Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä ikävöi vieläkin

Vierailija
08.02.2015 |

Mieheni ja hänen exänsä erosta on reilu pari vuotta. Mieheni jätti exän. Heillä on yksi yhteinen lapsi.

Mieheeni luotan, ihan oikeasti luotan. Hän kertoo minulle rehellisesti kaiken, mitä puhuvat ja kertoo myös lapsen asioista avoimesti. Olen miehen kanssa läheinen, mies rakastaa minua ja se näkyy suhteessa. Olen tavannut useasti hänen perhettään ja tulen loistavasti toimeen heidän kanssaan - minusta pidetään sielläkin todella paljon. Muutimme juuri saman katon alle ja suunnittelemme talon ostamista tai kenties rakentamista. Kaikki on aivan loistavasti tällä saralla.

Mutta miehen exä. Hän pompottelee lapsen tapaamisten kanssa, kiukuttelee ties mistä ja yhdellä hetkellä laittaa rakkausviestejä miehelleni. Mies on sanonut nätisti ja rumasti, mutta nainen ei kuuntele. Mies on myös tehnyt selväksi, että on minun kanssani. Nainen ei kuitenkaan lopeta.

Mitä ihmettä tälle tilanteelle pitäisi tehdä? Miten saada se nainen tajuamaan, että lopettaisi jo, jatkaisi elämäänsä? Alamme molemmat olla kurkkua myöten täysiä exän pelleilyihin ja mies on hänelle jo kerran räjähtänytkin ihan kunnolla. Tuntuu, että mikään ei auta ja tilanne toisensa jälkeen tuntuu todella inhottavalta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten se asia oikein onkaan? Ensin kerrot, että mies kertoo sinulle kaiken, mistä puhuu exänsä kanssa, sitten kun joku ketjussa kritisoi asiaa (ja ihan aiheesta), mies ei sitten sinun mukaasi ehkä kerrokaan kaikkea. Päätä jo :)

Vierailija
2/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan oikeasti puollustellaan exää? Huomaa että av on täynnä katkeria jätettyjä ämmiä..
.
Lapsen käyttäminen kostossa on AINA väärin! Vaikka exä edelleenkin rakastaisi miestäsi niin hänen pitäisi olla tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen tämän. Tosin jos kerran on hankkiutunut tahallaan raskaaksi niin taitaa aivosoluja olla yhtä paljon kuin kultakalalla.
.
Ap:lle en nyt mitään käytännön vinkkejä osaa antaa, mutta pystyykö esin lastenvalvojalle ilmoittamaam äidin käytöksestä? Jos ei esim. noudata tapaamisoikeutta tai muuttelee päiviä mielinmäärin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli exän elämän rakkaus. Sellaista se nyt vain on, kun ottaa kumppanin, jolla on ollut jo merkittäviä parisuhteita. Saati jolla on lapsia.

Vierailija
4/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:13"]Mieheni ja hänen exänsä erosta on reilu pari vuotta. Mieheni jätti exän. Heillä on yksi yhteinen lapsi.

Mieheeni luotan, ihan oikeasti luotan. Hän kertoo minulle rehellisesti kaiken, mitä puhuvat ja kertoo myös lapsen asioista avoimesti. Olen miehen kanssa läheinen, mies rakastaa minua ja se näkyy suhteessa. Olen tavannut useasti hänen perhettään ja tulen loistavasti toimeen heidän kanssaan - minusta pidetään sielläkin todella paljon. Muutimme juuri saman katon alle ja suunnittelemme talon ostamista tai kenties rakentamista. Kaikki on aivan loistavasti tällä saralla.

Mutta miehen exä. Hän pompottelee lapsen tapaamisten kanssa, kiukuttelee ties mistä ja yhdellä hetkellä laittaa rakkausviestejä miehelleni. Mies on sanonut nätisti ja rumasti, mutta nainen ei kuuntele. Mies on myös tehnyt selväksi, että on minun kanssani. Nainen ei kuitenkaan lopeta.

Mitä ihmettä tälle tilanteelle pitäisi tehdä? Miten saada se nainen tajuamaan, että lopettaisi jo, jatkaisi elämäänsä? Alamme molemmat olla kurkkua myöten täysiä exän pelleilyihin ja mies on hänelle jo kerran räjähtänytkin ihan kunnolla. Tuntuu, että mikään ei auta ja tilanne toisensa jälkeen tuntuu todella inhottavalta.
[/quote]Mitäs ite tekisit jos saisitte lapsen ja mies jättäisi sinut ja ettesi uuden. Älä puutu asiaan.
[/quote]
Äitiyttä EI voi kuvitella niin isoksi asiaksi kuin se on, ennen kuin sen kokee.

Vierailija
5/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:33"]

Miksi ihmiset tekevät lapsia ja eroavat.. voi lapsi parkaa :(

[/quote]

Tässä tapauksessa mieheni ja exänsä olivat ehtineet seurustella kaksi kuukautta, kun exä hankkiutui raskaaksi tahallaan (söi muka pillereitä ja mieheni uskoi tämän kuten kuka tahansa muukin. Neuvolassa tuli julki, että ei syönytkään).

[/quote]

On myös mahdollisuus, että mies on keksinyt tuollaisen tarinan. On helpompi laittaa vika naisen niskaan ja oikeuttaa muille oma välinpitämättömyys esim. lasta kohtaan, jos nainen on (muka) huijannut ehkäisyssä kuin jos ehkäisy olisi pettänyt tai sitä ei olisi käytetty. Tai jos mieskin aikanaan on halunnut lasta.

Vierailija
6/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:33"]

Miksi ihmiset tekevät lapsia ja eroavat.. voi lapsi parkaa :(

[/quote]

Tässä tapauksessa mieheni ja exänsä olivat ehtineet seurustella kaksi kuukautta, kun exä hankkiutui raskaaksi tahallaan (söi muka pillereitä ja mieheni uskoi tämän kuten kuka tahansa muukin. Neuvolassa tuli julki, että ei syönytkään).

[/quote]

On myös mahdollisuus, että mies on keksinyt tuollaisen tarinan. On helpompi laittaa vika naisen niskaan ja oikeuttaa muille oma välinpitämättömyys esim. lasta kohtaan, jos nainen on (muka) huijannut ehkäisyssä kuin jos ehkäisy olisi pettänyt tai sitä ei olisi käytetty. Tai jos mieskin aikanaan on halunnut lasta.

[/quote]

Lapsi on miehelle todella rakas huijatuksi tulemisesta huolimatta. Minkäänlaista välinpitämättömyyttä miehen puolelta ei ole. Jos olisi, silloin voisinkin epäillä miehen tarinaa.... Tai ylipäänsä en olisi miehen kanssa alkanut seurustellakaan, jos minkäänlaista välinpitämättömyyttä omaa lasta kohtaan olisi - oli äiti sitten minkälainen tapaus tahansa.

- ap

Vierailija
7/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:44"]

No, jos mies on huijattu isäksi, niin siinä suhteessa erokin on ihan ymmärrettävä. Onhan se totuus, että näitä huijarinaisia riittää. Sääli lapsen kannalta, koska lapsen etu olisi syntyä haluttuna, hyvään parisuhteeseen. Mutta maito on jo kaatunut ja mies tapaa lasta säännöllisesti, joten enpä miestä tilanteesta syyttäisi siinä suhteessa. Tuo on tärkeintä, että lapsella on isä olosuhteista huolimatta elämässään.

Eron syy ei kuitenkaan ollut tuossa, vaan siinä, että suhde exän kanssa ei vain yksinkertaisesti onnistunut.

[/quote]

Olisin minäkin ymmärtänyt, jos mies olisi eronnut huijatuksi tulemisen takia, mutta mies koki asian niin, että sai kuitenkin lopulta todella paljon, joten ei osaa olla katkera. Loppujen lopuksi mies varmasti positiivisen raskaustestin näyttäessä plussaa on halunnutkin lasta, eikä siinä mitään väärää ole. Mutta se kertoo mielestäni paljon naisesta.

Vierailija
8/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:06"]

siis miten se asia oikein onkaan? Ensin kerrot, että mies kertoo sinulle kaiken, mistä puhuu exänsä kanssa, sitten kun joku ketjussa kritisoi asiaa (ja ihan aiheesta), mies ei sitten sinun mukaasi ehkä kerrokaan kaikkea. Päätä jo :)

[/quote]

Näin oletan, että kertoo. Asiat eivät kuitenkaan ole mitään henkilökohtaisia, vaan pääasiassa lapseen liittyvää. Uskon, että mies kertoo minulle kaiken kuuluvan asian. Olen exästä kuullut myös henkilökohtaisia asioita, mutta nekin ovat liittyneet lapsen elämään. Ymmärrän, että joinakin aikoina mies ja exä ovat kavereita, ja exä kertoo henkilökohtaisista huolistaan miehelleni, eikä mies niistä minulle kerro, mutta en sitä oletakaan. Suhtaudun tuossa tapauksessa exään, kuin kehen muuhun tahansa miehen kaveriin.

Vierailija
9/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:08"]

Suhtaudun tuossa tapauksessa exään, kuin kehen muuhun tahansa miehen kaveriin.

[/quote]Tuota nyt ei usko kukaan, et itsekään ;)

Vierailija
10/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:24"]

Täällä ihan oikeasti puollustellaan exää? Huomaa että av on täynnä katkeria jätettyjä ämmiä.. . Lapsen käyttäminen kostossa on AINA väärin! Vaikka exä edelleenkin rakastaisi miestäsi niin hänen pitäisi olla tarpeeksi fiksu ymmärtääkseen tämän. Tosin jos kerran on hankkiutunut tahallaan raskaaksi niin taitaa aivosoluja olla yhtä paljon kuin kultakalalla. . Ap:lle en nyt mitään käytännön vinkkejä osaa antaa, mutta pystyykö esin lastenvalvojalle ilmoittamaam äidin käytöksestä? Jos ei esim. noudata tapaamisoikeutta tai muuttelee päiviä mielinmäärin..

[/quote]

Juurikin tätä mieltä olen. Mielestäni exä saa käyttäytyä kuinka tahansa niin kauan, kun se ei vaikuta lapseen tai isän ja lapsen suhteeseen. Nyt exän käytös vaikuttaa.

Mies on ollut yhteydessä sosiaaliviranomaisiin jo ja asia alkaa kohta siinä mielessä olla kunnossa, että tapaamisista on virallisesti mustaa valkoisella. Silloin exän on pakko pitää tapaamisista kiinni, mutta se ei poista exän käytöstä muutoin. Tilanne tuntuu toivottomalta, mutta ehkä olette oikeassa; vain aika auttaa.

Vierailija
11/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Miksi en? Olen itsekin kaveri exäni kanssa, eikä siinä mitään väärää ole. En siis oleta, että mies on exänsä kanssa niin hyvä kaveri, että omista huolistaan hälle avautuu, mutta että exä avautuu miehelle. Se ei haittaa minua.

Vierailija
12/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla ja miehelläsi on asiat hyvin, niin tuo tilanne ei vaikuta kovin hankalalta kuitenkaan. Miehesi kannattaa olla lempeän jämäkkä. Kyllä hän aikaa myöten lakkaa käyttäytymästä noin. Hän on tullut jätetyksi, hän on rakastanut. Siitä toipuminen voi viedä vuosia. Kaikilla ei ole tahdonvoimaa käyttäytyä järkevästi. Hän ei kuitenkaan ole jatkuvasti läsnä elämässänne, joten kyllä te kestätte ne hetket hänen kanssaan.

Vierailija
13/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Miksi en? Olen itsekin kaveri exäni kanssa, eikä siinä mitään väärää ole. En siis oleta, että mies on exänsä kanssa niin hyvä kaveri, että omista huolistaan hälle avautuu, mutta että exä avautuu miehelle. Se ei haittaa minua.
[/quote]

Yksipuoleista avautumista... Minusta vaikuttaa että ap:llä on vaaleanpunaiset lasit päässä.

Vierailija
14/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:31"]

Ei ole olemassa mitään yleispätevää totuutta (sinun totuuttasi varsinkaan), että kahdessa vuodessa pitäisi toipua erosta. Jotkut surevat menetystä koko elämänsä, eivätkä mene ikinä uuteen suhteeseen. Äläkä turhaan tunne sääliä ketään kohtaan, sehän tarkoittaa vain että nostat itsesi hänen yläpuolelleen ja olet vahingoniloinen, jos ihan rehellinen olet itsellesi.

[/quote]

Ei sääli ole yläpuolella olemista/sairautta. Sääli on inhimillinen tunne :)

Vierailija
15/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan pakko kysyä, että miksi AINA tällä palstalla tällaisissa tapauksissa se nykyinen nainen on se paha tyyppi, vaikka exä olisi minkälainen apina tahansa?
Oletteko sitä mieltä, että jos/kun te eroatte, niin tekin saatte kostaa lapsen kautta entiselle miehellenne ihan vain sen takia että oih te olette niin rakastaneet ja kaipaatte ja sydän on särkynyt?
Jos se lapsi on tosiaan niin yhdentekevä ja pelkkä yritys naulita mies loppuelämäkseen itseenne kiinni, niin kannattaa jättää ne lapset oikeasti tekemättä.
MIKÄÄN ei oikeuta kostamasta lapselle!

Vierailija
16/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä kuulostaa epävakaalta tapaukselta. Tappaa vielä sinut joku päivä, varo.

Vierailija
17/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille varmaan mitään kummoista voi tehdä, ennen kuin ex pääsee itse tunteistaan yli. Ei teillä ole mitään hätää, kun kumpikin osapuoli parisuhteessannen tietää missä mennään. Antakaa sen ihmisen omia aikojaan päästä elämässään eteenpäin.

Vierailija
18/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää, että mies juoruilee sinulle kaiken, henkilökohtaiset keskustelutkin. Käytätä paljon superlatiiveja kuvaillessasi omaa erinomaisuuttasi. Kyllä se exäkin on tunteva ihminen ja varmasti pitkään äärettömän surullinen jäätyään yksin. Jos olisitte aikuisia ihmisiä, kohtelisitte häntäkin kuin aikuista.

Vierailija
19/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän sydän on särkynyt. Paraneminen vie aikansa. Antakaa vaan olla, niin kyllä se siitä tasoittuu.

Vierailija
20/44 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:16"]

On ikävää, että mies juoruilee sinulle kaiken, henkilökohtaiset keskustelutkin. Käytätä paljon superlatiiveja kuvaillessasi omaa erinomaisuuttasi. Kyllä se exäkin on tunteva ihminen ja varmasti pitkään äärettömän surullinen jäätyään yksin. Jos olisitte aikuisia ihmisiä, kohtelisitte häntäkin kuin aikuista.

[/quote]

Heillä ei paljon henkilökohtaisia keskusteluja ole - tai sitten on, mutta niistä mies ei minulle kerro.

Me kohtelemme häntä kuin aikuista. Välillä tunnen sääliäkin häntä kohtaan. Mutta jonkinlainen ratkaisu pitää tilanteeseen keksiä, koska lapsikin tästä ajoittain kärsii, kun äiti ei vain osaa antaa olla. Ehkä aika auttaa, ehkä ei. Kaksi vuotta on omasta mielestäni kuitenkin niin pitkä aika, että jo lapsenkin takia, olisi paras, jos hän antaisi vain olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan