kuin muuttua tästä vielä enemmän zombiksi joka ei tunne pian mitään, on elossa mutta ei tunne yhtään mitään, mätänee vaan olemattomiin hitaasti kituen.
Tämä ei ole elämää vaan kidutusta ja tuskaa vailla mitään iloa.
Tänäänkin käytännössä vaan istunut sisällä koneen ääressä, olen äärettömän paska olio en ansaitse mitään ihmisisarvoa koska olen mitäänsanomaton ja saamaton vammainen luuseri paska.
Olen päivät yksin kissa on mutta eipä se mitään auta. Olen yksinäinen tyhmä paska.
Kommentit (1389)
Hei, nyt lopetat tuon itsesi haukkumisen. Sanoisitko noin toiselle ihmiselle? Sinä olet arvokas, tärkeä, hyvä juuri sellaisena kuin olet. Piste. Älä enää ikinä hauku itseäsi. Voit hakea kelasta kuntoutustukea kun sairaspäiväraha loppuu. Voit hakea myös perustoimeentulotukea. Kenkiä saa halvemmallakin tai vaikka käytettynä netistä. Onko sinulla asiakkuus johonkin? Tarvitsisit nyt asiakkuuden sekä aikuissosiaalityöhön että mielenterveyspalveluihin. Asiat lähtevät kyllä parempaan suuntaan pienin askelin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, nyt lopetat tuon itsesi haukkumisen. Sanoisitko noin toiselle ihmiselle? Sinä olet arvokas, tärkeä, hyvä juuri sellaisena kuin olet. Piste. Älä enää ikinä hauku itseäsi. Voit hakea kelasta kuntoutustukea kun sairaspäiväraha loppuu. Voit hakea myös perustoimeentulotukea. Kenkiä saa halvemmallakin tai vaikka käytettynä netistä. Onko sinulla asiakkuus johonkin? Tarvitsisit nyt asiakkuuden sekä aikuissosiaalityöhön että mielenterveyspalveluihin. Asiat lähtevät kyllä parempaan suuntaan pienin askelin.
Tätä on jatkunut niin kauan ettei tämä enää lopu, koulussa haukuttu sekä muut oppilaat että opettajat ja sitten työelämässä työnantajat haukkuneet niin pakko tämän olla totta ja niin se onkin että olen säälittävä ja surkea vammainen jälkeenjäännyt luuseri idiootti paskakasa sekä autistinen ääliö.
Väsyttää joka päivä, sattuu joka päivä sinne tänne, psyykkisesti ihan paha olo.
En näe toivoa missään asiassa, uskon ainoastaan että kuolema voi pelastaa minut kärsimyksiltä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on jatkunut niin kauan ettei tämä enää lopu, koulussa haukuttu sekä muut oppilaat että opettajat ja sitten työelämässä työnantajat haukkuneet niin pakko tämän olla totta ja niin se onkin että olen säälittävä ja surkea vammainen jälkeenjäännyt luuseri idiootti paskakasa sekä autistinen ääliö.
Väsyttää joka päivä, sattuu joka päivä sinne tänne, psyykkisesti ihan paha olo.
En näe toivoa missään asiassa, uskon ainoastaan että kuolema voi pelastaa minut kärsimyksiltä. ap
Mikään ei ole totta. Kuolemakin pelastaa vain jos uskot .Taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu masentaa. Tänään tunsin itseni aamulla vanhaksi ja raihnaiseksi. Väsyneeksi. Tuntuu, että tukehdun hiljaisuuteen. Kenenkään ei tule tietää minusta mitään. En halua valittaa tai tuntea kipua. En odota elämässä mitään, rakkautta tai menestystä.
Miksi juuri marraskuu kun joulu ja tammikuussa on vieläkin pimeämpää? Tuo marraskuun demonisointi on naurettavaa. Media luonut myytin synkästä marraskuusta johon hölmöt menee lankaan.
Minulla on kirkasvalolamppu piristämässä lääkärin kehoituksesta. Auttaa paljon mielialaan.
Autistisen lapsen äitinä haluan sanoa, että sinä olet tärkeä, olet yhtä paljon oikea ihminen kuin kuka muu tahansa, toivon sinulle pelkkää hyvää. Joskus maailma murjoo ja pitkään, mutta asiat voivat myös muuttua 💚
Joku puhui d-vitamiinista. Se oikeasti tuntuu auttavan kevyeen alakuloon. Samoin päivittäinen tai lähes päivittäinen kävely. Parasta kun lähtee ulos edes hetkeksi, mutta kun voimat lisääntyvät niin 40min tuo kyllä hyvän olon. Kirkasvaloa käytän myös, siinäkin säännöllisyys tuo tuloksia. Ylläpitää ihan hyvää olotilaa.
Nuorena olin syvästi ahdistunut ja masentunut eikä siihen oman mielen pimeyteen auttanut muiden toimet. Lisäksi tuntui ettei siihen voi koskaan tulla helpotusta.
Käytin masennuslääkettä useampia vuosia ja se vei aamuiset kuolemantoiveet pois. Tunteetkin turtuivat ja se oli hyvä aikansa. Lopulta jätin masennuslääkkeen pois, kun se tuntui turvalliselta, ja sain tunteeni takaisin mikä oli itselleni tärkeää jotta sain purettua ikävät tunteet sydämeltäni. Ajoittain sain myös keskusteluapua.
Elämänkokemukset ja ikä vahvistivat lisää ja opin olemaan ajattelematta liikaa. Pidin välissä myös taukoa musiikista ja muista tunteita stimuloivista asioista. Myös elimistöä kiihdyttävät asiat jätin pois, alkaen kahvista. Alkoholia vahvempaa en ole käyttänyt. Voimaa olen saanut vaihtelevasta uskosta Jumalaan ja rakkaudesta lähimmäisiini.
Varsinaisia diagnooseja itselläni ei ole ollut, joten tämä kokemus liittyy ennen kaikkea syvään ahdistukseen ja masennukseen. Helpottavin asia on ollut kertoa jollekin niistä pahimmista peloista, luuloista ja ajatuksista mitä ihmisellä voi olla mielessään.
Tässä yhden ihmisen kokemus yhdenlaisesta masennuksesta äkkiseltään kirjoitettuna. Ehkä joku löytää tästä jotain elämässä kantavaa apua.
Oikein hyvää joulua ja valoa sinne oman mielen sopukoihin!
Minäkin haluan pois tästä maailmasta mutta eikai tässä auta muuta kuin sinnitelle ja toivoa että tämä elämä on pian ohi. Ihmiset on tyhmiä, päättäjät on tyhmiä ja yhteiskunta on mennyt huonompaan suuntaan vuosien aikana. Miten joku voi nauttia täällä elämisestä?
Hyvin koskettava laulu tuo Minä tulin Sinua varten. Kiitos paljon. Siunattua joulua kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Haitko sen kuusen, ap?
Kuusi löytyi pihasta, hain sen ennen kovia pakkasia ettei ala varisemaan herkästi. ap
Vierailija kirjoitti:
Miten menee, ap?
No jotenkin yritän jouluun päästä kiinni mutta en tiedä, nukuin yön kai huonosti ja niska/hartia seudun kipua ja siitä päänsärkyä takaraivossa mikä helpotti ainakin nyt panadol fortella, burana olisi parempi siihen mutta vatsa ei tykkää. Hierojalla kävin mutta tuntuu että paikat kipeemmät sen jälkeen vaikka aiemminkin käynnyt samalla hierojalla ja sama ohjelma ja paikat sen jälkeen ok mutta nyt ei. Edellisen kerran tosin kävin kesällä viimeksi 2 kertaa ja en tiedä pitäisikö lääkärillä tai fysiolla käydä kun tuo sama vasen puoli kun sille kaaduin kohta 4 vuotta sitten niin vieläkin kipuilee vai jäikö siitä kaatumisesta elinikäiset kivut jee.
En tiedä. ap
korkkaa viinapullon niin kyllä elämä hymyilee taas.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan pois tästä maailmasta mutta eikai tässä auta muuta kuin sinnitelle ja toivoa että tämä elämä on pian ohi. Ihmiset on tyhmiä, päättäjät on tyhmiä ja yhteiskunta on mennyt huonompaan suuntaan vuosien aikana. Miten joku voi nauttia täällä elämisestä?
Minä nautin tästä elämästä. Olen köyhistä oloista kun ei elä leveästi niin pärjää vähemmälläkin, pääasia että on ruokaa ja katto pään päällä ja ihanaa kun ei tarvitse enää raataa raskaissa töissä eikä pakko heräämistä ja lähtöä aamulla aikaisin muuta kuin vetää peittoa niskaan ja kääntää kylkeä. Seuraan telkasta ajankohtais ohjelmia ja yhteiskunnan menoa samalla neuloen aikani kuluksi. Kesällä kun astuu ovesta ulos niin on omassa puutarhassa puuhasteltavaa ja samalla saa ulkoilua. Nämä korona rajoitukset eivät ole elämääni mitään vaikuttaneet kun en ole mikään nuori enää ja viihde elämä on eletty joskus niin tarpeeksi ettei sitä kaipaa. Mitenkä voisi enää olla paremmin kun ei ole sotia eikä nälänhätää. Täällä on liika hyvinvointi ja ihmiset sokeutuneet sille joka aiheuttaa pahoinvointia joka taas aiheuttaa avuttomuutta.
Oon köyhä enkä jaksa.
Teen töitä en minkään takia.
Sossurahoille heittäytyminen ei käy käden käänteessä, koska mulla on ollut ”varoja” tililläni viime kuukausina.
Jos saan sairauslomaa, rahat tulee vasta jälkikäteen jos tulee, kela voi olla maksamatta niitä ja sitten olen suossa.
Vierailija kirjoitti:
korkkaa viinapullon niin kyllä elämä hymyilee taas.
Ja sisuskalutkin hymyilee!
Lisätty sokeri pois, kahvi pois, huono rasva pois, alkoholi pois, liika vehnä/peruna pois.
Lisää raskausajan multotabs. Folaatti ja B luokan vitamiinit tärkeitä mielenterveydelle.
Kokeile 3kk. Jos ei toimi, kokeile mikä vitamiini puuttuu.
Maksalaatikko puolukkahillolla nostaa ferritiiniä. Se on mtös hyväksi mielenterveydelle.
Nämä on yksilöllisiä juttuja. Kaikki ei sovi kaikille. Kokeilemalla löytyy sopiva juttu.
Itsellä hivenaine + vitamiinipuutokset johtavat siihen, että aivot ei jaksa vastustaa masennusta. Useamman kerran pelastanut itseni masennukselta näillä metodeilla.
Nuorempana sairastin vakavaa masennusta 2 kertaa. Olisinpa silloin ymmärtänyt missä mättää.
150-200e on aika iso lahjapyynti koska tuota luokkaa talvikäyttöön soveltuvat kengät taitaa maksaa kun lenkkaritkin kesäkäyttöön maksoi jotain 100e. ap