Ärsyttävää! Eräs tuttu oli meillä käymässä ja alkoi putsata
tiskipöytää. Sen verran kkorpes että sanoin että, sori kun meillä näin sottasta
Sanoi ajankulukseen putsaavansa ja että eikö oo kiva kun on joskus näin siisti tiskipöytä. Jotai sit mutis vaivaantuneena että kun sä et kerkee ja miehes ei kuitenkaan auta.
No mun mielestä toisten kodeissa ei SIIVOILLA oma-aloitteisesti.
Kommentit (30)
Joku känninen puolituttu alkoi joskus putsata puhdasta vessanpönttöäni...
Myös ihmesienellä saa kiiltäväksi
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]
Ihan vinkiksi, tiskipöydän/altaat/hanan/viemäriaukon jne. saa kiiltämään Pata Patalla! Tyhjennä tiskipöytä ja altaat, kastele Pata Pata ja eiku jynssäämään. Ei naarmuta niin kauan kuin vaahtoaa! Helppoa ja tehokasta ja tuloksen todella näkee.
http://www.cederroth.fi/fi/tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/
[/quote]
Taatusti naarmuttaa, vaahtosi tai ei. Kiillotetun teräksen ja tarttumattomat pinnat saa kivasti pilattua just jollain pata-patalla tai esim. karhunkielellä.
Tiskialtaan saa puhtaaksi hankausnesteellä, vaikka Cifillä. Tai karhunkielellä ja Fairyllä.
http://www.pemic.fi/p1390_cif-cream-lemon-hankausneste-05l_fi.html
Ei mua haittais yhtään, jos joku haluaa tulla vähän siivoomaan mun kotia!
t. Mies :D
Sinut valtasi häpeä ja sen sitetäminen vaatii vahvuutta. Turhaan kiukuttelet tuttavallesi.
Kaikilla meillä on omat siisteyskäsitykset. Voi olla ettei hän olisi pystynyt juomaan edes vesilasillista kun hänen mielestään oli niin ruokotonta että piti siivota sotkut pois.
Minulla on kaksi läheistä ystävää joiden kodit on aina viimeisen päälle siistejä. Eivät kuitenkaan meillä siivoa, salaisesti jopa toivon että siivoaisivat kun en itse aina viitsi. Siivoaminen ei ole ollut minulle koskaan ykkösprioriteetti.
Tänään olen ollut ahkera, tiskit on astianpesukoneessa ja toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä.
Koti kaipaisi imurointia. Teinit kun herää saavat siivota omat sotkunsa olohuoneesta eilisiltaisen herkuttelun jäljiltä, ehkä sitten tartun imuriin.
Meillä saa kuka vaan siivota just niin paljon kun haluaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]
Ihan vinkiksi, tiskipöydän/altaat/hanan/viemäriaukon jne. saa kiiltämään Pata Patalla! Tyhjennä tiskipöytä ja altaat, kastele Pata Pata ja eiku jynssäämään. Ei naarmuta niin kauan kuin vaahtoaa! Helppoa ja tehokasta ja tuloksen todella näkee.
http://www.cederroth.fi/fi/tuotemerkit/Kodin-puhdistus/Pata-Pata/
[/quote]
Taatusti naarmuttaa, vaahtosi tai ei. Kiillotetun teräksen ja tarttumattomat pinnat saa kivasti pilattua just jollain pata-patalla tai esim. karhunkielellä.
[/quote]
Ei meillä ole ainakaan naarmuuntunut, laatutiskiallas ja Oraksen hana... ei sillä tartte voimalla hangata vaan ihan kevyesti ja vettä pitää olla sopivasti mukana. Kiillotan tuolla teräskattilat ja kaikki.. Sen sijaan taikasieni/ihmesieni pilaa kaikki pinnat mikroskooppisen pienillä naarmulla...
Mun kotia sais kyllä siivota, vaikka olishan se vähän awkward jos kaveri tulisi kahville ja alkaisi siivoamaan... Mutta jos vaikka mummu haluaa kakkukahvien jälkeen tiskata, tai kaveri pyörii nurkissa kun siivoan ja tarjoutuu auttamaan, niin ihan vapaasti.
Vaikka onhan se kyllä tökeröä alkaa noin vain siivoamaan. Itse teen lapsenvahtikeikkoja, ja monesti kun lapsi/lapset jo nukkuu, saatan tyhjentää tiskikoneen/tiskata/siivoilla leluja lattialta. Mutta sitäkään en uskalla tehdä kuin tutuissa perheissä/sellaisissa, joissa tiedän/uskon 99% varmuudella sen olevan ok ja vanhempien siitä ilahtuvan.
Lapsena siivosin yhen kaverin huonetta :D toivottavasti ei suuttunut.. mutta toisaalta olin silloin lapsi.